Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

cornekev schreef:
Status Match lukt dus bij Avis ook, email gestuurd en om status match gevraagd op mijn National executive status en van Hertz .
Had je naar Avis.be of Avis.com gemaild? Ik heb namelijk al voor Kerstmis gemaild i.v.m. een ontbrekende huurperiode en nog altijd geen antwoord gekregen.
ik heb het naar dit email gestuurd. duurt wel een paar dagen voor je antwoordt krijgt.

customerservice.nl@bsc.avis-europe.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4993
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Almere vak V schreef:Ik heb al heel vaak bij National gekeken. Maar als het om de prijs gaat eigenlijk nooit wat gevonden. Nu ook weer. Moet voor een Midsize $766 betalen. Bij Hertz betaal ik voor een full size SUV $565.
Het hangt van de locatie en data af; bv voor SFO klopt dat, maar voor MCO in april is een mid-size bij National 30% goedkoper dan bij Hertz.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3044
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef: Het hangt van de locatie en data af; bv voor SFO klopt dat, maar voor MCO in april is een mid-size bij National 30% goedkoper dan bij Hertz.
Heb inderdaad voor SFO gekeken. Heb het hele Elite verhaal gedaan en dan kom ik iets goedkoper uit voor een Mid Size. Even gecheckt wat er op SFO in de Executive Aisle staat als het op SUV's aankomt en daar wordt ik nou niet meteen vrolijk van. Dan kan ik een back up reservering maken voor een full-size SUV. Maar die schiet meteen boven de $1.000. Ik hou het voorlopig even bij mn Hertz reservering.

Moraal van het verhaal, blijven checken. Er is geen gemene deler te vinden. Niet voor auto's, vliegtickets of hotels...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Bedankt. Ik ga toch eerst maar voor Alamo denk ik.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@SuzieQ: En jij denkt dat het huurproces bij Alamo makkelijker is dan bij National, zoals ik hierboven beschreef?? :lol:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Haha nee. Ik bedoel meer van gewoon 1 boeking maken en weten dat je minimaal een midsize SUV uit mag zoeken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Download de National app, deze werkt zeer makkelijk.
2e boeking (de backup boeking dus) hoef je zelfs niet te annuleren verdwijnt gewoon na 24 uur.
Bij de aisle vraag je vriendelijk om de auto die je wilt als er niets naar je zin staat.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Ik wil gedurende mijn verblijf in Washington DC in mei voor 24 uur een auto huren. Ik ben zelf 24 jaar, dus ik heb met underage-toeslagen te maken. Bij DriveUSA.de kom ik het goedkoopst bij Alamo uit op 36 euro zonder de optie Incl. Underage Driver Fees en op 68 euro met deze optie aangevinkt (ook het goedkoopst). Nu heb ik gelezen dat de toeslag bij Alamo maar 25 dollar bedraagt.

Is het dus handiger om deze optie bij DriveUSA niet aan te vinken en pas aan de balie de 25 dollar extra te betalen? Kon met de zoekfunctie niet echt een antwoord vinden, dus hopelijk loopt hier iemand met de ervaringen rond.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dinniske »

Ik ben autohuren aan het bekijken voor 15 dagen vertrek Boston 6-7 en inleveren New York 20-7
We komen dan vanuit Washington om vandaaruit de auto in New York ergens in te leveren. Dan blijven we nog een aantal dagen in New York.
Wat is het handigste dan ?
Bij het vliegveld of op andere locatie ?

Bij Rentalcars kan ik bij Avis een SUV Ford Escape o.i.d. huren voor E 600 voor 15 dagen. Inleveren JFK
Is toch een nette prijs ?
Ik heb geen speciaal membership.

Met deze voorwaarden lijkt het mij oke.
Cascoschade vermindering (CDW)
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) dekt tot een bedrag van US$ 1,000,000.00 tegen claims van derden welke gedekt worden volgens de polis. Hetzij schade aan personen of materiële zaken als gevolg van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto.
dromomania
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 nov 2018, 09:51

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dromomania »

Mijn vriend en ik zullen naar alle waarschijnlijkheid in mei vertrekken voor een wereldreis die wij in de VS willen starten. Het plan is al roadtrippend in een rustig tempo het westen van de VS te ontdekken, en daarvoor hebben wij natuurlijk een auto nodig! Ik heb zelf het een en ander uitgezocht maar maak graag gebruik van jullie kennis en ervaringen, dus hopelijk helpen jullie antwoorden mij weer een beetje verder brengen;

- Heeft iemand ervaring met het langdurig huren van een auto (ik kom dingen tegen in de vorm van shortlease)? wij verwachten zo'n 3-4 maanden rond te reizen.

- Zijn er flexibele opties als het gaat om de huurperiode en de inleverlocatie? Gezien onze planning alles behalve vaststaat.

- Ik kom oudere topics tegen over het aanschaffen van een auto in de VS, maar daar lijken veel haken en ogen aan te zitten. Is dat nog steeds het geval?

En ook andere tips waar wij op het gebied van autohuur rekening mee moeten houden zijn welkom!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Even terzijde, maar op ESTA mag je max. 90 dagen verblijven in de V.S. langer moet dus via een toeristen visum bij het consulaat.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik herinner me dat personen die zo'n lange periode huurden vaak halverwege moesten inleveren en opnieuw ophalen omdat er een maximum periode per boeking is. Soms is dat ook voordelig betreffende one-way fees.
dromomania
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 nov 2018, 09:51

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dromomania »

p ESTA mag je max. 90 dagen verblijven in de V.S
Ik weet het, over drie weken staat de afspraak bij het consulaat gepland en afhankelijk van de uitkomst daarvan kunnen we onze plannen voor de VS al dan niet definitief maken.

Ik heb me georiënteerd bij verschillende verhuurbedrijven en opzich is het vrijwel overal mogelijk een auto voor een langere periode te huren, maar vaak zit er wel een maximum aantal kilometers aan verbonden. En volgens mij betaal je daarna een toeslag per kilometer en dat kan aardig in de papieren lopen. Vandaar mijn vraag hier :) Het splitsen in twee of meerdere kortere huurperiodes is wel een goede suggestie.

Wat me met een dergelijke constructie echter tegenstaat, is dat je op een afgesproken tijdstip bij punt X moet zijn om de auto in te leveren. Gezien we de tijd hebben, willen we graag ons eigen reistempo bepalen en ons niet vastpinnen op een strakke planning. Maar misschien gaat dit gewoon niet in combinatie met het huren van een auto voor een roadtrip :roll:
gemma-1994
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2019, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door gemma-1994 »

VERWIJDERD.
Laatst gewijzigd door gemma-1994 op 16 jan 2019, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5743
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

gemma-1994 schreef:Hallo,

Ik hoor graag jullie ervaringen / adviezen.

:shock: :shock: :lol: :lol: :lol:
Ervaringen / Adviezen .
Je bent hier in deel 9 van het Autohuur voor Amerika vragentopic.
Hoeveel honderden ervaringen / adviezen zijn hier al voor jou uitgetypt ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door phoonke »

kent er iemand de firma "Discount" we zijn aan het kijken voor een wagen te huren in Montreal, maar het is daar toch wat duurder merken we om een auto te huren. En discount geeft wel de goedkoopste prijzen heb ik voorlopig gezien.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

BigJesper schreef:Ik wil gedurende mijn verblijf in Washington DC in mei voor 24 uur een auto huren. Ik ben zelf 24 jaar, dus ik heb met underage-toeslagen te maken. Bij DriveUSA.de kom ik het goedkoopst bij Alamo uit op 36 euro zonder de optie Incl. Underage Driver Fees en op 68 euro met deze optie aangevinkt (ook het goedkoopst). Nu heb ik gelezen dat de toeslag bij Alamo maar 25 dollar bedraagt.

Is het dus handiger om deze optie bij DriveUSA niet aan te vinken en pas aan de balie de 25 dollar extra te betalen? Kon met de zoekfunctie niet echt een antwoord vinden, dus hopelijk loopt hier iemand met de ervaringen rond.
Weet iemand hier wellicht een antwoord op? :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4993
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

phoonke schreef:kent er iemand de firma "Discount" we zijn aan het kijken voor een wagen te huren in Montreal, maar het is daar toch wat duurder merken we om een auto te huren. En discount geeft wel de goedkoopste prijzen heb ik voorlopig gezien.
Nog nooit van gehoord, ff gezocht: "Discount Car and Truck Rentals is the only national car and truck rental company that is owned and operated by Canadians." Vooral opletten dat de benodigde verzekeringen in het tarief zitten dan.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

BigJesper schreef:
BigJesper schreef:Ik wil gedurende mijn verblijf in Washington DC in mei voor 24 uur een auto huren. Ik ben zelf 24 jaar, dus ik heb met underage-toeslagen te maken. Bij DriveUSA.de kom ik het goedkoopst bij Alamo uit op 36 euro zonder de optie Incl. Underage Driver Fees en op 68 euro met deze optie aangevinkt (ook het goedkoopst). Nu heb ik gelezen dat de toeslag bij Alamo maar 25 dollar bedraagt.

Is het dus handiger om deze optie bij DriveUSA niet aan te vinken en pas aan de balie de 25 dollar extra te betalen? Kon met de zoekfunctie niet echt een antwoord vinden, dus hopelijk loopt hier iemand met de ervaringen rond.
Weet iemand hier wellicht een antwoord op? :D
Vergeet niet dat die $ 25 nog exclusief tax is. Alles bij elkaar opgeteld is het dus (bijna) even duur, of scheelt het hooguit een paar euro. Ik zou dan lekker alles op voorhand regelen zodat ik ook gemakkelijk met skip-the-counter de garage uit ben (als dat daar kan, met underage).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Ik ben inderdaad die tax vergeten mee te rekenen. Bij de broker is dat natuurlijk al inclusief.

Wat betreft Skip the Counter ben ik nergens tegengekomen dat dit niet voor underage drivers geldt. Was het zeker van plan om het de gebruiken mocht Alamo de goedkoopste optie blijven.

Edit: Via alamo.nl betaal ik 41 euro met de kortingscode 'nieuwsbrief10'. Zitten blijkbaar de lokale belastingen bij inbegrepen. Alleen de underage toeslag nog niet.

Fully Inclusive

Het tarief is inclusief:

Ongelimiteerde kilometers
Schadeverzekering
Diefstalverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering
Lokale belastingen

Zou ik dan ter plekke $25 moeten bijbetalen, wat de totale kosten tot ongeveer 62 euro brengt? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Maar je bent dus niet zeker van die 25$, wellicht proberen ze je toch meer aan te rekenen ter plekke?
Misschien moet je eens boeken bij alamo.nl en dan met je boekingsnummer een mail sturen naar alamo.com klantendienst met de vraag hoeveel er bij komt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer