Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
kangie
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 21 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kangie »

Dank voor het meedenken !
Ik had er inderdaad niet aan gedacht om de auto om te wisselen.
Maar...dat maakt het niet goedkoper ! Ik heb gekeken om in Salt Lake City om te wisselen. Dan zit je met 2x one way kosten !
Dan wordt het minimaal 2500 euro.
We komen deze trip niet in Las Vegas. We gaan van Salt Lake City nog 3 dagen naar Kanab en dan via Ely naar South Lake Tahoe.
Inderdaad scheelt het wel wat als je de auto in gaat leveren in Los Angeles, 60 euro. Maar we verblijven dan in Fillmore dan dan is Santa Barbara makkelijker en sneller te bereiken.
De huur van 1960 euro van Denver naar Santa Barbara is ook inderdaad zonder drop off kosten bij Alamo.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door hke »

Goedenavond,
Ik heb enkele weken geleden een auto voorlopig gereserveerd.

Van 16-7-2020 tot 6-8-2020
Las Vegas ophalen en wegbrengen.
22 dagen.

ik heb gekozen voor een fullsize SUV (FFAR)
1070 euro is mijn huidige prijs.

Wanneer ik dit vergelijk met enkele bekende verhuursites lijkt het geen verkeerd bedrag.
Wat denken jullie?

Kan het in de zomer van 2020 voor een fullsize voor 22 dagen goedkoper?
Ieder advies is welkom. :thumbup:
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

We willen van 29 February tot 16 Maart een auto huren (minimaal full size) die we ophalen en weer inleveren op LAX. Nu ben ik vooral bekend met site's als rentalcars.com alleen als ik daar zoek krijg je auto's zonder de CDW enzo (411€) en als je die erbij wil krijg je nog meer extra's en betaal je nog meer. Waar kan ik het beste kijken voor auto's waar de nodige verzekeringen al bij zitten? Is bijvoorbeeld Autoeurope.be een betrouwbare/goede partij? Nog adviezen waar elders te kijken? Sorry als dit al ergens vermeld is maar kon geen goed overzicht vinden waar ik nu het beste kan zoeken. Thanks!
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Heren en Dames,

Ik zoek een wagen voor 6 personen en een bergje koffers.
NationalCar heb ik Executive Elite status. Heb net een mail gestuurd om bij Hertz ook een andere status te krijgen (Pres Circle)

Maar... Ik wil huren vanaf Miami en terugbrengen in Newark.
5 juli 2020 halen MIA
23 juli 2020 inleveren EWR
Tips ? De dropoff fee krijg ik denk ik sowieso behoorlijk voor mn kiezen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb al in het National topic gereageerd dat Hertz je zo'n $500 scheelde...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@kevertje:

Vergeet National dit keer. Kijk eens bij Happy Tours.

Ik vind voor jouw data (5/7-23/7 MIA-EWR) een Minivan voor USD 703,76 (ong. EUR 638) bij Enterprise. Dat is incl. dropoff kosten! Verder zit alles erbij wat je nodig hebt zoals LDW/LIS + een extra bestuurder.

Een heel scherp aanbod, de andere verhuurders rekenen minimaal USD 1195 via Happy Tours. Tarieven wijzigen nogal eens bij Happy Tours dus weet niet hoe lang dit aanbod geldt.

Betalen doe je terplekke en de boeking is altijd kosteloos te annuleren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Mooi tarief inderdaad. Ik heb die alvast geboekt (via enterprise is dat). Thanks !!!!
Merkwaardig dat je niets hoeft in te geven bij die site belave email, naam en telefoon.
Je kan gratis annuleren maar als je niet op komt dagen... Dan kunnen ze je toch ook nooit wat maken ?
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Jacobien »

Wouw wat een mooie prijs.

Wij reizen van 8-7 tot en met 28-7 van San Francisco naar Las Vegas. Wij zijn met 5 personen en willen graag een ruime auto (liefst voor 7 personen).
Echt goede aanbiedingen heb ik nog niet gevonden. Kunnen jullie mij helpen?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Jacobien wat heb je al wel gevonden dan?
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Jacobien »

We hebben nu een pick up (dodge ram 1500 of iets soortgelijks) voor €630. Maar lees op dit forum dat de achterbak geen klep heeft, dus niet handig.
Een Suv voor 7 personen zit al snel op €1100. Best een groot verschil en hoop dat het voor minder kan. Maar kan nog niets goedkopers vinden op de diverse websites die op dit forum langskomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je ook naar een minivan gekeken? Die zijn wellicht iets goedkoper en ruim genoeg voor 5 personen met bagage.

Marianne
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Ik twijfel trouwens nog over de Minivan. 2 jaar terug in Niagara Falls hadden we de 7 passenger van gehuurd (L4 Nissan Pathfinder or similar, FRAR) maar met de bagage erbij ging dat gewoon echt niet.
Helaas hadden ze niets anders en ben ik langs Hertz Buffalo airport gegaan. Na wat mopperen kreeg ik een grotere auto mee.

Nu heb ik dus voorlopig een MVAN gehuurd bij Enterprise maar we zijn met 6 (4 kids) en bagage. (geboekt via happy tours> enterprise)
Gaat dat passen ?

Hoe flexibel is men op Miami airport bij Enterprise? . MVAR is 7 personen en 5 koffers. FRAR is dat ook. De PGAR is zelfs duurder maar 7 personen en 4 koffers.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@kevertje Hoe oud zijn je kids? Je zal toch wat concessies moeten doen (bv qua koffers) anders moet je echt twee auto’s huren. 6 personen is veel, gaat in een mini van wel passen, maar zeker niet als je ook nog eens 6 koffers plus handbagage meeneemt.

Ben benieuwd wat voor auto je dan thuis rijdt en hoe je dat doet als je op vakantie gaat...aanhanger?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

kevertje schreef:
23 nov 2019, 07:44
Merkwaardig dat je niets hoeft in te geven bij die site belave email, naam en telefoon.
Je kan gratis annuleren maar als je niet op komt dagen... Dan kunnen ze je toch ook nooit wat maken ?
Klopt, mocht je niet komen opdagen dan zal de reservering na zoveel uur automatisch vervallen. Je geeft immers geen creditcard gegevens door dus jij zult er niets van merken. Al is het wel zo netjes om zo'n boeking te annuleren.
kevertje schreef:
24 nov 2019, 11:40
Nu heb ik dus voorlopig een MVAN gehuurd bij Enterprise maar we zijn met 6 (4 kids) en bagage. (geboekt via happy tours> enterprise)
Gaat dat passen ?
Hoe groot zijn de koffers? Hoe oud zijn de kinderen? Moet je persé voor elk kind een (grote) koffer meenemen? Of kunnen ze toe met wat kleinere koffers? Ook terplekke koop je wellicht het e.e.a. dus een beetje ruimte overhouden in de auto is wel fijn. Ik ken de grootte van de minivans niet, geen ervaring mee. Hangt er ook maar net vanaf wat men heeft staan als jij met je gezin komt.

Kijk ook eens in het topic van de gehuurde auto's welke men mee kreeg, zie hier. Wellicht zie je daar voorbeelden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Terpies schreef:
24 nov 2019, 12:14
@kevertje Hoe oud zijn je kids? Je zal toch wat concessies moeten doen (bv qua koffers) anders moet je echt twee auto’s huren. 6 personen is veel, gaat in een mini van wel passen, maar zeker niet als je ook nog eens 6 koffers plus handbagage meeneemt.

Ben benieuwd wat voor auto je dan thuis rijdt en hoe je dat doet als je op vakantie gaat...aanhanger?
Ik had toendertijd een FRAR gereserveerd maar die was echt te klein ondanks dat er ook 7 stoelen stond en 4 koffers. Het was een KIA. Welk model weet ik niet.

We kregen uiteindelijk een Ford Explorer. Dat was goed te doen. Als ik zoek is een Ford Explorer ook FRAR (bij hertz dan)
Dus hadden ze me wellicht een te kleine auto meegegeven ?

Thuissituatie is anders. En sowieso heb je eigenlijk nooit zoveel koffers mee in NL

PS: happytourusa.com : Important Information:: Note: Double bookings (reservations with overlapping dates) are not permitted.
Laatst gewijzigd door kevertje op 24 nov 2019, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als een Explorer past kun je ook een EC Executive of Hertz UC ( met PC status match) boeking doen.
Als tweede (backup) boeking huur je dan een full size SUV (type Suburban/Expedition) of een standard SUV (Explorer/Tahoe) of een MiniVan.

Ter plekke kijk je of er in de aisles een auto staat waar je allemaal in past, en anders gebruik je je backup boeking.

Je krijgt wat je boekt. Wil je groter dan moet je groter boeken.
Met een aisle choice KUN je geluk hebben, maar het is geen garantie.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door moon29 »

Ik ben op zoek naar een huurauto (SUV) voor:
31 augustus (Vancouver) tm 21 september (Calgary)

Het beste wat ik heb gevonden is via de Duitse Alamo website € 1.118 , maar dit is slechts het standaardpakket zie ik als ik doorklik. Als ik extra bestuurder wil toevoegen ben ik zo te zien minimaal € 1.268 kwijt.
Kan iemand me hier helpen aan info of dit een goede prijs is?
Het is nog steeds een heel stuk duurder dan ik de afgelopen jaren in de VS betaalde voor autohuur, maar verder vind ik dus alleen nog maar veel duurdere opties.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

kevertje schreef:
24 nov 2019, 11:40
Minivan
Alle auto's die je noemt zijn SUV's, geen minivan. Minivan is MVAR/SVAR. Omdat een minivan niet zo hoog staat als een SUV hebben ze vaak wat meer bagageruimte.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

Kijk is bij Avis.nl of be of es. Afgelopen september heb dezelfde route gedaan in drie weken en bij Avis .es gehuurd en hoefde ik geen dropoff kosten te betalen . Was voor midsize 440 euro kwijt. Dat was wel erg goedkoop, maar rond de 600 euro lukt wel.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door moon29 »

Dank voor je tip! Ik had dat al geprobeerd te checken maar krijg op de Avis sites de melding dat er geen auto's gevonden zijn op de opgegeven locatie :(
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer