Tip: Beste RV lengtes voor nationale parken + vrg. Sequioa

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BonnyR
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Tip: Beste RV lengtes voor nationale parken + vrg. Sequioa

Berichtdoor BonnyR » 25 okt 2018, 11:52

https://camperreport.com/best-rv-length ... nal-parks/

nog een site met dit soort info:

https://www.parks.ca.gov/RVlength

Ik kwam op deze sites, omdat ik op zoek ben waar we wel en niet mogen rijden in Sequoia National Park.
Er zijn hier flink wat restricties. Alles boven 22ft lijkt moeilijk te zijn.

Ik kan dan ook niet vinden of het mogelijk is om de 190 te rijden van zeg maar Springville tot California Hot springs met een 30ft camper.Op de kaart lijkt me de "gele " weg te doen, maar of de "witte"weg dat ook is?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Afbeelding

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tip: Beste RV lengtes voor nationale parken + vrg. Sequioa

Berichtdoor Martin & Marianne » 25 okt 2018, 13:06

BonnyR schreef:Ik kan dan ook niet vinden of het mogelijk is om de 190 te rijden van zeg maar Springville tot California Hot springs met een 30ft camper.Op de kaart lijkt me de "gele " weg te doen, maar of de "witte"weg dat ook is?

Ik heb geen ervaring met die weg, maar hij slingert behoorlijk. Je kunt op googlemaps een aardige indruk kijrgen met streetview. Je weet dat het niet in Sequoia NP is?
Mischien heb je iets ana het 2015-verlag van Elly (www.michelly.nl); zij hebben ergens onder Sequoia gestaan.

Marianne

BonnyR
Amerikafan

Berichtdoor BonnyR » 25 okt 2018, 13:53

Ik ga het lezen Marianne. Nee dacht dat het één was...Maar nu zie ik dat het nationaal park en daaronder nationaal forest is. Ik denk dat het verschil met name in het beheer zit? En de net wat mooiere stukken in het park zijn??
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Afbeelding

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Berichtdoor jojostravelusa » 25 okt 2018, 14:03

Wij hebben hem in 2104 met een 27 ft niet gedaan. Gewoon niet geprobeerd, dus geen idee of het kan. Er staat me bij dat Rob en Annie het eens met een flinke maat gedaan hebben, maar ik weet niet zeker of zij het waren. Misschien kun je in hun reisverslagen iets vinden.
Er is wel verschil in kunnen en mogen. Sommige wegen zijn verboden voor langere RV's en op andere wordt het alleen geadviseerd.

BonnyR
Amerikafan

Berichtdoor BonnyR » 25 okt 2018, 15:17

Je hebt gelijk, daarom vraag ik ook. We hebben ooit met een fifth wheeler ergens in een bocht klem gestaan.Daar wordt je niet blij van. Ik heb even bij de reisverslagen gekeken. maar waar kan ik "Rob en Annie" vinden?
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Afbeelding

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tip: Beste RV lengtes voor nationale parken + vrg. Sequoia

Berichtdoor Martin & Marianne » 25 okt 2018, 17:21

Het stond mij ook bij dat Rob de 198 met een 30ft camper deed, maar ik kan dat niet terugvinden. Wel vind je hier wat relevante topics. Eentje uit 2008; daarin geeft Rob aan dat hij wel campers van 35 ft is tegengekomen daar, niet dat hij het zelf heeft gereden.

Bedenk wel dat het voorheen de 198 niet geadviseerd werd voor campers langer dan 22 ft, maar dat het nu - in verband met werkzaamheden - verboden is voor campers langer dan 22 ft. Ik neem aan dat je de NPS-site hebt bekeken? Heb je ook naar de kaart gekeken?
De 180 is net zo snel met een camper als de 198, dus die keuze is niet zo lastig.

Het gebied ten zuiden van het NP ken ik niet. Er zijn wel sequoia-groves (zie daarvoor het verslag van Elly), maar die zijn ook niet makkelijk toegankelijk. En verder is dat landschap denk ik te vergelijken met het foothills-deel in Sequoia NP. Ik zou me beperken tot het NP. En vergeet ook Kings Canyon niet. Zie voor beide ons 2013- en 2017-verslag.

Marianne

Elendan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor Elendan » 26 okt 2018, 08:33

Route over 190 tussen Springville en California Hot Springs gaat met een 30 ft, hebben wij gedaan in 2017. Kom je ook langs de trail of the 100 Giants. Daar hebben we geparkeerd en hebben nog de trail gelopen. Niet te lang maar wel leuk om te doen onderweg. Wij kwamen van Lake Isabel door Kernville en dan naar het noorden richting Sequoia en sliepen op Stoney Creek campground. Mooie route vind ik. Het laatste stukje voor Sequoia zijn we niet over 198 maar de J21 gereden.

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Berichtdoor jojostravelusa » 26 okt 2018, 13:48

http://www.robenannie.nl/
Geen idee in welk jaar ze het gedaan hebben. Je kunt anders altijd een persoonlijk berichtje sturen.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht