Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MaJa »

Stan.Gobien schreef:
25 aug 2019, 21:24
MaJa schreef:
23 aug 2019, 13:17
Als er geen reservewiel in de wagen ligt zijn ze toch verplicht je kosteloos te komen helpen?
Is dat zo?
Inmiddels hebben we namelijk ook een rekening van Avis gekregen. $600 voor het afslepen van de garage naar Seattle.
Omdat we de Emergency Roadside Assistence hebben gebruikt staat er.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Tsss, hoe durven ze. Ik heb in april met een auto van National een lekke band gehad zonder daarvoor verzekerd te zijn. Kosteloos opgelost!

Daarnaast een hele negatieve ervaring met Avis op Bonaire achter de rug, voor mij nog een reden om Avis te vermijden.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Vito »

Dat hebben wij met het hier alom geprezen Hertz. Wat een ballentent ..
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

En wij met Alamo, nooit meer. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

En zo is er overal weleens wat :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok. :P

Oftewel, er is altijd wel iets te vinden om kritiek op een bedrijf uit te oefenen.

Ik hecht er niet zoveel waarde aan. In de meeste gevallen zijn het incidenten die niets zeggen over de verdere service van een bedrijf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Hinko schreef:
23 aug 2019, 16:37
Bij alle verhuurders als je voor de "betaal later" optie kiest.
Waar ik al gezocht heb is er de keuze, alleen is de betaal later optie merkelijk duurder dan nu betalen.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Vito »

Coyote schreef:
28 aug 2019, 19:53
Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok. :P

Oftewel, er is altijd wel iets te vinden om kritiek op een bedrijf uit te oefenen.

Ik hecht er niet zoveel waarde aan. In de meeste gevallen zijn het incidenten die niets zeggen over de verdere service van een bedrijf.

Roland
Ben ik met je eens, maar als je eenmaal een slechte ervaring hebt met een bedrijf pas je er wel voor er ooit nog te huren. Ik geef ze die kans niet meer, zelfs al zijn ze vele malen goedkoper. Bedrijven die zo slecht met bij hun ingediende klachten om gaan krijgen van mij geen cent omzet meer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Dan bekijk je het dus puur vanuit je eigen emotie. Begrijpelijk hoor maar bekijk het eens zakelijk. Bij (grote) bedrijven staan de neuzen nou eenmaal niet altijd dezelfde kant op. Zou wel moeten maar is gewoon zo.

Daar komt bij, omdat jij geen gelijk krijgt met jouw klacht betekent nog niet meteen dat Hertz een 'ballentent' is.

Ik heb bij alle grote autoverhuurbedrijven meer dan eens gehuurd. Serieus, altijd netjes en correct behandeld. Ook als er iets aan de hand was. Niet altijd gekregen wat ik wilde maar wel naar tevredenheid opgelost.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Klopt het dat de prijzen voor autohuur 12 maanden van te voren veel goedkoper zijn dan als je later boekt?
Ik kan me herinneren dat de prijzen bij usareisen.de vroeger altijd pas in december bekend waren?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

vana schreef:
02 sep 2019, 12:45
Klopt het dat de prijzen voor autohuur 12 maanden van te voren veel goedkoper zijn dan als je later boekt?
Nope...

Heeft te maken met een groot aantal factoren.

Laat boeken is natuurlijk iets wat vaak duurder zal zijn. Een verhuurder wil graag inzicht in welke auto wanneer van welk punt naar welk punt wordt gereden. Zodra hij daar inzicht in heeft kan hij dat naar gelieve aanpassen. En voor aanpassen mag je ook sturen lezen. Door auto's juist duurder of goedkoper te maken kan hij je sturen in welke auto je wel of niet pakt en zelfs de locatie kan hij je op die manier laten kiezen.

Een mooi voorbeeld zijn de campers. Veel mensen maken vaak vanuit een bepaald punt dezelfde reis. Waardoor er op een bepaald moment te veel campers op 1 en dezelfde plek staan. Bijvoorbeeld iedereen maakt een roadtrip van oost naar west. Dan maak je de camper is het oosten een stuk duurdr. En die in het westen een stuk goedkoper. Dan gaan er vanzelf mensen van west naar oost rijden.

Dan een actueel voorbeeld. Een maatje van mij heeft voor de herfstvakantie een rondje Seattle geboekt. Begon met een intermediate SUV omdat een fullsize of een premium veel te duur was. Inmiddels zijn die laatste 2 ruim onder de intermediate doorgegaan. En vanochtend appte hij nog dat de prijzen nu weer omhoog zijn gegaan maar de intermediate naar beneden. Maar is tevreden met de premium die hij nu heeft.
De premium begon bij bijna $700. Maar heeft hij uiteindelijk gehuurd voor $350 en staat nu inmiddels weer ruim boven de $400.

Dus...

Nee, het is niet altijd perse veel goedkoper. Maar kijk goed rond. Pak een betaal later tarief. Dan kan je altijd nog wijzigen. Ik heb soms voor vakanties wel 20, 25 boekingen gedaan en geannuleerd voordat ik had wat ik wilde voor een prijs die me aanstond.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Donderdag de 12e landen we op LAS, daar een auto oppikken voor 4 weken, dus wil natuurlijk de beste/leukste auto meenemen.

Heb 2 boekingen bij Hertz (president circle en backup full size SUV) en 2 bij National (Aisle en back up standaard SUV

Wat is de slimste/snelste manier om bij beide te kijken wat het aanbod is? Welke volgorde is het makkelijkst? Voorkeur gaat uit om eerst bij National te kijken omdat de Aisle de goedkoopste booking is. Weet niet of je vanuit het vliegveld zo de garage kan inlopen en rondje National en erna gelijk bij Hertz kan checken?

Alvast dank
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Op LAS zitten de garages allemaal bij elkaar, op verschillende verdiepingen.
Je neemt vanaf de terminal de shuttle van eender welke maatschappij (National of Hertz, of als dat te lang duurt pak je de eerste de beste, het zit toch allemaal in 1 gebouw).
https://www.mccarran.com/Transportation/RentalCars
NB je hoeft niet via de balies, je kunt gelijk door naar de garage.
Als National je goedkoopste boeking is, ligt het voor de hand om daar te gaan kijken toch? Als je weet wat je wilt en je slaagt bij National kun je de overige boekingen laten verlopen (of even via de site/link in je email annuleren).
Als je echt tijd en zin hebt kun je bij beide even gaan kijken.
Succes! en laat even weten wat je hebt uitgezocht :)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

vana schreef:
02 sep 2019, 12:45
Klopt het dat de prijzen voor autohuur 12 maanden van te voren veel goedkoper zijn dan als je later boekt?
Ik kan me herinneren dat de prijzen bij usareisen.de vroeger altijd pas in december bekend waren?
Nee, die fluctueren enorm, maar soms kan het ook zijn dat prijzen maandenlang hetzelfde zijn. En ook verschilt het weer per locatie. Ik boekte in april een auto voor oktober en sindsdien regelmatig de prijzen gecheckt. Nu nog steeds hetzelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb een auto geboekt bij Hertz.es op 10 augustus die nu 400 euro duurder is (Premium SUV, 1181 euro). Alle grote aanbieders elke week gecheckt na boeking, maar krijg die klasse niet meer goedkoper. Ben er ook best blij mee, moet ik zeggen.

Toch blijf ik geregeld kijken. Want ondanks dat ik een Pay now-tarief heb, kan ik gewoon tot 48 uur voor aanvang gratis annuleren. Dáár let ik wel altijd op bij boeking. Ik snap dat Betaal later dan ook niet altijd, tenzij mensen echt in die laatste 48 uur nog wel wijzigen óf de boeking als backup gebruiken voor een andere boeking. Het is altijd duurder dan direct betalen. Ik heb voor deze boeking ook al een andere geannuleerd en het geld was binnen 2 dagen terug.

Bij onze vorige reis heb ik ook een keer of 4 geannuleerd tot ik echt tevreden was.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Ik had voor afgelopen juni naar Canada ook al gewoon alles vooruit betaald. Toen we de reis moesten annuleren had ik binnen een dag al mijn geld terug op de rekening.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Precies, ik doe dat regelmatig.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

@Terpies

Dank voor je reactie, ik heb er zin in! Ik zal eens iets moois gaan uitzoeken en zal het hier even laten weten!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
02 sep 2019, 15:20
Je neemt vanaf de terminal de shuttle van eender welke maatschappij (National of Hertz, of als dat te lang duurt pak je de eerste de beste, het zit toch allemaal in 1 gebouw).
https://www.mccarran.com/Transportation/RentalCars
Op LAS zijn er geen "merkgerichte "shuttles.
Het zijn gewone merkloze busen die van aankomst naar het McCarran's Rental Car Center rijden.
Je zet je reisgezelschap op een bankje en je zoekt zelf een jouw passende auto uit.
Gewoon bij de goedkoopste huur beginnen en een beetje shoppen....
Niets naar je gading ?
Ga je toch gewoon binnen hetzelfde pand naar je andere huur.
Take it easy....
[media]
[/media]
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

nieuwenoord schreef:
02 sep 2019, 16:30
Ik snap dat Betaal later dan ook niet altijd,
Met sommige kortingcodes valt er niks te kiezen. En kan je alleen maar Pay later kiezen. Dat kan oplopen tot verschillen van soms wel de helft. Dan betaal ik met alle plezier later.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer