Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

@Inges Ik kan niet helemaal opmaken of je bij Hertz gereserveerd hebt. Mocht dat zo zijn? Probeer is te reserveren zonder in te loggen bij Hertz als member. Dan zie je vaak hele verrassende prijzen verschijnen. Daarna even een belletje doen naar Hertz en ze zetten hem keurig in je account.

Ander voorbeeld. Probeer je auto is langer te huren. Wij hebben voor oktober een pickup gehuurd. Mooie prijs, iets van $400. De eerste 3 dagen zijn we bij vrienden in Seattle. Die zeiden we zetten jullie na de wedstrijd wel af bij de huurmaatschappij. Scheelt je 3 dagen huur. Dat klopt. Alleen werd de auto wel 3x zo duur.

Ik besprak dat met mijn secretaresse die met grote regelmaat zakelijk auto's voor me huurt. Die zei tot mn stomme verbazing, ik huur de auto's bijna altijd langer. Niemand die er wat van zegt als jij je auto een paar dagen eerder inlevert. Zo lang je maar keurig betaald.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

@Almere vak V Ja ik heb gereserveerd bij Hertz en boek meestal ook 1 dag langer dan de planning is. Dat had ik nu ook gedaan maar met de vliegtickets (die ik veel later heb geboekt dan deze auto) kwam het beter uit om op 2/10 terug te vliegen. Dus toen werd het krap en aanpassen kan ik hem niet meer zonder veel meer te moeten betalen
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

@Inges Als ik het goed heb betaalde je $1258. Ik kom nu bij Hertz (niet ingelogd, dus als gast reserveren, met code 633306) uit op de door jou gekozen auto met een dag later (3 oktober) inleveren op $1357. Achteraf betalen. Ik weet niet of je dat helpt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Wat ik gisteren al heb gemeld ; je kunt bij Hertz je huur wijzigen met behoud van het eerdere tarief.
Voordat de wijziging definitief wordt krijg je de keuze voor oud of nieuw tarief.
En dan kies datgene wat je het beste uitkomt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Gek genoeg krijg ik die niet. Wel als ik een dag eerder reserveer (vanaf 13/9 17u) maar niet vanaf 14/9 10:00u.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
26 jun 2019, 12:10
Gek genoeg krijg ik die niet.
14/9 10 uur ophalen op LAS
3/10 9 uur inleveren op PDX voor $1.357 (T6 PFAR)

Voor een Yukon betaal je $1.224
Voor een Escalade betaal je $18.235. Kon het niet laten. Het staat er echt... :shock:

Ik ben zoals gezegd niet ingelogd. Reserveer als gast en gebruik code 633306. Misschien zit het in de locatie. Ik huur op het vliegveld. Doe jij dat ook??
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Ja dat heb ik ook gedaan (precies hetzelfde) alleen krijg ik niet de keuze voor een PFAR wel als ik de huur op vrijdag 13/9 zet vreemd genoeg.
Voor een Escalade betaal je $18.235. Kon het niet laten. Het staat er echt...
Ja belachelijk he? Tot een paar weken geleden betaalde ik $4951 voor de PFAR voor precies dezelfde huurperiode. Dat vond ik al veel maar dit slaat alles. Die doen we niet ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
26 jun 2019, 17:17
alleen krijg ik niet de keuze voor een PFAR
Ik kijk via Safari. Kijk eens wat er gebeurd als je via Explorer of Chrome kijkt. Ik weet niet of dat verschil uitmaakt.
Inges schreef:
26 jun 2019, 17:17
Ja belachelijk he?
Nogal. Wetende dat ik die vorig jaar op PDX huurde voor $500 voor 2 weken. Moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat ik het niet geloofde totdat ik er ook daadwerkelijk in zat...
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Vraagje:
Via het reisbureau heb ik een auto gehuurd (bij Alamo). Nu blijkt men echter ervan uitgegaan te zijn dat ik de auto ook die ochtend weer inlever (conform de ophaaltijd), maar dat is niet het geval. De auto wordt pas later die dag op het vliegveld ingeleverd en er moet dus een dag extra autohuur betaald worden. Nu vraagt het reisbureau hiervoor maar liefst 185,- euro. Ik vind dat heel veel geld voor die ene dag extra.
Ik neig ernaar het niet te doen en gewoon de auto later in te leveren en me dan netjes bij de balie aldaar te melden en ter plekke te betalen voor die ene dag extra.

Wat raden jullie aan te doen ?
- Gewoon via het reisbureau bijboeken en (flink) betalen, of
- de gok nemen en het terplaatse bij het inleveren van die auto te doen, en ben ik dan inderdaad voordeliger uit ?
Als ik nu op website van Alamo kijk en daar voor 1 dag die auto zou huren, kost het me namelijk $ 83,-; dat scheelt nogal dus (en vind ik nog veel, maar goed). Of kom ik dan in de problemen ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Bij een normale reservering, dus postpaid bij de verhuurder, kun je probleemloos later inleveren. Je betaalt dan wel een late return fee (denk aan 10 tot 25 dollar), plus de meerprijs van een dag. En bij vrijwel alle verhuurders (Hertz, Alamo, National iig) kun je tijdens de huur je inleverdatum gewoon naar achteren schuiven en betaal je alleen de dagprijs, zonder de late return fee.

Maar hoe het zit bij een third-party reservering, waarbij de verhuurder dus per voucher betaald wordt, geen idee. Ik vermoed hetzelfde, je moet als huurder dan immers ook gewoon je creditcard data afgeven bij het ophalen van de auto.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Okay. Ik huur de auto trouwens op locatie A en breng de auto terug op locatie B. Maar dat moet niet uitmaken toch?
Ik heb Alamo inmiddels via Messenger gevraagd wat de prijs is om een dag extra te huren.
Mocht dit een redelijke prijs zijn (lees: goedkoper), kan ik het dan rechtstreeks via Alamo laten aanpassen denken jullie ?
Ik kon met het boekingsnummer in elk geval wel online inchecken; daar zag ik inderdaad dat het op ochtend ophalen/ochtend inleveren stond en dat laatste moet dus gewijzigd worden.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Probeer dit niet vooral niet allemaal vooraf te regelen.

Laat deze reservering gewoon staan. Zoek ondertussen ook eens rustig door of je niet beter een nieuwe, normale (postpaid) reservering kunt doen direct bij een verhuurder. Wellicht bespaar je daar fors mee. En dan kun je die eerste reservering cancellen.

Lukt het niet om iets beters te vinden dan ga je gewoon die auto ophalen en vraag ter plekke wat de late return fee en dagprijs is. Bij Alamo staat dat normaal gesproken op het contract.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Ik heb het via het reisbureau geregeld en de volledige factuur is inmiddels voldaan. Dus iets annuleren gaat niet meer.
Ik heb dus ook (nog) geen contract ontvangen, alleen een afhaal-voucher.

Jij adviseert dus op locatie A (= kleine stadslocatie, geen vliegveld) te vragen wat de late return prijs/dagprijs is (maar breng em dus terug op locatie B, is vliegveld) en de boeking niet door het reisbureau te laten wijzigen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Locaties maken niets uit.

Voor een volgende keer: een auto non-refundable huren is echt nergens voor nodig. De norm bij autohuur is dat je eigenlijk altijd tot vrijwel het laatste moment gratis of tegen een kleine vergoeding (25 euro oid) kunt annuleren, ook als je via een tussenpersoon huurt.

Voor wat betreft deze reservering: Alamo kan je niet helpen om voor de start van de huur iets aan te passen. Immers, deze huur is "eigendom" van die tussenpersoon, jouw reisagent (of een wholesaler die weer door die reisagent wordt ingeschakeld). Die reisagent is de enige die het kan wijzigen. Maar op dat moment wordt in principe de huur geannuleerd en opnieuw geboekt, tegen de huidige prijzen. Als die hoger zijn, dan betaal je dus fors meer.

Als je echter gewoon niets doet, en uiteindelijk de auto te laat inlevert, gelden de tarieven uit de huurovereenkomst zoals die bij het aangaan daarvan, dus bij het ophalen van de auto, overeen zijn gekomen. Vanaf dat moment is Alamo ook jouw aanspreekpunt, niet meer de reisagent. Alamo krijgt van de reisagent (of wholesaler) precies het bedrag dat voor die huur overeen gekomen is, ongeacht of jij nu wel of niet de auto op tijd inlevert. Alamo zal de meerkosten voor het te laat inleveren (maar ook de kosten voor bijvoorbeeld upgrades oid) vervolgens op jouw creditcard belasten.

Bij het ophalen van de auto krijg je de huurovereenkomst. Daar staat precies op wat die dagprijs is.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Oke, dank voor je uitleg Roel. Dat is voor mij te volgen en klinkt ook vrij logisch.
Ik wacht het Messenger-bericht nog af van Alamo. Ik denk dan inderdaad gewoon maar niets doen. Op locatie A kunnen we ter plekke vragen wat het dagtarief is (en checken in de overeenkomst) en gaan.
Mij lijkt 185,- voor een dagje extra toch wel duur via de reisagent, toch ? (maar idd, dat zal met de herboeking van de overeenkomst dan te maken hebben). En daar kunnen we dit wel voor proberen, lijkt me.

Want stel dat je vlucht naar later verzet is die dag en je dus ook daardoor de auto uren later terugbrengt dan afgesproken, is in feite dezelfde situatie lijkt me. (alleen ik weet het nu op voorhand al maar doe alsof ik gek ben en pas de overeenkomst niet op voorhand aan).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ga er maar vanuit dat het dagtarief dat je extra moet afrekenen een stuk lager is dan 185 euro. Normaal gesproken is het gebaseerd op je huurtarief (bij postpaid iig). Worse case scenario is het gewoon de op dat moment geldende dagprijs, maar die is nog steeds fors lager dan dat bedrag (denk aan 40 tot 60 dollar oid).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
27 jun 2019, 14:25
Mij lijkt 185,- voor een dagje extra toch wel duur via de reisagent, toch ?
Lijkt me eerder een grof schandaal.

Ik snap het gemak van een reisagent. Maar ik snap ook de prijzen die ze vragen. En die €185 gaat helemaal nergens over. Ik hoop dat de marges op de rest van je reis iets beter voor je uitvallen. Anders wordt je echt belazerd waar je zelf bijzit...
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Ik vond het ook belachelijk en heb ik ook gezegd. Online geeft Alamo.com een dagprijs (nu) voor de huur van die auto van $ 83,-/ca. 73,-. Vind ik nog veel geld maar ja, altijd nog een stuk voordeliger dan nu bijboeken. Volgens het reisbureau kwamen er daar ter plaatse nog allerlei taxes, fees en bladiebla bij en was vooraf bijboeken toch echt voordeliger. Ik geloof het gewoon echt niet.
Voor de rest wel tevreden met ze hoor en ik vind dat ik bij hen een prima prijs heb gekregen voor mijn Fly & Drive deal. Maar dit is een beetje jammer, en voelt als afzetterij, dat wel.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
27 jun 2019, 15:32
Volgens het reisbureau kwamen er daar ter plaatse nog allerlei taxes, fees en bladiebla bij
Tsja, dat is het gebruikelijk verhaal...

Als je hier een auto huurt en je geeft aan dat je uit Europa komt zit alles wat je nodig hebt in het tarief. Je hebt gehuurd via Alamo. Skip the counter gebruiken. Je loopt met je koffer de garage in of parkeerplaats op. Je zoekt een auto uit in de categorie die je hebt gehuurd. Rijdt naar de slagboom laat je rijbewijs en CC zien en je rijdt naar buiten. Geen taxes, geen fees en geen bladiebla. Wat het reisbureau er ook van maakt.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Daarom. Ik ben ook niet gek. Kijk, voor een acceptabel tarief wil ik best via het reisbureau bijboeken maar dit vind ik absurd.
Ik los het wel anders op :)

Skip the counter heb ik nog nooit gebruikt. Maar we halen de auto - minivan- in New York Manhattan (stadslocatie) op, dus niet echt nodig lijkt me ?
En ik lees wisselende ervaringen of dat lukt als je via een reisagent hebt geboekt...
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer