Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Aanbieding was verlengt tot vandaag zag ik (en zal waarschijnlijk morgen ook wel weer verlengt worden :wink: ). De boeking is kosteloos te annuleren tot 48 uur voor vertrek dus als er iets nog goedkopers voorbij komt dan is het zo weer omgezet.

Op je Voucher van AutoEurope staat dit beschreven. Er staat ook een Alamo reserveringsnummer op. Hier kun je ook zien dat alle standaard verzekeringen erbij zitten zoals CDW en EP.

CDW is zonder eigen risico
EP is tot $1 miljoen

Bevestiging Auto Europe
Bevestiging Auto Europe
aa-alamo-2.png (74.13 KiB) 1463 keer bekeken
Bevestiging Alamo
Bevestiging Alamo
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Vandaag als back-up voor als er bij National niks moois staat een mid-size SUV geboekt bij Alamo (via drive-usa.de). Is me alleen niet helemaal duidelijk wanneer m'n creditcard nou gecharged wordt. In de mail staat enkel dit: "The full price will be charged to the credit card as soon as the tour operator confirms the reservation." Iemand die weet hoe dit zit? Er was ook geen keuze tussen betaal nu en betaal later zoals bij andere aanbieders.
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Amathanio »

Vandaag boekte ik een huurwagen bij Dollar via Expedia.be.
Ik veronderstelde dat CDW en LI inbegrepen waren daar ik vanop een Belgische site boekte maar ik keek het toch even na en ook de website vermeldde:
  • Cascoverzekering zonder eigen risico inbegrepen (voor zover ik weet is dit toch CDW?)
  • Omniumverzekering inbegrepen
Ik kon ook geen extra verzekeringen toevoegen.
Na het boeken kreeg ik de reserveringsmail en daarin stond:
  • Je hebt geen reis- of schadeverzekering gekocht.
Ik begrijp het niet goed, heb ik hier iets over het hoofd gezien?

Edit: Expedia klantendients zegt: al onze auto's worden met WA verzekering aangeboden. De verhuurder geeft aan dat er nog Collision Insuarance bij zit. Dit lijkt me dus toch in orde.
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

waarom Dollar en waarom via expedia? De ervaringen met Dollar van mensen hier op het forum zijn nou niet echt denderend.
Is het prijs? locatie? gemak?

Goedkoper zal het waarschijnlijk niet zijn bij Expedia dan als je gebruik maakt van de tips hier op het forum. Wrellicht kun je je data/locatie hier even melden dan is er vast wel iemand die mee kan kijken naar de beste deal.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kaiser chief »

Ik ben al enkele weken aan het zoeken en heb nog nergens goedkoper gevonden dan via expedia. Maar als iemand beter kan vinden graag natuurlijk. :D

Details:

vertrek jacksonville luchthaven (jax) op 11 april 2020
Terugbrengen op 7 mei 2020 in pensacola luchthaven (pns)

Heb via expedia 660 betaald voor een fullsize wagen. Indien iemand goedkoper zou vinden voor een full size (of premium :D ) zou dit heel tof zijn natuurlijk :thumbup:
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kaiser chief »

Oops, details vergeten.
Maar dus 660 euro dus, via Avis :-)
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Via hertz.co.uk $690. Met amex code. Met anwb code $770
JAX heeft ultimate choice.
BDCA2FAE-DCAF-4C82-8452-BEAFBC18DBE0.jpeg
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kaiser chief »

Klinkt goed ook :thumbup: . Voor ultimate choice moet je gewoon zo'n gratis gold account aanmaken? Moet je dit dan ter plekke melden dat je gold member bent?
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kaiser chief »

Nog nooit zo'n code gebruikt,vragen ze hier soms achter bewijs van?
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik gebruik zelf gewoon de AMEX code, als je het niet ‘vertrouwt” kun je de anwb code gebruiken (ben je wel duurder uit). Discussie is vaker gevoerd over wel/niet correct/toegestaan gebruik van een code, dus OP EIGEN RISICO. Start aub niet weer opnieuw....

Hoe PC status te krijgen bij Hertz kijk even in National/Hertz topic op het forum.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

TradeMarkNL83 schreef:
08 aug 2019, 14:50
"The full price will be charged to the credit card as soon as the tour operator confirms the reservation." Iemand die weet hoe dit zit? Er was ook geen keuze tussen betaal nu en betaal later zoals bij andere aanbieders.
Ik lees hier in dat ze het nu zo'n beetje van je kaart gaan halen. Zodra de touroperator (lees de autoverhuurder) akkoord is met de boeking. Heeft er ws mee te maken dat expedia niet live in de voorraad van alamo kan kijken.

Weet je zeker dat deze boeking te cancellen is?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja dat wel: “No cancellation fee until 48 hours prior to pickup (You may cancel your rental car reservation with no cost to you until 48 hours prior to your rental).” De boeking is inmiddels bevestigd dus ik houd m’n cc maar in de gaten :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

TradeMarkNL83 schreef:
08 aug 2019, 14:50
Vandaag als back-up voor als er bij National niks moois staat een mid-size SUV geboekt bij Alamo (via drive-usa.de). Is me alleen niet helemaal duidelijk wanneer m'n creditcard nou gecharged wordt. In de mail staat enkel dit: "The full price will be charged to the credit card as soon as the tour operator confirms the reservation." Iemand die weet hoe dit zit? Er was ook geen keuze tussen betaal nu en betaal later zoals bij andere aanbieders.
De verschillen tussen boeken via derden of direct boeken bij de verhuurder zelf zijn hier al vele malen aan de orde geweest.
In jouw geval heeft het twee belangrijke concequenties.
Je betaalt op het moment van boeken , in dit geval op het moment dat jouw booker groen licht krijgt van de verhuurder.
Er is nu geen sprake van een " back-up " boeking. Dat is alleen bij twee directe boekingen waarbij de betaling achteraf is en er geen annuleringsvoorwaarden gehanteerd worden. Die flexibiliteit heb je nu eenmaal nodig om op het moment van aankomst een keuze te kunnen maken.

Hoe kom je na 9 postings over autohuur, na heel veel aandacht voor Emerald Club status en mogelijkheden tot deze boekingsvorm ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

bedeve schreef:
09 aug 2019, 07:22
Hoe kom je na 9 postings over autohuur, na heel veel aandacht voor Emerald Club status en mogelijkheden tot deze boekingsvorm ?
Omdat het een goede prijs was: mid-size SUV, 8 dagen voor 298 euro. En ik kan kostenloos annuleren tot 48u voor vertrek. Het plan is inderdaad om een backup-boeking te doen direct bij Hertz, maar daar ben ik nog even mee bezig m'n PC-status te verifiëren. Zo heb ik in de tussentijd in ieder geval iets, was m'n gedachte. En als Hertz dan afgerond is kan ik Alamo annuleren. Daarnaast rekent Alamo 50 dollar als je een directe boeking bij hun later dan een dag voor de huur annuleert.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

welke periode locatie zoek je? lijkt me een forse prijs...alleen al die 48 uur annulerings termijn zou me weerhouden om uberhaupt te boeken...bovendien heb je waarschijnlijk prepaid geboekt, dus moet je alsnog ook moeite doen om je geld terug te krijgen...
De redenen om niet bij een broker te boeken (en zeker niet prepaid) zijn hier al zo vaak besproken....
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Tweede/derde week januari, Las Vegas. Het is daar dan een vrij drukke/dure periode ivm een aantal conferenties. Ik heb heel wat rondgeklikt bij verschillende aanbieders en niks goedkopers gezien. Het bedrag op m’n creditcard is een reservering, dus dat zou niet zo’n probleem moeten zijn met terugvragen. En volgens de website van Alamo kun je direct bij hun ook niet kostenloos annuleren na 24u tot vertrek.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

TradeMarkNL83 schreef:
09 aug 2019, 12:20
En volgens de website van Alamo kun je direct bij hun ook niet kostenloos annuleren na 24u tot vertrek.
Ik kan je gedachtengang , en de dingen die je zelf bedenkt niet volgen, dat maakt het helpen moeilijk.
Zoals je hebt kunnen zien komt hier de Back-up boeking vaak ter sprake. Dat komt omdat je bij alle verhuurders altijd tot op het laatste moment zonder enige kosten kunt annuleren. Het is zelfs niet nodig. Ook bij Alamo.

Geef je huurdata 's eens door, dan kunnen we konkreet met je meekijken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

bedeve schreef:
09 aug 2019, 13:13
Dat komt omdat je bij alle verhuurders altijd tot op het laatste moment zonder enige kosten kunt annuleren. Het is zelfs niet nodig. Ook bij Alamo.
Lees ik hier dan iets verkeerd? M'n data zijn 11-01-2020 ophalen in Las Vegas, 18-11-2020 inleveren in Las Vegas :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@TradeMarkNL83 Nee je leest het wel goed , maar dat slaat op Pay Now huren. Als jij het hebt over back-up huren heb je het altijd over Pay Later . Wil je flexibel zijn ? " Pay Later. en dan is er geen sprake van kosten . Even de appels en de peren scheiden; dat is een basis voor een helder overzicht.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer