Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Wij gebruiken tegenwoordig ook de normale ing pas.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Volgens mij verschilt het per tankstation. In 2016 konden we met onze MasterCard van ING nergens bij de pomp betalen, in 2017 en 2018 juist weer bijna overal. Een fictieve pincode werd op veel plekken gewoon geaccepteerd.

Goed om te weten dat Maestro vaak ook wordt geaccepteerd. Dat hebben we eigenlijk nog nooit geprobeerd. We zijn er zo aan gewend om in de VS maar overal een credit card voor te gebruiken...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

En Maestro is ook nog goedkoper in EUR :wink:

Ik heb m'n Transferwise Mastercard debitcard in april maar bij zo'n 25% van de pompen in Florida kunnen gebruiken zonder naar binnen te lopen. Maestro werkte bij de overige 75% gewoon aan de pomp.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Mijn Maestro-pasje van ING is qua koersopslag inderdaad voordeliger dan mijn MasterCard van ING. Maar als ik met mijn MasterCard Debit van Revolut betaal dan ben ik het goedkoopst uit. Moet ik wel eerst naar binnen bij het tankstation, want met Revolut aan de pomp betalen is me nog niet gelukt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Overigens komt het in de US nog steeds voor dat je bij een aantal pompen goedkoper uit bent met cash/debit dan als je met CC betaalt. Zeker als je wat buiten de grote steden komt in de buitengebieden staan er bij de pomp vaak twee verschillende prijzen.

We hebben ook al een paar keer bij een Full service gas station getankt. Betaal je iets meer per gallon, maar wordt er voor je getankt en worden je ruiten gelapt en je olie gepeild (uiteraard daarna nog een tip gegeven en een praatje gemaakt) :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Galapogos Die van Transferwise is voor mij ook de goedkoopste, 2e Maestro en 3e CC.

Het vreemde is wel dat de Transferwise Mastercard in 100% van de winkels wordt geaccepteerd met pin, maar dus maar bij 25% vd pompen, waar ik ook pin gebruik.

Inderdaad @Terpies da's een extra reden om bij een pomp niet met CC te betalen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Nieuwe ING heeft geen maestro meer overigens.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Niet iedereen krijgt bij een nieuwe/vervangende pas V PAY bij ING. Ze worden random uitgedeeld. Als je geen V PAY wil kan je probleemloos een Maestropas aanvragen.
Afbeelding
Elisha
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2019, 05:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elisha »

Wij hebben bij Avis een nieuwe Dodge Journey meegekregen op SFO. We hadden een standard gereserveerd (630 dollar voor 24 dagen), met mijn wyndham rewards upgrade en bijbetaling van 44 dollar kregen we een standard suv mee. Rijdt lekker! Slurpt alleen wel, hij rijdt denk ik 1 op 8.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Elisha schreef:
28 mei 2019, 03:09
Wij hebben bij Avis een nieuwe Dodge Journey meegekregen op SFO. We hadden een standard gereserveerd (630 dollar voor 24 dagen), met mijn wyndham rewards upgrade en bijbetaling van 44 dollar kregen we een standard suv mee. Rijdt lekker! Slurpt alleen wel, hij rijdt denk ik 1 op 8.
De Amerikaanse wagen houden wel van een borrel :) . Ik neem aan dat je een standaard auto had geboekt en geen standaard SUV. Anders zou het wel een beetje klantje oplichten zijn aangezien de door jou genoemde auto in die laatste categorie valt :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Division schreef:
27 mei 2019, 23:08
Niet iedereen krijgt bij een nieuwe/vervangende pas V PAY bij ING. Ze worden random uitgedeeld. Als je geen V PAY wil kan je probleemloos een Maestropas aanvragen.
Wat is het voordeel van vpay? Of alleen nadelen? Wij, hebben vpay gekregen nml.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Als je naast je V Pay-pas ook nog een Maestro-pas hebt, zou je de combinatie als voordeel kunnen zien. Mocht Maestro een storing hebben dan kun je nog betalen met V Pay, en vice versa.

Verder schijnt de acceptatiegraad van Maestro en V Pay van land tot land te verschillen. ING schrijft daar zelf dit over: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

Voor wat betreft de VS interesseert het me niet zo aangezien ik daar toch alles met een credit card doe.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel. Ik heb zelf abn met maestro.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

SuzieQ schreef:
28 mei 2019, 23:28
Wat is het voordeel van vpay? Of alleen nadelen? Wij, hebben vpay gekregen nml.
Er is niet echt een voordeel of nadeel te noemen. Het is net als Coca Cola en Pepsi. Maestro is het betaalsysteem van Mastercard en jarenlang ingeburgerd, V PAY is het betaalsysteem van Visa. Ik heb al wel verhalen gelezen van mensen die een V PAY-pas hadden en er niet mee konden controleren. Visa zegt zelf een evengrote dekking te hebben als Maestro. Banken (ING/SNS) lijken vooralsnog niet moeilijk te doen om je pas weer terug te ruilen naar een Maestro-pas als een V PAY-pas hebt gekregen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Galapogos schreef:
28 mei 2019, 23:40
Voor wat betreft de VS interesseert het me niet zo aangezien ik daar toch alles met een credit card doe.
Galapogos, daar begon deze discussie juist over: het niet kunnen betalen met een creditcard bij het tanken. Maar in de vorm van een normale bankpas, een zgn debetcard, van bijv Maestro lukt het de meesten wel blijkt nu (waaronder wijzelf) via dit forum. Mooie tip toch.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Division schreef:
29 mei 2019, 00:40
Er is niet echt een voordeel of nadeel te noemen. Het is net als Coca Cola en Pepsi.
:offtopic: Pardon?! Niet te doen Pepsi Cola...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Voor het aan de pomp kunnen betalen lijkt een debit card inderdaad vaker geaccepteerd te worden dan een credit card. Maar het zou voor mij geen reden zijn om per sé een Maestro-pasje te willen hebben i.p.v. een pasje van V Pay. Die paar keer dat ik met een creditcard wordt geweigerd aan de pomp zal me worst wezen, dan loop ik wel even naar binnen. Meestal gaat het goed, en bij al die andere transacties (restaurants, winkels, hotels) betaal ik ook met creditcard.

:offtopic: Er gaat niets boven Pepsi Max! :clap:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Of je neemt een Amex, 100% success rate bij benzinepompen in de US.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Galapogos schreef:
29 mei 2019, 09:44
Er gaat niets boven Pepsi Max!
Waar is de kots-smiley als je m nodig hebt... :blink:

Maar ff terug on-topic. Bij mij is het wisselend. De ene keer doet mn CC het wel de andere keer weer niet. Dan denk ik uitgevogeld te hebben dat ie het bij Chevron altijd doet. En prompt sta je bij de volgende Chevron waar ie het weer niet doet. De ene keer doe mn Maestro-pasje het wel. De andere keer weer niet. Who cares??

Ik ben met vakantie. Het is nou ook weer niet zo dat ik 3 keer per dag mn tank leeg blaas. En als ik moet, of liever gezegd de kans zie/heb om te tanken is dat 9 van de 10 keer omdat er iemand naar het toilet moet. Er iemand honger heeft. Er iemand dorst heeft. Er iemand een ijsje moet, chips, snoep of whatever. Dan loop je een keertje extra naar binnen. Of er zitten zoveel van die gele vlindertjes op mn voorruit dat ik niks meer kan zien en wel moet stoppen.
Elisha
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2019, 05:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elisha »

dejong89 schreef:
28 mei 2019, 20:05
Elisha schreef:
28 mei 2019, 03:09
Wij hebben bij Avis een nieuwe Dodge Journey meegekregen op SFO. We hadden een standard gereserveerd (630 dollar voor 24 dagen), met mijn wyndham rewards upgrade en bijbetaling van 44 dollar kregen we een standard suv mee. Rijdt lekker! Slurpt alleen wel, hij rijdt denk ik 1 op 8.
De Amerikaanse wagen houden wel van een borrel :) . Ik neem aan dat je een standaard auto had geboekt en geen standaard SUV. Anders zou het wel een beetje klantje oplichten zijn aangezien de door jou genoemde auto in die laatste categorie valt :D
Ja klopt, het was een normale standard (buick verano) en nu dus een standard suv. Intermediate was ook prima geweest, maar heb ik niet naar gevraagd en dit bood ze aan. Was voor ons prima, hadden van tevoren al gezien dat een klasse hoger bij boeken al 100 euro kostte, dus wisten wat we wel en niet wilden betalen voor een upgrade. Mooie deal.
Eerste keer tanken leverde een verbruik op van 1:8,5. En er stond maar 585 mile op de teller, gloedje nieuwe auto.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer