Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Ik heb even vergeleken, maar de totaalprijs maakt tussen beide AWD codes niet uit :)
Zelda
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2018, 12:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Zelda »

Goede middag

Even een vraagje: wij gaan van 4/7/19 tot 8/8/19 (5 weken) een rondreis maken naar de Westkust van Amerika - LA / SFA / Las Vegas en de verschillende natuurparken (van Yosemite tot Arches). We hebben nu al verschillende online simulaties gemaakt en voorlopig de voordeligste gekregen bij Avis.be

Avis
Type voortuig Chevrolet Traverse - 5 weken
Prijs op de site: 1775 euro (mogelijkheid om te betalen ter plaatste - inclusief. code H8111101 gebruikt)
Vanochtend even gebeld met AVIS en hebben ze daar ook een offerte gemaakt: 1572 euro - zelfde voorwaarden

Groot verschil vond ik. Hoe kan het dat er telefonisch voor dezelfde wagen een veel goedkopere offerte wordt aangeboden? Addertje?

Vorig jaar 2 weken Florida gedaan met een Santa Fe (Alamo) waar we ook tevreden van waren - geboekt via reisbureau)

offerte bij American Vacation voor Santa Fe: 1820 euro (incl 3 bestuurders - Alamo


Mijn vragen:

1) AVIS: bij betaling ter plaatse: gaat het bedrag dan al van je VISA kaart? Is de prijs dan ook gegarandeerd of kan deze nog stijgen?
3) Ik zie bij Alamo niet de mogelijkheid staan om te betalen ter plaatste ipv prepaid. Is betalen ter plaatse altijd beter?
4) Offerte zegt dat het type niet gegarandeerd wordt - als ik op de USA AVIS site ga kijken staat de Traverse niet in het gamme en zijn de S klasse wagens een stuk kleiner. We reizen met 3 volwassen personen met behoorlijk wat bagage. Iemand ervaring hiermee?
5) Road assistance - is het de moeite om deze verzekering te nemen, ik lees verschillende meningen.
6) Voor- en nadelen AVIS vs Alamo
7) ik lees op verschillende sites dat schade aan het glas en onderkant van de wagen niet in de standaard verzekeringen zitten. Is het nodig hiervoor een extra verzekering voor te nemen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Pleank
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Pleank »

Yes, net de autohuur geboekt! Goeie deal gevonden via AVIS.be met de AWD H811101 code.

Midsize SUV op LAX 30-08 tot 27-09 voor 717 euro :thumbup: blij mee!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Zou ook een boeking bij National doen en deze bij Avis als backup bewaren, voor als er niets bij National in de EA staat; voor jouw data is een midsize op LAX dan $838 en nog zonder coupon. Goede kans dat er grotere auto's dan midsize SUV in de EA staan ;)
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Die Chevrolet Traverse is echt een brute auto. Alles in die klasse is groot genoeg, echt. Maar mocht je voor de Traverse kunnen gaan: doen.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marh »

2 vragen :
Hoe zit het met autohuur als je in Canada en USA wilt rijden?
En welke auto/categorie adviseren jullie voor 2 volwassenen en 2 kinderen met minimaal 4 koffers en handbagage? Mijn man wil geen SUV, omdat hij dat niet fijn vindt met lange afstanden. Zelf geen voorkeur...
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

@marh, SUV's rijden tegenwoordig zeer comfortabel. Voor jullie plannen, kies groot en geen standaard sedan. Dus grotere SUV of minivan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

- Bij alle grote verhuurders mag je met een in Canada gehuurde auto gewoon naar de VS rijden, en andersom ook.
- Over het algemeen is het niet mogelijk een auto in de VS te huren en in Canada in te leveren, of andersom. Er zijn wel enkele uitzonderingen op deze regel.
- Bij autohuur in Canada geldt standaard een eigen risico, bij autohuur in de VS niet.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Emootje schreef:Die Chevrolet Traverse is echt een brute auto. Alles in die klasse is groot genoeg, echt. Maar mocht je voor de Traverse kunnen gaan: doen.
Vorig jaar de Buick variant hiervan gereden (Enclave heet ie dan) en dat was helemaal smullen... (al zie ik dat er nu een nieuw model is, die ziet er wel wat beter uit eigenlijk, die oude was een beetje saai)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Carlo1975 schreef:
A&A schreef:Na flink zoeken uiteindelijk op Avis.be (met de 15% kortingscode) een midsize SUV gehuurd in Las Vegas van 19/5 tm 11/6. Prijs is € 615,- wat ik redelijk vind gezien de prijzen op andere sites. Het vreemde is dat, als ik inlog als preferred member, ik € 665,- zou moeten betalen; kennelijk werkt de kortingscode dan niet??? Beetje lullig voor je leden, maar ja.

Weet iemand hoe ik het prefered membership alsnog aan de reservering kan koppelen? Ik kan allerlei zaken wijzigen maar zie nergens de optie van lidmaatschap.
Volgens mij kan je dit niet achteraf toevoegen, mij is het iig niet gelukt. De 15% kortingscode werkte bij mij alleen als ik zonder preferred zou boeken. Scheelde mij 100 euro, dan maar geen preferred.
Toch is dit raar, log ik in als preferred (avis.nl) dan krijg ik voor mijn locatie/periode een prijs van 856 voor een midsize SUV, maar als ik uitlog is de prijs slechts 633 euro, een verschil van 223 euro. Zou toch graag als preferred willen boeken ivm met de spouse als gratis 2e bestuurder.

edit: we huren in Californie dus die gratis 2e bestuurder is geen probleem. Maar alsnog, het meteen door kunnen lopen naar de garage is toch ook wel een pré als preferred member.

edit2: niet ingelogd is de prijs nu zelfs 606 euro. Volgens mij een scherpe prijs voor 21 dagen Midsize SUV op SFO eind mei/begin juni. Denk dat ik hem maar alvast boek (ondanks de 50 euro annuleringskosten voor het geval dat), veel goedkoper kan het niet worden toch ?
edit3: kan dus nog wél goedkoper en wel via avis.es: 515 euro ! :thumbup:
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Bij Hertz werkte dat ook zo: niet ingelogd een veel lagere prijs dan wel ingelogd.
Ik heb toen de reservering niet ingelogd doorgelopen, op de betalingspagina na. Extra tabblad geopend, daar ingelogd en toen op het eerste tabblad naar de betaling gegaan. Voila, lage prijs maar met goldcanopy.
Weet niet of dat bij Avis ook zo werkt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Allemaal leuke prijzen behalve voor Anchorage. Wat een bi-zar hoge prijzen. Voorlopig laat ik mijn pick up reservering staan als Hertz gold member. Wie weet valt er dan op locatie nog wat te regelen :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

Galapogos schreef:- - Bij autohuur in Canada geldt standaard een eigen risico, bij autohuur in de VS niet.
Ik schrik wel van de prijzen van autohuur in Canada :shock: (Calgary aug/sep. 2019).
Moet maar eens goed gaan zoeken op de diverse sites.
(we hebben de vlucht pas geboekt dus kijk vandaag pas voor het eerst naar de autoprijzen)

Fijne zondag
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

sanook schreef:
Carlo1975 schreef:
Volgens mij kan je dit niet achteraf toevoegen, mij is het iig niet gelukt. De 15% kortingscode werkte bij mij alleen als ik zonder preferred zou boeken. Scheelde mij 100 euro, dan maar geen preferred.
Toch is dit raar, log ik in als preferred (avis.nl) dan krijg ik voor mijn locatie/periode een prijs van 856 voor een midsize SUV, maar als ik uitlog is de prijs slechts 633 euro, een verschil van 223 euro. Zou toch graag als preferred willen boeken ivm met de spouse als gratis 2e bestuurder.

edit: we huren in Californie dus die gratis 2e bestuurder is geen probleem. Maar alsnog, het meteen door kunnen lopen naar de garage is toch ook wel een pré als preferred member.

edit2: niet ingelogd is de prijs nu zelfs 606 euro. Volgens mij een scherpe prijs voor 21 dagen Midsize SUV op SFO eind mei/begin juni. Denk dat ik hem maar alvast boek (ondanks de 50 euro annuleringskosten voor het geval dat), veel goedkoper kan het niet worden toch ?
edit3: kan dus nog wél goedkoper en wel via avis.es: 515 euro ! :thumbup:
Avis vertelde per telefoon: "omdat u preferred member bent mag u gewoon doorlopen; u hebt op het moment van huren en achteraf dezelfde voordelen als was u wel ingelogd tijdens het boeken. Uw boeking voegen wij achteraf toe en met uw membershipcard mag u gewoon doorlopen en hoeft niet naar de balie". We gaan er maar vanuit dat dit klopt.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Franciscus »

marh schreef:2 vragen :
En welke auto/categorie adviseren jullie voor 2 volwassenen en 2 kinderen met minimaal 4 koffers en handbagage? Mijn man wil geen SUV, omdat hij dat niet fijn vindt met lange afstanden. Zelf geen voorkeur...
Het argument om geen SUV te nemen begrijp ik niet. Juist vanwege langere afstanden zou ik SUV adviseren, een grotere; large of 7p-standaard SUV. Voldoende ruimte voor iedereen, tassen, koelbox enz. passen gemakkelijk, heerlijke hoge zit, rijden als een trein. En anders is een minivan een optie, ook een zee aan ruimte.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marh »

. marh schreef:
2 vragen :
En welke auto/categorie adviseren jullie voor 2 volwassenen en 2 kinderen met minimaal 4 koffers en handbagage? Mijn man wil geen SUV, omdat hij dat niet fijn vindt met lange afstanden. Zelf geen voorkeur...

Het argument om geen SUV te nemen begrijp ik niet. Juist vanwege langere afstanden zou ik SUV adviseren, een grotere; large of 7p-standaard SUV. Voldoende ruimte voor iedereen, tassen, koelbox enz. passen gemakkelijk, heerlijke hoge zit, rijden als een trein. En anders is een minivan een optie, ook een zee aan ruimte.
Ik snap het zelf ook niet, maar is 10 jaar geleden dat ik daar in een Blazer SUV heb gereden. Was fijne auto. Hij heeft liever een gewone (wel Amerikaanse) auto, maar kan niet aangeven welke dan.. Dus lastig zoeken voor mij. Denk met veel bagage een kofferbak ook niet handig is. Minivan zal hij absoluut niet willen...
Ik zoek nog even verder :shock:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Dan zou ik zeggen stop maar met zoeken.

Er zijn weinig (lees geen...) "normale" auto's waar je ff 4 koffers plus handbagage in de kofferruimte propt. Dus meneer zal moeten kiezen. Een SUV of een Minivan. Wat een naar leven heeft die man...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

:-) Ik zou zelfs sterk neigen naar het adviseren van een minivan boven een suv. Of het moet een grote SUV zijn (FRAR of FFAR). Want 4 koffers + carry-on is nogal wat. Nog een koeltas of box erbij, boodschappem en overige spullen die na een paar dagen los in de auto rondslingeren en je komt zo ruimte te kort.

Misschien dat je een verkeerd beeld hebt bij een minivan. Dat zijn auto's zoals de Chrysler Pacifica, de Toyota Sienna, Dodge Grand Caravan, etc. Luxe 7-persoons auto's. Denk aan auto's zoals een Renault Grand Espace of Ford Galaxy zoals je die hier ziet. Niet een "busje" dus, maar een zogenaamde MPV.

Bij de meeste van dit soort auto's kun je de twee achterste stoelen helemaal in de bodem laten verdwijnen en heb je daarmee een forse bagageruimte. Bij grote SUV's verdwijnen de stoelen vaak niet zo diep in de bodem, simpelweg omdat de bodemplaat van die auto's fors hoger ligt. En heb je effectief dus minder bagageruimte, ook al is de auto even lang.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marh »

Haha ga kijken naar minivan denk ik, lijkt mij het handigst... :thumbup: bedankt voor de uitleg!
cvr
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

Na vrij lang zoeken naar redelijke prijzen voor onze autohuur in de meivakantie vanaf SFO kwam ik op de site van de US broker Happy Tours.

Hier staan voor ons interessante prijzen, ik vraag me alleen af of er alle benodigde verzekeringen bij zitten. Dit is allemaal inclusief:
Full Coverage of Rental Vehicle, With No Deductible: Accident & Theft (CDW/LDW)
Third Party Liability Insurance $1Million , With No Deductible- (EP/LIS/ALI)
Vehicle Assistance Service (mechanical defect)
One Additional Driver
All Local Taxes and Fees
Unlimited Mileage
First Tank of Fuel - Free
No Cancellation Fee

Mis ik hier iets (en dan met name op het gebied van verzekeringen)?

Alvast bedankt!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer