Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Hi Terpies. Dat weet ik allemaal wel - in ben al jaren EE bij National (niet via een linkje, ik ben elke 2 maanden in de USA). Ik denk dat je mijn vraag verkeerd interpreteert, deze is: ik wil juist NIET huren inclusief verzekeringen omdat mijn dure Platinum kaart dit al afdekt. En inderdaad, als je aangeeft dat je uit de EU komt zitten al deze verzekeringen al in de huur inbegrepen....

Ik werk bij een Amerikaanse multinational die een eigen "Personal Use" contractcode hebben bij National. Dat is perfect voor mij, omdat ik word geacht de verzekeringen zelf bij te betalen - en dat kan dan mooi via de Platinum kaart. Echter: ik vind National dan nog steeds te duur en zie goedkopere tarieven voorbijkomen zonder verzekeringen bij andere huurders, maar alleen als je aangeeft dat je uit de USA komt. Snap je mijn punt?
Misschien moet ik dan maar gewoon "USA" als residency aanklikken, en alle verzekeringen weigeren?
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bigroc »

Kobrakai schreef:
15 okt 2019, 22:20
Dag Myriam,

Ik heb in het verleden ook regelmatig met autoeurope gehuurd en kon telkens eenvoudig annuleren/wijzigen via mail. Ik stuurde telkens naar reservations@autoeurope.eu

succes :-)
Het is gelukt, binnen een half uur bevestigingsmail ontvangen.
Bedankt Kobrakai

Groetjes,
Mirjam
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

ribruijn schreef:
17 okt 2019, 15:52
Echter: ik vind National dan nog steeds te duur en zie goedkopere tarieven voorbijkomen zonder verzekeringen bij andere huurders, maar alleen als je aangeeft dat je uit de USA komt. Snap je mijn punt?
Misschien moet ik dan maar gewoon "USA" als residency aanklikken, en alle verzekeringen weigeren?
Ik zie weinig goedkopere tarieven als je zonder verzekering probeert te reserveren, maar misschien kijk ik verkeerd of bij de verkeerde verhuurders. Ben wel benieuwd hoe je CDW en SLI middels een AMEX Card gedekt krijgt..

Als jij een US paspoort hebt, een SSN in de US en een US drivers license hebt zou je het kunnen proberen om de verzekeringen te weigeren en te doen alsof je uit de US komt...maar ik denk dat je in geval van enige schade een mega groot probleem hebt bij de afwikkeling.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Nou, dat hebben wel meer platinum kaarten hoor.
En nog veel meer verzekeringen overigens, maar zie hieronder (quote):

Aanvullende autohuurverzekering
Deze verzekering dekt vrijwel alle aanvullende verzekeringen die het autoverhuurbedrijf u aanbiedt, zoals de 'collision damage waiver' of de 'theft protection'. Deze vergoeding geldt alleen als het autoverhuurbedrijf u toestaat om deze aanvullende verzekeringen niet bij de huur van de auto af te sluiten en wanneer de autohuur is betaald met de Platinum Card.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

ribruijn schreef:
17 okt 2019, 20:25
Deze vergoeding geldt alleen als het autoverhuurbedrijf u toestaat om deze aanvullende verzekeringen niet bij de huur van de auto af te sluiten en wanneer de autohuur is betaald met de Platinum Card.
En alle maatschappijen (evenals vrijwel alle gerenommeerde verhuurders in de US) die ik noemde bieden deze dekkingen wel aan als aanvullende verzekeringen, dus deze verzekeringen worden in dit geval niet gedekt met je AMEX (Platinum) Card. (Edit: ook AMEX Gold Card biedt deze privileges)

Je komt uit de EU dus deze verzekeringen zitten al automatisch en kosteloos inbegrepen bij de huur van je auto. Als je uit de US komt is het handig (want zonder extra kosten als je met je AMEX betaalt), maar voor een EU ingezetene volledig overbodig, zoals al eerder aangegeven.
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door plankan »

Als ik voor juli 2020 kijk zie ik dat autoeurope de beste prijzen heeft? Heel dat gedoe meet emerald club enzo kan ik niet echt aan uit :s.
Heb het topic al een paar keer gelezen maar het blijft allemaal toch ingewikkeld.
Ik kijk voor een mid size SUV en op autoeurope met volledige dekking is het voor 22 dagen € 905. Op die Happytoursusa al rap boven € 1000.
Op andere sites als avis,hertz etc zit ik ook direct boven de € 1000.
Zijn er andere kortingscodes te vinden? Of is dat emeralds gebeuren dan toch zo goed?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je weet dat ik nooit meer dan 25-30 dollar betaal per dag (meestal nog lager) is 905 euro voor 22 dagen fors. Bovendien rijd ik altijd groter dan een midsize (ik neem aan dat je midsize suv bedoelt) voor dat bedrag wat ik noemde.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WeernaardeVS »

PSVwally schreef:
10 okt 2019, 19:59
Als jij op ponden kijkt klopt het sowieso al niet.

Maar voor de zomer volgend jaar zou ik pas over een maandje of 2 gaan zoeken...
Mmm,. ik zag niet dat ik ergens euro's kon selecteren. Maar ik zal nog even goed kijken en nog even geduld hebben...
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Terpies schreef:
17 okt 2019, 20:31
ribruijn schreef:
17 okt 2019, 20:25
Deze vergoeding geldt alleen als het autoverhuurbedrijf u toestaat om deze aanvullende verzekeringen niet bij de huur van de auto af te sluiten en wanneer de autohuur is betaald met de Platinum Card.
En alle maatschappijen (evenals vrijwel alle gerenommeerde verhuurders in de US) die ik noemde bieden deze dekkingen wel aan als aanvullende verzekeringen, dus deze verzekeringen worden in dit geval niet gedekt met je AMEX (Platinum) Card. (Edit: ook AMEX Gold Card biedt deze privileges)

Je komt uit de EU dus deze verzekeringen zitten al automatisch en kosteloos inbegrepen bij de huur van je auto. Als je uit de US komt is het handig (want zonder extra kosten als je met je AMEX betaalt), maar voor een EU ingezetene volledig overbodig, zoals al eerder aangegeven.
Ik vind het toch een interessante vraagstelling van @ribruijn. Ik heb zelf ook de Platinum kaart, en heb ook wel eens even snel gekeken, en eigenlijk kom ik nooit betere tarieven tegen zonder alle verzekeringen. Dus ik dacht altijd, dan ben ik in ieder geval goed verzekerd ;-) ! Al moet ik toegeven dat ik nooit heel uitgebreid gezocht heb, en dus vraag van ribruijn in die zin ook wel snap.

Maar het is natuurlijk wel vreemd; want jij zegt dat voor EU ingezetene deze verzekeringen automatisch (ja, goede service) en kosteloos (dat klinkt toch vrij onwaarschijnlijk ... verzekeringen kosten geld, ook voor automaatschappijen) zijn. En American Express biedt dit niet voor niets aan zou je zeggen; als het als EU ingezetene niet zou kunnen, dan hoeven ze het ook niet aan te bieden.

Oftewel, je zou toch ergens wel een tarief moeten kunnen vinden wat goedkoper is dan EU tarief INCL alle verzekeringen. Nogmaals, verzekeringen kosten toch geld ? Of denk jij echt dat die kosteloos zijn ? Aan de andere kant, ik ben nooit goedkopere tarieven tegen gekomen ... Nogmaals, ik vind het best interessante vraagstelling ! Ik zal eens met American Express bellen, al vermoed ik dat dit een weinig voorkomende vraag is, en dat ze het eigenlijk niet weten ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Old Faithful »

ribruijn schreef:
17 okt 2019, 20:25
Aanvullende autohuurverzekering
Deze verzekering dekt vrijwel alle aanvullende verzekeringen die het autoverhuurbedrijf u aanbiedt, zoals de 'collision damage waiver' of de 'theft protection'.
Mij valt op dat hier de aansprakelijkheidsverzekering niet bij staat. Dat zou kunnen betekenen dat de dekking beperkt is tot het het wettelijk minimum en dat is voor zover ik weet (te) laag en per staat verschillend. Ik weet niet hoe hoog die dekking bij een doorsnee Amerikaanse autoverzekering is. Voor Europese huurders is dat gewoonlijk $1.000.000 en in een enkel geval $7.500.000
Voor het casco gedeelte sluiten de verhuurmaatschappijen volgens mij geen aparte verzekering af, maar dragen zij dat risico zelf. In mijn huurauto lag in ieder geval een "certificate of self insurance."
Groet,

Old Faithful
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door plankan »

Terpies schreef:
18 okt 2019, 01:00
Als je weet dat ik nooit meer dan 25-30 dollar betaal per dag (meestal nog lager) is 905 euro voor 22 dagen fors. Bovendien rijd ik altijd groter dan een midsize (ik neem aan dat je midsize suv bedoelt) voor dat bedrag wat ik noemde.
Klopt gaat over een midsize suv, in de maand juli 2020.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@plankan welke data zoek je? Ophaal/inlever locatie is toch Miami ?/
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Terpies schreef:
17 okt 2019, 20:31
ribruijn schreef:
17 okt 2019, 20:25
Deze vergoeding geldt alleen als het autoverhuurbedrijf u toestaat om deze aanvullende verzekeringen niet bij de huur van de auto af te sluiten en wanneer de autohuur is betaald met de Platinum Card.
En alle maatschappijen (evenals vrijwel alle gerenommeerde verhuurders in de US) die ik noemde bieden deze dekkingen wel aan als aanvullende verzekeringen, dus deze verzekeringen worden in dit geval niet gedekt met je AMEX (Platinum) Card. (Edit: ook AMEX Gold Card biedt deze privileges)

Je komt uit de EU dus deze verzekeringen zitten al automatisch en kosteloos inbegrepen bij de huur van je auto. Als je uit de US komt is het handig (want zonder extra kosten als je met je AMEX betaalt), maar voor een EU ingezetene volledig overbodig, zoals al eerder aangegeven.
Je haalt dingen door elkaar. Een gold kaart biedt dit zeker niet en een platinum kaart verzekert LDW/CDW, SLI, LIS etc. Alle noodzakelijke verzekeringen. Bij National kan ik gewoon onze corporate code gebruiken (dit wordt zelfs aangeraden door werkgever) en daar zitten geen verzekeringen bij, dat moet je zelf doen. Plat kaart is daarvoor ideaal alleen ik vroeg me af of het goedkoper kon.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Nee ik haal geen dingen door elkaar. Je kunt als Europeaan niet huren zonder verzekeringen. Jij maakt de situatie anders door een Corporate code te gebruiken, die niet voor toeristen geldt, maar dan nog geldt: met een Europees rijbewijs aanmelden, vertellen dat je uit een EU land komt en in de US zitten je verzekeringen er alsnog bij.
Een gold kaart biedt dit zeker niet en een platinum kaart verzekert LDW/CDW, SLI, LIS etc
Ja, het geldt ook voor de AMEX Gold Card: https://www.americanexpress.com/us/cred ... terms.html maar dan nog moet de cardholder volgens de voorwaarden resident zijn van de US.(zie de definities op pagina 2 en 3).
Best Amex Credit Cards for Car Rental Insurance Coverage
Most American Express credit cards come with complimentary secondary CDW coverage and allow you to purchase optional Premium Car Rental Protection. This means that American Express credit cards are basically created equal when it comes to CDW coverage.
Bron: https://upgradedpoints.com/best-credit- ... -coverage/
https://www.americanexpress.com/us/cred ... e-business
Bij National kan ik gewoon onze corporate code gebruiken (dit wordt zelfs aangeraden door werkgever) en daar zitten geen verzekeringen bij, dat moet je zelf doen. Plat kaart is daarvoor ideaal alleen ik vroeg me af of het goedkoper kon.
Ben benieuwd of dit dan goedkoper is dan via de gebruikelijke visa Canada truc...heb je dat getest?
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door plankan »

Terpies schreef:
18 okt 2019, 21:51
@plankan welke data zoek je? Ophaal/inlever locatie is toch Miami ?/
We gaan niet naar Miami, maar naar Denver (Colorado). Ophalen in de luchthaven en terug brengen zelfde locatie.
We gaan van 2 juli 2020 tot en met 26 juli 2020.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik dacht dat je 22 dagen zei, maar van 2 tm 26 juli is 24 dagen toch? Of huur je minder dagen?

Even snel kijkend kom ik bij national op $936. En bij Hertz $912. Als je lid bent van de rewards programma’s heb je sowieso meerdere bestuurders.
Heb hierbij nog niet naar de verschillende landen sites gekeken, dus bedragen kunnen nog wel wat lager uitvallen als je beetje gaat shoppen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
09 sep 2019, 20:01
Wie van jullie heeft wel eens via Happy Tours Car Rental een auto gehuurd? Wat zijn jullie ervaringen?

<knip><knip>

Ben heel benieuwd, over 3 weken gaan we het meemaken als ik de auto ophaal op Houston. Naderhand zal ik mijn bevindingen hier posten. :D
Even een reactie op mijn eigen bericht van 9 september jl. om de ervaring te delen.

Inmiddels weer thuis na een heerlijke vakantie in Amerika. :D

Alles is uitstekend verlopen. Vooraf Skip the Counter geregeld bij Alamo. Terplekke een gloednieuwe Mustang Cabrio meegekregen met slechts 3,8 mijl op de teller, zie ook dit bericht. Bij het uitrijden het formulier van Skip the Counter, rijbewijs en creditcard overhandigd, enkele krabbels gezet en klaar was Kees. Ik kreeg ook een contract mee met de vooraf vastgelegde prijs van Happy Tours. Dit bedrag stond de hele vakantie als reservering op mijn creditcard. Hier had ik al rekening mee gehouden omdat je achteraf betaalt.

Geen verrassingen, na het inleveren werd keurig het afgesproken bedrag definitief afgeschreven van de creditcard. Omdat ICS (ABNAMRO) nog wat provisie rekent :evil: over elke buitenlandse valuta transactie, is het bedrag net boven de € 400 uitgekomen voor 13 dagen huur. Anders rond de € 390 kwijt geweest.

Werd deze week nog gebeld door Happy Tours uit Engeland, wellicht voor delen ervaring? Had helaas geen tijd omdat ze onder werktijd belden.

Kortom, prima organisatie om de autohuur bij te regelen. Veelal stukken goedkoper dan de meeste andere brokers, zij het dat dit voor bepaalde steden geldt. Blijven vergelijken met de andere brokers dus.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Grappig dat je huurt bij Alamo en uiteindelijk via National je auto krijgt...eens te meer aangetoond dat je beter gelijk bij National kunt huren :thumbup:
Ik hoor het “weinig keus’ verhaal bij Alamo te vaak, het skip the counter regelen is omslachtig, standaard geen extra bestuurder, etc etc. dus voor mij alleen al een reden om alamo alleen te nemen als het echt veel goedkoper is.

Maar wel mooie auto, dus kan me voorstellen dat het een prima ride was tijdens je trip!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Terpies Alamo was de goedkoopste om via Happy Tours te huren, National stukken duurder. Of ik goedkoper uit was geweest door rechtstreeks bij National te huren met de National Emerald Club/statusmatch etc. wat jij en anderen doen, betwijfel ik. Ik was zeer tevreden met deze prijs.

Het 'gedoe' van Skip the Counter deel ik niet. :wink: Een kind kan de was doen, zo klaar.

Overigens zit bij Happy Tours de 2e bestuurder er standaard bij in. Heb ik niets aan in mijn eentje maar de greeter vroeg nog waar de 2e bestuurder was. :lol: Kan dus ook nog een afweging zijn om voor Happy Tours te kiezen natuurlijk. Er zijn zoveel mogelijkheden qua brokers, blijft een kwestie van vergelijken en kiezen waar jij je prettig bij voelt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

PiGro schreef:
14 okt 2019, 21:24
Valt me op dat er veel via HappyToursUSA wordt geboekt als ik forum zo zie en als ik prijsvergelijk doe dan heeft dat een reden, is ca 40% goedkoper. Ook verzekeringen lijken op orde:

<knip><knip>

Verder vraag ik mij af of er toch geen addertje onder het gras zit? Zijn er ervaringen via huren via HappyTours afgelopen zomer en zijn er ook ervaringen met deze broker als het een keer niet gaat zoals het zo moeten gaan. Bijvoorbeeld bij schade aan auto of ongeluk, pech etc..
Volgens mij wordt er nog niet heel veel geboekt via Happy Tours al zie ik de naam wel steeds vaker voorbij komen sinds ik ze hier op het forum benoemd heb. Ze zijn inderdaad voor veel steden stukken goedkoper dan andere brokers.

Ik had er tot voor kort ook nog niet eerder van gehoord maar toch bij ze geboekt en tot nu toe een positieve ervaring, zie ook 3 berichten terug waar ik mijn ervaring deel.

Geen addertjes onder het gras, alles is bij mij precies volgens afspraak gegaan. V.w.b. de aansprakelijkheid van $ 1.000.000, die is prima. Ja, er zijn brokers die hogere verzekeringen aanbieden maar heb ik voor mijn 25 reizen naar Amerika nog nooit gedaan. Wat schade, ongeluk of pech betreft, daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee. Maar mocht dat voorvallen dan wikkel je dat rechtstreeks met de verhuurder af, niet met Happy Tours.

Mocht je ooit een ongeluk krijgen, meld je het bij de verhuurder, niet bij Happy Tours. Kun je verder rijden dan is dat mooi. Wel een politierapport laten opstellen die je bij het inleveren afgeeft. In 2012 een ongelukje gehad (iemand reed achterop mij). Geen zichtbare schade aan mijn auto. Alamo geïnformeerd, politierapport op laten stellen en deze afgegeven toen ik de auto inleverde. Nooit meer iets van gehoord.

Voor een volgende keer zou ik zo weer bij Happy Tours boeken als ze goedkoper zijn. Voordeel is dat je pas achteraf betaalt en kosteloos kunt annuleren. Er worden geen creditcard gegevens gevraagd maar je reservering is wel meteen bekend bij de verhuurder (in mijn geval Alamo) zodat je ook nog mooi Skip the Counter van te voren kunt regelen (geldt alleen voor Alamo). Heb je 2 bestuurders dan is dat ook mooi meegenomen want de 2e bestuurder is inbegrepen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer