Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Uit de FAQ van Alamo zelf:
Vehicles will be held for 24 hours from the scheduled time of pick-up, for any delayed flights.
Je reservering vervalt dus 24 uur na de originele, gereserveerde tijd. Zolang je hem binnen dat tijdvak ophaalt start gewoon de originele, gereserveerde huurperiode voor die afgesproken prijs. Als je bijvoorbeeld hebt gereserveerd van 1/1/2020 23.30 t/m 10/1/2020 11.00 en je haalt de auto op 2/1/2020 om 04.00u op, dan moet je hem terugbrengen op 11/1/2020 voor 04.29u (huur gaat altijd per 24 uur, start op het moment van ophalen, en je krijgt 29 minuten grace period).
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Super bedankt allemaal, dan houden we het gewoon zo!
Ik zit me dus weer veel te druk te maken. Je zou toch verwachten dat ik na 7 keer autohuur in Amerika beter zou weten :oops: :lol: .
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Tantelotje schreef:
24 okt 2019, 21:24
Vraagje: ik heb een autoreservering staan bij Happytours. Het oorspronkelijke plan was dat we rond 22.00 uur zouden landen in Miami. Dus auto gereserveerd vanaf 22.30 uur, 8 maart. Nu is onze aansluitende vlucht gewijzigd waardoor we pas om 23.45 aankomen in Miami.
Niks mee doen, gewoon laten staan.
What do I do if my flight has been delayed?
Airport Rental Locations in the US and Canada:
Vehicles will be held for 24 hours from the scheduled time of pick-up, for any delayed flights.

If you are arriving after closing rental charges will begin at date and time of pick up as long as the flight information is included, the location will remain open for up to 2 hours

When booking your reservation on-line or with an agent include your airline and flight information. Providing us with your flight information allows us to serve you better.

Bron: https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... delay.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door hke »

Vraagje.
Het is alweer even geleden dat ik een auto voor de VS gehuurd heb.
mijn gezin en ik zijn volgend jaar van 16 juli tot en met 6-8 in de VS en we landen en vertrekken vanaf LV.
(3 weken en 1 dag)

Voorgaande keren heb ik auto's gehuurd via auto-reisen.de en via rentalcars.com.

Ik ben alweer begonnen met zoeken.

Mijn 2 kinderen die meegaan zijn 19 en 20 en tot nu toe heb ik altijd een standard SUV of Fullsize SUV gehuurd.
voldoende ruimte is altijd prettig.

Ik heb eerst gezocht via rentalcars.com maar ik zag op dit forum happytoursusa.com genoemd worden.
dat scheelt enorm.
een fullsize suv via happytoursusa.com bij alamo voor 1181 dollar.
via rentalcars begint een fullsize suv bij 1900 euro.

wanneer ik dat zo bekijk dan denk ik bijna dat dit niet helemaal klopt.

kan iemand hier aub zijn mening over geven?
ik hoor graag van jullie.
RvdL
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2019, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door RvdL »

Hallo allen, na een tijdje dit topic doorgelezen te hebben heb ik al een aantal proefboekingen gedaan, maar meestal kom ik via Hertz & National (met de genoemde kortingscodes Hertz CDP 633306 PC 204866 nog steeds op een zeer hoog bedrag ( ongeveer €1400) uit. Dit ligt totaal niet in lijn met de prijzen die hier vaak genoemd worden. De voorwaarden waaronder ik dien te boeken zijn als volgt:

- Ophalen San Francisco Airport op 23-12, inleveren op SF Airport op 5-1 (2 weken)
- We zijn met z'n tweeën, ik hoef geen luxe auto dus gewoon iets simpels (Mazda 3 is bijvoorbeeld prima, maar minder luxe ook).
- We zijn beiden onder de 25 jaar oud (ik ben 24 en zal ongeveer de hele reis rijden), dus de extra fee is van toepassing voor ons (wellicht de grootste reden waarom het bedrag zo hoog blijft).

Is er iemand die tips heeft specifiek voor de goedkoopste optie voor bestuurders onder de 25? Alvast heel erg bedankt!

EDIT:
Inmiddels heb ik via Happytoursusa bij Alamo een boeking gemaakt voor 510 USD + 35 USD per dag aan underage fee = 1000 USD, maar dit is nog steeds meer dan ik zou hopen/verwachten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Usareisen.de had altijd underage pakketten die interessant geprijsd waren. Maar het blijft een issue inderdaad..
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

RvdL schreef:
25 okt 2019, 14:04
Inmiddels heb ik via Happytoursusa bij Alamo een boeking gemaakt voor 510 USD + 35 USD per dag aan underage fee = 1000 USD, maar dit is nog steeds meer dan ik zou hopen/verwachten.
Tja als er $35 -er dag bij komt voor underage fee is het helemaal nog niet zo’n gek bedrag. Ik denk dat je je hoop/verwachting moet bijstellen.
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MG82 »

Hallo,

ik heb een vraag ivm mijn Hertz reservatie.
Voor onze vorige rondreizen door de VS en Canada hebben wij 2x bij AVIS 1X bij Budget gereserveerd. Daar was het geen enkel probleem dat ik bij de online reservatie van de wagen mijn echtgenoot opgaf als bestuurder, maar voor de prepaid betaling mijn eigen kredietkaart gebruikte. Bij het afhalen van de wagen gaf mijn man als bestuurder dan zijn eigen kredietkaart voor de borg.

Nu lees ik in mijn reservatie van Hertz dat bij het ophalen van de wagen dezelfde kredietkaart moet getoond worden als deze van de reservatie en dat enkel de bestuurder de reservatie kan doen? Gaat dit problemen geven bij het ophalen van de wagen?
Ik heb al gekeken om te annuleren en de reservatie volgens hun regels te doen met de kredietkaart van mijn man, maar inmiddels zijn de prijzen verdubbeld en vind ik nergens nog zo'n goede deal als de reservatie die ik momenteel heb staan.

ZOu het OK zou zijn zolang de reservatie op zijn naam staat en hij als bestuurder zijn eigen kredietkaart kan tonen bij het ophalen van de wagen? Of doet hertz daar moeilijk over dat het prepaid gedeelte met een andere kaart werd betaald? Ze antwoorden bij Hertz ook niet op mijn mail.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Allereerst: waarom doe je een prepaid reservering? Je beseft je dat je daarmee een hoop flexibiliteit inlevert en dat het meestal erg weinig oplevert?

Maar goed, de betaling voor prepaid boekingen gaan naar de Europese Hertz toe, en staan helemaal los van de feitelijke reservering. Het enige dat belangrijk is is dat de uiteindelijke /huurder/ bij het ophalen/uitrijden zijn of haar creditcard op tafel legt, welke dat dan ook is.

Als je gebruik wilt maken van de #1 Gold benefits waardoor je niet langs de balie hoeft dan is het in principe de bedoeling dat je de kaart en het rijbewijs zoals die zijn opgeslagen in je account gebruikt bij het uitrijden. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat je alsnog terugmoet naar de balie.
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MG82 »

roelb schreef:
25 okt 2019, 17:25
Allereerst: waarom doe je een prepaid reservering? Je beseft je dat je daarmee een hoop flexibiliteit inlevert en dat het meestal erg weinig oplevert?
Prepaid tarief was ongeveer 350 Euro goedkoper op het totaal, daarom dus. Annuleren kan altijd.
Ik check al een maand de tarieven voor een oneway Vancouver naar Calgary voor augustus 2020. Wordt elke dag duurder jammer genoeg .
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik heb dat soort verschillen bij Hertz nog nooit gezien, maar misschien dat de combinatie Canada en one-way daarvoor zorgt. Sowieso gek, als ik op Hertz.nl kijk voor die route dan krijg ik alleen bij I (LCAR) en G (PCAR) een (redelijk gunstig) prepaid tarief, bij de rest alleen postpaid, met enorme verschillen tussen de categorien. Pricing voor Canada met NL tarieven is toch niet zo stabiel als voor de US lijkt het, en sowieso een stuk hoger dan in de US.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Op onze reservering (Premium SUV - 22 dagen) bij Hertz scheelde het ook dik 200 euro. Ik vind dat toch echt veel geld. En dan nog kan je tot 48 uur van tevoren gratis annuleren.
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MG82 »

De prijzen zijn opvallend hoger in Canada dan in de US ja.
Ik heb gereserveerd op Hertz.be en op vandaag zie ik telkens dat de prepaid toch een verschil oplevert van 200 EUR.
Mijn reservatie is al bijna een maand oud. Ik vind voorlopig niks goedkoper dan 871 EUR voor 16 dagen een minivan (inclusief de oneway fee van 234 EUR). Gisteren was het tarief nog 1900 EUR, vandaag ineens toch weer gezakt naar 1289 EUR, maar dus nog altijd veel duurder dan wat ik nu heb.
Die Duitse site die hier zo vaak wordt aangeraden is ook opvallend duurder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14319
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

hke schreef:
25 okt 2019, 13:43
Ik heb eerst gezocht via rentalcars.com maar ik zag op dit forum happytoursusa.com genoemd worden.
dat scheelt enorm.
een fullsize suv via happytoursusa.com bij alamo voor 1181 dollar.
via rentalcars begint een fullsize suv bij 1900 euro.

wanneer ik dat zo bekijk dan denk ik bijna dat dit niet helemaal klopt.

kan iemand hier aub zijn mening over geven?
ik hoor graag van jullie.
Waarom zou het niet kloppen? Als jij jouw gegevens goed hebt ingevuld is dit de prijs bij Happy Tours. 8)

Enige tijd geleden heb ik Happy Tours ter sprake gebracht hier op het forum voor mijn trip eerder deze maand. Ook ik had er nog nooit van gehoord maar las enkele positieve berichten op FB.

Na mijn vakantie heb ik in dit bericht en dit bericht mijn ervaring gedeeld.

Overigens is het zo dat je enkel met Happy Tours te maken hebt voor het maken van de reservering (behalve als je later weer wilt annuleren, dat moet via de site van Happy Tours). Op het moment dat je de reservering ingeschoten hebt, gaat deze direct door naar de verhuurder en kun je deze daar ook online bekijken. In het geval van Alamo kun je daarna ook nog eens 'Skip the Counter' doen. (Zie voor uitleg dit bericht) zodat je na aankomst gelijk naar de huurauto's kunt lopen zonder je eerst bij de balie te hoeven melden. Scheelt 'gezeur' om extra verzekeringen, die 'decline' je lekker thuis vanachter de computer. :lol:

Een annulering wordt overigens ook direct verwerkt bij de verhuurder heb ik zelf mogen ervaren.

Kortom, zou me geen zorgen maken maar profiteren van het voordeel! :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Terpies schreef:
23 okt 2019, 10:11
Mijn tip (en uit eigen ervaring): gewoon laten staan, back up boeking maken op een klasse die je wilt, en ook een boeking bij National maken, al dan niet EC aisle pick.
Ter plekke in de garage langs de balie, want je hebt immers boeking (uitgeprint meenemen!!!) dus het wordt gewoon ter plekke geregeld.
Geen zorgen maken dat je reservering online niet kunt vinden als je op hertz inlogt. Het heeft schijnbaar iets te maken met dat je bv in .nl ooit bent aangemaakt als llid en bv via .co.uk geboekt hebt.
Als jij een cvonfirmation number hebt en een print van je reservering krijg je gewoon de auto mee tegen het gereserveerde tarief.
Ik had exact hetzelfde afgelopen juni in MCO, en ook mijn naam stond bij Hertz niet op het bordm, dus ben even langs de balie in de garage gelopen.
'no problem sir, pick a car that does not say reserved or is in the reserved spaces and have a safe trip'
Tsja ; een mailtje....
Mensen spreken mensen, kwestie van even bellen
Willen jullie die boeking even koppelen aan mijn account ?
Ja hoor, komt voor elkaar
Thanks voor de tips wat betreft de Hertz boeking! Zodra de vluchten vastliggen zal ik eens bellen met ze. Ik huur wel vaak voor werk via Hertz, maar dat gaat niet via mijn account. Misschien eens op kantoor vragen hoe en wat.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb net een huurauto geboekt via Happy Tours, ik vond het best een goede prijs. Een standaard SUV vanaf LAS en inleveren op LAX van 3 juni t/m 27 juni voor $ 999,04. Inclusief alles. Is dit een prijs waarbij ik toch nog wat verder moet shoppen in de toekomst of is dit inderdaad redelijk?

De vluchttijden kunnen nog wisselen, dus ik heb de ophaal- en terugbrengtijd wat aangepast, zonder dat het duurder werd. We zouden landen in LAS om 11.30 uur, daar heb ik ophalen 8.00 uur van gemaakt en we vliegen terug om 19.00 uur, daar heb ik retourneren om 23.59 uur van gemaakt.

Ik neem aan dat dat geen probleem zal geven?

Verder hoefde je bij de boeking niet veel in te vullen en de voucher is geen PDF, beetje vreemd, dus de rest regel je bij Alamo zelf t.z.t.? Of een week van tevoren skip the counter?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Tja ik vind het een hoge prijs, maar als je perse gegarandeerd een standard SUV wilt boeken, zal het voor jou een prima prijs zijn.
Bij National met EC Executive status met aisle pick is $812 ook inclusief alles, dus dat scheelt al ruim $185.
Met een aisle pick heb je gegarandeerd een midsize SUV, nagenoeg zeker ook een standard SUV en misschien wel een full size SUV.

Bovendien zou je bij Hertz vergelijkbare prijzen vinden als bij National.
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door miesje79 »

Hallo, volgend jaar zomer gaan wij een rondrit maken en ik heb een beetje rond gekeken op dit forum en de genoemde verhuurbedrijven een bezoekje op de website betracht :))
Graag zou ik jullie mening horen over het volgende: bij budget.com zie ik voor onze data's een intermediate suv (we zijn met 2 vol. en 2 kinderen, 2 koffers en 4 handbagages) als voorbeeld gaven zij de Ford Escape voor 690,- (pay now)voor 19 dagen. Nog geen verzekeringen.
We halen hem op in LA en brengen terug in Seattle. Dit lijkt mij een goede prijs (?) wat denken jullie er van? Ik heb nog wat vragen, nog niet eerder voor zo lang een auto gehuurd :roll:
-hebben wij gps nodig of doen jullie alles met de mobiele telefoon?
-welke verzekeringen raden jullie aan?
-welke tijd zal ik invullen (aankomst tijd is 14:55 en vertrek 13:49)

Lees graag jullie tips, gr Annemies
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

- Als je wil navigeren heb je gps nodig, maar die huur je natuurlijk niet via de verhuurder. TomTom op je smartphone werkt prima, er is ook een topic voor autonavigatie: viewtopic.php?f=30&t=60674
- Die staan in de openingspost van dit topic.
- Dan zou ik ophaaltijd 15.30 en inlevertijd 12.30 invullen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

miesje79 schreef:
29 okt 2019, 00:25
Nog geen verzekeringen
Dan doe je iets niet goed. Als Europeaan hoor je, als je via de juiste kanalen/manier reserveert, alle benodigde verzekeringen te hebben (schade/diefstal én aansprakelijkheid. Beide zónder eigen risico.
Sowieso is Budget geen gebruikelijke partij voor Europeanen om te huren in Amerika. Maar als je op een .com website iets wilt reserveren dan moet je ergens aan kunnen geven uit welk land je komt zodat ze de juiste verzekeringen erbij kunnen doen. Als je via een Europese website reserveert gaan ze er meestal al vanuit dat je uit Europa komt en heb je dus ook al de goede verzekeringen (wel controleren natuurlijk)
Extra verzekeringen zoals roadservice/assistance zijn niet noodzakelijk maar als het je een goed gevoel geeft (als je bv niet zelf een band kunt vervangen of bang bent dat je je sleutels verliest of in de afgesloten auto laat) dan zou je het erbij kunnen nemen. Meeste mensen doen dit niet overigens.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer