Kind onder 2 in camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

Auke schreef:
17 feb 2019, 20:06
Ik ga deze handleiding gebruiken om de stoeltjes vast te zetten in de camper. We hebben een C30 camper gehuurd van Cruise America.
Voor wat ik terugvind staat er dat de stoeltjes met het gezicht naar voor kunnen worden geplaatst. In onder meer Californië is dit niet wettelijk toegelaten, daar moet men "rear facing" zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Auke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Auke »

Zo staat het inderdaad omschreven in de handleiding, echter is het met dit merk/type kinderstoeltje ook mogelijk om hem andersom te plaatsen (ook met alleen een heupgordel). Ik ga het ter plekke wel ervaren wat ik persoonlijk de meest ideale situatie vind. En of dat wel of niet conform de ter plaatse geldende regels is, zie ik wel. Nogmaals, veiligheid voorop en dat ga ik daar mee maken.

Als ik er voor mijzelf en mijn partner een goed gevoel bij heb, ga ik er met een gerust hart mee op pad. Ik denk dat het goed is dat we met zijn allen hier kritisch zijn. Er zullen (helaas) genoeg mensen zijn die een dergelijke reis maken zonder dat zij enig vooronderzoek doen voor dit soort zaken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Ik hoop dat je inderdaad laat weten of en hoe het gelukt is!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

Ik lees ineens dat er hier weer vanalles is getypt!
We reizen met de Road Bear en daarin schijnt het tafeltje naar beneden te kunnen, waardoor de stoel te bevestigen is achterstevoren. Ik vind het vrij vaag want ik kan er niets over lezen op internet maar ik kreeg een vrij uitgebreide mail via de reisorganisatie van Road Bear over hoe en wat. Onze eerste keuze gaat dus dit zijn in de staten waar dit nodig is. Andere staten reist onze kleine man gewoon met zijn snoetje vooruit.
Ik ben me nu vooral aan het oriënteren op stoelen die beide kunnen. En een normale stoel voor onze grote man.

@Auke , wat handig! Dank je wel! Ik ga daar eens mee aan de slag!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

@TotosDawn Zijn jullie inmiddels terug? Kun je laten weten of het gelukt is met de acterwaartse stoel? En zo ja, welk type camper en welke stoel was dit? En zo nee, waarom niet?
Terug in Texas!
Joribb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2019, 23:55

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Joribb »

Ik ben ook benieuwd!
@Auke, zou je ook kunnen laten weten hoe die stoel van Walmart bevallen is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer