Aantal camper vragen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Aantal camper vragen

Bericht door Georgie »

Intussen hebben wij geboekt en zijn we druk bezig met onze reis plannen. Toch hebben we nog wel wat onzekerheden betreft het rijden met de camper, met name of het niet allemaal lang duurt, zeker met een peuter.
Ik heb echt al heel veel gelezen, veel reisverslagen en planningen doorgenomen en zie dat 200 a 300 km per dag rijden toch wel de max is, gezien je met de camper er zeker 10 a 15 procent bij op moet tellen qua tijd.

Wij gaan 30 dagen weg, waarvan 27 met de camper en alles bij elkaar opgeteld zullen we ongeveer 4945 km rijden plus nog korte stukjes erbij, dus pakweg 5000 km. Gemiddelde van ongeveer 183 km per dag, maar we hebben er af en toe ook een rustdag tussen zitten, even gerekend 5 keer een rustdag op 27 camper dagen. Dan gaan we echter wel een klein stukje rijden om iets te doen maar slapen we op dezelfde camping voor een tweede nacht. Een hele dag op de camping verblijven is denk ik niets voor ons.

Mijn vragen:

- Hoeveel km rijden jullie gemiddeld per dag? Is wat wij hebben haalbaar of te veel?

- Hoeveel rustdagen plannen jullie in?

- Hoe lang duurt het ongeveer om een hook up te installeren en weer te deinstalleren? We kunnen ons daar niet echt een inschatting van maken. Hoe lang duurt het voor je weer echt weg kan rijden?

- Hoeveel dagen kan je zonder sewer hook up met 2 mensen?

We zijn toch wel een beetje onzeker over hoe lang we onderweg zijn en hoe lang alles op- en afbouwen duurt omdat we hier nog geen enkele ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Aantal camper vragen

Bericht door opvakantie »

Afgelopen september (29 dagen) niet met een camper op weg geweest maar met de auto.
De route langs de hotels was 4800km volgens Google. Uiteindelijk hebben we bijna 5100 mijl gereden wat 8200km is.
Als je in een park zit dan moet je namelijk alsnog in de auto stappen om ergens te komen.
We zijn in o.a. Jasper, Banff en Yellowstone geweest en die parken zijn vrij uitgestrekt. Dus als je iets wil zien overdag dan zul je wat meer moeten rijden als de 5000 - 4945 = 55km die je nog over hebt ;-)
Dus afhankelijk van wat je allemaal gaat doen zit je misschien nog wat meer in de auto.
Aangezien je al een aantal keren bent geweest vermoed ik dat je wel een idee hebt van de afstanden tenzij het enkel citytrips geweest zijn?
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Aantal camper vragen

Bericht door Georgie »

Ja haha wij zijn vrij ervaren Amerika reizigers, alleen nog nooit met de camper. We weten dat we er extra tijd bij op moeten tellen maar hoe de praktijk is, is lastig in te schatten.
Die echt grote nationale parken gaan we niet bezoeken, dus dat scheelt. We gaan het meeste op highways rijden (55 mph?), want Oregon en Washington hebben maar weinig grote interstates dus we weten dat 't tempo daar niet al te hoog ligt.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Aantal camper vragen

Bericht door babarage »

Met een camper ga je inderdaad wat langzamer dan een gewone auto maar ook niet gruwelijk langzamer, zeker niet in Amerika waar de maximale snelheden al wat lager liggen. Gemiddelde afstand van 250 km klinkt mij niet verkeerd in de oren. Dat klinkt als max 5 uur zuivere rijtijd. Als je dat beetje handig doet kun je het goed over de dag verspreiden. Bv sochtends wat rijden, iets bekijken en doen en dan nog stukje rijden.

Hookup aan en afkoppelen valt reuze mee. Meeste werk is nog de slang van de riolering. Maar das eigenlijk kwa aankoppelen vijf minuten. Afkoppelen iets langer omdat je hem ff wil doorspoelen. Maar al met al hebben we het toch over iets van zeg een kwartier. Terwijl
1 iemand intern de boel rijklaar maakt (zorgen dat
alle losse onderdelen in kastjes staan en zo, er drinken voor in de bestuurderscabine staat en de peuter in zn stoel snoert) koppelt nr 2 de boel af.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Aantal camper vragen

Bericht door michelly »

Je kunt zo lang je wilt zonder sewer hookup. Op de meeste campings zijn dumpstations, daar rijd je even naar toe, dumpt de boel en vult het water weer aan.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Aantal camper vragen

Bericht door Rob »

Op een volle schoonwatertank kunnen wij zo'n 5 dagen zonder hookup blijven mits je natuurlijk je zelf aanpast met douchen (nat maken, kraan uit, inzepen, kraan aan en afspoelen) en dan douchen we gewoon iedere dag.
Zoals Elly al aangaf kan je ook zonder hookup je vuilwater dumpen en schoonwater innemen in veel State en National parken maar ook bij verschillende tankstations en soms ook restarea's.
Tijdens onze laatste reis hebben we van de 30 nachten er maar zeven op hookup plekken gestaan.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Aantal camper vragen

Bericht door Georgie »

Dank jullie wel Rob en Elly! En de rest ook natuurlijk.

Fijn om te horen dat het niet als exorbitante afstanden klinkt. Het blijft natuurlijk lastig in te schatten hoe we het ervaren maar het klinkt dan in elk geval haalbaar.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Aantal camper vragen

Bericht door Marenko »

ik plan nooit op mijlen maar op rijtijden. Snelweg of bergweg scheelt heel veel in tijd. Ik probeer nooit meer dan 3 uur pure rijtijd te hebben. Daar doe je altijd langer over, met stops, tanken, boodschappen doen, een wandelingetje etc.
Hook-up kiezen wij alleen als we graag weer eens aan het stroom staan vanwege de apparaten die we bij ons hebben, of als we ook een keer een was willen draaien. Wij zijn met zijn tweeën en het scheelt de ene keer met de andere keer hoelang we met onze watertank doen en hoe snel de black vol is. Maar je kunt inderdaad bijna overal je tank legen.
Het legen en vullen van de tanks kost ongeveer een kwartier. het aansluiten van de camper op hook-up plekken 5 min. Wanneer je niet hoeft te vullen of te legen is dat ook de tijd die je nodig hebt om weer weg te rijden. Mits je alles in de camper al opgeborgen hebt. Die tijd valt echt enorm mee. Ik las ergens anders dat je daar wel een uur mee kwijt bent, maar dat is echt onzin. Behalve als alles wat je bij je hebt nog ergens los in de camper ligt :mrgreen:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Aantal camper vragen

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben ook nooit die vijf uur rijtijd aangehouden, ik vind dat al vrij veel hoor. Een uurtje of drie, vier per dag vind ik echt genoeg. Als we al eens vijf uur reden, zagen we die dag ook echt als reisdag en deden we verder weinig bijzonders meer.

Wat wij altijd wel gedaan hebben, mede door Alberts gezondheid, is de mogelijkheid inbouwen in je route dat je toch hier of daar wat laat liggen door een deel van de route in te korten of af te snijden. We hebben het zelden gedaan, maar het bespaart je wel de stress van persé moeten als je zelf niet lekker bent of de kleine eens een slechte dag heeft. Die verloren reserveringskosten (als je die al hebt) beschouwen we dan maar als verlies.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Aantal camper vragen

Bericht door jojostravelusa »

Inderdaad een km of 300 max of een uur of 3,4 max per dag houden wij ook meestal gemiddeld aan (hoewel wij kilometervreters zijn en het makkelijk veel meer kan worden bij ons). Je moet er echter wel rekening mee houden dat er soms een lange reisdag tussen kan zitten, omdat het nu eenmaal een groot land is en niet alles om de hoek ligt. Als je het niet erg vindt om een keer een etappe op te knippen en ergens een nacht te staan terwijl dat niet bij een van de highlights is, maar puur voor de overnachting, dan komt het vast wel goed.
Aan- en afkoppelen is na de eerste 2 keer een beetje frummelen, een fluitje van een cent. Als alles in de camper een vaste plaats heeft, is het opruimen voordat je vertrekt ook zo gebeurd en als de ander dan de hook-up doet, ben je zeker binnen een kwartier op pad. Uitchecken hoeft immers niet op een camping.
Wij gaan ook steeds minder vaak naar campings met hook-up. De dumpstations voldoen prima en vaak, als we toch op een commercieel terrein staan, nemen we niet eens een full hook-up, maar alleen Water/electricity. Dat is goedkoper en dan dumpen we lekker op weg naar de uitgang.
schellie
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2008, 16:16

Re: Aantal camper vragen

Bericht door schellie »

het is inderdaad een verschil of via de Interstate ergens naar toe rijdt . of via highway,s. het rijden over de zogennaamde scenic routes gaat meestal nog langzamer. Als je dan een gemiddelde haalt van 50 km per uur ben je goed bezig. Ik reken voor een rit over de interstate gemiddeld tussen de 80 en 90 km per uur. Over de grotere Highway,s ongeveer 70km per uur. Natuurlijk kun je pech hebben door wegwerkzaamheden en of ongevallen, maar hier moet je niet van uit gaan. Wij hebben ons op onze laatste reizen aangeleerd om s,morgens lekker vroeg te vertrekken, na de ochtendrituelen en een bakje koffie of thee op stap. een iemand ontkoppeld en de ander doet de binnenboel en we kunnen vertrekken. Op een mooi plekje na een paar uur rijden maken we een ontbijtje, benen strekken, je moet toch enkele pauzes in lassen. ( bij een reisdag) . Heb je geen camping gereserveerd zorg dan dat je op tijd naar een camping op zoek gaat, of reserveer rond de middag een camping, je weet dan hoeveel je nog moet rijden. Ik persoonlijk ben voor reserveren van een Camping, zodat je van tevoren weet waar je af en aan bent en als je ziet aankomen dat je veel meer tijd nodig hebt dan gepland kun je altijd even bellen dat je later bent en dan hangt er wel een briefje wat je plaats is.
Zoals meerdere aangeven het ontkoppelen van de hook-up met eventueel even doorspoelen duurt nog geen 15 minuten.
schellie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer