Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Jumping Jack »

Sbossant schreef:
13 mar 2019, 22:21

Let op: kaartjes voor Amtrak moet je wel vooraf kopen. En over het algemeen geldt: hoe eerder je ze koopt, des te goedkoper ze zijn.
Wij willen in juni volgend jaar de Amtrak pakken van New York naar Philadelphia. Goedkoopste zijn nu $45 pp. Hoe lang vantevoren moet je die bestellen ivm de prijs? Nu of paar weken vantevoren? Kan dat veel schelen?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 879
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

@vana
Ik ben zeker geen auto expert. Heck, wij huren meestal bij Sunnycars en ik vind de aanstaande boeking bij HappyTours al spannend :lol:

Maar volgens mij is dit het probleem: je wilt niet 2 bestuurders, je wilt er voor de volledige huurperiode 3. Ook al wisselen de bestuurders elkaar af.
Dus dan moet je een pakket hebben wat dit toestaat. Het huidige pakket bij Happy Tours staat dit niet toe, maar het kan wel tegen betaling.
Het pakket van Alamo Gold laat wel 3 bestuurders toe. Dan is aan jullie de keuze welk pakket je kiest.

Andere optie: breek je huurperiode in 2. Haal de auto in Phoenix op en laat je dochter als medebestuurder opnemen. Dan lever je de auto in, haal je nieuwe auto op en geef je jezelf op als medebestuurder. Dan spaar je eventueel die 13$ per dag uit, alhoewel de losse huren dan wellicht duurder zijn dan die ene totale periode. Ik weet niet of je route nog ongeveer zo is als eerder gepost, maar dan zou je de auto in Denver kunnen wisselen. Afhankelijk van de rij bij de balie kost je dat hooguit een half uur.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
30 okt 2019, 11:52
Het onderwerp interesseert je kennelijk wel toch heb je er nog geen werk van gemaakt om er achter te komen hoe het nu precies met die contract codes, tarief codes en promotionele codes.
Maar kun jij met zekerheid vertellen welke codes wij wel en welke wij niet zomaar kunnen gebruiken? Als jij dat nu aangeeft zijn we in één keer van de eeuwige discussie af op het forum... :wink:

En ja, ik ga mee met @sanook om voorzichtig te zijn welke code(s) je gebruikt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

vana schreef:
31 okt 2019, 10:06
Dus de enige optie zou denk ik zijn dat we gewoon 1 hoofdbestuurder en 1 medebestuurder nemen. Voor de eerste periode mijn dochter en voor de tweede periode mijzelf.
Maar daarmee ben je er niet zomaar. De medebestuurder dient zijn/haar rijbewijs ook te tonen als je de auto ophaalt. Dus het wordt óf je dochter óf jij voor de gehele huurperiode. Tenzij je halverwege de auto omruilt en opnieuw een 2e bestuurder laat registreren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
31 okt 2019, 12:40
Maar kun jij met zekerheid vertellen welke codes wij wel en welke wij niet zomaar kunnen gebruiken? Als jij dat nu aangeeft zijn we in één keer van de eeuwige discussie af op het forum... :wink:
En ja, ik ga mee met @sanook om voorzichtig te zijn welke code(s) je gebruikt.

Roland
Nee ; dat kan ik niet.
Er zijn er zoveel !
Ik kan echter wel aangeven welke codes je wel kunt gebruiken.
Eerder onderzoek naar gedaan, in mijn werk blijf ik dat actualiseren.
Gisteren was het nog onderwerp van gesprek met een Sixt stationmanager.
De corporatecontract codes waar je af moet blijven, zeg maar degenen waar @sanook ś waarschuwing op zn plaats is komen we hier bijna niet tegen.
Hier hebben we het eigenlijk alleen over promotionele codes, codes waar geen verzekeringsafspraken en beperkingen aan ten grondslag liggen.
Ik ben het ook hartgrondig met Sanook eens dat je voorzichtig moet zijn.
Zie dat ook in mijn eerdere tekst.
Er zijn meer forumgenoten die aangeven zich verre van allerlei codes te houden.
Maar buiten dat geven die er ook verder geen mening over.
Sanook doet dat laatste wel.
Hij maant niet alleen tot voorzichtigheid .
Ik vind het oprecht jammer dat hij door nalaten van het uitpluizen van het onderwerp niet weet hoe de hazen lopen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
31 okt 2019, 13:27
Ik vind het oprecht jammer dat hij door nalaten van het uitpluizen van het onderwerp niet weet hoe de hazen lopen.
Maar is dat nodig? Aangeven dat je voorzichtig moet zijn welke codes je gebruikt lijkt mij voldoende. Dat doe jij, doet @sanook, ik en anderen op het forum. Wie persé codes wil gebruiken kan zelf ook op onderzoek uit of je die wel of niet zou moeten/kunnen gebruiken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Hertz code 633306 is zonder problemen te gebruiken als CDP. Ook de anwb code 721021 is zonder problemen te gebruiken.

Ook PC (promotional code) 190824 en 192021 zijn gewoon vrij te gebruiken, net zoals de BJ promo code voor National.

@sanook blijft onzin verkondigen in zo vele Posts dat het gewoon lachwekkend wordt...bovendien blijkt nergens uit waarop hij zijn waarschuwing baseert.

Zoals @bedeve al aangeeft moet je ver van codes blijven die gelinkt zijn aan een bedrijf, maar die worden hier op het forum NIET gemeld en aangegeven.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Hiermee hoopte ik dd 25 april ( 1/2 jaar geleden) een bijdrage te leveren om het gedoe" , sfeer verpesting, forum vervuiling , dwaalsporen etc rond de kan ie wel /kan ie niet codes te beeindigen
bedeve schreef:
25 apr 2019, 18:10
@Hinko en @harryh toverden in het verleden een eigen National tarief uit de hoge hoed.
Zo iets maar anders deed ik met Alamo , maar dat werd mij hier niet door iedereen in dank afgenomen.
Ik heb een poging ondernomen om hier voor eens en altijd van het gehakketak, Ja/ Nee geneuzel over tariefcodes af te zijn
Dat heb ik gedaan door contact op te nemen met Christiaan Moerman , de Marketing Manager Benelux van Hertz.

Mijn vraag aan hem : Geef dit forum een eigen CDP en laat iedereen die met een forumcode zich als Gold Member aanmeld meteen een 5Star zijn.
Christiaan heeft hier rondgekeken.
Hij vind echter dat ingaan op mijn vraag Hertz een partner van Allesamerika.com maakt en die keuze maakt hij met strategische partners als hotelketens en luchtvaartmaatschappijen .
Mijn vervolgvraag was of het OK is dat wij als forum leden dan CDP 633306 gebruiken.
Dat vind hij OK
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Old Faithful »

Kan het (vervelende) consequenties hebben als je een status verkrijgt op basis van een credit card die je niet bezit?
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Old Faithful De statussen die hier aan de orde komen zijn statussen met een publicitaire waarde.
Ze dienen tbv branding ,als reclame drager en met name als voeding voor de data bank van die bedrijven.
Je ziet die campagnes meestal een beperkte tijd doorgaan.
Behalve de Canadese Visa uitgever ; die gebruikt het vehikel al jaren
Niet alleen creditcard uitgevers gebruiken het
Andere loyalty gerichte bedrijven zoals Flying Blue gebruiken het voor klantenbinding en publiciteit
Alamo was in het verleden een "Flying Blue " partner.
Nu niet meer
National heeft nog wel een eigen Flying Blue code; 8572130.
Niets meer of minder dan een reclamedrager .
Zonder enige restrictie of verzekeringsgerichte voorwaarden voor een specifieke doel/klantgroep .
Vandaar dat het antwoord op jouw vraag nee is.
Wanneer iemand in de USA zo ń "status " verwerft krijgt ie binnen twee dagen een salesperson aan de telefoon.
Die link is er nog niet met Europese vestigingen van dezelfde credtcard maatschappijen .
De vervelende concequenties zijn dus voor de uitgevende bedrijven ; wij zijn de verbrande leads.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Zoals ik ook in National onderwerp geplaatst heb.
Status krijgen is redelijk onschuldig.
Boeken doe je met de codes waar je recht op hebt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Stan.Gobien schreef:
01 nov 2019, 21:21
Boeken doe je met de codes waar je recht op hebt.
:thumbup: :clap: Je haalt me de woorden uit de mond !
bedeve schreef:
31 okt 2019, 23:04
Hiermee hoopte ik dd 25 april ( 1/2 jaar geleden) een bijdrage te leveren om het gedoe" , sfeer verpesting, forum vervuiling , dwaalsporen etc rond de kan ie wel /kan ie niet codes te beeindigen
bedeve schreef:
25 apr 2019, 18:10
@Hinko en @harryh toverden in het verleden een eigen National tarief uit de hoge hoed.
Zo iets maar anders deed ik met Alamo , maar dat werd mij hier niet door iedereen in dank afgenomen.
Ik heb een poging ondernomen om hier voor eens en altijd van het gehakketak, Ja/ Nee geneuzel over tariefcodes af te zijn
Dat heb ik gedaan door contact op te nemen met Christiaan Moerman , de Marketing Manager Benelux van Hertz.

Mijn vraag aan hem : Geef dit forum een eigen CDP en laat iedereen die met een forumcode zich als Gold Member aanmeld meteen een 5Star zijn.
Christiaan heeft hier rondgekeken.
Hij vind echter dat ingaan op mijn vraag Hertz een partner van Allesamerika.com maakt en die keuze maakt hij met strategische partners als hotelketens en luchtvaartmaatschappijen .
Mijn vervolgvraag was of het OK is dat wij als forum leden dan CDP 633306 gebruiken.
Dat vind hij OK
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nettie »

Hallo, ik ben aan het zoeken naar een huurauto in Florida/Orlando en Happytoursusa lijkt gunstig voor ons maar ik heb toch even een vraagje over die "one additional driver" ...zitten daar voorwaarden aan? [bv partner/familie/zelfde woonadres?]
Ik kan het nergens vinden maar voor de zekerheid even jullie mening/ervaring vragen :wink:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Als je die "one additional driver" er bij krijgt/koopt, is dat iemand uit jouw reisgezelschap.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nettie »

Bij Happytoursusa zit "one additional driver" standaard in het huur pakket ... bij andere verhuurders vaak € 13,- per dag [in ons geval 11 dagen dus € 145,-] dus dat kan een verschil maken :) Omdat ik dat zo vreemd/zo voordelig vindt vraag ik me dus af of er "kleinelettertjes' zijn :)
Ik reis samen met een vriendin [40- & 50- samen on-tour] dus geen familie en woonachtig op verschillende adressen/woonplaatsen maar het lijkt er dus op dat we er gebruik van kunnen maken .. das mooi!
Peet75
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2013, 20:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Peet75 »

Volgend jaar zomer ga ik samen met een vriendin een roadtrip door Alaska (en stukje Canada) maken. We wilden onze huurauto ophalen in Anchorage en inleveren in Juneau. Nu lijkt het er op dat dit niet kan, aangezien alle verhuurbedrijven hier geen mogelijkheid voor lijken te hebben. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

nettie schreef:
02 nov 2019, 13:03
Omdat ik dat zo vreemd/zo voordelig vindt vraag ik me dus af of er "kleinelettertjes' zijn Ik reis samen met een vriendin [40- & 50- samen on-tour] dus geen familie en woonachtig op verschillende adressen/woonplaatsen maar het lijkt er dus op dat we er gebruik van kunnen maken .. das mooi!
Het lijkt er niet alleen op, het is zo! :wink:

Een 'addittional driver' is een extra bestuurder uit jouw reisgezelschap. Maakt niet uit wie dat is, zolang ze maar een geldig rijbewijs hebben.

Zit er inderdaad standaard bij, bij Happy Tours. Ook als je, zoals ik, alleen huurt. De greeter in Houston vroeg vorige maand nog waar de 2e bestuurder was. :P

Maar geen kleine lettertjes bij Happy Tours. Wat dat betreft zijn ze zeer duidelijk. Kijk ook bij de 'Terms and Conditions', vind je antwoord op alle vragen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nettie »

Oke bedankt, nu ben ik helemaal overtuigd :thumbup:
Nu even een gunstige prijs afwachten, in een week tijd toch wel een wisselende prijs gezien.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ja, prijzen gaan erg op en neer bij Happy Tours, gewoon blijven volgen. Zelfs als je de auto geboekt hebt kun je nog eenvoudig huidige annuleren en een nieuwe boeking maken.

Liggen data en aankomst- en vertrekstad al vast? Anders kun je daar ook nog mee spelen voor autohuur. Doe ik nl. zelf ook altijd. Kijk niet enkel naar goedkope vliegtickets maar van te voren ook hoe ik ongeveer met de autohuur uitkom. Soms maakt het voor een rondreis niet uit waar je begint maar kan het wel enorm schelen als je in een andere stad begint/eindigt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nettie »

Data liggen wel redelijk vast maar nog geen tickets geboekd, tot nu toe is vliegen in combinatie met een hotel in Orlando toch wel erg aantrekkelijk [dachten eerst om alles apart te boeken maar combi is tot nu toe voordeliger].
Als we in dat pakket ook een huur auto doen komt er dus $13,- per dag bij en dan is HappyTours weer voordeliger ... tis weer een hele sport om de juiste prijzen te vinden :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer