Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inyaro »

Njit schreef:
05 nov 2019, 11:29
Terpies schreef:
03 nov 2019, 21:18
Zoals altijd geldt: goed vergelijken! Roepen dat je korting krijgt betekent niet automatisch dat je de beste deal krijgt via zo’n link.
Lijkt me een open deur :) Les 1 in marketing
Natuurlijk. Da's iets dat de gemiddelde forumbezoeker hier ook doet.
Als ik zo'n link plaats dan IS die voordelig. Na meer dan 10 USA bezoekjes begin je het wel te kennen.
Tenminste, was voordelig, want het was zondag blijkbaar de laatste dag van die aanbieding.

Vorig weekend had je nog een midsize SUV voor 20 dagen in juli in SFO voor amper 550 euro.
En dat was met extended cover: zonder blijvend risico, incl. banden, glas en de onderzijde

Sinds gisteren is dat terug de gangbare prijs die je overal betaalt. Minstens 700 euro dus.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
05 nov 2019, 17:06
Welke coupon code ? is hier vaak een prangende vraag .
Ik gebruik de @Terpies methode. Niet ingelogd zoeken met CDP 633306 en PC 192021. Als je wat gevonden hebt via de andere pagina inloggen en werkt prima. Werkt het niet. Ff met Hertz (bij voorkeur in Amerika...) bellen. Even langs je neus wegvragen of je alles goed gedaan hebt. Of ze nog een leuke korting hebben en dan staat hij in je app of whatever je gebruikt. Maak twee reserveringen. Eentje met wat ik graag wil hebben. Eentje voor de Presidents Circle. Ik vond het de laatste keer in Seattle een tikkie tegenvallen. Veel Koreaans geneuzel, een verdwaalde pickup wat niet echt handig is met 5 man. Dus toch maar de (iets duurdere...) Ford Expedition uit mn vak gehaald.
Nog een reden waarom ik graag naar Hertz ga. Of Alamo. Geen gezeur aan een balie. Garage inlopen, auto pakken en wegrijden. Ik weet dat andere verhuurders dat ook op de 1 of andere manier hebben. Maar ik blijf toch het liefst bij deze twee. Ik weet dat er ook nog meer maatschappijen naar Amerika vliegen dan Delta en KLM. Maar ook daar kies ik liever niet uit. Macht der gewoonte zullen we maar zeggen.
bedeve schreef:
05 nov 2019, 17:06
Vanmiddag bij een boeking gemerkt dat bij Hertz je Gold puntjes gebruiken een korting geeft waar geen PC tegenop kan .
Gold punten gebruik is echt pas in geval van nood of als ik echt helemaal niks gevonden kan krijgen tegen een redelijke prijs. Hetzelfde doe ik met miles.
bedeve schreef:
05 nov 2019, 17:06
Wie oh Wie gaat over bijna twee weken op Homestead-Miami Speedway Nascar Champion worden ?
Tsja, das wel een gewetensvraag. In the bubble hebben we nu Truex, Harvick, Kyle Busch en Joey Logano. Als het NFL seizoen weer begonnen is, is het altijd ene tikkie lastig volgen. Maar het zijn in ieder geval wel de namen die je verwacht. Truex en Harvick zijn zeker. Busch en Logano moeten vooral goed in hun achteruitkijkspiegel kijken. Als daa niks raars gebeurd dan verwacht ik, hoop ik, dat Busch wint. Iedereen heeft een spuughekel aan die kerel. Maar hij wint altijd en overal.
Heb een tijdje geleden op de Vegas Speedway meegereden met een NASCAR. Nou had ik al enige bewondering voor die gasten. Maar dat je dit 200 ronden kunt grenst echt aan het ongelofelijke.
bedeve schreef:
05 nov 2019, 17:06
Aangezien Hertz de upgrade naar een Hertz-Hendrick Camaro promoot wordt het onderwerp dan on-topic
Let je wel op?? 750 pk is echt belachelijk veel!!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Oh is dat de @Terpies methode.....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Njit schreef:
05 nov 2019, 11:29
Lijkt me een open deur :) Les 1 in marketing
Tja ik zie hier op het forum regelmatig een behoorlijk aantal deuren open staan....
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
05 nov 2019, 20:56
Oh is dat de @Terpies methode.....
Zeker! Het is de verfijning van de Bert tactiek :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Inyaro schreef:
05 nov 2019, 19:02
Vorig weekend had je nog een midsize SUV voor 20 dagen in juli in SFO voor amper 550 euro.
En dat was met extended cover: zonder blijvend risico, incl. banden, glas en de onderzijde
Tja als je dat een goede prijs vindt (zelfs na 10 keer US :thumbup: ) en een midsize SUV boekt zijn er ook voor jou nog genoeg lessen te leren en deuren te openen die al lang open staan....
Gary33
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2019, 06:55

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gary33 »

Ik ben me aan het orienteren om begin volgend jaar voor 3 week naar het gebied LA, Yozemite en San Francisco te gaan.
We gaan met het hele gezin dus een mid SUV is wel een must denk ik, zijn er specifieke types die je het beste kan kiezen?

Is het mogelijk om deze aan te geven bij het verhuurbedrijf of kun je alleen de klasse kiezen?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Normaliter huur je een klasse en is het afwachten met welke specifieke auto je wegrijdt.
Voor een rondreis van 3 weken met het hele gezin (4 personen ?) is een midsize SUV misschien net wat aan de kleine kant. Een standard SUV heeft net iets meer (bagage)ruimte en kan dus net wat comfortabeler zijn. Full size SUV is ook nog een optie als het prijsverschil met de standard SUV niet al te groot is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

bedeve schreef:
05 nov 2019, 20:56
Oh is dat de @Terpies methode.....
Euh?... viewtopic.php?f=30&t=67811&p=1130119#p1130119
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
06 nov 2019, 09:52
Zorg ook dat je ingelogd bent /voordat/ je de knop "Reserveren" drukt. Achteraf kan Hertz je reservering niet meer koppelen aan je Gold account.
Kleine aanvulling dan. Kan inmiddels wel. Al een paar keer gedaan. En leverde me zelfs extra korting op.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Gary33 schreef:
06 nov 2019, 07:01
Is het mogelijk om deze aan te geven bij het verhuurbedrijf of kun je alleen de klasse kiezen?
Je kan alleen de klasses aangeven. Geen specifieke auto's. Dat kan wel, maar dan kom je in allerlei exotische zaken terecht waarvan ik denk dat je daar al niet vrolijk van wordt als je daar 3 weken in je eentje in moet rijden. Laat staan met zn vieren.

Ruwweg gezegd heb je de volgende keuze's als het om een SUV gaat:
- Midsize SUV
- Standard SUV (en hier heb je dan weer keuze uit 5 of 7 passagiers, 2wd of 4wd)
- Large SUV (5 personen)
- Full Size SUV (7 personen)
- Premium SUV (nog een tikkie groter dan een Full size)
- Luxury SUV (model Trump zeg maar...)

Als ik met mijn gezin op pad ga zou ik de eerste 2 categorieën al naast me neer leggen als je het gezellig wilt hebben en houden. Large SUV met 4 personen is prima te doen. Full size is grappig want je krijgt echt een bak met ruimte. Premium is leuk want er zitten vaak allerlei soorten geintjes in die wij niet kennen. En wil je echt over de top. Dan is een Luxury SUV wel geinig!

Ik huur meestal bij Hertz of Alamo. Hertz omdat ik daar door kan lopen zonder langs de balie te hoeven en ze altijd meer dan prima auto's hebben staan voor een prima prijs. Lees je in over Gold member of zorg dat je een upgrade krijgt naar Presidents Cricle. Daar kan je zelf kiezen. Maar ik zie er zelden of nooit iets staan wat op het soort SUV lijkt waar jij waarschijnlijk naar op zoek bent.
Alamo, vind ik, vaak duurder. Auto's soms net allemaal een tikkie ouder. Je hebt er wel Skip the counter en je kunt in de garage net uitzoeken uit de categorie die je hebt geselecteerd. Altijd keus genoeg.
Gary33 schreef:
06 nov 2019, 07:01
Ik ben me aan het orienteren om begin volgend jaar voor 3 week naar het gebied LA, Yozemite en San Francisco te gaan.
Klinkt alsof je op SFO gaat vliegen. Zoek dan bij Hertz is op South San Francisco. Is 2 minuten met de taxi vanaf het vliegveld. Het ziet er niet uit. Van Gold of Presidents Circle hebben ze nog nooit gehoord. Dus soms moet je even geduld hebben. Maar prijsverschillen met het vliegveld zelf zijn in sommige gevallen enorm! Op de terugweg kan je de auto gewoon afleveren op het vliegveld trouwens.

En om het nou allemaal niet al te ingewikkeld te maken kan je ook een MPV huren. Dan heb je altijd plaats in overvloed.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

roelb schreef:
06 nov 2019, 09:52
bedeve schreef:
05 nov 2019, 20:56
Oh is dat de @Terpies methode.....
Euh?... viewtopic.php?f=30&t=67811&p=1130119#p1130119
Sorry Roel maar uit jouw post staat alleen hoe je alle auto’s kunt zien...bovendien heb je nog nooit een PC (promotie coupon) gezien?:
Als je ingelogd bent zie je soms niet alle auto's wanneer je zoekt. Dat heeft te maken met de voertuigvoorkeuren die je in je account hebt staan. Het is daarom meestal handig om te zoeken terwijl je niet bent ingelogd. Als je dan in het laatste scherm van de reservering bent open je een tweede tab naar hertz.nl, log je in, ga je terug naar de eerste tab en reload je die pagina. Al je gegevens worden dan direct ingevuld en je kunt op "Reserveer" klikken.

Je kunt maar een CDP invoeren. Eventueel kun je ook nog een promotiecoupon (PC) of voucher toevoegen (als je die van Hertz hebt gehad als compensatie bij een eerdere huur oid). Promotiecoupons ben ik nog nooit tegengekomen.
Nee jouw post was een duidelijke instructie hoe een CDP en PC te gebruiken :thumbup:
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Fiesta68 »

Ik heb het even nagekeken en wij hebben vorig jaar via cardelmar een suv bij thrifty gehuurd in Florida. 2 periodes zelfs.
No problemo gehad hoor. En mogen kiezen uit het gamma, en dat zal in L.A. niet anders zijn.
Ach ik heb al zowat bij alle maatschappijen een wagen gehad en ik merk weinig verschil.
Vorig jaar hadden we een huur bij Budget, maar omdat ik geen reservewiel vond onder de SUV's in Phoenix mocht ik bij Avis een wagen gaan kiezen.

Je hebt toch de link van de nieuwsbrief van autoeurope genomen hé? Ik ben daar zelf ook aan het twijfelen. Langs daar boeken (en nu betalen) of ff blijven proberen via Happy tours.
Veel plezier nog met het restzoekwerk!
Bedankt voor je reactie, een beetje laat misschien :blink:
De dag na m'n post waren de prijzen enorm duurder geworden maar ik panikeer niet, we hebben nog wel even en er zullen nog wel andere acties komen. Inderdaad we ontvangen ook de nieuwsbrief, dat scheelt toch wel wat :thumbup: .
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Gary33 schreef:
06 nov 2019, 07:01
Ik ben me aan het orienteren om begin volgend jaar voor 3 week naar het gebied LA, Yozemite en San Francisco te gaan.
We gaan met het hele gezin dus een mid SUV is wel een must denk ik, zijn er specifieke types die je het beste kan kiezen?
Hoe groot is het gezin?
Een minivan is ook een optie.
Ik ben wel benieuwd wanneer je precies gaat. Begin volgend jaar betekent dus in de winter? Dat in combinatie met Yosemite betekent sneeuwkettingen. En dat mag weer niet op een huurauto.

Marianne
ARSBEL
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2019, 22:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ARSBEL »

Hallo,

we zouden voor periode 02-15/07/20 auto willen huren In LA airport. Maar ik zit totaal verdwaald.. :D qua website om iets aan fatsoenlijke prijs te reserveren.
MAg je op autoeurope.co.uk reserveren of moet je op NL/BE website reserveren. Op UK website is dezelfde auto ruim 100 euro goedkoper. (Chevrolet malibu en gelijkaardige autos).
Wat zijn de normale prijzen voor deze periode voor reservering zonder vrijstelling (excess)? Richtlijn?
Of zijn we beter af met bepaalde maatschappij rechtstreeks via US website te boeken?

Bedankt
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

Hoi allen,

Gisteren via Hertz spanje volgende wagenkinnen boeken:

Van 1 mei tot 21 mei Boston:
Standard Elite Crossover Group Z4 RGDR (Z4)Rover Discovery/InfinitiQX60 or similar

Dit voor 618 euro. Is dit een goede deal en heeft iemand al ervaring met deze klasse? Als je HertzvPresident’s Circle status hebt welke categorie is dan de upgrade? Alsook iemand ervaring hierbij?

Merci voor de reacties
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Feesje Wat was het verschil met .fr / . co.uk/ en met name . nl ?
Als je HertzvPresident’s Circle status hebt waarom dan deze boeking ?
Je kunt ook op Boston International gewoon de garage inlopen en je keuze maken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

Daar de prijs ongelofelijk laag was, alle andere boekingen zijn + 800 en meer.

Das deze wagen ligt vast, maar mag je dan nog gewoon kiezen metHertz President’s Circle?
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

Iemand ooit hiermee al een probleem gehad dan?

Discounts:
You may be required to provide proof that you qualify for the discount code (CDP) when you collect the vehicle. Please refer to the terms of the offer for further information.

CDP: AMEX PLATINUM EMEA
Promotional Coupon (PC): 192021

Net tweede optie geboekt een Dodge Ram 1500 voor 450 dollar voor drie weken. Nu dus een Range Rover Discovery Sport staan en een dodge ram.
De Dodge voor 450,- de LandRover voor620

Dodge bij uk en Land Rover bij ES
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Zolang jij netjes met je (aan je Hertz account gekoppelde) Amex Platinum afrekent is dat natuurlijk geen enkel probleem. Let op: deze CDP is alleen voor de classic platinum bedoeld, niet voor de co-branded KLM kaart, die heeft zijn eigen CDP. De CDP wordt ook automatisch in je account gezet als je de statuskoppeling door Amex laat uitvoeren via de platinum website.

PC192021 heeft geen verdere voorwaarden, behalve dat je een #1 Gold member bent (een account hebt aangemaakt):

192021: "Free Day For Hertz Gold Plus Rewards member, enjoy your First Day Free of 5 or more days at participating airport or off airport locations in the U.S., Canada. Full size and larger "
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer