Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Vergeet ook niet dat het nu duurder is omdat de EURUSD koers gezakt is, de koers zit nu rond de 1.12 terwijl die tussen 31-7-2017 t/m 13-6-2018 minimaal 1.17 tot 1.25 was.
Bijlagen
eurusd.jpg
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Droopy4u »

@Terpies Ik heb mijn stoute schoenen aangedaan en heb zojuist een status match verkregen voor Hertz vanaf National Elite.
Er zijn helaas een paar zaken waar ik nog niet helemaal uitkom:
1. Als bevestiging van Hertz heb ik gekregen dat ik PC status ben/krijg.
Deze tekst kreeg ik namelijk binnen:
Since your Gold number is brand new, your Gold Service has not yet been activated. To activate Gold Service, customers are required to book a reservation using their Gold number and the primary credit card in their profile. At the time of rental, the credit card and driver’s license will need to be shown for verification. Once the rental is returned and paid for using the primary credit card, Gold Service and President’s Circle Gold benefits will be activated for future rentals at participating locations. This policy is in place to protect our customers from fraud since most Hertz profiles are set up on Hertz.com. I apologize for the inconvenience this causes.
Het lijkt er dus op dat ik het nog niet direct kan gebruiken, had jij dit ook?
In mijn profiel staat wel gewoon "President's Circle".

2. Ik heb een boeking geprobeert te maken volgens je (duidelijke) handleiding. Dit is gelukt en ik krijg ook een emailbevestiging.
in de email staat dit aan de bovenzijde van de mail:
Thank you for renting from Hertz TPA - Tampa International Airport, a Hertz Ultimate Choice® location.

Hertz Ultimate Choice® provides the freedom to choose the vehicle that's right for you from our best fleet ever. Make the Ultimate Choice when you book any Standard, Intermediate or Full-size vehicle, at over 50 airports nationwide.

Upon arrival at Hertz:
Go directly to the zone identified in your Carfirmation email or on the Gold Directory Board.
Choose from any vehicle in that zone and go!
Ik kan online echter alleen de reservation opzoeken als ik uitlog op mijn profiel. Als ik ingelogd ben, zegt hij dat er geen upcoming reservations zijn.
Als ik dan het reserveringsnummer invoer dan krijg ik een foutcode dat deze niet juist is. Ik zie ook niet in mijn emailbevestiging staan dat het een PC reservering betreft.
Als ik dan weer uitlog en dan het reserveringsnummer opzoek moet ik ook mijn achternaam invullen en doet hij het wel.
Ik vraag me nu af of die koppeling van mijn profiel met PC en de boeking wel helemaal juist is. Ik heb het voor de zekerheid nog eens geprobeerd (1e boeking geannuleerd en opnieuw gedaan), maar dat maakt geen verschil.
Het betreft overigens de .co.uk site in combinatie met de airfrance cdp en met google chrome.

Ik wil dus vooral weten of die boeking nu juist is of dat het gedrag inderdaad vreemd is dat ik hem niet kan vinden als ik ingelogd bent.
Alvast bedankt :thumbup: :clap:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je zou er even een telefoontje naar hertz aan kunnen wagen.

Ik had ook nog nooit bij Hertz gehuurd, en ben met mijn reservering eerst langs de balie in de garage gegaan (dus niet in de aankomst hal, maar gelijk in de garage). Mijn naam en vaknummer stond ook niet op het bord in de garage op MCO. Ik dacht dat het kwam doordat ik aan de B kant was (er zit op MCO nog een Hertz garage in de A kant), maar had al eerder gelezen dat op B de betere keus was.

Daarna van de medewerker de bevestiging gekregen dat ik gewoon uit alle drie vakken kon kiezen vanwege mijn PC status en een auto meegenomen.
Met mijn uitgeprinte reservering gecheckt of de prijs overeen kwam op de rental papieren die ik kreeg bij de exit booth, en dat klopte allemaal.

Ik kreeg overigens twee weken nadat ik PC member werd middels status match een fysieke Hertz PC membership card in de bus...dus ik had ook daardoor bewijs dat ik toch echt PC status had. Controleer goed of je membership nummer op de geprinte reservering staat, dan komt het goed.

Overigens heb ik nooit meer op mail van hertz gelet. ik heb de reservering uitgeprint, in een mapje gedaan en meegenomen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Hockey schreef:
18 jul 2019, 08:34
Ik heb het oook even getest, en kom uit op €1.358,59 voor diezelfde periode voor een Mustang. Bij San Francisco Airport. Geef jij een bepaalde code in?

En als ik voor mijn vakantie test is USCarhire ook duurder dan bijvoorbeeld EasyRentCars.com, en zelfs duurder dan Sixt. Hoe krijg jij die prijs zo laag bij USCarHire?
Welke klasse kies jij? Ik koos 'Standard 4 door' en 'Intermediate 4 door' voor mijn voorbeeld. Jij kiest specifiek voor Mustang zeg je. Is dat Convertible? Dan pak je dus klasse: Standard Convertible. Zou niet weten hoe je anders voor Mustang kiest. Die klasse is inderdaad stuk duurder. Kom zelf ook op de door jou genoemde prijs dan. :)

Ik gebruik nog code 388 (gebruikt de app standaard). Scheelt niet veel, maar toch.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

FabiandJ schreef:
18 jul 2019, 08:40
@ Coyote
Bij Avis en Budget zit de auto in de XB en XS klasse samen met nog de Camaro en de Challenger, dus niet in standaard of intermediate. Zie deze links https://www.budget.com/en/cars/vehicles/us/xb
https://www.budget.com/en/cars/vehicles/us/xs

Reden waarom ik voor deze klasse ga is dat ik eens in mijn leven in zo'n auto wil rijden aangezien ze in Nederland niet te betalen zijn. Bij andere auto verhuurders en je kiest van standaard/intermediate weet ik nu al dat ik zo'n auto niet mee krijg. Verder heb ik de 16e nog een lange autorit te gaan en weet ik niet hoe laat ik in SFO ben vandaar dat ik deze de 17e pas terug breng.
Dat zijn dus speciale klasses. Had je nog niet verteld toen ik mijn bericht gisteren begon te typen... :wink:

Dat verandert de zaak natuurlijk. Voor zo'n speciale klasse betaal je altijd extra en is moeilijk te vergelijken met andere verhuurders eigenlijk. Vroeger (misschien kan het nog wel) kon je bij Hertz specifiek de Ford Mustang Convertible huren. Dan wist je zeker dat je die ook meekreeg. Heb ik ook wel gedaan om persé in de Mustang Convertible te kunnen rijden. 8) Snap je voorkeur voor deze klasse dan ook wel. Dan vind ik je prijs zo gek nog niet.

Verder duidelijk waarom je auto tot eind huurt. Persoonlijk leg ik een laatste nacht altijd vast en houd indien mogelijk, rekening met aantal huurdagen. Plan het dan zo dat ik op tijd de auto kan inleveren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
18 jul 2019, 09:08
alamo valt in mijn vergelijking meestal af, omdat de tarieven bij mij vrijwel nooit gunstiger zijn, en ik boek sowieso nooit via brokers.
Niks mis met Alamo of brokers. Overigens ook niets mis met de andere verhuurders.

Ik huur waar ik voor mijn doel de mooiste prijs vind. Dit jaar was dat (wederom) bij uscarhire.com waar ik voor precies € 30 p/dag een Standard SUV kon huren in Phoenix. 8) Nou is Phoenix één van de goedkopere steden om een auto te huren en dat bepaalt soms ook waar ik op vlieg. Dus voordat ik een vliegticket boek, heb ik ook al uitgezocht wat ik ongeveer aan autohuur kwijt zal zijn.

Vorig jaar oktober huurde ik op Newark bij Alamo en die stad is een stuk duurder om te huren, terwijl vorig jaar mei Chicago en Los Angeles weer stukken goedkoper waren.

Kortom, ik neem heel veel opties in overweging hoe ik mijn reis plan. Soms is het dan afwegen een duurder ticket te nemen met goedkopere autohuur of andersom.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Droopy4u »

Terpies schreef:
20 jul 2019, 00:29
Je zou er even een telefoontje naar hertz aan kunnen wagen.

Ik had Hertz al gemaild en de medewerkster vertelde dat het moest lukken. Maar omdat de gevolgde stappen in jouw instructie vast niet in de happy flow van Hertz zullen zitten 8) , heb ik over dat laatste maar niets genoemd.
Terpies schreef:
20 jul 2019, 00:29
Controleer goed of je membership nummer op de geprinte reservering staat, dan komt het goed.
Ik zie geen membership nummer in de mail staan. Als ik online inchecken kies, dan moet ik ook mijn rijbewijsnummer weer invullen etc. (maar hij heeft wel mijn CC uit mijn profiel gebruikt). Ik heb die online inchecken nog niet doorlopen. Wellicht zit daar nog een koppelstap. Dat zal ik straks eens doen.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

@Droopy4u , ik had hetzelfde probleem. Via de app kon ik mijn reservering ook niet zien. Open de mail die je van Hertz hebt gekregen van je reservering en klik op de link“ bekijk/wijzig/annuleer reservering” . Vervolgens selecteer je “ gebruik mijn hertz gold plus Renards Points” (ik heb nooit punten gehad), je wordt gevraagd om in te loggen met je hertz account en hiermee is je reservering gekoppeld aan je account.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

@teundevries ik heb hetzelfde als Droopy4u. Heb eens gedaan wat jij volgens mij gedaan hebt namelijk:
In mijn mail op "Bekijk/wijzig/annuleer reservering" klikken
Dan mijn reserveringsnummer en achternaam invul.
Daarna "Wijzig reservering" vervolgens vink ik de optie "Gebruik mijn Hertz Gold Plus Rewards Points" aan.
Klik op doorgaan en log vervolgens in
Dan kies vervolgens dezelfde auto.
Klik op "Verder" bij het opties menu krijg ik deze melding "CHECK PC SUBMITTED [DE827]".
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Zit te kijken voor backupboeking bij hertz.nl met amex gold CDP51100 en door terpies genoemde PC204866 komt een fulltime SUV (GMC Yukon/chevy Tahoe) op 1065 usd. nette prijs lijkt me. Is in september voor 21 dagen vanaf San Francisco (sfo)
heb echter als "National fanboy" al een standard suv backup voor 830 dollar en aisle voor 630 dollar en daar nog nooit teleur gesteld.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Probeer ook even andere landen sites van Hertz, zoals .ie .c.uk .be .es .fr .de
Dat wil nog wel eens verschillen qua prijs.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

het welles nietes spelletje omtrent dit onderwerp duurt nu al een aantal pagina`s . Net als de meldingen die we zelfs van de discussiërende leden zélf krijgen.

Beide punten zijn al meermaals benadrukt en ik denk dat we het met zn allen over 1 ding wél eens zijn: jullie gaan het niet eens worden. Dus om dit topic niet nog verder te bevuilen met hetzelfde welles nietes spelletje worden alle berichten hieromtrent vanaf nu verwijderd, net als enkele berichten hiervoor. Dank voor de medewerking.
Groetjes,
Daniel
MauriceMeijer
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2019, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MauriceMeijer »

Beste

We zijn gisteren aangekomen in LA. Auto opgehaald bij Dollar. Aan de receptie gaf de beste man aan dat we het beste een tolpas konden kopen omdat tol alleen nog maar electronisch gaat. Dat heb ik ook gelezen. Ik dacht aan een paar tientjes fee maar voor 26 dagen huur was dit 270 dollar. Wij schrokken hiervan.

Geen idee of we er gebruiken van maken en hoeveel etc. Heeft iemand ervaring hiermee? Kan ik dit via de creditcard nog blokkeren? Heeft dit zin?

Groet
Maurice
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Even goed inlezen hoe en waar je mag rijden, vorig jaar zonder problemen geen tol betaald, bij San Francisco en Los Angeles. Tolwegen zijn vaak aparte rijbanen, waar je over kan rijden zodat je geen files hebt en bruggen die een stad inrijden hebben vaak tol.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@MauriceMeijer Check hier https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... ePass.aspx. Je hebt 2 opties: Opt-in voor Plate pass, wat je waarschijnlijk nu gedaan hebt, of opt-out en per dag toll een kostentoeslag betalen.
Ik zou dat laatste doen en zoveel mogelijk tollwegen vermijden of ter plekke betalen.

Als je al getekend hebt (opt-in) is er weinig meer aan te doen denk ik, maar je kunt customer service contacten en uitleggen dat je niet wist wat dit was en proberen of ze het eraf kunnen halen.

Dollar is een van de duurste keuzes mbt toll.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

@@FabiandJ je melding heb ik ook een keer gekregen, aantal keren geprobeerd, andere browser en toen ging het goed.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Droopy4u »

FabiandJ schreef:
20 jul 2019, 10:34
Klik op "Verder" bij het opties menu krijg ik deze melding "CHECK PC SUBMITTED [DE827]".
@teundevries Ik heb helaas dezelfde melding (bij meerdere browsers) (wel bedankt voor de tip).

Ik heb het idee dat deze loophole wellicht gesloten is.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Heeft er al iemand ervaring met de Visitor Toll Pass die nu in Florida te koop is?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@droopy4u PC is Presidents club..waarschijnlijk checken ze je status...heb je je fysieke pasje van Hertz al ontvangen?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

@Terpies aan fysieke pasjes doen ze niet meer bij Hertz volgens mij.
Dit staat namelijk in de mail die ik kreeg na de status match van Hertz.
Hertz no longer mails out cards. However, if you would like a card, you may print a card online from Hertz.com. To do so, please log into your profile using your Gold number and password. Then choose the print card option. If assistance is needed logging on or printing a card, please contact Hertz Web Support at 1-877-826-8782.
Ik heb gewoon de Hertz app gedownload, daarin staat ook dat je PC status hebt ook heb ik de pdf gedownload en op mijn mobiel gezet.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer