Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Droopy4u
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Droopy4u » 21 jul 2019, 21:07

Terpies schreef:
21 jul 2019, 12:45
@ droopy4u PC is Presidents club..waarschijnlijk checken ze je status...heb je je fysieke pasje van Hertz al ontvangen?
Die PC status staat wel in mijn profiel. Ik kan daar ook een pas printen (is blijkbaar ipv de fysieke pas gekomen). Dat lijkt dus allemaal goed. Enkel de reservering lijkt niet gekoppeld aan het profiel en geeft niks weer van PC als keuze (zoals National dat wel doet met Executive Isle).

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 21 jul 2019, 21:26

Ik heb alsnog via de Nederlandse Hertz een pasje gekregen. Het was bij mij vreemd, ik kreeg eerst e-mail vanuit de Nederlandse Hertz dat mijn status match was afgewezen, daarna een mail via US dat het was goedgekeurd, en daarna NL brief met mijn fysieke pas.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 21 jul 2019, 21:30

Droopy4u schreef:
21 jul 2019, 21:07
Die PC status staat wel in mijn profiel. Ik kan daar ook een pas printen (is blijkbaar ipv de fysieke pas gekomen). Dat lijkt dus allemaal goed. Enkel de reservering lijkt niet gekoppeld aan het profiel en geeft niks weer van PC als keuze (zoals National dat wel doet met Executive Isle).
Misschien alsnog even Hertz bellen om te verifiëren of het goed gaat... je PC profiel was volgens de tekst in de mail die je postte pending, dus ik zou bellen met Hertz of ze reservering in je profiel willen zetten en koppelen aan je Hertz lidmaatschapsnummer.

FabiandJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door FabiandJ » 22 jul 2019, 08:37

@Terpies aangezien ik hetzelfde probleem heb als @Droopy4u heb ik net Hertz gebeld, maar die konden mijn reservering niet koppelen aan mijn account. Komt doordat ik de boeking gedaan heb op hertz.com.au en mijn account op hertz.nl heb aangemaakt.
Dus morgen gewoon de auto ophalen en kijken of ze het accepteren.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 22 jul 2019, 10:14

Oke, succes...als je reservering maar goed komt. ik zou gewoon in de garage naar de PC vakken gaan en je reservering op laten lossen bij de exit booth. Je hebt een reservering bij Hertz en dat moet goed gaan.
Laat aub even weten hoe het uiteindelijk afgelopen is.

FabiandJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door FabiandJ » 22 jul 2019, 10:18

@Terpies en anders heb ik mijn backup boeking nog bij Hertz van een Muscle car en nog Executive bij National en als laatste nog mijn Budget reservering.

Droopy4u
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Droopy4u » 22 jul 2019, 15:40

FabiandJ schreef:
22 jul 2019, 10:18
@ Terpies en anders heb ik mijn backup boeking nog bij Hertz van een Muscle car en nog Executive bij National en als laatste nog mijn Budget reservering.
:thumbup: ik ben ook heel benieuwd. Ik vertrek vrijdag, dus kan je ervaring goed gebruiken.

MauriceMeijer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door MauriceMeijer » 23 jul 2019, 04:25

FabiandJ schreef:
20 jul 2019, 17:56
Even goed inlezen hoe en waar je mag rijden, vorig jaar zonder problemen geen tol betaald, bij San Francisco en Los Angeles. Tolwegen zijn vaak aparte rijbanen, waar je over kan rijden zodat je geen files hebt en bruggen die een stad inrijden hebben vaak tol.
Ik heb met Dollar gebeld en het ik kon het van het contract af laten halen.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 49

Bericht door harryh » 23 jul 2019, 04:36

:thumbup: @MauriceMeijer

NielsC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door NielsC » 23 jul 2019, 10:52

Terpies schreef:
18 jul 2019, 21:46
@ NielsC en wat is de prijs als je ultimate choice boekt? Dus groep c zoals ik uitlegde?

$ 877.18 dus ik zou die boeking ook maken voor ultimate choice. Scheelt dik $300.
Grote kans dat je iets vergelijkbaars kunt mee-pakken en anders kun je alsnog de reservering voor de Full Size gebruiken.

Met hoeveel personen ga je reizen?
Ik vind het eigenlijk nog steeds vreemd waarom ik niets krijg te zien over dat ultimate choice.. Zie je dat ook al wanneer je een auto kiest voordat je reserveert?

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 23 jul 2019, 11:10

Als de locatie dit aanbiedt krijg je een popup te zien voordat je de eerste resultaten krijgt (beschikbare auto's).

Lijstje van locaties kun je via Google vinden. De Hertz site laat dit niet zomaar zien als je hem op Nederland hebt staan, bijzonder irritant. Maar Google's cache doet wonderen.

NielsC
Amerika-ontdekker

Bericht door NielsC » 23 jul 2019, 11:56

In Las Vegas bieden ze het aan maar ik krijg nog steeds niets gevonden.. Maakt ook niet uit via welke Hertz site ik inlog, krijg die pop up niet te zien.

En wat je met Google cashe bedoelt is mij eigenlijk ook onduidelijk :?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 23 jul 2019, 12:59

Deze pagina:

https://www.hertz.com/rentacar/products ... choice.jsp

Is niet gedefinieerd in de Nederlandse versie van de Hertz site. Maar via Google's cache kun je hem wel eenvoudig zien:

https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=nl

En ik zie inderdaad dat de popup er niet meer is. Het is inmiddels denk ik zodanig standaard geworden dat Hertz vond dat die popup niet meer nodig was. Maar goed: zorgen dat je een account hebt, bent ingelogd als je de reservering maakt en minimaal intermediate (C) reserveert. Je mag dan uitzoeken uit de gold aisle. Heb je ook nog status, dan mag je ook uitzoeken uit de bijbehorende aisles (5-star danwel PC).

NielsC
Amerika-ontdekker

Bericht door NielsC » 23 jul 2019, 13:09

Dank je wel Roel, ik ga er direct naar kijken.

Ik heb zelf de President Circle status. Ik zal minimaal een (C) reserveren en dan kan ik de huidige boeking van de Full Size SUV als back-up laten staan.

Dank je wel.

Groet Niels.

marcoenalla
Amerika-newbie

Bericht door marcoenalla » 23 jul 2019, 13:14

Hi allen,

29 augustus kan ik een auto huren bij USCarhire one way. Inleverdatum 16 september in Vancouver. Betreft een Ford Fusion voor 612€. “Plus een manier om te vallen” van 160dollar ter plaatse te voldoen. Is dit de one way toeslag? Klopt het dat het bij de meeste verhuurbedrijven niet mogelijk is voor een normaal bedrag te kiezen voor ophalen US (Seattle) en inleveren Canada (Vancouver)? Afstand van slechts 200km,

Groet,

Marco

NielsC
Amerika-ontdekker

Bericht door NielsC » 23 jul 2019, 13:26

Nu is het wel gelukt, bij mijn vorige boeking van de SUV stond het bericht over de Ultimate Choice niet. Nu wel.

Wel nog een vraag, ik zie hier ooit berichten voorbij komen over 'skip the counter', in mijn bevestiging hebben ze het over 'standard counter'. Is dit nog een probleem of is dit normaal?

Nu nog de prijzen in de gaten houden, @Terpies had me hier laatst ook al mee geholpen en toen stond die op $877.13.

Dank voor de hulp wederom, al bij al komen we er wel :wink: :thumbup:

Groeten Niels
Bijlagen
image.png

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 23 jul 2019, 14:05

De eerste keer dat je bij Hertz huurt moet je altijd naar de counter. Zodra je een nieuwe creditcard of nieuw rijbewijsnummer hebt ook weer.

Alle andere keren zie je vanzelf service type "Gold canopy" staan. Je krijgt dan bij aankomst van je vliegtuig (als je het vluchtnummer invult) automatisch een "Carfirmation" e-mail met daarin, indien van toepassing het parkeervaknummer en type van je toegewezen auto (bij een SUV/minivan/etc), en anders de instructies uit welke aisle je mag uitzoeken. In/op de garage/parkeerplaats staat een groot elektronisch bord waarop je naam staat, met diezelfde informatie. Je kunt vervolgens een auto uitzoeken c.q. de toegewezen auto opzoeken en naar de uitgang rijden. Daar stop je voor de slagboom en je geeft je rijbewijs en creditcard af.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 23 jul 2019, 15:47

Ik had nog niet eerder bij Hertz gehuurd, geen problemen ondervonden op MCO in juni dit jaar.

Op MCO zijn twee terminals elk met een eigen Hertz vestigfing. Ik ben naar B gegaan maar mijn naam stond ook niet op het bord. In mijn carformation mail stond proceed to the counter. Ik ben naar de balie in de garage gegaan, daar checkten ze mijn rijbewijs en cc en toen kon ik doorlopen naar de PC vakken. Vervolgens cc en rijbewijzen laten zien en toen kon ik naar buiten.
Het auto uitzoeken duurde het langste :)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 jul 2019, 16:06

marcoenalla schreef:
23 jul 2019, 13:14
Hi allen,

29 augustus kan ik een auto huren bij USCarhire one way. Inleverdatum 16 september in Vancouver. Betreft een Ford Fusion voor 612€. “Plus een manier om te vallen” van 160dollar ter plaatse te voldoen. Is dit de one way toeslag? Klopt het dat het bij de meeste verhuurbedrijven niet mogelijk is voor een normaal bedrag te kiezen voor ophalen US (Seattle) en inleveren Canada (Vancouver)? Afstand van slechts 200km,

Groet,

Marco
Dit zal een slechte vertaling zijn van drop off fee. :lol:
Een one way US-Canada is vaak niet mogelijk, of tegen hoge(re) kosten. Je kunt ook in Seattle inleveren en de rest met trein of bus doen.

Ik heb zelf geen ervaring met USCarhire, maar ik dacht dat die site in het Engels was? AL je twijfelt over een formulering: altijd op de oorspronkelijke taal zetten.

Marianne

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Markstaal » 23 jul 2019, 21:01

Is het nog steeds zo dat als je bij Alamo huurt en je de auto ophaald in Californië dat de tweede bestuurder erbij in zit? Wij zijn aan het kijken naar een huurauto die we willen ophalen in San Francisco en dan in Las Vegas weer inleveren.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten
2019: Zuidwesten

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht