Kind onder 2 in camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

De 'waarom doe je niet ....' discussie ga ik niet aan. Wij hebben genoeg redenen maar ik hoef mezelf niet te verantwoorden.
Vervoeren probeer ik zo veilig mogelijk te doen, met de mogelijkheden die ik heb. Hier in Nederland zitten ze bij mij beide ook vooruit te kijken, dus ook de jongste.

Na heel wat research vanmorgen is het me vooral duidelijk dat geen enkele camper echt veilig is als je achterin zit.
Met de middelen die we hebben, maken we het zo veilig mogelijk.

De reisorganisatie belde net met 1000 maal excuses, ze hebben niet goed opgelet bij het boeken. Dus hebben nu voor ons een andere camper geregeld waar wel 3 punts gordels inzitten en de tafel plat kan waardoor er achterwaards vervoerd kan worden in de staten waarin dit per wet is vastgelegd.
Ik krijg straks de details via de email.

Netjes geregeld zo. We gaan er het beste van maken en hopelijk zo veilig mogelijk!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Sofie87 »

Hoi,

Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan bij het huren van een rv. Na heel wat speurwerk zijn we erachter gekomen dat 1 autostoel veilig en toegestaan is. Namelijk de Britax hi way. Deze autostoel plaats je achteruitvaart en is te bevestigen met een tweepuntsgordel. En het belangrijkste; heel veilig! We hebben deze autostoel voor hier in Nederland gekocht en nemen deze ook mee naar usa. Veel succes en plezier daar!! :thumbup:

Groeten, Sofie
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

Sofie87 schreef:En het belangrijkste; heel veilig!
Er is misschien wel een min of meer veilige autostoel en er zal er ongetwijfeld wel één de beste zijn. Probleem met een RV is dat er doorgaans geen gekeurde bevestigingspunten zijn die crash getest zijn. Bij een ongeval houden deze eender welke stoel dan meestal ook niet op zijn plaats, laat staan alle andere objecten die in een RV rond gaan vliegen. Ik zou dus toch opletten met iets "heel veilig" te gaan noemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Het feit dat een stoel achterwaarts met 2-puntsgordel kan worden vastgezet, wil nog niet zeggen dat dat in een rv ook echt gaat lukken. Je hebt immers beperkte ruimte op de bankjes bij de tafel. Jaren geleden zelf gedaan met een nederlands voorwaarts romer stoeltje, daar moesten we het tafelblad voor weghalen, anders kon zoon zijn voetjes nergens kwijt. Achterwaartse stoeltje nemen vaak nog meer ruimte in.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Georgie »

Fijn dat je antwoord hebt en dat ze de camper om hebben geboekt naar een andere! Welke? Wellicht handig om te vermelden zodat er misschien ervaringen gedeeld kunnen worden waar je wat aan hebt.

Ik betwijfel inderdaad ook of je alsnog in een camper de stoel andersom kunt zetten, zelfs met tafel naar beneden (daar kan dan dus ook verder niemand zitten he, en zul je elke avond de autostoel los moeten maken als jullie daar willen zitten).

Ik zou in elk geval nagaan of er een tether op die plek in de camper zit. Via Tioga Tours kan je dat bij Cruise America wel op een plattegrond zien. Verder is de informatie zeer zeer summier over dit onderwerp.

Over de veiligheid ga ik verder ook niet in discussie, ben het met jou eens. Het enige waar ik me zorgen over maak is of het überhaupt kan. Ongeacht de veiligheid. Ik heb er m'n twijfels bij, ik heb serieus maanden gezocht naar oplossingen hiervoor en nog nergens een eenduidend antwoord gevonden. Mocht je dit zo gaan doen en het werkt zouden velen het denk ik waarderen om je concrete ervaringen te lezen.
Wij hebben om deze onzekerheid te vermijden nu een Canadese camper gehuurd waar vier 'gewone' autostoelen in zitten. Bovendien is ons kind ouder dan twee tegen die tijd.
Ik begrijp dat de tickets wijzigen voor jullie geen optie is. Is het eventueel wel een optie om te kijken of je de vertrekplaats kan wijzigen en dus de route? Dit kan in sommige gevallen wel om de bestemming te wijzigen (vaak binnen'tzelfde land). Of is dat ook geen optie voor jullie?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Janbren »

Even los van de discussie, hebben jullie al gekeken naar een Truck Camper? Is kleiner dan een 'echte' camper maar daar heb je gewoon een achterbank waar je een autostoel kwijt kan....
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
Auke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Auke »

Goedenavond allen,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben hier terechtgekomen, omdat ik met een soortgelijke uitdaging zit. Ook wij gaan met twee kinderen van 3jr en 1jr (dan net 1 dag) naar de westkust voor een redelijk geijkt rondje SF - LA - LV - SF (met tussendoor uiteraard de nodige parken). Wij hebben onze camper via Cruise America geboekt. Ik heb niet nagevraagd of er een driepuntsgordel inzit, maar ik reken eerlijk gezegd gewoon op een heupgordel. Dat het allemaal niet perfect en ultra veilig is, tja... Vooral defensief rijden, zullen we maar zeggen. Maar goed, kind voorin is m.i. niet toegestaan met deze leeftijden. Ik heb een auto gehuurd vanaf het vliegveld incl stoeltjes. (dit bleek voordeliger dan een shuttle en de volgende dag met een taxi / uber naar het ophaalpunt vd camper rijden). De volgende dag wil ik bij de Walmart mijn vooraf bestelde spullen ophalen en die gelijk in de camper inruimen. Nu zit ik alleen dus met het stoeltje voor in de camper. Voor die van 3jr kom ik wel uit. Maar welke stoel ga ik nemen voor die van 1jr.

Zijn er hier mensen die concrete stoeltjes kunnen noemen die zij gebruikt hebben en hier ervaringen over kunnen delen?

https://www.walmart.com/cp/car-seats/91365
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

Er is geen veilige manier om dit te doen in een RV.
Auke schreef:
16 feb 2019, 19:14
Vooral defensief rijden, zullen we maar zeggen.
Eigenlijk best hallucinant dat men beseft dat er een "probleem" is inzake veiligheid maar dit gaat oplossen door defensief te rijden is. En dan gaat het niet over de veiligheid van een huisdier, maar over de veiligheid van een bloedeigen kind......
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Auke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Auke »

Marcopstal schreef:
17 feb 2019, 11:00
Er is geen veilige manier om dit te doen in een RV.
Auke schreef:
16 feb 2019, 19:14
Vooral defensief rijden, zullen we maar zeggen.
Eigenlijk best hallucinant dat men beseft dat er een "probleem" is inzake veiligheid maar dit gaat oplossen door defensief te rijden is. En dan gaat het niet over de veiligheid van een huisdier, maar over de veiligheid van een bloedeigen kind......
Andere optie is niet met een camper door Amerika reizen of om de kinderen thuis te laten. Bedankt voor je reactie, maar het is geen antwoord op mijn vraag :wink:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Ik neem aan dat je ergens gaat reizen waar kinderen onder de 2 achterwaarts vervoerd moeten worden? Zo ver ik weet heeft er (helaas) nog nooit iemand laten weten of dat gelukt is, en met welk stoeltje.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Auke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Auke »

hemmie schreef:
17 feb 2019, 16:14
Ik neem aan dat je ergens gaat reizen waar kinderen onder de 2 achterwaarts vervoerd moeten worden? Zo ver ik weet heeft er (helaas) nog nooit iemand laten weten of dat gelukt is, en met welk stoeltje.
Ja dat klopt. Ik heb er inderdaad nog niets concreets over kunnen vinden. Vandaar mijn vraag hier.
Gast

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Gast »

Auke schreef:
16 feb 2019, 19:14
Ik heb niet nagevraagd of er een driepuntsgordel inzit, maar ik reken eerlijk gezegd gewoon op een heupgordel. Dat het allemaal niet perfect en ultra veilig is, tja... Vooral defensief rijden, zullen we maar zeggen.
Lees je ook goed in wat de regels per staat zijn voor kleine kinderen in een camper. Neem dit niet te licht, men is erg streng op het naleven van de regels. Zaken als 'ik rij defensief' of 'we dachten dat er een driepuntsgordel in de camper zat' maken dan niets uit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door mtl »

Ik zou me ook gewoon aan de regels houden. In Amerika is men niet zo van het gedogen. Plus dat de veiligheid van je kind voorop staat.
Gebruikersavatar
Auke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Auke »

mtl schreef:
17 feb 2019, 17:14
Ik zou me ook gewoon aan de regels houden. In Amerika is men niet zo van het gedogen. Plus dat de veiligheid van je kind voorop staat.
Ik wil mij zeer zeker aan de regels houden, echter is het volgens mij niet mogelijk om met een klein kind < 2 jr in een camper te reizen door Californië, als je de letter vd wet zeer strikt neemt. Eea wordt wel gedoogd. Een beetje krom, maar daar kunnen wij in NL ook wat van (denk aan het hele drugsbeleid bijvoorbeeld). Persoonlijk vind ik veiligheid nog vele malen belangrijker dan welke regel dan ook. Daarom ben ik mij dus aan het verdiepen in welk stoeltje het meest geschikt is voor een kind van 1 jr oud en of deze goed te bevestigen is in een camper dmv een heupgordel. Ik kom daar dus op dit moment geen niet uit. Ik heb diverse fora gelezen en nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden of een review van iemand waar een duidelijk merk / type stoel met bijbehorende ervaringen naar voren komt.

Ik denk dat vele mensen hier naar op zoek zijn en hier dus tegen aan lopen. Ik heb een camper gehuurd via Cruise America. Eerder vanmiddag heb ik gesproken met een medewerker van deze organisatie. Daar word ik ook niet wijzer van. Deze medewerker gaf aan dat er twee kinderstoeltjes bij de dinette passen en dat hij verder niet op de hoogte is van regelgeving of welke stoel er gebruikt kan worden. Dat was ook niet zijn taak, hij was immers van de reserveringen van campers... :problem:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

Auke schreef:
17 feb 2019, 17:24
Ik wil mij zeer zeker aan de regels houden, echter is het volgens mij niet mogelijk om met een klein kind < 2 jr in een camper te reizen door Californië, als je de letter vd wet zeer strikt neemt. Eea wordt wel gedoogd.
Ik ben het er niet mee eens dat eea gedoogd wordt. Sedert dat deze regelgeving er is verbieden verscheidene verhuurders gewoon om kinderen onder de 2 jaar überhaupt nog mee te nemen in een camper.

Veiligheidsgordels in het camper gedeelte zijn doorgaans niet getest op hun correcte werking bij ongevallen. Meer nog, vaak zijn ze gewoon ergens vastgeschroefd zonder enige test en dienen ze alleen het oog. Bij een ongeval kunnen deze nooit afdoende werken. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat bij een ongeval vaak de hele inrichting van de camper even op reis gaat doorheen de ruimte.

Driepuntsgordels zijn bij mijn weten noodzakelijk wanneer je een kinderzit tot 2j wil vastzetten. Deze zijn er in het merendeel van de gevallen gewoonweg niet.

Kortom, volgens mij is het wettelijk onmogelijk dit te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Als je er voor kiest beide kinderen voorwaarts te vervoeren zou ik kiezen voor een zo klein mogelijke stoel, en dat zijn ook vaak dus de goedkopere. De meeste (alle?) Amerikaanse voorwaartse stoeltjes met 5-puntsgordel kun je wel met een heupgordel vastzetten, je kunt online alvast de handleidingen raadplegen om dat te controleren. Wij hebben wel een Evenflo Maestro gehad, niet voor zo'n jong kind, maar dat was best een fijne stoel, en vrij compact. Maar ik zie dat die vanaf 22lbs (10kg) is, als je een lichte 1-jarige is zal dat niet lukken. Maar merken als Evenflo, Safety 1st en Cosco zou ik zeker eens bekijken, die zijn vaak net wat goedkoper, maar ook minder breed.

Toen wij jaren geleden in een CA camper reisden hadden we onze Nederlandse romer britax stoel mee, dat paste in de dinette (we hoefden er ook maar 1 daar te plaatsen), maar we moesten wel het tafelblad steeds weghalen, anders kon zoon zijn voetjes nergens kwijt. Dus dat kan ook nog een dingetje zijn. Ik weet niet of die tafelbladen nog steeds los zitten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door BonnyR »

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

https://csftl.org/rv-travel-children/

Deze vind ik eigenlijk de beste en duidelijkste.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Gast »

Ik wil mij zeer zeker aan de regels houden, echter is het volgens mij niet mogelijk om met een klein kind < 2 jr in een camper te reizen door Californië, als je de letter vd wet zeer strikt neemt.
En daarin ze in de VS erg goed in. Dus je zult keuzes moeten maken, bijvoorbeeld niet door Californië.
Gebruikersavatar
Auke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Auke »

Na veel wikken en wegen heb ik het volgende besloten te doen:

Mijn route staat vast en Californië maakt daar zeker deel van uit.

Ik ga twee 'Cosco apt 50 convertible car seats' aanschaffen bij de Walmart a $ 59.99 p.s.

Ik ga deze handleiding gebruiken om de stoeltjes vast te zetten in de camper. We hebben een C30 camper gehuurd van Cruise America.

Ik ben benieuwd. Als jullie het interessant vinden, kan ik mijn ervaringen uiteraard hier delen bij terugkomst. Ik heb gelezen dat dit stoeltje ook gebruikt mag worden in een vliegtuig. Mocht dit inderdaad lukken, dan wil ik in ieder geval 1 stoeltje mee naar NL nemen, zodat anderen deze evt kunnen overnemen voor een soortgelijke reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer