Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je boekt een klasse, geen model. Ik weet niet of je keus hebt, of een auto uit mag kiezen. Als je echt vrije keus wilt hebben zou ik je aanraden om (backup) boekingen te maken bij National en Hertz voor aisle keus. (Deze boekingen zijn altijd 100% annuleerbaar, dus je loopt geen risico).

Daar heb je in ieder geval een grotere kans dat er dan wel wat bij staat wat je dames aanstaat....
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WpuntNL »

sanook schreef:
18 jun 2019, 15:33
WpuntNL schreef:
18 jun 2019, 15:25
971 dollar (+- 800 euro)
:offtopic: Dat ga je niet meer redden hoor, dat is nu ca 865 euro.
Had ook 918 dollar moeten staan...
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

MikeAmerika schreef:
15 jun 2019, 17:49
@ bedeve Ik heb een deel van het document nu gevolgd en ben nu dus 'Emerald Executive Elite'. Prijzen bij Nationaal zijn dan nog te duur. Hierna heb ik een mail gestuurd naar hertzstatusmatch met een screenshot om Hertz te upgraden. Is dit voldoende? Moet ik nog een Amex-kaart aanvragen. Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb ook een boeking gedaan bij Hertz (PC status) en gebruik gemaakt van de AMEX CDP code. Ik heb alleen geen AMEX kaart. Is er iemand in dit forum die een auto gehuurd heeft met AMEX CDP code en de betaling met een andere CC gedaan heeft? Wordt er gecontroleerd dat je in het bezit bent van een AMEX kaart?

Voor mij was Hertz het goedkoopst (AU), lokatie Newark van 12 augustus tot en met 2 september, totaalbedrag 875 dollar voor een ICAR categorie. Als iemand een betere prijs vindt, dan hoor ik het graag :thumbup:

Ik heb nog een backup boeking via National (ook PC status) in Philadelphia van 14/8 tot en met 2/9, deze is wel iets goedkoper maar de hele rompslomp van Newark naar Phily (heen niet erg) maar de laatste dag naar Phily afreizen en terug naar Newark de moeite niet waard.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

teundevries schreef:
19 jun 2019, 10:05
Wordt er gecontroleerd dat je in het bezit bent van een AMEX kaart?
Hertz zal dit niet controleren, mogelijk wel de verzekeringsmaatschappij als je ernstige schade/letsel veroorzaakt hebt.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Heb net deze mail gekregen van Avis: ‘’Geen verrassingen meer met de Avis-app. Profiteer van nieuwe voordelen exclusief voor Avis Preferred-leden.

U krijgt nu de mogelijkheid om uw voertuig te selecteren of te upgraden wanneer u aankomt bij de locatie.

Nog geen lid van Avis Preferred? Meld u dan aan om uw huurervaring 2.0 te ontdekken.’’

Dit klinkt wel érg goed!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

teundevries schreef:
19 jun 2019, 10:05

Ik heb ook een boeking gedaan bij Hertz (PC status) en gebruik gemaakt van de AMEX CDP code. Ik heb alleen geen AMEX kaart. Is er iemand in dit forum die een auto gehuurd heeft met AMEX CDP code en de betaling met een andere CC gedaan heeft? Wordt er gecontroleerd dat je in het bezit bent van een AMEX kaart?

Voor mij was Hertz het goedkoopst (AU), lokatie Newark van 12 augustus tot en met 2 september, totaalbedrag 875 dollar voor een ICAR categorie. Als iemand een betere prijs vindt, dan hoor ik het graag :thumbup:
Hoi Teun ,
VWB Amex ; Je kunt die Amex incl. res-annuleringsverzekering en Hertz voordelen een jaar gratis testen .
Interesse ? ; stuur mij een PB en ik stuur je een link.

VWB Hertz : Heb je gespeeld met de verschillende franchise nemers ? Ik kom met de AMEX Flying Blue CDP het beste uit op Hertz.fr
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterd87 »

Bij AVIS is X406800 een AWD die voor mij meestal ook erg goede tarieven oplevert. Is de code die behoort tot de Iberia Gold / Plat status - ondanks dat ik deze heb, is er nog nooit naar bewijs gevraagd.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
bartus1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2018, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bartus1989 »

Ik wil bij Hertz in SFO airport voor de periode 02-09 -- 20-09 een auto gaan huren uit de Adrenaline Collection (v4) kom incl ANWB korting uit op 930 euro. Lijkt mij een prima prijs. Kan natuurlijk goedkoper met een code voor AMEX, maar dat gekonkel heb ik geen zin in.

Is het nou nog aan te bevelen om me eerst aan te melden voor Gold? Of zal ik gewoon alles daar regelen?
Ik hoef niet meer te betalen dan wat nu op de website staat? Alle verzekeringen zitten er toch bij via de NL website? En in CAL hoef ik toch niet extra te betalen voor een extra bestuurder? Vraag het even voor de zekerheid. Geen zin in verassingen.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

peterd87 schreef:
19 jun 2019, 19:56
Bij AVIS is X406800 een AWD die voor mij meestal ook erg goede tarieven oplevert. Is de code die behoort tot de Iberia Gold / Plat status - ondanks dat ik deze heb, is er nog nooit naar bewijs gevraagd.
Bedankt voor de tip. Ik zal kijken of het mij nog voordeel oplevert.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

peterd87 schreef:
19 jun 2019, 19:56
Bij AVIS is X406800 een AWD die voor mij meestal ook erg goede tarieven oplevert.
Een tarief wordt ook bepaald door locatie , moment van huur en tijdsduur, maar reken jij jouw huur eens door met AWD F982700 Peter.
Ben benieuwd naar verschillen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

voor lokatie Newark geven beide AWD codes hetzelfde tarief, bijna 600 euro duurder dan Hertz.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

WpuntNL schreef:
18 jun 2019, 15:25
ik heb een boeking gemaakt voor een rondreis in september (4 t/m 20 september - 17 dagen want later inleveren dan ophalen) van en naar JFK.

Via partner American Vacations kom ik bij Alamo op 971 dollar (+- 800 euro) (gold, inclusief extra bestuurder en Sirius XM).
VIa de Avis.be website kom ik op 635 euro (spouse gratis, geen Sirius XM). de K850800 AWD.

Grootste uitdaging is dat het land van herkomst bij de Avis boeking op België staat... en daar woon ik niet... als ik het in de boeking aanpas dan schiet de prijs omhoog naar het dubbele.

Iemand een tip?
Ik heb in maart bij budget.com een boeking gedaan als Duitser, terwijl ik een Nederlander ben. Hierover contact gehad met het helpdesk van budget en prive berichten hier op het forum met bedeve gehad en beide geven aan dat dit geen probleem is.
Hierdoor heb ik een Ford Mustang Coupe voor 25 dagen voor €935 inclusief de verzekeringen Cover The Car (LDW) en Third Party Liability, zou ik als Nederlander boeken is de prijs hoe dan ook hoger maar zitten de verzekeringen er ook nog niet bij.
Kevin22
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2016, 01:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin22 »

Ik wil graag een grote SUV rijden (Suburban, Yukon) een week huren van 10 oktober t/m 17 oktober. Voor 369 euro kan ik er een week een huren bij Avis, ophalen/inleveren op LAX.

Ik denk dat dat wel een enigszins redelijke prijs is bij Avis. Kan ik die het beste direct boeken of via een andere broker? Bij USA-reisen kan ik hem namelijk ook boeken, daar staat op de website wel dat er ook banden/glas/etc. bij zit.

Ik hoor graag van jullie :)
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterd87 »

bedeve schreef:
19 jun 2019, 22:09
AWD F982700 Peter.
Ben benieuwd naar verschillen
X406800 --> 244,73 dllar pay later voor 5 dagen op Maui, F982700 --> 291,59 euro pay later

Nogal een fors verschi :)
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
bartus1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2018, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bartus1989 »

bartus1989 schreef:
19 jun 2019, 21:03
Ik wil bij Hertz in SFO airport voor de periode 02-09 -- 20-09 een auto gaan huren uit de Adrenaline Collection (v4) kom incl ANWB korting uit op 930 euro. Lijkt mij een prima prijs. Kan natuurlijk goedkoper met een code voor AMEX, maar dat gekonkel heb ik geen zin in.

Is het nou nog aan te bevelen om me eerst aan te melden voor Gold? Of zal ik gewoon alles daar regelen?
Ik hoef niet meer te betalen dan wat nu op de website staat? Alle verzekeringen zitten er toch bij via de NL website? En in CAL hoef ik toch niet extra te betalen voor een extra bestuurder? Vraag het even voor de zekerheid. Geen zin in verassingen.
Ik heb V4 bij Hertz.nl geboekt. Leek me een goeie deal. Ik heb niet met Gold gedaan, ik zie het daar verder wel. Ga niet uit van lange wachttijden en voor de eerste keer moet je toch via de counter.

Heb vandaag even met HertzNL gebeld en die gaven inderdaad aan dat de verzekering Allrisk is tot 1 miljoen US dollar. Er zit alleen een eigen risico van 500 dollar op vandalisme. 1 miljoen lijkt me trouwens wel wat weinig... :?:

''Wij reserveren een bepaald bedrag op uw creditcard die de geschatte kosten dekt van uw huur, inclusief een tank brandstof. Dit bedrag zal bij het inleveren van het voertuig worden verrekend met de definitieve berekening van uw huurkosten.''
Betekend dat, dat ik de auto niet vol hoef in te leveren?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je vol meeneemt moet je ook vol inleveren, tenzij je de optie aangeeft dat je de tank betaalt bij afhalen (tegen onvoordelige tarieven, want je tankt zelf goedkoper).

Ik huurde ook eerste keer Hertz en ben niet naar de counter gegaan, maar met PC niveau door status match ben ik doorgelopen naar de auto’s en een keus gemaakt uit alle drie de rijen autos (zowel Gold als Five Star als Presidents Circle) via Ultimate Choice, ook mijn naam stond niet op het bord (er waren in MCO twee Hertz verhuur locaties, ik was aan de B zijde). Was allemaal geen probleem. Rijbewijzen en credit card even tonen bij de exitbooth en je kunt op weg.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

peterd87 schreef:
20 jun 2019, 21:59
bedeve schreef:
19 jun 2019, 22:09
AWD F982700 Peter.
Ben benieuwd naar verschillen
X406800 --> 244,73 dllar pay later voor 5 dagen op Maui, F982700 --> 291,59 euro pay later
Ja !
Wat verschilt dat per locatie, per huurperiode.
Bedankt voor je rekensom Peter !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

FabiandJ schreef:
20 jun 2019, 14:51
WpuntNL schreef:
18 jun 2019, 15:25
ik heb een boeking gemaakt voor een rondreis in september (4 t/m 20 september - 17 dagen want later inleveren dan ophalen) van en naar JFK.

Via partner American Vacations kom ik bij Alamo op 971 dollar (+- 800 euro) (gold, inclusief extra bestuurder en Sirius XM).
VIa de Avis.be website kom ik op 635 euro (spouse gratis, geen Sirius XM). de K850800 AWD.

Grootste uitdaging is dat het land van herkomst bij de Avis boeking op België staat... en daar woon ik niet... als ik het in de boeking aanpas dan schiet de prijs omhoog naar het dubbele.

Iemand een tip?
Ik heb in maart bij budget.com een boeking gedaan als Duitser, terwijl ik een Nederlander ben. Hierover contact gehad met het helpdesk van budget en prive berichten hier op het forum met bedeve gehad en beide geven aan dat dit geen probleem is.
Hierdoor heb ik een Ford Mustang Coupe voor 25 dagen voor €935 inclusief de verzekeringen Cover The Car (LDW) en Third Party Liability, zou ik als Nederlander boeken is de prijs hoe dan ook hoger maar zitten de verzekeringen er ook nog niet bij.
@bedeve bovenstaande klopt toch, voordat ik hier aan het liegen ben?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

In Europa zijn we allen een !
Dat zegt de wet ook al komt dat bij PVV ers en SP ers heel anders over en wil FvD niet te veel suikeroom zijn...
Het is wat het is , wat je er ook van vind in wet en regelgeving vastgelegd.
Of je nou in Duitsland gaat werken , een huis koopt , of op een Duitse website een auto huurt.
Alle menschen wirden bruder....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WpuntNL »

FabiandJ schreef:
21 jun 2019, 17:39
FabiandJ schreef:
20 jun 2019, 14:51

Ik heb in maart bij budget.com een boeking gedaan als Duitser, terwijl ik een Nederlander ben. Hierover contact gehad met het helpdesk van budget en prive berichten hier op het forum met bedeve gehad en beide geven aan dat dit geen probleem is.
Hierdoor heb ik een Ford Mustang Coupe voor 25 dagen voor €935 inclusief de verzekeringen Cover The Car (LDW) en Third Party Liability, zou ik als Nederlander boeken is de prijs hoe dan ook hoger maar zitten de verzekeringen er ook nog niet bij.
@ bedeve bovenstaande klopt toch, voordat ik hier aan het liegen ben?
dit klopt niet helemaal volgens mij... je geeft aan dat niet alle verzekeringen er bij zouden zitten via een Nederlandse site... maar die zitten er wel bij...

Ik heb gisteren contact gehad met Avis over dit fenomeen... Avis zegt iets in de trant van: Maakt niet uit, boek maar gewoon via de BE site. Prijsverschil is groot.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer