Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Ik heb nu een reservering bij Hertz voor onze reis volgende week: een week Fullsize SUV (categorie T FFAR) voor $ 246 op Miami Airport. Dat vind ik al een hele goede deal. Ik heb de Amex Plat code plus de 192021 code. Ik kon voor dezelfde locatie/tijd ook een Fullsize auto huren ($ 180), dus heb nu twee reserveringen staan. En dan wil ik dus eerst in de Presidents Circle rij gaan kijken, of er iets leuks staat. Als ik iets leuks heb, annuleer ik de andere boeking, en rijd ik naar de uitgang. Mocht er niets tussen staan, dan haal ik mijn 'gereserveerde' auto op (annuleer andere boeking), en rijd ik naar buiten. Zou dat inderdaad goed gaan ?

Overigens heb ik bij de Fullsize boeking voor $45 een tank benzine bijgeboekt (zit niet in die $ 180); wat een goede deal is als ik met een grote SUV wegrijd. Gaat dat inderdaad goed, iemand al ervaring mee ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Volgens mij is het fuel service tarief altijd gebaseerd op de auto die je meeneemt. Dat is gewoon tankinhoud van het type auto*tarief. Dat tarief per gallon staat ook altijd gepubliceerd bij de balies. Als je een postpaid tarief boekt dan geeft de Hertz website een "maximaal USD$xx" aan, maar als daar voor een full-size SUV $45 staat dan is dat denk ik gewoon een foutje. En ik vermoed dat je op je afrekening gewoon tankinhoud*dagprijs/gallon betaalt.

Als je de voorwaarden van Hertz leest staat dat er ook:
"De vermelde prijs is gebaseerd op een schatting van de actuele brandstofprijzen en de grootste tankgrootte voor de gereserveerde autoklasse. De werkelijke prijs die u betaalt kan lager of hoger zijn op het moment van verhuur op basis van de actuele brandstofprijzen voor de locatie op het moment van verhuur en het gehuurde voertuig."
Ik zou je fuel service optie er dus even uithalen. Overigens kun je dat bij het uitrijden altijd nog aangeven, ze vragen het bijna altijd.

Voor wat betreft de twee reserveringen, dat is geen issue. Vermeld het even bij de exit booth en geef ze de laatste cijfers van het goede reserveringsnummer. Bij Hertz heb ik ondanks dat toch geleerd om altijd even te checken of ze de auto echt op de juiste reservering gezet hebben. Je krijgt altijd die geprinte kaartjes, daar staat rechtsbovenaan het reserveringsnummer. Even checken voordat je weg rijdt. Hertz heeft me (overigens in MIA) een keer op weken eerder geannuleerde reservering laten wegrijden, en die was voor een kortere periode. Kreeg ik dus bij het terugbrengen een late-return fee en dat heeft veel tijd gekost om recht te zetten. Sinds die tijd controleer ik altijd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Top, allemaal helder. Benieuwd wat er staat in Miami !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

Dus als ik het goed begrijp: Mijn boeking gedaan met Mastercard, en heb zelf geen AMEX dan ga ik deze wagen dus niet meekrijgen aan de opgegeven prijs?

Iemand al ervaring hiermee?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

Geen ervaring mee maar twee gedachtes hierbij.

Kans dat ze een en ander niet naast elkaar houden is groot. Of ze zien het maar het boeit ze niet. Mooi, jij met je mooie prijs op pad. Maar als ze wel een probleem maken dan vervalt de boeking en mag je aan de dagprijs huren. En dat is duur. Wil je dat risico lopen of zoek je een legaal te gebruiken kortingscode die misschien iets duurder is maar waar je zoiezo mee kan wegrijden?

Amex platinum heeft volgens mij ook bepaalde verzekeringen er in zetten, in hoeverre zitten die daardoor dan niet in de autohuur? Krijg je problemen als er wat gebeurd. Daarbij de langer voortdurende discussie, wat gebeurd er met een niet reglementair gebruikte code als je brokken maakt. Verklaart de verhuurder/ de verzekering het contract dan als niet geldig want fraude. Of proberen ze het wat voor heel veel gedoe zorgt. Is dit risico je de extra korting waard?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Nog een idee: je neemt gewoon die kaart voor een jaartje.. Kun je die CDP naar hartelust gebruiken en ook nog eens van alle andere voordelen van de kaart gebruik maken. Met 80 euro aan welkomstcadeau (20k punten), 150 euro travel voucher (als je die weet te gebruiken), doorlopende reis- en annuleringsverzekering en de korting op die ene autohuur bij Hertz heb je vermoedelijk je 350 euro kaartbijdrage al ruim terugverdiend. Dan is de rest (lounge toegang, status bij hotels, etc) een leuke extra. En als je in dat jaar ook nog eens keer in Europa of elders een auto huurt en normaal altijd je eigen risico afkoopt dan ben je helemaal spekkoper: dat dekt de kaart en kun je dus in je portomonnee houden.

Meer info? Stuur maar een PB.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Jumping Jack »

Weet iemand of je bij Enterprise ook zelf een auto mag uitkiezen?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ChristaDoel »

Hoi allemaal,

Wij gaan in april 2020 voor 2,5 week naar Florida en zijn aan het kijken voor een (betaalbare) huurauto. Afgelopen jaren hebben we naar tevredenheid gehuurd bij Alamo, maar bij Hertz krijgen we een leuke korting vanwege onze gold status en AMEX creditcard. We lazen dat bij hertz de tweede bestuurder als ‘spouse’ gratis is, maar weet iemand of we daarvoor nog iets moeten regelen/invullen? Of is het gewoon boeken, gegevens invullen en klaar?
In een link op hertz.nl (na inloggen) staat nl dat je je ledenvoordeel via de balie of de klantenservice moet regelen, maar dit lijkt zoveel gedoe. We willen het liefst na aankomst gewoon direct door naar de auto kunnen lopen.
Iemand ervaring mee hoe dit geregeld moet worden?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bij het uitrijden ook even het rijbewijs van de spouse laten zien, verder is er niets nodig. Ik heb het niet getest maar vermoed als je het bij de boeking opgeeft je gewoon betaalt voor een tweede bestuurder. Het is een Five Star/Gold/PC benefit.
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

Allen,

Had ergens iets gelezen van dubbele boekingen en verbod hierop bij boekingen met Happy tours....

Weet iemand hier iets meer van?

Voorlopig boeking bij Hertz en National rechtstreeks al gedaan. Maar er is een mooie aanbieding bij Alamo via Happy tours.


Alvast bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Feesje Het gaat om dubbele boekingen bij Happy Tours zelf, zie ook hun Terms and Conditions:
Double bookings are not allowed by Happy Tours, even if booked with different rental car companies. If you already have an existing booking, which dates overlap with the dates of a new request, one of the duplicate reservations may end up being automatically cancelled by our reservation system.
Je kunt dus gerust elders een boeking maken én bij Happy Tours.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Bij Hertz als gold member gewoon altijd tweede rijbewijs bij het uitrijden laten zien, verder niets. Ooit een keer gezeur gehad bij Hertz in Duitsland, wilde mij als tweede bestuurder niet gratis accepteren omdat de boeking via een broker was gemaakt. Dat doen we dus niet meer.
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

@Coyote

Bedankt voor de info.
Kan het dan ook dat je via deze site een wagen boekt bij National (Voorbeeld mid size) om zo upgrade te hebben via Executive Elite?


mvg
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ga daar maar niet vanuit. Je boekt via een broker dus de upgrade die bij National zelf kan, zal vast niet via een broker gaan. Die heeft daar niets mee te maken. Als dat een must is, rechtstreeks bij National boeken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
kangie
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 21 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kangie »

Al een tijdje ben ik bezig om een goede prijs te vinden voor autohuur vanuit Denver
We vertrekken 26 april 2020 naar Denver en willen dan meteen een auto ophalen.
We willen graag een SUV en leveren hem weer in in Santa Barbara CA op 7 juni 2020
De huur is dus 42 dagen. We hebben 2 bestuurders.
Het goedkoopste wat ik kan vinden is via usareisen.de en driveusa.de het premiumpakket bij Alamo Euro 1961,81 inclusief oneway .
De rest zit ver boven de 2000 euro.
Wat vinden jullie van deze prijs ???
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dmoorc »

@kangie
Prijs onder de 2000 euro incl 2e bestuurder in SUV lijkt mij op dit ogenblik niet fout (volgens de huidige prijzen).
Ik heb zelf eind september al geboekt voor Florida, 19 dagen (juli 2020), Standard SUV (enkele bestuurder) voor 610 euro.
Jij voor langere periode (meestal lager per dag voor langere periode), laagseizoen, zou toch moeten kunnen voor 12 à 1300 euro als je vroeger geboekt zou hebben.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

kangie schreef:
20 nov 2019, 18:11
Wat vinden jullie van deze prijs ???
Je kiest een premium pakket en one way, dan zullen de kosten hoger zijn. Maar als je kosteloos kan annuleren, nu boeken, prijzen in de gaten houden en zodra die dalen, opnieuw boeken en deze annuleren.
Gebruikersavatar
kangie
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 21 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kangie »

Ik heb ook in september al gekeken, maar toen was de prijs ongeveer gelijk.
Ik denk ook door de one way en 2 bestuurders dat de prijs hoger is. Het laagste wat ik tegenkwam was 1650 euro met 1 bestuurder
In dit forum had ik ook gelezen om niet te vroeg te boeken :P
Maar ik denk dat ik nu toch zo snel mogelijk ga boeken
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Als je kan annuleren (zonder kost) dan boek je toch zo vroeg als je wilt ;).

Ik boek altijd de huurauto vroeg op voorhand en heb slechts éénmaal eens moeten annuleren voor betere prijs, en dat was jaren geleden dankzij het harryh tarief. En ik heb altijd hele scherpe tarieven bij National met EC aisle.
In Europa heb ik trouwens wel al een aantal keren gewijzigd voor een betere prijs, meestal dan via AutoEurope.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

@kangie Heb je nog gekeken of het goedkoper is om halverwege de auto om te wisselen? Ik geloof dat je bijvoorbeeld vanaf Las Vegas geen kosten hebt voor een extra bestuurder. Wij hadden dit jaar trouwens geen drop off kosten tussen SF en Denver. Maakt inleveren in LA nog veel uit in prijs?

Marianne
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer