Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
11 feb 2019, 13:20
Weet ik ook niet precies maar kijk bv ook op de concert agenda voor die periode https://www.lavishvegas.com/monthly_guide/april.htm.
:offtopic: Mijn vrouw bedankt je heel hartelijk!! Net 2 kaartjes gescoord voor Bruno Mars in The MGM!!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Nice :clap:
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

Heb mij gisteren op AVIS geregistreerd.
Zoek een rental van MIA-MCO. Ik merk dat er géén drop off fee is?
Zou Avis nemen omdat ik dan de wagen kan droppen bij Universal, en dan na parkbezoek een 1 dag rental nemen naar de luchthaven.
Ik had hier ergens een best western code gevonden: deze mag je gebruiken?
Welke sites van AVIS zijn interessant om te vergelijken? UK best niet meer nemen zeker? Welke andere landen zijn interessant? Had nu enkel op .BE gekeken
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Mijn AVIS autohuur voor as mei (SFO) kwam als voordeligste eruit op de .es site. 2 jaar geleden had ik volgens mij de .fr als goedkoopste (MCO)
Evt kun je de Simon shopping AWD gebruiken (H811101), deze is risk-free.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

Dag sinook, bedankt voor je bericht.
de AWD die jij geeft heeft geen effect.
Als ik K850800 ( https://www.avis.com/en/business-progra ... st-western ) gebruik lukt het wel. Ben toch BW member, dus geen probleem.
Avis vertelde me ook dat er géén oneway fee is als het niet op de site en je boeking staat. Veronderstel dat het dus voor mij ook niet van toepassing is.
Zolang je op de europese sites blijft zitten alle nodige verzekeringen er in hé?
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

Ik zie op de site van Amex dat je voor een Amex Goldcart 115 € moet betalen voor een jaar. Zou dat zichzelf terugbetalen door één keer een wagen te huren en zo van status te veranderen? Ik zou een (minimum) midsize SUV nodig hebben voor de periode 3 juni t/m 18 juni. Ophalen in Las Vegas, terugbrengen in San Francisco.
Oja, ik ben Belg dus een Flying Blue Goldcart is geen optie voor mij. Hiervoor moet je een rekening hebben bij een bank in Nederland.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Matan schreef:
12 feb 2019, 13:09
Dag sinook, bedankt voor je bericht.
de AWD die jij geeft heeft geen effect.
Als ik K850800 ( https://www.avis.com/en/business-progra ... st-western ) gebruik lukt het wel. Ben toch BW member, dus geen probleem.
Avis vertelde me ook dat er géén oneway fee is als het niet op de site en je boeking staat. Veronderstel dat het dus voor mij ook niet van toepassing is.
Zolang je op de europese sites blijft zitten alle nodige verzekeringen er in hé?
Binnen Florida is er normaal gesproken geen oneway fee. En op europese sites zijn de benodigde verzekeringen inderdaad allemaal inbegrepen. Je geeft als voorbeeld de site avis.com, ik weet niet of die er rekening mee houdt dat je uit europa komt.
En die BW code lijkt me dan verder prima als je een Best Western Rewards membership account hebt.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

Ik had gewoon die .com idd gebruikt om die BW code aan te duiden. Maar ik veronderstel dat je die code mag gebruiken ongeacht je nationaliteit. Je moet enkel je BW nummer kunnen tonen indien nodig.
Heb eens gechecked op de verschillende AVIS sites, en wonder bij wonder is .be nog bij de goedkopere.
Wel gezien dat je met een annulatiefee zit als je 'betaal nu' neemt. Bij betaal locatie heb je dit dan weer niet.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Klopt, bij mijn reservering was er een verschil van ruim 100 euro tussen pay now en pay later. Omdat het pay now tarief zo laag was (515 euro 3 weken midsize SUV SFO in mei) was de kans op annuleren voor mij vrij klein dus durfde ik het wel aan om pay now te kiezen.
Maar als er weinig/geen verschil in die prijzen zit kun je beter voor pay later kiezen.
Die code lijkt mij wereldwijd wel te gebruiken.
Bij mij zat .be tussen .nl en .es in qua prijs. Maar het blijven allemaal moment opnames, morgen kan alles weer anders zijn.
Oh, bij mij scheelde het of je wel of niet ingelogd was. Ingelogd was de prijs hoger (raar maar waar, heb dit ook van anderen gehoord). Dus maar gereserveerd zonder in te loggen en na het boeken email gestuurd of ze het alsnog aan mijn account konden koppelen zodat ik meteen naar de garage kan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Oilsjt schreef:
12 feb 2019, 14:07
Ik zie op de site van Amex dat je voor een Amex Goldcard 115 € moet betalen voor een jaar. Zou dat zichzelf terugbetalen door één keer een wagen te huren en zo van status te veranderen?
Ja ; Als je een beetje rondkijkt en hier leest zie je dat autohuur prijsverschillen van 200 eur. eigenlijk niets voorstellen
En de Amex Flying Blue Gold kaart geeft 15 % korting op het basis tarief bij Hertz plus het feit dat je Hertz Gold member wordt dus niet meer langs de balie hoeft en met de huur van een mid=size auto zelf in de garage uit het Gold vak en uit het Five star vak een auto kunt kiezen.
In feite hetzelfde wat National met de Emerald Club heeft.
Avis is dit zelfde systeem nu ook stapsgewijs aan het introduceren.
Oilsjt schreef:
12 feb 2019, 14:07
Ik zou een (minimum) midsize SUV nodig hebben voor de periode 3 juni t/m 18 juni. Ophalen in Las Vegas, terugbrengen in San Francisco.
Oja, ik ben Belg dus een Flying Blue Goldcard is geen optie voor mij. Hiervoor moet je een rekening hebben bij een bank in Nederland.
Kijk eens om je eigen postings heen.
Matan heeft net iets geschreven over huren bij Avis.
Waarvan het USPis dat de one way fee opgenomen is in de huurprijs.
Matan heeft op zijn eigen website ook informatie opgenomen over de voordelen van de Brussels Airlines American Express Card.
Wellicht is dat wel interessant voor je
https://www.frankdochy.be/goedkoper-op- ... bnb-hertz/

Voor hen die meer info zoeken over- en een jaar lang gratis gebruik maken van de Amex Flying Blue Gold Card is een PB naar mij de kortste weg
Laatst gewijzigd door bedeve op 12 feb 2019, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Hier een link naar een uitgebreide blog over de Miles & More AMEX kaarten voor Belgen.
https://travel.bart.la/2014/06/09/bruss ... -and-more/
Pas trouwens op voor de hogere conversion fee's.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

@bedeve ondertussen is het wel zo dat Mastercard de voorwaarden wel gewijzigd heeft in slechtere zin:
sinds 2018 krijg je maar 0,5 mij per euro meer. En vanaf 2019 stijgt de kaartbijdrage ( voorheen 60 euro) naar 90 euro.
Dus ik persoonlijk overweeg om de Mastercard niet meer te verlengen en enkel nog door te gaan met AMEX ( die mij ook 90 euro per jaar kost ).

Zal bij AVIS ook eens kijken of ingelogd vs niet ingelogd nog een verschil geeft...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Matan

Ben er van overtuigd dat je hier veel mensen een plezier doet met een verslag van je Avis bevindingen.!
Gebruik jij bij Avis altijd de Best Western AWD ?

:offtopic:
De Nederlandse Amex Flying Blue Goldcard heeft buiten de directe betaal en spaar elementen met name als USP de Hertz CDP, Five Star Gold Member ( dus op een na hoogste in de loyalty rangorde ) maar met name de verzekeringen.
Jij hebt het over 90 Euro.
De kaart die ik bedoel kost 170 Euro .
Maar dat haal je er in een gezinssituatie alleen al uit door de top reis-ongevallen-annuleringsverzekering
Hoe is dat met de Belgische Amex ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

Het zou de eerste maal zijn dat ik huur bij AVIS, puur om de reden dat zij blijkbaar in Universal Orlando een kantoor hebben bij elk hotel, wat wel makkelijk zou zijn voor mij...

Wat betreft AMEX België: ondertussen zijn de prijzen ook gestegen ( 120 euro) , maar ik heb nog een oudere kaart denk ik. Er zal ook wel iets van een annulatieverzekering zijn ( mits betalen met AMEX ), maar eerlijk gezegd heb ik mijn aparte polis waarvan ik weet dat deze uitgebreid is... Verdere voordelen zijn er niet echt, buiten het feit dat je Miles & More mijlen dus niet komen te vervallen ( de hoofdzakelijke reden voor mij eigenlijk).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Matan :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

Is Avis en Budget eigenlijk hetzelfde kantoor trouwens? Misschien dat ik ook eens uitreken bij Budget..
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Als in: Zitten ze in dezelfde groep, ja.
Avis Budget Group, Inc. is the American parent company of Avis Car Rental, Budget Car Rental, Budget Truck Rental, Payless Car Rental, Apex Car Rentals, Maggiore Group and Zipcar. The company's headquarters are located in Parsippany, New Jersey, United States.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Souraia »

Afgelopen zondag heb ik via https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ de huurauto geboekt met de optie gelijk betalen.
Nu zag ik gisteren dat de boeking dubbel is afgeboekt (beiden geen reservering). IK heb met Alamo gemaild en zij geven aan dat zij 1 bedrag hebben afgeboekt en ik contact moet opnemen met mijn bank. Heb ik vandaag gedaan en zij zeggen dat ik een formulier moet invullen, maar pas na 30 dagen.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Waarom kies je eigenlijk voor die optie. Er is via deze ingang nooit een prijsverschil met het reguliere, directe tarief dus de 'pay on arrival' optie, maar je krijgt er wel een aantal gratis restricties en risicos bij als je vooruit betaalt. Niet doen dus. Annuleren en opnieuw boeken met 'Pay on arrival'.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Souraia schreef:
14 feb 2019, 21:00
Afgelopen zondag heb ik via https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ de huurauto geboekt met de optie gelijk betalen.
@roelb vroeg zich al hardop af waarom iemand kiest voor deze optie.
Je maakt jezelf er in-flexibel mee, je gaat risico ś aan , je legt je zelf beperkingen op...
En tegelijkertijd levert het verwarring op : Bij wie heb ik eigenlijk geboekt ? "
@Souraia laat weten dat zij Alamo heeft gemaild
Maar ze heeft niet bij Alamo geboekt.
Dus als er iets echt mis gaat is Alamo geen partij.
De wederverkoper is in dit geval Fareoffice Car Rental Solutions AB
Adres: Celsiusgatan 10, 112 30 Stockholm, Zweden
Telefoon: +46 8 509 051 00

Ik kan alleen maar de woorden van @roelb onderstrepen : Boek rechtstreeks bij het bedrijf waarvan je de auto meeneemt. Boek Pay Later.
Als je dan eens vertraging hebt met je vlucht kun je nog het tijdstip van afhalen aanpassen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer