Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door lennyd »

Goedemiddag allemaal,

Volgend jaar gaan wij gedurende 3,5 week naar Canada en Noordwest Amerika. Nu ben ik bezig met het regelen van een huurauto en ik twijfel tussen Sunnycars en drive-canada.de. De prijs bij drive-canada is een stuk voordeliger (het scheelt bijna €350). Wel vraag ik mij af hoe het met de voorwaarden zit. Zo lees ik bijv. bij sunnycars dat het verzekerde bedrag hoger is, sleepkosten vergoed worden en er een ongevallenverzekering is. Dit kan ik bij drive-canada niet terug vinden. Ik vraag me dus af in hoeverre het in dit geval verstandig is om voor de goedkoopste optie te gaan. Iemand ervaringen?

Tips/suggesties zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

Groet,
Len
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Galapogos »

Drive-canada.de is onderdeel van usa-reisen.de/drive-usa.com. Dáár is op dit forum wel veel ervaring mee, eigenlijk altijd in positieve zin voor zover ik weet. Zie ook dit topic. Ik heb zelf twee keer bij dat bedrijf gehuurd (één keer via drive-usa.com en één keer via drive-canada.de). Allebei de keren prima bevallen. Autohuur verliep via Alamo.

Met 'verzekerd bedrag' bedoel je vermoedelijk de aansprakelijkheidsverzekering. Die is bij veel verhuurders 1.000.000 USD/CAD, en bij sommige andere verhuurders 2.500.000 USD/CAD. Dat lijkt me allebei voldoende. Pas als het veel lager is dan die 1.000.000 USD/CAD zou ik me zorgen gaan maken. Ik denk niet dat je op dit forum iemand kunt vinden die problemen heeft ondervonden omdat de verzekering 'maar' 1.000.000 USD/CAD vergoedde.

Een ongevallenverzekering is geen noodzakelijke verzekering. Hij keert een eenmalig bedrag uit bij bijvoorbeeld invaliditeit of overlijden na een auto-ongeluk. Persoonlijk kies ik er altijd voor deze verzekering achterwege te laten. Het zijn immers ook geen zaken waar ik voor verzekerd ben als dit me in Nederland mocht gebeuren. Uiteraard is wel van belang dat je een goede ziektekostenverzekering en reisverzekering hebt, zodat ziektekosten vergoed worden en er vergoeding is voor repatriëring en dergelijke. Dat staat verder los van het huren van een auto. Ook als je geen auto zou huren wil je gedekt zijn voor die kosten als je op vakantie bent.

Wat misschien nog wel belangrijker is dan de tussenpartij waar je huurt is bij welk (lokaal) verhuurbedrijf de verhuur plaatsvindt. Is dat in beide gevallen één van de vier grote verhuurders? Dus National, Alamo, Avis of Hertz? Zo niet, dan vergelijk je mogelijk appels met peren.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 29 okt 2018, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door sanook »

Sunnycars biedt een aansprakelijkheidsverzekering van 7,5 miljoen euro (https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/), maar bedenk wel dat dit alleen is voor schade/letsel die jij veroorzaakt. Mocht iemand anders jou schade/letsel toedienen dan ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij. In de praktijk is 1 miljoen euro voor 99,99% wel voldoende denk ik.
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door lennyd »

Dank voor jullie reacties!
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Carlo1975 »

lennyd schreef:Volgend jaar gaan wij gedurende 3,5 week naar Canada en Noordwest Amerika. Nu ben ik bezig met het regelen van een huurauto en ik twijfel tussen Sunnycars en drive-canada.de. De prijs bij drive-canada is een stuk voordeliger (het scheelt bijna €350). Wel vraag ik mij af hoe het met de voorwaarden zit. Zo lees ik bijv. bij sunnycars dat het verzekerde bedrag hoger is, sleepkosten vergoed worden en er een ongevallenverzekering is. Dit kan ik bij drive-canada niet terug vinden. Ik vraag me dus af in hoeverre het in dit geval verstandig is om voor de goedkoopste optie te gaan. Iemand ervaringen?
Welke periode ga je, wat wil je huren en wat zijn de kosten? Ik heb zelf ook bij deze verhuurbedrijven gekeken, en deze zaten allebei aan de hoge kant.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Brigit »

Sunnycars zou ik persoonlijk niet doen, zij zijn volgens mij heel erg duur. Ter vergelijking; ik huur nu via national een midsize SUV voor 22 dagen in augustus vanaf Seattle airport voor 950 dollar inclusief alle verzekeringen (enige verschil 2.5 miljoen ipv 7.5 mlj dekking, 2.5 lijkt me toch ook ruim), dezelfde auto kun je via sunny cars boeken om op te halen bij national voor 1300 euro...
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Carlo1975 »

Op Vancouver airport heb ik vanaf 7-8 t/m 26-8 bij Avis.es type Grand Cherokee gehuurd voor 636 euro. Achteraf betalen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Galapogos »

Het valt met op dat Avis voor Canadese bestemmingen nu sowieso véél lagere tarieven voor 'Pay Later' dan voor 'Pay Now' hanteert bij sommige autoklasses. Geen idee hoe dat kan (lijkt me een foutje), maar profiteer ervan! :thumbup:
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door lennyd »

Dank voor jullie reacties!

@ Carlo, we gaan van 19 mei tm 12 juni. We zitten te denken aan een midsize SUV. Bij sunnycars komen we uit op ongeveer € 1300 en bij drive-canada op € 965. Het liefst zijn we dus niet meer kwijt dan € 965. :-)

Als ik bij avis.es kijk, zou ik uitkomen op € 1453 voor een grand cherokee. Als ik goed kijk tenminste, ik kan geen Spaans. Ik weet ook niet of hier al alle verzekeringen en afkoop eigen risico bij zit. Gek trouwens dat het verschil tussen dit bedrag en jouw bedrag zo groot is. Vraag me daarom af of ik wel goed kijk.

@ Birgit, heb je rechtstreeks bij National gehuurd of met een tussenpersoon zoals drive-usa?

@ Galapagos, als ik jouw reactie lees en dan de prijs via avis.es opzoek, zie ik geen grote verschillen.. lijkt toch of ik iets verkeerds doe dan. :-)
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Galapogos »

Als ik op Avis.es zoek op autohuur van 19 mei t/m 12 juni vanaf Vancouver, kom ik uit op 1468,90 euro voor een Standard SUV (Jeep Grand Cherokee of vergelijkbaar). Dit is de prijs voor nu betalen. Als je ter plekke betaalt, kost-ie maar 846,38 euro. Je kiest dan voor de optie 'PAGAR DESPUÉS'.

Het kan nog goedkoper, door kortingscode 'H811101' te gebruiken. Deze kortingscode staat gewoon op de Avis-site bij de aanbiedingen. Houdt in dat je 15% korting krijgt, als je ermee akkoord gaat dat Avis je eenmalig een e-mail mag sturen met wat kortingsbonnen voor een of andere outlet. De prijs komt dan uit op 1248,58 euro (nu betalen) of 719,42 euro (later betalen).

Als je boekt bij een Europese AVIS-site dan zitten hier de benodigde verzekeringen (aansprakelijkheid tot 1.000.000 CAD en schade/verlies) bij inbegrepen. Het eigen risico is niet afgekocht en bedraagt CAD535 bij schade. Er is geen eigen risico in het geval van diefstal.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Brigit »

Ik heb rechtstreeks bij national gehuurd als zgn executive elite member. De uitleg hoe dat werkt is hier op het “vervoer in Amerika” subforum te vinden. Voor Canada is national door de band genomen niet de voordeligste, ik heb even voor je gekeken. Vancouver van 19 mei t/m 12 juni kom ik op 1380 Canadese dollar voor aisle keuze incl verzekeringen en op 1802 Canadese dollar als je specifiek een standaard SUV zou boeken. Dit is zonder contractcodes, de gebruikelijke codes (flying blue en visa Canada) werken niet voor Canada.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Carlo1975 »

Galapogos schreef:Als ik op Avis.es zoek op autohuur van 19 mei t/m 12 juni vanaf Vancouver, kom ik uit op 1468,90 euro voor een Standard SUV (Jeep Grand Cherokee of vergelijkbaar). Dit is de prijs voor nu betalen. Als je ter plekke betaalt, kost-ie maar 846,38 euro. Je kiest dan voor de optie 'PAGAR DESPUÉS'.

Het kan nog goedkoper, door kortingscode 'H811101' te gebruiken. Deze kortingscode staat gewoon op de Avis-site bij de aanbiedingen. Houdt in dat je 15% korting krijgt, als je ermee akkoord gaat dat Avis je eenmalig een e-mail mag sturen met wat kortingsbonnen voor een of andere outlet. De prijs komt dan uit op 1248,58 euro (nu betalen) of 719,42 euro (later betalen).

Als je boekt bij een Europese AVIS-site dan zitten hier de benodigde verzekeringen (aansprakelijkheid tot 1.000.000 CAD en schade/verlies) bij inbegrepen. Het eigen risico is niet afgekocht en bedraagt CAD535 bij schade. Er is geen eigen risico in het geval van diefstal.
Bedankt Galapogos, scheelt mij weer 100 euro, nu 19 dagen voor CAD 805,20 :thumbup:
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Carlo1975 »

lennyd schreef:Dank voor jullie reacties!

@ Carlo, we gaan van 19 mei tm 12 juni. We zitten te denken aan een midsize SUV. Bij sunnycars komen we uit op ongeveer € 1300 en bij drive-canada op € 965. Het liefst zijn we dus niet meer kwijt dan € 965. :-)

Als ik bij avis.es kijk, zou ik uitkomen op € 1453 voor een grand cherokee. Als ik goed kijk tenminste, ik kan geen Spaans. Ik weet ook niet of hier al alle verzekeringen en afkoop eigen risico bij zit. Gek trouwens dat het verschil tussen dit bedrag en jouw bedrag zo groot is. Vraag me daarom af of ik wel goed kijk.

@ Birgit, heb je rechtstreeks bij National gehuurd of met een tussenpersoon zoals drive-usa?

@ Galapagos, als ik jouw reactie lees en dan de prijs via avis.es opzoek, zie ik geen grote verschillen.. lijkt toch of ik iets verkeerds doe dan. :-)
@LennyD, zie de tip van Galapagos, gewoon de onderste optie kiezen (betaal later).
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Bibu »

Ik heb al een auto gehuurd via drive-canada.de Verhuurder is Alamo geworden. Incl. 2 bestuurders, tank en geen eigen risico (eigen risico krijg je van drive-canada terug). Hoe doen jullie dat bij andere verhuurders. Ik lees dat jullie via avis.es boeken, maar in Canada heb je altijd eigen risico. Kan je dat bij Avis ook afkopen? Of huren jullie gewoon een auto en houd je dan het eigen risico?
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Carlo1975 »

Je kan het eigen risico bij Avis ook afkopen, maar er zijn ook credit cards die het eigen risico vergoeden. Ik heb daarom een Visa van ANWB afgesloten, ik vind het wel handig om 2 credit cards te hebben.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Ruud2004 »

Of de Platinum Mastercard van ING :thumbup: (tot 500 Euro per keer, met max. van 2500 Euro per jaar) Ik heb er dit jaar (in Nederland) gebruik van moeten maken. Loopt via Allianz verzekeringen en werd netjes geregeld.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Bibu »

Ik ga even kijken naar de creditcards. Maar voorlopig is de auto die ik gehuurd heb via drive-canada.de goedkoper dan via andere websites. Dus ga alleen een andere creditcard aanvragen als ik ergens anders een goedkopere auto tegen kom.
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door PaulB »

Hallo,

Goeie prijzen op die Spaanse site van Avis, thanks voor de tip allen! :thumbup:

1 vraagje hierover: bij het aanvinken van een extra bestuurder geeft de site aan 'op aanvraag' (na de google vertaling :wink: ).
Wat kan ik hier verwachten qua kosten? Dacht ergens gelezen te hebben dat bij Avis je partner automatisch gratis 2de bestuurder was?

Gaat trouwens om een auto vanaf Toronto Airport.

Thanks!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door Harry »

Inderdaad, bij Avis is de spouse altijd gratis extra bestuurder, en die geef je dus niet op als extra bestuurder.
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Huurauto bij Sunnycars of drive-canada.de?

Bericht door PaulB »

Harry schreef:Inderdaad, bij Avis is de spouse altijd gratis extra bestuurder, en die geef je dus niet op als extra bestuurder.
Thanks! Gelijk maar even vastleggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer