Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ydens
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:06

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ydens »

Goedemiddag allemaal,

Wij gaan aankomende zomer voor de eerste keer naar de VS heen en nu wil ik graag weten hoe de autohuur in zijn werking gaat.
Ik ben namelijk gewoon de Nederlandse autohuur gewend en daar word je altijd gewoon een auto toegewezen, nu lees ik hier op het forum dat je bij sommige firma's zelf de parkeerplaats mag oplopen en zelf een type uit mag zoeken binnen de categorie waarin je gereserveerd hebt?

Ik heb gereserveerd bij Alamo

Alvast bedankt voor de reactie
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Welkom op het forum.
Dat klopt en is al meerdere malen besproken en uitgelegd, zoek maar eens op 'alamo skip the counter'.
Of check deze link (in het duits) waarin besproken en uitgelegd wordt hoe je direct naar de garage kunt gaan bij Alamo: http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ja mag altijd een auto uitzoeken op locaties waar dit zo werkt (meeste airport locaties).

Normaal gesproken moet je wel eerst naar de balie. Daar worden alle gegevens van je rijbewijs ingevoerd en moet je de huurovereenkomst ondertekenen. Met de papieren die je daar meekrijg ga je vervolgens naar de garage, zoek je een auto uit uit de gehuurde klasse en rij je naar de uitgang. Daar geef je die formulieren af en you're on your way.

Bij Alamo kun je inderdaad vooraf gebruik maken van de mogelijkheid om online al je gegevens in te voeren (rijbewijsdata, etc). Dat heet de "online check-in" (op alamo.com rechtsboven in het scherm). Vervolgens kun je ook nog digitaal akkoord gaan met de huurovereenkomst. Die stap heet "skip-the-counter" en krijg je automatisch aangeboden nadat je de online check-in hebt gedaan en je een huur hebt waar dit mogelijk is.

Let op: dit zijn dus twee aparte stappen die je achter elkaar moet uitvoeren. Pas als je beide hebt gedaan en het skip-the-counter ticket hebt geprint kun je op de locatie direct doorlopen naar de garage, een auto uit de gehuurde klasse uitzoeken, naar de uitgang rijden en daar je skip-the-counter ticket, credit-card en rijbewijs overhandigen.

Bij het ophalen wordt de huur op je kaart gereserveerd. Zodra je de auto weer inlevert wordt die huur daadwerkelijk belast. Bij de skip-the-counter stap moet je ook online je creditcard gegevens invoeren. Er wordt dan een controleautorisatie van $1 gedaan. Die vervalt vanzelf. Let wel op dat je hier dezelfde kaart gebruikt als die je uiteindelijk bij het ophalen overhandigt en waar de auto op belast moet worden.
Ydens
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:06

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ydens »

Bedankt voor deze snelle en nuttige reacties! :clap: :thumbup:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Welke locatie haal je de auto op?
GlennJ
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2019, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door GlennJ »

Beste forumleden,

De afgelopen 2,5e week heb ik het 'Autohuur voor Amerika vragentopic' deel 8 en 9 volledig doorgelezen. Dankzij jullie tips heb ik kennis gemaakt met het spel dat bij autohuur kan komen kijken en mij hiermee zeer vermaakt. Bedankt daarvoor !!

Hoewel ik e.e.a voor mijzelf op een rij heb gezet, hoop ik dat jullie wellicht eens kunnen schieten op mijn bevindingen. Wellicht hebben jullie op- of aanmerkingen of misschien zelfs tips voor een goedkopere optie. Ik hoor het graag!

Uitgangspunten
  • Auto ophalen: Luchthaven LA (LAX), 26 augustus 2019
  • Auto inleveren: Luchthaven LA (LAX), 18 september 2019 --> Wij vliegen 17 september, maar nemen graag wat marge voor rust, n.a.v. jullie tips.
  • Autotype: Full size SUV (Ford Expedition of vergelijkbaar)
  • Reisgezelschap: 4 volwassenen, waarvan er (tenminste) 2 gaan rijden (beide 30 jaar oud tegen die tijd)
  • Extra's: Ik ben voorzover mogelijk voor de prijs gegaan voor 2 bestuurders, bij sommige verhuurders heb ik hiervoor een extra bestuurder toegevoegd (Avis). (Mij was niet exact duidelijk of dit in California/Nevada (waar wij naartoe gaan) er nu wel of niet bij in zit).
  • Overig: Sterke voorkeur voor verhuurder Alamo i.v.m. skip the line en mogelijkheid zelf een auto uit te kiezen
Wat heb ik zelf gevonden?

Afbeelding

Wat mij met name opvalt is het grote prijsverschil tussen de UScarhire website (via pc benaderd) of UScarhire iPhone App. Exact dezelfde auto bij exact dezelfde huurder, ruim € 272 verschil!

Vragen
Ik ben derhalve geneigd om te boeken via de UScarhire App, de concrete vragen die ik aan jullie zou willen stellen zijn:
  • 1. Zijn jullie het met mij eens dat de UScarhire app hier de beste uitkomst is, of hebben jullie nog betere alternatieven?
  • 2. Kan iemand ontdekken tot welk moment ik nog kostenvrij kan annuleren bij UScarhire? Ik begrijp dat ik € 30 aanbetaal en 8 weken voor aanvang huur de volledige huursom betaal. Wat als ik 24u van tevoren nog zou willen annuleren?
  • 3. Hebben jullie nog tips waar ik niet aan gedacht heb?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Hartelijke groet,
Glenn
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door trapson »

Vandaag geboekt via american-vacations en dus bij Alamo.
Ik had al een Alamo klantennummer en die ook ingevuld tijdens het boeken. Nog geen 5 minuten later stond hij al in mijn Alamo account en is dus ook annuleerbaar via Alamo rechtstreeks en skip the Line invulbaar.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Uscarhire blijft een wonderlijke verschijning,
ik heb zelf een Luxury SUV (dus nog klasse boven de Full Size SUV) weten te boeken via de app.
Alamo Gold, dus 4 bestuurders + tank benzine van 11 tm24 mei voor $524,00.
Deze koste een dag na mijn boeking $1900,00, had zelf niet veel vertrouwen dat dat goed zou komen,
maar wat schets mijn verbazing, kleine maand later een voucher van Alamo in mijn mailbox.
Inmiddels succesvol online in gecheckt en skip the counter gedaan.
Overige boekingen bij Uscarhire geannuleerd en geld was binnen 2-3 dagen retour.

cancellation policy:
CANCELLATIONS / No Show's
You are entitled to a full refund of any payments made, for cancellations made up to 2 working days prior to collection of your car. Notice of cancellation must be made in writing (or by email) and received by us prior to this time. If you do not collect your car that has been booked and pre-paid (this is called a 'no-show') then you are not entitled to a refund.

PS: ik heb bij Uscarhire ook regelmatig grote prijsverschillen gezien bij het zoeken van een auto in euro's dollars of engelse ponden
Manon92
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2019, 20:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Manon92 »

GlennJ schreef:
11 mar 2019, 21:15
  • 1. Zijn jullie het met mij eens dat de UScarhire app hier de beste uitkomst is, of hebben jullie nog betere alternatieven?
Via American Vacations kom ik op 1184 inclusief Alamo gold, dat is met 3 extra bestuurders! Hier hoef je ook geen aanbetaling te doen en kan je gratis annuleren.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Alamo.nl heeft niets met Alamo of Enterprise te maken, maar is een reisbureau die die domeinnaam mag gebruiken. Altijd erg duur. Er zijn betere kanalen om bij Alamo direct te reserveren. Gewoon via Alamo.com, of via de sites van de europese Enterprise, die Alamo.co.uk en Alamo.de exploiteert.

Maar wil je perse een FFAR? Of voldoet oof een SFAR (Standard size SUV)?

Want dan zou je bij Alamo via de Brits ingang (de co.uk met /brits erachter) voor $879.22 (postpaid) of GBP 643 prepaid klaar zijn (inclusief extra driver) en rij je wellicht de deur uit in een Explorer oid. Je kunt het sowieso vastleggen (postpaid, pay on arrival), dan heb je iig die optie. Je doet vooraf de online checkin en skip the counter. Die reservering komt na het boeken via de .co.uk site gewoon direct bij Alamo in het systeem te staan en je kunt dus direct op alamo.com de online checkin en skip-the-counter doen. Zo leg je ook een FFAR ergens vast (kost bij Alamo via dezelfde route $1740.51 (dus iets van 1550 euro) postpaid). Wellicht reserveer je zelfs bij meerdere verhuurders iets, maar in LA is het niet heel handig om te gaan shoppen tussen meerdere verhuurders, ze zitten namelijk niet fysiek bij elkaar maar allemaal verspreid over een groot industrieterrein. Dus ik zou het bij een verhuurder houden. Ter plekke ga je gewapend met meerdere reserveringen shoppen.

Staat er bijvoorbeeld een SFAR van jullie gading dan neem je die mee en geef je bij het uitrijden het skip-the-counter ticket voor die SFAR. Staat die er niet dan kun je alsnog gebruik gaan maken van een duurdere reservering voor een FFAR en geef je dat ticket af bij de uitgang. De andere verscheur je en die reservering vervalt dan ook vanzelf en kostenloos. Let op: dit werkt /alleen/ bij postpaid (pay later, pay at location, etc) reserveringen bij de verhuurder direct.
GlennJ
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2019, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door GlennJ »

@ Bushmaster:
Dankzij jouw bericht over de Luxery SUV ben ik bekend geraakt met UScarhire, dus extra dank voor het delen van je bericht destijds! Een Luxury SUV zou mijn USA SUV droom helemaal afmaken, dus ik houd zeker de sites in de gaten voor een 'koopje' zoals jij die hebt gehad. Fingers crossed!
Bedankt voor je antwoord m.b.t. het annuleren, dit geeft me alle ruimte om voldoende te shoppen met een eventuele UScarhire boeking achter de hand.

@ Manon92
Bedankt voor jouw tip! Deze heb ik er in mijn lijstje bijgezet en is zeker een goed alternatief.

@ Roelb
Bedankt voor de Alamo tip. Ik heb jou dit in het verleden eerder zien schrijven, heb er in mijn eigen vergelijking onvoldoende rekening mee gehouden. Ga ik aanpassen!

Een FFAR is voor ons wel een must. Met 4 volwassenen en 4 grote koffers denk ik de ruimte nodig te hebben, helemaal als we comfortabel willen reizen met nog een koelboxje met drinken en snacks. Ik heb lang gekeken naar de mogelijkheden van een SFAR, maar zit liever wat te ruim dan te krap.
Daarnaast is het een droom van me om deze roadtrip met een echte amerikaanse SUV te maken, ik vermoed dat een FFAR dan iets beter in dit plaatje past.

Ik waardeer je meedenken zeer en met name je skip-the-counter tips. Ik ga eens nadenken hoe ik dit mee kan nemen in mijn zoektocht.


Dank voor de fijne en snelle reacties zover!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

@GlennJ
het is nog best ver naar 26 augustus, dus zorgen dat alles wat je boekt annuleerbaar is,
wie weet komt er nog wat leuks voorbij.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Een FFAR is voor ons wel een must. Met 4 volwassenen en 4 grote koffers denk ik de ruimte nodig te hebben, helemaal als we comfortabel willen reizen met nog een koelboxje met drinken en snacks. Ik heb lang gekeken naar de mogelijkheden van een SFAR, maar zit liever wat te ruim dan te krap.
Het ligt er echt helemaal aan wat er staat. Als er bij de SFAR's alleen maa Hyundai Santa Fe's staan. oke. Maar als er een Explorer staat dan is dat volgens mij met z'n vieren echt een prima auto. Oke, maatje kleiner dan een Yukon of Expedition, maar echt helemaal een prima auto.

Daarom die optie met twee reserveringen. Geen gedoe met vooruit betalen en je zit nergens aan vast. Nu alvast even vastleggen en gewoon rustig door blijven zoeken.

De FFAR is dan (op dit moment) wel duurder dan de goedkoopste prepaid optie via de app van USCarhire, maar het nog steeds ruim onder het gemiddelde van je tabel en je hebt de vrijheid om met een goedkopere auto weg te rijden. Als er een leuke SFAR tussen staat dan ben je spekkoper en rij je voor $880 de deur uit. En Alamo heeft nogal wat Explorer limited's in haar vloot.
Tomvanschayk
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2018, 10:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Tomvanschayk »

Ik heb iets bijzonders met de reservering van mijn huurauto. Afgelopen december heb ik mijn huurauto vastgelegd via avis.be. Ervoor gekozen om meteen te betalen. Vervolgens kon ik via de site en app mijn reservering inzien en wijzigen. Maar sinds half januari krijg ik op de site een foutmelding als ik naar mijn reservering ga en de app slaat compleet vast als ik mijn reservering wil openen. Nu heb ik daar contact over gehad met Avis. Zij geven aan dat het een fout op de website en app is. Maar volgens hun geen probleem, reservering staat nog gewoon. Vervolgens krijg ik eerst een nieuwe factuur doorgemaild die hoger was dan de originele (kosten voor tweede bestuurder uit het niets). Dit is na nogmaals contact weer rechtgezet. Echter zag ik net tot mijn verbazing dat het volledige bedrag weer teruggestort is op mijn credit card. Als ik op de site kijk, zie ik mijn reservering nog wel staan maar ik kan die niet inzien. Beetje vreemd allemaal maar ik weet niet zo goed wat te doen nu. Ik wil dadelijk niet in Amerika staan en er achter komen dat de auto niet geregeld is
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Hmm, ik lijk hetzelfde te hebben met mijn reservering, in december gemaakt via avis.es. Zowel in de app als op de site (ingelogd als preferred member) zie ik de reservering wel staan maar ik kan hem verder niet inzien. Ik heb verder geen emails gehad en het betaalde bedrag is ook niet terug gestort.
Op avis.com zie ik de volledige reservering ook nog gewoon terug met de melding 'your car is reserved' dus maak me niet te veel zorgen.
Wat me wel opvalt is dat het 4 cijfers van het card nummer van de betaling niet overeenkomen met de kaart waarmee ik betaald heb.
Ik wacht het nog een paar dagen af (kan een database storing zijn oid) maar zal dan zonodig ook Avis contacten.

ps: ik zit nog even in mijn account van Avis te kijken, ik heb sinds december een nieuw rijbewijs en heb dit nu ingevoerd in mijn account maar weet iemand of ik dan bij afhalen van mijn eerstvolgende auto nog langs de kiosk in de garage moet ? Nou ja wijst zich waarschijnlijk vanzelf, als mijn naam niet op het bord staat zal ik langs de kiosk moeten denk ik.
Laatst gewijzigd door sanook op 12 mar 2019, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Trails »

GlennJ schreef:
11 mar 2019, 21:15
Zijn jullie het met mij eens dat de UScarhire app hier de beste uitkomst is, of hebben jullie nog betere alternatieven?
Bij Alamo.co.uk/brits (waar wij eigenlijk altijd huren) kom ik met jouw gegevens op GBP 1274, omgerekend € 1474
En voor de standard SUV de helft van die prijs.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door claudia1975 »

We hebben een reservering staan bij Sunny cars, maar wilde nog 3 dagen bijboeken, dus had net even gebeld en nu komen we op bijna 1400 euro voor 3 weken. ( 5 personen , mini van)
Van 24 juli ophalen in Los Angeles en 13 augustus inleveren in San Francisco.
Nu ook bij American Vacation gekeken en kom dan op
1134 euro, en dan heb ik Alamo Gold. Nu heb ik gelezen dat alle benodigde verzekeringen hierbij inzitten en dat dit voldoende is.
Het is onze eerste keer dat we naar Amerika gaan en dus een auto gaan huren. VInd het dus best een beetje spannend of alles goed geregeld is.
Sluiten jullie ook de road assistent af?
Bij Sunny werd mij verteld dat ze daar aan alles gedacht hebben en dat ze daarom een stuk duurder zijn dan andere verhuurders. bv eigen risico als er iets gebeurd is of schade hebt. Nu wil ik natuurlijk alles goed uitgezocht hebben maar vind het best verwarrend allemaal. Is er nog iets wat ik echt niet moet vergeten?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Tja, mooie praatjes van Sunny cars, maar als ze eerlijk zouden zijn zouden ze zeggen dat iedere Europeaan die in Amerika een auto huurt al volledig verzekerd is en géén eigen risico heeft. Enige verschil van Sunny Cars tov andere verhuurders/brokers is dat ze een hogere wettelijke aansprakelijkheid bieden (7,5 miljoen tov 1 miljoen bij andere aanbieders) maar dat is voor 99,9% een beetje overdreven, zeker omdat dit alleen maar geldt als jijzelf schade/letsel veroorzaakt. Als iemand anders bij jou schade/letsel veroorzaakt ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij.
Dus laat je niet gek maken door verkoop praatjes maar zoek gewoon een aanbieder met het goede tarief en goede overige opties zoals bv 'skip the counter'. Let er ook op dat sommige verhuurders (zoals dollar en thrifty) extreme bedragen rekenen voor navigatie en tollkastjes.
Voor navigatie geldt dat er genoeg gratis/goedkope opties zijn. gratis bv de herewego app voor op je mobiel (volledig offline), of ter plaatse bij bv een Walmart een navigatie apparaat kopen.
Als je een tolkastje nodig hebt kies dan een verhuurder met gelimiteerde bedragen hiervoor (zoals Alamo/National/Avis/Hertz), dat kost je dan niet meer dan 20 dollar (+ je daadwerkelijke tolkosten natuurlijk).
Verder kan het de moeite waarde zijn om de openingspost van dit topic even goed door te nemen. Dan kom je erachter dat in Californie een 2e bestuurder altijd gratis is voor het geval je die nodig hebt. Alamo Gold geeft meestal 3 extra bestuurders maar als je er maar 1 nodig hebt is dat dus ook gratis bij iedere andere aanbieder in Californie. En andere opties zoals zonder benzine in mogen leveren klinken allemaal heel leuk maar in de praktijk kost je dat meestal alleen maar extra geld. De optie vol ophalen en vol inleveren is meestal de goedkoopste optie.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

claudia1975 schreef:
12 mar 2019, 19:20
Bij Sunny werd mij verteld dat ze daar aan alles gedacht hebben en dat ze daarom een stuk duurder zijn dan andere verhuurders.
Het is wel onderscheidend. Die anderen hebben ook aan alles gedacht. Alleen zijn die een stuk goedkoper...

Gewoon voor de Alamo aanbieding gaan. Skip the counter gebruiken. Loop naar de plek waar de auto's staan op de locatie die je gekozen hebt. Zoek iets leuks uit. Mik je koffers erin. Rij naar de uitgang. Laat je voucher en je creditcard zien. En off you go!!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Bij Sunny werd mij verteld dat ze daar aan alles gedacht hebben
Zeker hebben ze aan alles gedacht, ook aan hun eigen omzet
Sluiten jullie ook de road assistent af?
Ik/wij niet, maar dat hangt een beetje van je eigen gemoedstoestand en handigheid af:
- kan je zelf geen band wisselen?
- ga je de auto op slot gooien met de sleutels er nog in?
- ga je verkeerde brandstof tanken?
Als je bovenstaande 3 vragen met "ja" beantwoordt, dan is road site assistance misschien wel wat voor jullie.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer