Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

WpuntNL schreef:
21 jun 2019, 23:13
FabiandJ schreef:
21 jun 2019, 17:39

@ bedeve bovenstaande klopt toch, voordat ik hier aan het liegen ben?
dit klopt niet helemaal volgens mij... je geeft aan dat niet alle verzekeringen er bij zouden zitten via een Nederlandse site... maar die zitten er wel bij...

Ik heb gisteren contact gehad met Avis over dit fenomeen... Avis zegt iets in de trant van: Maakt niet uit, boek maar gewoon via de BE site. Prijsverschil is groot.
Mogelijk heb ik het verkeerd neergezet, maar toen ik via budget.com een auto reserveerde en selecteer dat ik Nederlander ben, zaten bij mijn boeking niet de twee nodige verzekeringen bij. Toen ik Duitsland als land koos, zaten deze er wel bij, onder andere hierdoor is de prijs die ik betaal nu zoveel lager. Maar stel ik zou nu dezelfde auto en tijdstippen reserveren ook als Duitser zitten nu de twee verzekeringen die ik eerst wel inclusief had en nu niet meer bij.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MikeAmerika »

bedeve schreef:
15 jun 2019, 17:59
@ MikeAmerika
Huren bij National ; welke account id heb je gebruikt ? tussen de site ( tip is gebruik de national.ie site ) en de App wil nog wel eens prijsverschil zitten . Of 8572158 of de App Thats the question.
Couponcode nda2324br bruikbaar ?
Helaas kom ik voor mijn periode 20-10 tot 07-11 (Houston airport) nog geen betere prijzen tegen.

Bij hertz, national en avis de hoogste rang maar voor de midsize betaal ik nog altijd minimaal 600 en heb ik geen zekerheid dat ik een SUV heb bij aankomst. Zowel national.ie als hertz.fr en dergelijke geprobeerd met de verschillende codes. Doe ik iets verkeerd?

Bij de broker easyterra betaal ik voor een standard suv 610 van Alamo.

Groet,

Mike
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@MikeAmerika

Over IAH : 10 mei jl, een vrijdagmiddag rond 14.30 stapte ik bij Hertz tussen de auto 's rond.
Ruime keuze , ook in SUV' s
Ik koos een Volkswagen Atlas met 92 mls op de teller.
Het is een 7 zitter , maar zal wel weggezet worden als standard suv.
In Houston hadden ze zo re zien net een nieuwe lading Atlassen aangekregen
Heerlijke bak om mee te rijden.

Over tarief, ik zie in jouw huurperiode bij Herts.fr , met gebruikmaking van CDP 633306 een tarief van 552.21 USD.
Gold Canopy ; dus mid-size car huren

Over huur-moment Je hebt nog veel tijd. In de tussentijd komt er nog minimaal een kortingsaanbieding van Hertz.

Tussentijds Hou er oog op . Kijk naar prijsverschuivingen maar bovenal : Take it easy !
Hoewel dat een liedje uit Winslow is.
Maar daar kun je vanuit IAH wel een ,mooi ritje van maken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Espresso
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Espresso »

Hallo,

Ik ga volgend jaar april 23 dagen van/naar LA met 2 vrienden en heb net, na een paar uur hier te hebben gelezen, via avis.be een Ford Fusion (FCAR) gereserveerd (pay on pickup) voor 675. Op de NL site kostte hetzelfde model bijna het dubbele. En ik kan het bijna niet geloven; kan dit echt zo goedkoop? Wat is het addertje vraag ik me af...
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WpuntNL »

Volgens Avis zijn er geen addertjes.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Espresso schreef:
22 jun 2019, 22:03
Hallo,

Ik ga volgend jaar april 23 dagen van/naar LA met 2 vrienden hetzelfde model bijna het dubbele. En ik kan het bijna niet geloven;Wat is het addertje vraag ik me af...
Als je eenmaal bij je positieven gekomen bent, hier nog wat rondleest, zoekfunktie gebruikt, check dan ook nog eens avis.fr.
Reken AWD F982700 dan ook eens door.
Iedereen heeft z'n eigen black spots.
Maar om die nou gelijk " adders " te noemen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Espresso
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Espresso »

bedeve schreef:
22 jun 2019, 22:43
Als je eenmaal bij je positieven gekomen bent, hier nog wat rondleest, zoekfunktie gebruikt, check dan ook nog eens avis.fr.
Reken AWD F982700 dan ook eens door.
Ah zo gaat er nog meer vanaf, thx. Alleen wel via de .be site, niet de .fr. Ik heb nu alleen het probleem met mijn preferred account dat via de .be site mijn telefoonnummer landcode 32 krijgt en dit kan ik niet wijzigen? Al kom ik daar ook nog wel uit, ik zal me nog wat beter inlezen de komende tijd. Het is me in ieder geval heel goed duidelijk geworden, dankzij dit forum, dat er heeeel veel geld bespaard kan worden door goed mijn huiswerk te doen en veel te vergelijken. Bedankt!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Espresso Jij hebt nog heel wat maanden om huiswerk te maken....
Nu gericht op Avis.
Aan de Airport Blvd in Los Angeles zitten Avis en Hertz aan de overkant van de straat.
Dat geeft je heel makkelijk gelegenheid de strategie van de dubbele boeking toe te passen.
Je meld dat je Avis Preferred bent .
Welke status ?
Afhankelijk daarvan krijg je bij Avis een klasse upgrade.

Als je Hertz Gold Member word krijg je bij boeking van een mid-size car de gelegenheid zelf je auto te kiezen uit een bij je status behorende zone
Je hebt nog tijd om je op status van de loyalty programma' s te richten.

Vervolgens bij Avis een auto te boeken die met een klasse upgrade voor ogen ook de auto is die je wilt.
Bij Hertz een mid-size auto te boeken.
Eerst bij Hertz gaan kijken of er echt iets moois voor je staat
Zo ja: Hoera .
Zo nee ; de straat oversteken en de Avis auto meenemen.

Zorg dat je boekingen direct bij verhuurder en pay later zijn.
Daardoor heb je in de USA nooit annuleringskosten.
De boeking die je niet gebruikt vervalt automatisch na 24 uur.
:D
Veel huiswerk plezier

Hierbij een filmpje waarin uitleg over de Hertz Gold Members zone 's

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Espresso
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Espresso »

Ik heb me gisteren pas aangemeld als preferred member en ik ben geen regelmatige huurder; incidenteel op vakantie dus ik weet niet of ik er wel voordeel mee behaal. Enige reden voor mij om me als lid aan te melden, bij wat voor verhuurder dan ook, is dat ik na een vlucht van 11 uur waarschijnlijk geen zin heb om nog in een lange rij te moeten gaan staan. Dus niet om een gratis upgrade te verkrijgen o.i.d. (al is dat altijd prettig).
In eerste instantie las ik nl. overal dat Sunnycars aangeraden werd, maar na me hier wat ingelezen en vergeleken te hebben blijken zij peperduur. Dus al krijg ik geen free upgrade, kan het overal al gauw voor honderden euro's minder als via Sunnycars en dat is al voordeel genoeg. Ik ben niet zo veeleisend.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ABfakwurk »

Zomaar eens een vraagje. Hoe kan het dat bij bijvoorbeeld EasyTerra en RentalCars de prijzen zoveel lager zijn dan direct bij diezelfde verhuurmaatschappij boeken?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Omdat die deals/afspraken maken en 'groot inkopen'. Dat soort websites/bedrijven hebben een enorm bereik dus kunnen ze betere deals afspreken met verhuurders die dan weer commissie betalen.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat geldt overigens over het algemeen niet in de USA. Wel op veel andere plekken inderdaad, met name in Europa scheelt het echt enorm veel en prijzen de verhuurders zich via het directe kanaal over het algemeen uit de markt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Division schreef:
23 jun 2019, 18:21
Omdat die deals/afspraken maken en 'groot inkopen'. Dat soort websites/bedrijven hebben een enorm bereik dus kunnen ze betere deals afspreken met verhuurders die dan weer commissie betalen.
Ook dat is afhankelijk van de waan van de dag, het tijdstip, de locatie en de site van een specifiek land van de verhuurder (bv .fr .de .co.uk .nl etc.). Een broker is niet altijd interessant/beter/goedkoper, maar het kan af en toe wel zo zijn.

Het blijft een kwestie van goed zoeken en blijven vergelijken voor JOUW locatie en huurperiode.

Alle fatsoenlijke sites geven je door de PAY LATER optie je boeking tot aan de dag van huur KOSTELOOS te annuleren. Het kan dus geen kwaad om verschillende boekingen vast te leggen en tot op de dag van vertrek te wisselen/aan te passen.

Het blijft een spel, en is totaal anders dan met vliegtickets, waar je veelal maar 24 uur hebt om je boeking te annuleren/kosteloos te veranderen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Vorig jaar werden en plannen gemaakt voor een Las Vegas - Portland reis met mijn ouders. Toen heb ik een auto gereserveerd bij Hertz. Van 14/9 ophalen LAS en 2/10 wegbrengen op PDX een 4WD/AWD Prem Extra Capacity SUV Categorie T6 PFAR voor 1258 dollar (incl dropoff fee). Ik zou in de loop van de tijd nog wel goedkoper kunnen vinden dacht ik of voor dezelfde prijs de reservering aan kunnen passen. Maar het is al maanden schreeuwend duur. Ik kan niet meer aanpassen zonder zo 2000 dollar meer te betalen.

De plannen zijn nu wat concreter en we vliegen al heen op 13/9 en terug op 2/10.(was origineel 1/10 de bedoeling) Ik haal evengoed de auto pas op op 14/9 omdat we pas laat aankomen op vrijdag. We slapen op 7 min lopen van de rental bij LAS dus dat komt mooi uit maar.... we willen nu op zaterdag 14/9 om 10:30u bij het Shelby museum zijn voor een rondleiding. We kunnen de auto voor die tijd ophalen maar dan moet ik hem op 2/10 ook vroeg terugbrengen (denk ik) omdat ik anders een extra dag moet betalen. Hoe gaat dat als ik hem op 14/9 om 9u ophaal maar op 2/10 om 10u terug breng? Brengen ze dan 1 extra dag in rekening van de originele huurprijs of krijg ik een hele nieuwe boeking met alle extra kosten? (Die dus heel hoog zijn). Iemand daar wel eens ervaring mee gehad??
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Je betaalt dan, voorzover ik weet, een dagtarief op basis van je huidige huurprijs en een late-return fee.

Maar had jij geen Amex platinum? Dan heb je sowieso 4 uur "grace period" ipv 30 minuten, mits je de platinum CDP hebt gebruikt.

En anders: je hebt altijd 29 minuten en 59 seconden grace period. Als het nu echt op een uurtje aankomt dan zou ik gewoon zorgen dat je net dat half uurtje eerder inlevert zodat je binnen dezelfde periode blijft.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Nope. Wel AMEX maar silver en ook die CPD gebruikt. Ik zou met een uurtje al geholpen zijn want we vliegen vanaf PDX om 1.10u PM dus hij moet zo wie zo om 10u terug zijn omdat wij dan op de airport willen zijn. Ik durf het bijna niet te gokken omdat het verschil met de prijs die ze nu rekenen zo vreselijk groot is.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
25 jun 2019, 17:36
Je betaalt dan, voorzover ik weet, een dagtarief op basis van je huidige huurprijs en een late-return fee.
Yep , en the late return fee is $ 12, - ex tax.

Ik heb het vorige maand in Houston ook meegemaakt omdat ik 2 uur had gerekend tussen aankomst vliegtuig en ophalen auto.
In praktijk was ik binnen een half uur na aankomst al bij Hertz.
Toen zat ik met mijn geplande inlevertijd...
De mevrouw in de exit boorth zei tegen mij dat laat terug brengen geen probleem zou zijn ivm het platinum tarief

@Inges , ik lees dat jouw zorg zit in de gewijzigde tarieven.
Je kunt echter je huur wijzigen met behoud van het oorspronkelijke tarief.
Dat wordt aangeboden op het moment dat je een wijziging wilt invoeren.
Je zou je CDP kunnen wijzigen.
Van degene die je nu gebruikt in 633306.
Dan heb je het m.i. opgelost.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

bedeve schreef:
25 jun 2019, 18:09
Je zou je CDP kunnen wijzigen.
Van degene die je nu gebruikt in 633306.
Nou nee dus want ik heb geen platinum card. Ik heb een silver en ik betaal er ook mee. Ik wil geen gedoe. Bovendien wijzig ik liever niets. Vorig jaar voegde ik alleen mijn vluchtgegevens toe en kwam er bijna 200 dollar bij op de huurprijs. Dat werd er wel weer afgehaald toen ik (boos) opbelde maar toch.... ik wijzig liever niet deze reservering. Dan neem ik dat dag tarief + late return fee wel voor mijn rekening.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik heb net vandaag mijn auto ingeleverd bij Hertz. Oorspronkelijke pick-up tijd stond op 18.30 maar dat werd door vertraging pas 1,5 uur later. Ik had voor het inlever tijdstip in de reservering 18.00 gezet. Toch even met Hertz gebeld of ik dan vandaag ook 1,5 uur later mocht inleveren, maar daarvoor rekenden ze $12 extra.

Het verhaal dat een Rental dus altijd 23.59 uur na pick-up time is is dus onjuist. Een grace period zou misschien kunnen, maar ik zou risico niet lopen dat er alsnog extra gecharged wordt.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Dank je. Ik zorg er wel voor dat de auto op tijd terug is of dat we hem later ophalen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer