Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door PSVwally »

Het 'gedoe' van Skip the Counter deel ik niet. :wink: Een kind kan de was doen, zo klaar
Ja inderdaad, dat minuutje extra om het in te vullen kan ik nou niet echt 'gedoe' noemen.
En persoonlijk vind ik dat ze in ieder geval in LA bij Alamo meestal zeer ruime keus hebben.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

vana schreef:
14 okt 2019, 18:41
Hoe zit het als je de auto afwisselend met drie chauffeurs wil besturen? (Vanaf Arizona)
Kan dat gewoon met een bepaald pakket bij Alamo of moet je die extra bijboeken? Of kan het beter bij een andere maatschappij?
Kan iemand mij helpen hiermee?
Wij willen als hoofdbestuurder mijn man en als extra bestuurders mijn dochter (>25) en ik.
Waar kunnen we dan het beste huren, dus waar is meer dan één extra bestuurder inbegrepen?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door markro »

@ Vana, dat kan in ieder geval bij Alamo, met het Alamo Gold-pakket, daar zijn maximaal drie extra bestuurders ouder dan 25 jaar inbegrepen, zie:
- https://www.alamo.nl/auto-huren/amerika/
- https://www.alamo.nl/service/wat-is-inb ... -tarieven/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Daggie74
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 dec 2015, 21:40
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Daggie74 »

@Terpies Volgens mij weet jij veel van autohuur in de USA af. Mag ik je om raad vragen? Wij willen volgend jaar 2 weken in augustus vanaf Union Station (DC) een auto huren, retourneren op JFK. We zijn National fans, maar vallen flauw van hun prijzen. Met de codes van Hertz die je eerder deelde komen we op zeer accaptabele prijzen (400-600 dollar voor 2 weken). Nu is mijn vraag: ze hebben op Union Station vast geen ultimate choice, maar hoe zit het dan als ik wel de president lidmaatschap heb? Geldt dan ook minstens een categorie C huren (ze hebben pas vanaf G beschikbaar) en dat je dan gewoon kan uitzoeken wat je wilt. Of zou ik beter safe kunnen gaan zitten en een midsize SUV huren, dat is zeker groot genoeg voor ons 4en. Het prijsverschil is dus zo'n 200 dollar.
En hoe zit het met skip the counter bij Hertz? Het staat vast al eerder beschreven, maar er staat zoveel info in de afgelopen 84 pagina's dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

@markro Bedankt!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Daggie74 als je PC status hebt krijg je minstens 1 upgrade, maar dit geldt niet voor SUV. Je kunt altijd twee boekingen maken (groep C en een midsize SUV), en ter plekke kijken wat lukt om mee te krijgen. Hertz Union Station is zo te zien een Corporate locatie, dus wellicht hebben ze keus als PC member.
https://www.hertz.nl/rentacar/location/ ... .c./WASX10

Je zou ook even contact met de Hertz locatie kunnen opnemen, vertellen dat je PC status hebt en vragen of er mogelijkheden zijn.

Als de rental vanaf Dulles goedkoper is zou je alsnog kunnen overwegen om een shuttle te nemen vanaf je hotel (wellicht nog gratis ook?!) of anders bus/trein/uber en dan terug te rijden de stad in om je bagage en overige passagiers op te halen.

Bij Hertz kun je normaliter op de airports met je reservering zelf auto uitzoeken en bij de exit booth uitrijden (dus niet via de counter), maar weet niet of dat bij Union Station ook zo is.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

Zo te zien heeft Union Station geen gold choice maar Reagan AirPort wel. Das dichterbij dan Dulles. Misschien ook een optie.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

@Vana AutoEurope heeft ook vaak aanbiedingen bij de diverse verhuurders met meerdere gratis bestuurders.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WeernaardeVS »

@Coyote Volgens mij wordt er nog niet heel veel geboekt via Happy Tours al zie ik de naam wel steeds vaker voorbij komen sinds ik ze hier op het forum benoemd heb. Ze zijn inderdaad voor veel steden stukken goedkoper dan andere brokers.

Net nog even gekeken n.a.v. de enthousiaste verhalen voor onze reis: 4/7 - 4/8 San Francisco (17.00 uur ophalen/inleveren).
We zoeken een 7 persoons auto, mag een minivan zijn of een grote suv.

Bij Happy Tours is de prijs van een minivan bij Avis : USD 2056.25, een fullsize suv is USD 2279.36 (Dollar)
Bij Autoeurope: minivan 1635 euro bij Avis, suv 2410 euro bij Dollar
Bij Hertz.be (met de gegeven codes als gast) $1524 voor een minivan of $1824 voor een suv.

Ik ben bezig met het aanmelden bij Emerald en Hertz, zoals op het forum beschreven. Helaas zit manlief in de USA en heb ik het nummer van zijn rijbewijs nog niet. Maar doe ik nu gewoon iets fout of zitten wij gewoon in een dure periode/locatie? In 2018 hadden we voor 5,5 weken een minivan voor onder de 1000 euro (weet het exacte bedrag niet meer)
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

vana schreef:
20 okt 2019, 13:43
vana schreef:
14 okt 2019, 18:41
Hoe zit het als je de auto afwisselend met drie chauffeurs wil besturen? (Vanaf Arizona)
Kan dat gewoon met een bepaald pakket bij Alamo of moet je die extra bijboeken? Of kan het beter bij een andere maatschappij?
Kan iemand mij helpen hiermee?
Wij willen als hoofdbestuurder mijn man en als extra bestuurders mijn dochter (>25) en ik.
Waar kunnen we dan het beste huren, dus waar is meer dan één extra bestuurder inbegrepen?
Ook National heeft gratis 9 extra bestuurders, bij Hertz is je spouse in ieder geval gratis, je dochter moet je (betaald toevoegen).
Voor beide verhuurders moet je wel (gratis) lid worden van het loyaliteitsprogramma.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

WeernaardeVS schreef:
20 okt 2019, 17:17
Net nog even gekeken n.a.v. de enthousiaste verhalen voor onze reis: 4/7 - 4/8 San Francisco (17.00 uur ophalen/inleveren).
We zoeken een 7 persoons auto, mag een minivan zijn of een grote suv.

Bij Happy Tours is de prijs van een minivan bij Avis : USD 2056.25, een fullsize suv is USD 2279.36 (Dollar)
Bij Autoeurope: minivan 1635 euro bij Avis, suv 2410 euro bij Dollar
Bij Hertz.be (met de gegeven codes als gast) $1524 voor een minivan of $1824 voor een suv.
Bij National is EC aisle Pick $1023 en een minivan $1386 vanaf SFO
Hertz is ultimate choice $986, minivan$1568
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WeernaardeVS »

@Terpies Dat scheelt inderdaad met wat ik heb gevonden, hoewel de Minivan bij Hertz aardig in de buurt komt van mijn vondst ;-)
Eerst nog maar die accounts aanmaken en verder zoeken. Ik vind de terminologieën als aisle pick en ultimate choice allemaal vrij lastig, dus moet het elke keer weer opzoeken.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

WeernaardeVS schreef:
20 okt 2019, 17:17
Net nog even gekeken n.a.v. de enthousiaste verhalen voor onze reis: 4/7 - 4/8 San Francisco (17.00 uur ophalen/inleveren).
We zoeken een 7 persoons auto, mag een minivan zijn of een grote suv.

Bij Happy Tours is de prijs van een minivan bij Avis : USD 2056.25, een fullsize suv is USD 2279.36 (Dollar)
Zoals gezegd, Happy Tours is niet voor elke locatie goedkoper. Blijft een kwestie van vergelijken.

Bovendien ligt de datum nog ver in de toekomst. Zie bij alle aanbieders dat de prijzen voor SFO dan nog redelijk hoog liggen. Gewoon regelmatig blijven kijken. Zie je een prijs waar je tevreden mee bent, boeken (wel zo dat je nog steeds eenvoudig kunt annuleren) en dan de prijzen blijven volgen. Voor hetzelfde heb je enkele weken voor je vertrek nog wel betere prijzen.

Mijn gevoel (dus een aanname) zegt dat je nog wel betere huurprijzen tegenkomt. Zelf boek ik in de regel max. 3 maanden van te voren de auto dus jullie hebben nog wel even.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PiGro
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 09:55

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door PiGro »

Volgens mij wordt er nog niet heel veel geboekt via Happy Tours al zie ik de naam wel steeds vaker voorbij komen sinds ik ze hier op het forum benoemd heb. Ze zijn inderdaad voor veel steden stukken goedkoper dan andere brokers.
Ik had er tot voor kort ook nog niet eerder van gehoord maar toch bij ze geboekt en tot nu toe een positieve ervaring, zie ook 3 berichten terug waar ik mijn ervaring deel.
<-- knip-->
Roland
@Roland: Super bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga nog even goed nadenken of de standaard Aansprakelijkheid (WA) van $1.000.000 toereikend is. In Nederland is de WA van mij al €6.100.000 als ik autopolis zie. Gezien USA bekend staat om zijn extreem hoge claims vraag ik mij af of de standaard $1.000.000 toereikend is mocht het een keer door mijn toedoen goed mis gaan. Ik heb dat gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt en ik weet ook wel dat de kans hierop zeeeer klein is, maar het zal je maar gebeuren dat ze meer claimen dan verzekerd want dan komen ze volgens mij uit bij de veroorzaker van het ongeval. SunnyCars of Drive-usa.de (via uitgebreide package) bieden een veel hogere WA van 7,5 mln - 10 mln, echter daar betaal je dan ook wel voor want huur is dan 500 - 600 euro duurder voor 21 dagen. Heeft iemand wellicht ervaring met aanvullend bijverzekeren WA (Additional Liablity Insurance vanaf 1 miljoen tot pak weg 3 miljoen euro), zeg maar aanvullend op de standaard dat de goedkopere verhuurbedrijven aanbieden?
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

WeernaardeVS schreef:
20 okt 2019, 17:17


Net nog even gekeken n.a.v. de enthousiaste verhalen voor onze reis: 4/7 - 4/8 San Francisco (17.00 uur ophalen/inleveren).
We zoeken een 7 persoons auto, mag een minivan zijn of een grote suv.

Bij Happy Tours is de prijs van een minivan bij Avis : USD 2056.25, een fullsize suv is USD 2279.36 (Dollar)
Bij Autoeurope: minivan 1635 euro bij Avis, suv 2410 euro bij Dollar
Bij Hertz.be (met de gegeven codes als gast) $1524 voor een minivan of $1824 voor een suv.

Ik ben bezig met het aanmelden bij Emerald en Hertz, zoals op het forum beschreven. Helaas zit manlief in de USA en heb ik het nummer van zijn rijbewijs nog niet. Maar doe ik nu gewoon iets fout of zitten wij gewoon in een dure periode/locatie? In 2018 hadden we voor 5,5 weken een minivan voor onder de 1000 euro (weet het exacte bedrag niet meer)
Ik denk niet dat de prijzen van Happytours echt locatie gerelateerd zijn, ik denk dat het eerder van het moment van boeking afhangt. Ik heb begin september ook met Happytours een minivan voor juli 2020 gehuurd in SFO (1 tem 26 juli, 26 dagen) voor 820 euro (incl alle verzekeringen en 2de bestuurder). Toen ik 2 dagen erna keek, stond diezelfde wagen aan 2200 euro :o Ondertussen heb ik nog een paar keer gekeken en het zakt idd niet veel meer, ze zijn nu duurder dan via andere maatschappijen. Geen idee of er in de toekomst nog eens lage prijzen zullen voorkomen, maar ik zou het toch blijven in de gaten houden, juli is nog ver weg.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Ik heb, naar aanleiding van de tips van @Terpies , statusmatch aangevraagd bij Hertz. Keurig een mailtje terug met de boodschap aan 'Mr. XXX' (ik ben een vrouw..) dat mijn StatusMatch is toegekend.

Ik kreeg ook deze specifieke boodschap erbij:
FYI: Our records verify your Gold Service has not yet been activated. To activate Gold Service, customers are required to book a reservation using their Gold number and the primary credit card in their profile. At the time of rental, the credit card and driver’s license will need to be shown for verification. Once the rental is returned and paid for using the primary credit card, Gold Service and President Circle Gold benefits will be activated for future rentals at participating locations. This policy is in place to protect our customers from fraud since most Hertz profiles are set up on Hertz.com. I apologize for the inconvenience this causes.
Ik heb hier al wel eerder over gelezen en gehoord dat dit eigenlijk niet toegepast werd, maar kregen diegene ook zo'n specifieke toelichting in de mail erbij?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door plankan »

Terpies schreef:
19 okt 2019, 12:14
Ik dacht dat je 22 dagen zei, maar van 2 tm 26 juli is 24 dagen toch? Of huur je minder dagen?

Even snel kijkend kom ik bij national op $936. En bij Hertz $912. Als je lid bent van de rewards programma’s heb je sowieso meerdere bestuurders.
Heb hierbij nog niet naar de verschillende landen sites gekeken, dus bedragen kunnen nog wel wat lager uitvallen als je beetje gaat shoppen.
Type foutje van mij, het is idd 22 dagen. Van 2 tem 24 juli. :)
Ok bedankt om te helpen! Om lid te worden moet ik me dan enkel registeren of moet je dan al langer klant zijn ofzo?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

PiGro schreef:
21 okt 2019, 10:43
@Roland: Super bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga nog even goed nadenken of de standaard Aansprakelijkheid (WA) van $1.000.000 toereikend is. In Nederland is de WA van mij al €6.100.000 als ik autopolis zie. Gezien USA bekend staat om zijn extreem hoge claims vraag ik mij af of de standaard $1.000.000 toereikend is mocht het een keer door mijn toedoen goed mis gaan.
De enige brokers die deze aanvullende verzekering aanbieden zijn Sunny Cars en DriveUSA, via een externe partij. Dat wil dus zeggen dat álle andere huurders die via een andere partij huren:

a) zwaar onderverzekerd zijn
b) voldoende verzekerd zijn

* Doorhalen wat niet van toepassing is.

Ik kom al jaren op allerlei Fora en heb nog nooit gelezen dat iemand een claim van 1 miljoen of meer aan z'n broek heeft gehad. Persoonlijk denk ik ook niet dat die er ooit gaat komen. Een claim indienen bij een individue die hij nooit van z'n leven kan betalen heeft weinig kans van slagen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WeernaardeVS »

@Coyote Bedankt, ik zal het zeker in de gaten blijven houden. Een paar weken van te voren is wel erg laat, meestal zijn we dan met andere dingen bezig dan nog een auto huren.
SuperFieke schreef:
21 okt 2019, 10:50
Ik heb begin september ook met Happytours een minivan voor juli 2020 gehuurd in SFO (1 tem 26 juli, 26 dagen) voor 820 euro (incl alle verzekeringen en 2de bestuurder).
Vorige keer hadden we inderdaad ook heel vroeg die auto gehuurd en zijn geen lagere prijzen meer tegengekomen. Dit jaar lukte dat niet, aangezien de opleiding van onze dochter pas half september startte en het voor ons niet duidelijk was wanneer ze zomervakantie zou hebben (wij wonen in NL en zij studeert in België).
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Souraia »

Voor volgend jaar ben ik alvast een auto aan het zoeken. We landen in Boston en leveren de auto in in Miami.
Nu kom ik via american vacations bij Alamo terecht. Ik lees vaak dat je beter pay later kan doen, maar als ik die optie aanklik wordt de prijs 200 euro duurder. Overigens zijn de prijzen behoorlijk hoog, 1800 euro (incl. drop off) 1799 voor 27 dagen.
Na Boston gaan we naar NY en dan naar DC. Zou het in ons geval gunstiger zijn om dat stuk met OV te doen en vanaf DC een auto te huren?
We zijn namelijk met 5 en dan zijn de OV kosten ook flink hoog.
Wat is raadzaam?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer