Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marjolein86
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019, 17:05

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marjolein86 »

Duidelijk! Heel erg bedankt voor je reactie! :thumbup:
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door JVDP78 »

Goede avond,

Ik ben voor onze reis volgend jaar zomer op zoek naar een Fullsize SUV van 18.07.2020 t/m 12.08.2020, ophalen SLC, inleveren LAX.
Ik realiseer me dat er dan een aardige one way toeslag bij komt maar ook zonder kom ik op geen enkele site in de buurt van de prijzen die ik in dit topic her en der lees. Ik heb diverse mogelijkheden gedaan, direct bij verhuurders, met AWD codes ook uit dit topic, bij brokers gekeken (niet door iedereen aanbevolen en/of geliefd) maar ik vind niets lager dan Eur 1581 voor deze periode. Dat is dan via Autoeurope en van Thrifty, wel incl. one way toeslag. Onze reisperiode is direct bij de start van de schoolvakantie dus dat zal ook de prijs beïnvloeden neem ik aan.
Denken jullie dat dit gewoon de prijs is waar ik rekening mee moet houden of kan dit echt goedkoper? Zo ja, iemand een gouden tip?
Alle hulp wordt gewaardeerd
2018 Florida
2022 California + Hawaii
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Een full size SUV (FFAR) is altijd duur. En die prijs klink realistisch, zeker gezien de drop fee die zeker $300 oid zal zijn.

Als je perse een FFAR wilt rijden dan heb je weinig opties.

Wat veel geld kan besparen is gebruik maken van de systemen van de loyalty programma's van Hertz en/of National. Als member van het loyalty programma reserveer je een midsize auto, en mag dan uitzoeken uit een "uitzoekrij". National noemt dat de Emerald Ailse, Hertz de #1 Gold aisle.

Daar staat willekeurig auto's in, ten minste mid size sedan, maar het kan ook groter zijn. Soms staan er ook full-size SUV's, maar bij Hertz heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. Wat er staat weet je vooraf niet en is een gok. Het is dus een risico dat je in die rij niet de auto vind die je eigenlijk wil hebben.

Dat risico kun je afdekken, door twee reserveringen te maken. Let op: dat werkt alleen als je direct bij de verhuurder zelf boekt en kiest voor een postpaid rate, dus "betalen op locatie" of "pay at counter" oid. Geen prepaid dus en niet via een tussenpersoon. Bij de verhuurders vervalt zo'n directe postpaid reservering gewoon als je niet komt opdagen, zonder verdere kosten.

Je kunt dan dus 1 reservering voor een midsize/aisle pick doen, en een tweede reservering (bij dezelfde of bij een andere verhuurder) voor de gewenste FFAR. Vind je iets van je gading in de aisle dan ben je spekkoper en neem je die mee. Staat er niets bij dan gebruik je de andere reservering en ben je weliswaar veel meer kwijt, maar rij je wel in de gewenste auto.

Waarom wil je perse een FFAR?
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door JVDP78 »

Bedankt voor je reactie Roel, helder! En tja waarom, het is geen harde must maar wel een grote voorkeur. Vorig jaar hadden we een Ford Explorer van Avis en die was te gek en volgens mij bij Avis geen full size maar standard (elite). Die zou ik zo weer willen maar komt nog duurder uit dan de full size (Tahoe) die ik nu had gezien. Ik heb nog wel even dus houdt het nog wel even in de gaten maar ik kan er dus wel van uit gaan dat het zeker niet heel veel goedkoper dan dit zal worden.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Een explorer is /geen/ full size SUV, maar een 7-seater standard size SUV.

Een Full-size SUV is van Ford de Expedition. Is echt een stuk forser en dorstiger dan de explorer.

Kijk eens bij Hertz naar de L4 categorie, dat is denk ik wat je zoekt. 7-seater SUV. Al heeft Hertz weinig Ford, meer GMC. Je krijgt dan bijvoorbeeld een Acadia - of een Kia ;-).

National heeft wel veel Explorers en ze staan ook regelmatig in de executive aisle waarmee je ze dus tegen midsize tarief kunt huren. Maar goed, dan moet je dus wel executive status hebben.
rob2019
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2019, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door rob2019 »

Goedemorgen,

Mijn vrouw en ik vertrekken deze maand voor 3 weken (rondreis) naar Amerika. Uiteraard hebben we zoveel mogelijk gelezen maar zijn toch wat huiverig m.b.t. het huren van een auto. Sunny Cars is vertrouwd maar het prijsverschil met b.v. Alamo is groot.

Wij beginnen is San Franscisco en eindigen daar ook weer. Auto ophalen op het vliegveld.
Wij denken aan een SUV. Bij welke verhuurder (buiten Sunny) kunnen wij na aankomst de sleutel ophalen en dat wij verder geen gezeur krijgen zoals bv het aansmeren van allerlei extra verzekeringen?

Wij zoeken: een auto voor 21 dagen, extra bestuurder, goed verzekerd, beiden boven 25 jaar :thumbup:
guidob
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2012, 17:26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door guidob »

rob2019 schreef:
03 okt 2019, 07:18
Bij welke verhuurder (buiten Sunny) kunnen wij na aankomst de sleutel ophalen en dat wij verder geen gezeur krijgen zoals bv het aansmeren van allerlei extra verzekeringen?
Ik huur zelf eigenlijk altijd bij Alamo. En gebruik altijd Skip the Counter. Hiermee kun je online inchecken en zonder langs de balie te gaan meteen je auto uitzoeken en wegrijden.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

rob2019 schreef:
03 okt 2019, 07:18
Bij welke verhuurder (buiten Sunny) kunnen wij na aankomst de sleutel ophalen en dat wij verder geen gezeur krijgen zoals bv het aansmeren van allerlei extra verzekeringen?
Sunny is geen verhuurder maar een tussenpersoon. Als je bij Sunny boekt kun je alsnog bij Alamo of een andere verhuurder uitkomen.
Verder: in California is het bij wet geregeld dat de spouse altijd gratis als 2e bestuurder mag rijden in de huurauto.
Als je als Europeaan in USA een auto huurt dan ben je normaal gesproken altijd volledig (en goed) verzekerd en heb je geen aanvullende verzekeringen nodig. Sunny heeft als verschil dat ipv 1 miljoen tot 7,5 miljoen verzekerd bent. Maar onthoud daarbij dat dat alleen nut heeft voor het geval jij de schade/letsel veroorzaakt. Als iemand bij jou schade/letsel veroorzaakt ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij.
Wil je persé niet langs een balie dan kun je kiezen voor Alamo, National, AVIS of Hertz. Bij AVIS of Hertz moet je je dan wel van te voren aanmelden als member. Alamo heeft skip the counter maar daar moet je ook wat extra handelingen voor doen en kan ook niet altijd als je het via een tussenpersoon regelt.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Prijsverschil Alamo en Sunnycars

Bericht door peterretep »

Als ik bij Alamo een Ford Expedition (Full size SUV) huur en bij Sunnycars een Chevrolet Tahoe (ook Full size SUV en beiden vergelijkbaar) betaal ik bij Alamo 2934 euro en bij Sunnycars 1249 euro. Allebei voor dezelfde periode.

Ik zit nu al een tijdje glazig :wtf: : naar mijn scherm te kijken en me af te vragen waar dit enorme verschil nu vandaan komt. Sunnycars is namelijk ook weer een extra schijf die ook wat moet verdienen en zou juist duurder moeten zijn.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@peterretep Voor 6 weken huur best een leuke prijs, maar ik neem aan dat je geen 6 weken gaat...
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterretep »

Uh nee, @Terpies, 17 dagen, helaas.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Pff, nog even verder kijken. Wij betalen voor 23 dagen Premium SUV bij Hertz 1176 euro. En dat vinden sommigen hier nog veel :-)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

peterretep schreef:
06 okt 2019, 22:29
Uh nee, @Terpies, 17 dagen, helaas.
Benieuwd welke periode/locatie je kijkt...voor 17 dagen...wat een bedrag...ik vind 30 dollar echt de maximale dagprijs voor een huurauto...de sport is juist om de dagprijs nog verder omlaag te krijgen en vervolgens ter plekke de auto van je keus mee te krijgen...maar ik neem in tegenstelling tot een aantal anderen hier op het forum genoegen met een Ford Explorer: mijn favoriete huurauto in de US. Groter hoeft van mij echt niet met 2 personen (en af en toe een dagje met zijn 7en past daarin ook prima, wel zonder alle reisbagage).
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterretep »

@Nieuwenoord, ik zit zit ook bij Hertz te neuzen en het viel me op dat dezelfde auto in Las Vegas huren goedkoper is bij Hertz dan bij Hertz San Francisco. Maar ik kijk verder!

@Terpies. wij reizen met zijn vieren en 4 koffers> Tot nu steeds met een fullsize Suv (Expedition en Tahoe) maar ik wil deze keer voor een Chrysler Pacifica of een Voyager gaan, scheelt ook in de centen. Ik zal dit forum nog eens goed doorspitten want ik heb al door dat ik niet zo slim ben als anderen qua geld besparen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@peterretep Welke dag tot dag ga je en welke locatie dan zoek ik met je mee.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterretep »

@Terpies, .......dat is wel heel erg aardig. Verspil je tijd niet. Het is heel aardig maar... :oops: Ik ga er verlegen van worden.

We hebben echt nog geen vast plan maar we zijn aan het inventariseren:
- 8/8/20 ophalen huurauto (Chrysler Pacifica/Voyager of Chevrolet Tahoe) in Las Vegas en 22/8 weer inleveren in Las Vegas. Als je me een berichtje stuurt, stuur ik je mijn mailadres, kan je makkelijker knippen en plakken of zo.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Via National: Aisle $473, minivan $619, standard SUV$642, full size suv $1076
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterretep »

@Terpies :clap: :clap: Serieus?? En dan zitten er wel stoelen in? Knap werk. Reuze bedankt!

Maar ik zit nu ook te kijken maar de Full Size Suv komt bij mij op 3200 dollar en de Voyager /Dodge op 1300 dollar. Hoe "ken da'nou?

Weer 5 minuten later. Ik moet dus de Aisle hebben? Kan ik daar ook in als ik voor de 1e keer huur?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Terpies schreef:
07 okt 2019, 19:52
Via National: Aisle $473, minivan $619, standard SUV$642, full size suv $1076
Hoe komen jullie toch aan die lage prijzen bij national? Als ik zoek voor LAX een standard SUV kom ik op 1460 dollar uit (11 t/m 30 juli) :roll:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@pumi1000 Via National: Aisle $642, minivan $840, standard SUV $872, full size suv $1461
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer