Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

bedeve schreef:
amerikavandaag schreef:


Zijn we hier in deel 9 van Autohuur vragen en weet jij het zo kort zo treffend samen te vatten.
Mooi Man !
Ook hier ben ik het mee eens, maar neemt niet weg dat ik dit jaar goedkoper uit ben via autoeurope, dan via Hertz, Alamo, national etc.
Zelfs niet goedkoper bij Hertz met de AMEX Credit card+kortingsvoucher en tariefcode, en ook niet met de 30% korting wat ze nu bieden.
En ik ben toch al zeker 3 to 4 maanden aan het kijken. Ik kan er voor kiezen om een full size te nemen (en dan gebruik maken van de gold en 5 star isle), maar dan was het nog iets van 80 euro duurder. Voorkeur op deze bestemming is wel hertz, maar de 80 euro besteed ik nu liever anders.
Het grote verschil bij mij dit jaar wordt wel veroorzaakt door 2 babystoelen die er nu bij moeten.

Tussendoor nog een keer de boeking gewijzigd bij autoeurope, omdat de boeking 35 euro goedkoper was.

Fyi.
Ik heb nu een midsize SUV bij Alamo voor de periode 25-11 tot en met 9-12. Ophalen en terugbrengen op Sanford Airport.
2 babyzitjes (max 140 dollar gehele huur)
Huurprijs auto is 356 euro
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Brigit schreef:Weet iemand of je lid kunt worden van de AAA als niet resident? Het Classic aaa plan kost 56 dollar per jaar en daar zit alles in wat bij een huurauto onder de Roadside Assistance plus (bij national) valt, dat is dus voordeliger dan wanneer je dit per dag erbij koopt bij een huurauto.
Ik weet niet als je dat wel kunt aangaan voor een huurauto. Volgens mij moet je de nummerplaat doorgeven bij het aangaan en meestal heb je een wachtperiode waarin niet alles reeds gedekt wordt.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Zojuist een midsize SUV gehuurd via een broker bij Dollar (vorig jaar daar mooie upgrade kunnen regelen) op LAX van 20 mei t/m 9 juni voor £409 , omgerekend is dat € 463.....mooie prijs, was nog niks goedkopers tegengekomen de laatste weken dan € 550.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

Na flink zoeken uiteindelijk op Avis.be (met de 15% kortingscode) een midsize SUV gehuurd in Las Vegas van 19/5 tm 11/6. Prijs is € 615,- wat ik redelijk vind gezien de prijzen op andere sites. Het vreemde is dat, als ik inlog als preferred member, ik € 665,- zou moeten betalen; kennelijk werkt de kortingscode dan niet??? Beetje lullig voor je leden, maar ja.

Weet iemand hoe ik het prefered membership alsnog aan de reservering kan koppelen? Ik kan allerlei zaken wijzigen maar zie nergens de optie van lidmaatschap.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marh »

Iemand tips voor autoverhuur Los Angeles? Zomer 5 tm 30 augustus? 2 volwassenen, 2 kinderen en aardig wat bagage? Minimaal 4 grote tassen. Welk type is dan meest geschikt en qua prijs? Ik vind de bedragen erg hoog (1400 euro) of is dat normaal?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Kijk eens bij Avis.be en gebruikt kortingscode H811101, zoals beschreven in dit topic. Je bent dan afhankelijk van de autoklasse die je neemt een stuk minder kwijt. Een minivan kost maar 700 euro bijvoorbeeld.
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

Bedankt Galapagos: de code heeft me 200 euro opgeleverd :thumbup:
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Carlo1975 »

A&A schreef:Na flink zoeken uiteindelijk op Avis.be (met de 15% kortingscode) een midsize SUV gehuurd in Las Vegas van 19/5 tm 11/6. Prijs is € 615,- wat ik redelijk vind gezien de prijzen op andere sites. Het vreemde is dat, als ik inlog als preferred member, ik € 665,- zou moeten betalen; kennelijk werkt de kortingscode dan niet??? Beetje lullig voor je leden, maar ja.

Weet iemand hoe ik het prefered membership alsnog aan de reservering kan koppelen? Ik kan allerlei zaken wijzigen maar zie nergens de optie van lidmaatschap.
Volgens mij kan je dit niet achteraf toevoegen, mij is het iig niet gelukt. De 15% kortingscode werkte bij mij alleen als ik zonder preferred zou boeken. Scheelde mij 100 euro, dan maar geen preferred.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Ik heb deze kortingscode vorig jaar gebruikt, en kon de reservering toen wel koppelen aan een Avis Preferred. Alleen geen idee meer hoe ik dat heb gedaan. Wellicht door in te loggen op Avis.com?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Trails »

Ik heb net ook geboekt via Avis.be en ik kon tijdens de boeking aanvinken of ik Preferred member wilde worden.
Wij hebben maar 2 keer 1 dag (aan begin en einde van de camperreis)... maar het scheelde toch een beetje.
Dus, bedankt voor de tip. :thumbup:
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

Carlo1975 schreef:
A&A schreef:Na flink zoeken uiteindelijk op Avis.be (met de 15% kortingscode) een midsize SUV gehuurd in Las Vegas van 19/5 tm 11/6. Prijs is € 615,- wat ik redelijk vind gezien de prijzen op andere sites. Het vreemde is dat, als ik inlog als preferred member, ik € 665,- zou moeten betalen; kennelijk werkt de kortingscode dan niet??? Beetje lullig voor je leden, maar ja.

Weet iemand hoe ik het prefered membership alsnog aan de reservering kan koppelen? Ik kan allerlei zaken wijzigen maar zie nergens de optie van lidmaatschap.
Volgens mij kan je dit niet achteraf toevoegen, mij is het iig niet gelukt. De 15% kortingscode werkte bij mij alleen als ik zonder preferred zou boeken. Scheelde mij 100 euro, dan maar geen preferred.
Inmiddels gebeld naar Avis. Ze kunnen mijn boeking wel preferred maken maar dan betaal ik de NL prijs en dus flink meer. Het is ook niet nodig, geven ze aan, er staat nu een aantekening bij mijn boeking en acheraf, na de huur, kan de boeking nog toegevoegd worden. Daarmee telt hij mee voor voordelen van het lidmaatschap. Om er vooraf of tijdens de huur ook geen nadeel van te hebben kun je gewoon in de preferred rij gaan staan met je lidmaatschapskaart en kun je dezelfde auto mee krijgen als was die wel preferred geboekt.
Kortom; toevoegen kan (mits geen extra kosten) alleen achteraf. Maar nadeel zou je daar dus niet van moeten hebben. Hoop maar dat dit idd zo blijkt te zijn :wink:
Gebruikersavatar
kangie
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 21 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kangie »

Ook ik ben flink aan het zoeken naar een huurauto.
Begin en eindpunt is Washington Dulles, van 25 april tot 28 mei, 33 dagen dus.
Voordat ik dit topic had doorgelezen kwam ik overal rond de 1400/1500 euro uit voor een SUV zoals een Ford Escape.
Door dit topic (wat geweldig veel goede informatie :clap: :clap: ) ben ik ook gaan kijken bij Avis.be en daar was de prijs 1092, dus ongeveer 33 euro per dag.
En inderdaad als je gaat inloggen wordt de prijs ruim 100 euro hoger.
Ik ben al wel Member geworden. De 2e bestuurder is dan gratis toch? En de code is wel geldig t/m mei 2019?
Wat vinden jullie van de prijs?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door tomhster »

Prima. Ik weet niet of dit je hele periode is, maar 35 dagen is waarschijnlijk even duur.
Gebruikersavatar
kangie
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 21 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kangie »

Dat heb ik bekeken, per dag wordt het duurder! Niet per week.
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BartF »

Wij hebben afgelopen zondag ook onze auto geboekt via Avis.be met de kortingscode H811101. Mooi 15% mee bespaard dus heel erg bedankt voor de tip!

Ik had wel even met de helpdesk gebeld om zeker te zijn ivm de verwarrende datum op hun website (geldig voor huur met ophalen tot 28/2?). De vrouw aan de telefoon vond dezelfde prijs als wij online en verzekerde ons dat we dit dus zo konden boeken voor onze periode (juni 2019).

We hadden ook gekeken naar Avis.nl en Avis.com maar uiteindelijk was Avis.be het goedkoopste. Tarieven veranderen ook nog eens dagelijks zag ik. Op zaterdag stond de auto aan 596€ en zondag zelfs op 571€. We hebben dan wel voor het duurdere 'betaal later' tarief gekozen zodat we altijd nog gratis kunnen annuleren.

Wij hebben nu een Intermediate SUV vanuit Las Vegas voor 21 dagen in juni voor 628€. Niet slecht denk ik :-).

Ik had Usareisen.de al een tijdje in de gaten maar zulke prijzen vond ik daar (nog) niet.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bigfish »

Dag iedereen, wij gaan volgend jaar in april voor het eerst naar Florida (Orlando). Nu ben ik aan het kijken voor een huurauto en deed ik de vergelijking via AutoEurope.be en Alamo.be. Voor een intermediate SUV (Toyota Rav4) zouden we het volgende betalen (voor 15 dagen):

- €588 via Alamo.be (Fully Inclusive)
- €466 via AutoEurope.be (met Extended Cover inclusief banden, glas, de onderzijde en het dak van de huurauto)

Nu vind ik dat toch een groot verschil, en was even de voorwaarden aan het vergelijken. Maar er valt me niet meteen een groot verschil op. Kan iemand verklaren aan wat dit ligt? En of ik er goed aan doe om via AutoEurope.be te boeken?

Daarnaast, we reizen met 2 kinderen van 7 jaar. Ik las al dat in Florida een zitverhoger verplicht is tot 6 jaar, maar voor de veiligheid willen wij toch graag zitverhogers aanschaffen. Via de autoverhuurders zijn deze schandalig duur, dus dacht ik eraan om die in de dichtst bijzijnde supermarkt te kopen. Ik veronderstel dat je die daar makkelijk op de kop kan tikken?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Bekijk ipv avis.nl/be etc ook eens avis.com en probeer daar uit de lijst met landen er eens een paar uit, mij is opgevallen dat UK, Duitsland en Oostenrijk goedkoop zijn.

Probeer ook de kortingscode K850809 hiermee krijg je 30% korting, wel even lid worden bij Best Western Rewards
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BartF »

Ben je zeker dat je met die kortingscode 30% korting krijgt?
Als ik die ingeef, krijg ik maar 10%.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Ik heb even gekeken naar die "Avis Preferred" ik ben dit inmiddels geworden voor bijvoorbeeld avis.nl/be/de maar deze werkt helaas niet voor avis.com hiervoor moet ik een Amerikaan of Canadees zijn.
Terwijl ik wil boeken via avis.com want daar heb ik de optie om een auto in de categorie "Ford Mustang or similar" en "Dodge Charger R/T or similar" te boeken, en als ik dan de UK of Duitsland als land kies komt hier de beste mooie prijs uit.
Ik heb gebeld met de klantenservice van Avis.nl en dit aangegeven en die vertelden dat ik gewoon de avis.com boeking moet laten staan, ze zag mijn boeking in hun systeem staan en zei dat ik gek was als ik voor het tarief zou gaan wat ik over de telefoon te horen kreeg. De bovenstaande categorieën zijn niet zichtbaar op de site van avis/nl/be etc maar kan je telefonisch wel boeken.

Ditzelfde is ook aan de hand bij de verhuurder Budget.com.

Wat betreft de AWD, ik kan H811101 niet gebruiken want je moet de auto voor 28 februari 2019 ophalen terwijl ik pas in Juli de auto ophaal, mogelijk komt er in de tussentijd een nieuwe AWD beschikbaar.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

AWD H811101 is prima bruikbaar voor reserveringen in juli 2019. Er staat wel ergens vermeld dat je de auto uiterlijk 28 februari 2019 zou moeten ophalen, maar als je data in juli invult zul je zien dat de code gewoon werkt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer