Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Vervolg van het Autohuur voor Amerika vragentopic, dat hier te vinden is. Hier kun je al je vragen mbt autohuur kwijt.

Informatie vind je ook op: http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html

Verschillende verhuurders
De belangrijkste verhuurders zijn in willekeurige volgorde:
  • Alamo
  • Hertz
  • National
  • Avis
  • Budget
  • Dollar
  • Sixt

Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingenverzekering.

Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).

Een persoons- en bezittingenverzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een goede reisverzekering incl. medische kosten in USA hebt is deze overbodig

Type auto
Onderstaande autotypes kun je huren bij de verhuurmaatschappij.
  • Economy: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Kia Rio
  • Compact: 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote koffer, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Nissan Versa
  • Midsize: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Corolla
  • Standaard: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Buick Verona
  • Fullsize: 3 volwassenen, 2 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Fusion
  • Premium: 5 volwassenen 3 grote koffers, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Chrysler 300
  • Luxury: 6 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; Cadillac bijvoorbeeld ATS
  • Small Minivan: 7 volwassenen, 3 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Dodge Caravan
  • Large Minivan: 8 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Sienna
  • Mid Size Suv: 4 volwassenen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Rav4
  • Standaard Size Suv: 5 volwassenen; 3 grote koffers en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Hyundai Santa Fe
  • Full Size Suv: 7 volwassenen; 4 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Chevy Tahoe
  • Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
  • Convertible: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Mustang

One way toeslag
Lever je de auto in op een andere plek dan waar je de auto hebt opgehaald dan moet je waarschijnlijk een one way (dropoff fee) toeslag betalen. Deze toeslag is afhankelijk van de verhuurder en de afstanden tussen de plaatsen. De kosten hiervan variëren van 99 dollar tot wel 500 dollar.
Bepaalde verhuurders en brokers hebben wel uitzonderingen waarbij deze toeslag vervalt. Het loont om in zo'n geval verschillende te vergelijken!

Under Age (-25) toeslag
Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

(gratis) Tweede bestuurder
Er zijn diverse mogelijkheden om niet te hoeven betalen voor een tweede bestuurder. De normale kosten bedragen ongeveer 10 dollar per dag.

In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen door overijverige sales medewerkers.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.)

Lid worden van Emerald Club van National of Hertz Gold Rewards. De tweede bestuurder is dan gratis wanneer je boekt rechtstreeks via de maatschappij.

Sommigen tariefpakketten bij brokers voorzien in 1 of meer additionele bestuurders, dit staat meestal duidelijk aangegeven. Die pakketten voorzien soms ook in een vooraf betaalde tank brandstof.

Dirtroads en verantwoordelijkheid
Officieel is het niet toegestaan om met een huurauto een dirtroad te rijden. Heb je schade omdat je onverantwoord en roekeloos op een dirtroad hebt gereden, dan heb je grote kans dat de schade niet wordt vergoed door de verzekering. Beslis voor jezelf of jet het risisco wel nemen maar rijdt in ieder geval voorzichtig.

Extra (zoals tolwegen, tankbeleid en babyzitjes)
In het gehele land kunnen er stukken tolweg op de grote autosnelwegen zijn, maar aan de oostkust komt dit veelvuldig voor. Bovendien zijn er bruggen waar tol voor wordt geheven.
Deze tolwegen kunnen meestal met (gepaste) munt betaald worden, maar er zijn er ook waar het tolsysteem enkel nog elektronisch verloopt. In deze staten biedt de autoverhuurder meestal (voor een kleine toeslag) een elektronisch tolsysteem voor de huurwagen aan, dat gaat van een bakje voor in de auto tot een inschrijving voor toll-by-plate. Informeer bij de verhuurder ter plaatse.

Uitgezonderd bij speciale tarieven met een tank brandstof inbegrepen dien je ofwel de auto terug met volle tank in te leveren (met ticket van benzinepomp in de buurt als bewijs) of je betaalt voor deze tank op voorhand aan een schappelijk tarief en mag dan zo leeg mogelijk inleveren. Wanneer je kiest om niet op voorhand te betalen maar je brengt toch leeg in, dan wordt de tank brandstof aan een duur tarief aangerekend op je kredietkaart.
Babyzitjes zijn ter plaatse, of soms op voorhand te reserveren voor een toeslag.

Ophaallocatie
Bijna alle verhuurders die bovenaan genoemd zijn hebben locaties op de meeste vliegvelden in de VS. Deze locaties zijn vaak groot met veel keuze qua auto’s. Je mag, zeker op grote locaties, dikwijls een auto uitkiezen uit jouw gereserveerde klasse. Zo niet dan wordt er een auto toegewezen.

Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie.

Prijzen
Er is niet te zeggen wanneer het goede moment is om je huurauto vast te leggen. Zorg dat je de reservering altijd kunt annuleren, vaak tot 48 uur voor vertrek. Controleer regelmatig de prijzen en boek opnieuw als je een lagere prijs ziet.

Er is ter plaatse steeds een kredietkaart nodig als borg voor iedere autohuur. Naar gelang de methode van verrekening van tarief (pre-pay of achteraf) kan er een groot bedrag gereserveerd worden op je kredietkaart.

Internationaal rijbewijs
Het is niet nodig om een International rijbewijs aan te schaffen / mee te nemen. Een Europees rijbewijs is voldoende.

Disclaimer
AllesAmerika is niet aansprakelijk voor enige schade welke is of kan ontstaan door gebruik van deze gegevens en informatie. Indien gebruik wordt gemaakt van de informatie en gegevens uit dit topic vindt dat geheel voor eigen risico plaats. Er kunnen geen rechten aan de informatie uit dit topic worden ontleend.

Laatst bijgewerkt op 21 januari 2016
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcopstal »

Inzake de kredietkaart voor het afhalen van de wagen: doorgaans dient deze effectief op naam te staan van de bestuurder, toch niet onbelangrijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

@Bedeve & Stan G: na het verwijderen van de Mastercard code en het toevoegen van de nieuwe code zie ik nu ook deze nieuwe prijzen.

Bedankt!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Ik wil een combi boeken bij BA.com; vluchten met een auto, die auto gaat dan via Avis.

Dit staat dan bij de voorwaarden:
Bij autohuur ophalen in New York en inleveren Washington staat:
Includes: inclusive car insurance. Op die link staat dan vervolgens:

Includes:
- unlimited mileage
- One Way Fee
- Third Party Liability (TPL)
- Minimum 1 Day(s); Maximum 59 Day(s)
- Local Tax
- Collision Damage Waiver (CDW)

rental price INCLUDES - Unlimited mileage, One Way Fee, Local Tax, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW).
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee May App.

En vervolgens staat bij de autohuur in Orlando:
Includes:

- Unlimited mileage
- Customer Facility Fee
- Tire & Battery Fee
- Third Party Liability (TPL)
- Minimum 1 Day(s); Maximum 59 Day(s)
- State Surcharge
- Veh. License Fee
- Collision Damage Waiver (CDW)

Is dit dan goed ?? Of mis ik nog iets belangrijks ??
Ik weet niet of ik nog iets extras kan aanvinken ergens.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Dat is prima, meer heb je niet nodig.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Graag gedaan cvr
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Mag je een link als deze gewoon gebruiken: https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

Ook al boek je verder niets bij American Vacation (of een andere aanbieder die net zo'n link heeft)? Of zitten daar restricties aan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzyQ62
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Evergem
Contacteer:

Economy bookings

Bericht door SuzyQ62 »

Hey , momenteel bezig aan de planning voor de roadtrip 2019 vertrekkende uit Denver .
Tickets zijn geboekt , nu volgt de wagen reserveren , iemand ervaring met EconomyBookings
Zag daar wel een aanlokkelijk aanbod voor de 3 weken in Juni 2019 : 610€
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

SuzyQ62 schreef: iemand ervaring met EconomyBookings
Zag daar wel een aanlokkelijk aanbod voor de 3 weken in Juni 2019 : 610€
Oh SuzyQ , Oh SuzyQ , waarom zou je ?
Aantrekkelijk ?

Ik heb een proef boeking gedaan van een auto in jouw prijscategorie

Ophalen: 10:00 Jun 5, 2019 Denver Luchthaven US, Verenigde Staten Colorado Inleveren: 10:00 Jun 26, 2019 Denver Luchthaven US, Verenigde Staten Colorado
Bescherming autoverhuur:
€ 230.79
Volledige Dekking,
Autoverhuur: € 627.26
Vandaag te betalen: € 858.05

Bescherming autoverhuur; je leest het goed .
En de uitleg die ze geven ....

Niet het risico het verlaten van uw huurauto zonder bescherming.
Aan de balie van het autoverhuurbedrijf wordt er een borgbedrag op uw creditcard gereserveerd. Deze borg kunt u kwijtraken als de auto beschadigd raakt of gestolen wordt. Maar als u over onze Volledige Dekking beschikt, betalen wij u het volledige bedrag terug! U hoeft niet voor extra dekking te betalen bij het verhuurbedrijf
Nu te betalen.



Heb je nog vragen ?

De klantenservice in Letland staat voor je klaar.

Вы говорите по-русски?

Nu geld betalen voor een autohuur in juni ?
en als je iets wilt wijzigen, of annuleren zelfs ?
Even tot tien tellen en maar weer verder...
Laatst gewijzigd door bedeve op 24 okt 2018, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Kletskous schreef:Mag je een link als deze gewoon gebruiken: https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

Ook al boek je verder niets bij American Vacation (of een andere aanbieder die net zo'n link heeft)? Of zitten daar restricties aan?
Als ik hier een proefboeking maak krijg ik dit:

Collision Damage Waiver Full(inbegrepen)
Extended Protection(inbegrepen)
Fuel Service Option(inbegrepen)
Taksen, vergoedingen en toeslagen
Drop Charge
Bij dit voertuig hebt u onbeperkte kilometers.

En bij de huurvoorwaarden staat dit:
SCHADEVERZEKERING BASIS DEKKING
Damage Waiver (DW, afkoop eigen risico) kost bij deze vestiging USD 29,99 per dag. - DW wordt ten tijde van de huurovereenkomst aangeboden tegen een extra dagelijkse toeslag. Als de huurder DW aanschaft, doet Alamo afstand van, of vermindert de verantwoordelijkheid van de huurder voor het verlies van en schade aan de huurauto (inclusief maar niet beperkt tot sleep- of opslagkosten, verlies van gebruik, administratieve kosten en/of verminderde waarde) onderhevig aan de voorwaarden en bepalingen in de huurovereenkomst en van toepassing zijnde wetgeving. DW is geen verzekering. De aanschaf van DW is optioneel en niet verplicht bij het huren van een auto. De geboden bescherming van DW kan de bestaande dekking van de huurder dupliceren. Alamo is niet gekwalificeerd om de toereikendheid van de bestaande dekking van de huurder te beoordelen; daarom dient de huurder de dekking via zijn/haar creditcard, autoverzekeringspolissen en andere bronnen van dekking na te lopen die de dekking van DW kunnen overlappen.


Ben ik voldoende verzekerd of moet ik DW bijkopen op het vliegveld? Want dan is het aantrekkelijke tarief niet meer zo aantrekkelijk.
Een stap later kan ik kiezen voor "later betalen", dus bij de ophaallocatie. Heb je dan automatisch kosteloos de mogelijkheid tot annuleren? Want die zie ik verder niet staan.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Kletskous schreef:
En bij de huurvoorwaarden staat dit:
SCHADEVERZEKERING BASIS DEKKING
Damage Waiver (DW, afkoop eigen risico) kost bij deze vestiging USD 29,99 per dag..
Zelf wil ik in totaliteit nog geen USD 29,99 per dag aan een huurauto besteden
En over " afkoop eigen risico " ben je in de USA snel uitgepraat.
Er is geen eigen risico ,er valt nix af te kopen

Ik snap niet waar je die teksten ziet.
Heb via jouw link een fake boeking gedaan,een huur in SFO , voor de dagen dat ik er zelf een auto huur. en krijg dan dit;

Pay Now MASTER
Base Rate 880.91 EUR1
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
Fuel Service Option (included)

Concession Recovery Fee 11.11 Pct (included)
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (included)
Air Tran Fee 18.00/rntl (included)
Tourism Commission Rec 3.50 Pct (included)
Vehicle License Recovery Fee (included)
Sales Tax (included)
Motor Veh Fuel Sales Tax (included)
Total Price 880.91 EUR


Mijn huur kost $ 532
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

Dag allemaal, volgend jaar met ons gezin (2 zoons van 18 en 20) een reis gepland van 1 juli tot 5 augustus van Bozeman naar San Francisco. Tickets geboekt, meeste accommodatie ook. Rest nog de autohuur. Iemand ervaring en/of tips met het huren van een auto in Bozeman? Ik vind nu prijzen vanaf rond de 1600 /1700 euro. Is dat reeel voor 31 dagen in hoogseizoen incl drop off kosten? En maakt het nog uit op welke locatie in SF de auto (prijstechnisch gezien) wordt ingeleverd? Dank alvast voor reacties.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Margriet1102 schreef:Dag allemaal, v Ik vind nu prijzen vanaf rond de 1600 /1700 euro. Is dat reeel voor 31 dagen in hoogseizoen incl drop off kosten? En maakt het nog uit op welke locatie in SF de auto (prijstechnisch gezien) wordt ingeleverd?


Hoi Margriet,

Het is wat lastig meekijken als we niet weten wat voor auto je wilt huren.
Naar welke verhuurder kijk je ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

Das waar. Ik kijk nu steeds naar de prijzen van een midsize suv (kom dan steeds de Toyota RAV4 tegen) of van een full size (Chrysler T&C). Vraag me af of de midsize ruim genoeg is gezien de lange stelten van de jongens en het flink aantal km dat we gaan rijden. De standaard suv (zoals Hyunda Santa Fe) zit daar torch nog tussen? Kom die dan weer niet tegen....
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

Goedkoopste wat ik kan vinden is via AVIS. Verder heel veel verschillende aanbieders bekeken. Allemaal fors duurder. Heb verder geen gold card of wat dan ook... alleen mijn ANWB lidmaatschap :)
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door CAM1984 »

Heb je ook de tarieven verschillende Avis sites vergeleken (.be, .es, .fr)? Dat scheelde bij ons ook nogal wat. Ik vind het best een fors bedrag. Maar dat zal ook voor een deel aan de one way kosten liggen. Als je bij Avis gaat huren kan ik je aanraden om prestige member te worden. Kost niets, maar je hoeft dan niet in de rij te wachten voor het ophalen van je auto.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Even een korte check,
als ik een booking doe via American-vacations bij Alamo en er voor kies om te betalen bij aankomst kan ik dat alsnog tot 48 uur voor aankomst cancelen (indien ik een betere aanbieding vind)?
Tevens de vraag of ik dan ook online check-in enz kan doen of moet ik dan langs de balie ivm betaling of kan dit ook in zo een zuil/automaat?
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door lsl »

Total Price 880.91 EUR

Mijn huur kost $ 532
straffe wisselkoers!
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Margriet1102 schreef: Ik kijk nu steeds naar de prijzen van een midsize suv (kom dan steeds de Toyota RAV4 tegen) of van een full size (Chrysler T&C)..
Het is geen makkelijke Margriet....
Die keuze voor Bozeman geeft je aardig wat beperkingen.
Je noemt 31 dgn autohuur, de periode tussen 01 july en 05 aug. is 35 dgn.
In de war met data of met dagen ?
Veel keuze heb je niet en je kijkt nu bij AVIS
Voordeel daarvan is dat je " one way fee " in de huurprijs zit, en dat een spouse altijd zonder kosten extra bestuurder is.

Even aanhakend bij CAM1984 ' s wijze woorden over goede voorbereiding.
1. Sluit je aan bij Avis Preferred !
Via https://www.avis.nl/mijn-avis/avis-loyaliteit

2. Kijk naar de Europese AVIS websites.
Jouw periode van 35 dgn een Ford Escape = midsize suv huren kost met gebruikmaking van AWD (contractcode) K850809
via
Avis . Fr = Eur 1194
Avis.Be = Eur 1191
Avis . Nl Eur1678.

De Chrysler T&C
Avis.fr Eur 1666
Avis.be Eur 1511
Avis.nl Eur 2028

Wat een prijsverschillen voor dezelfde auto bij dezelfde verhuurder direct geboekt.

Raar he dat er geen Standard SUV bijstaat.
Die Chrysler MPV is gezien jouw gezinsomschrijving wellicht een goede keuze.
Vanwege de been en bagageruimte.

Wens je een inspirerende zoektocht
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door tomhster »

Huurauto's gaan per weektarief, wat betekent dat 7 dagen huren even duur is als 4 dagen. 31 dagen is dus relatief duur (4 keer een week plus drie dagen). Je kunt er dan beter precies 28 of 35 van maken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer