Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 10:59
Ik heb een AMEX Plat kaart (Dus verzekering heb ik al standaard)
Welke verzekeringen doel je dan op ?
Over het algemeen is het voor Europeanen goedkoper om de auto te huren INCL de CDW/LI verzekeringen dan zonder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 10:59
Het kiezen van deze klasse zorgt al gauw voor een huurprijs van 80 euro per dag (wat mij enigszins hoog lijkt). Hebben jullie tips welke maatschappij en aanpak? Ik heb een AMEX Plat kaart (Dus verzekering heb ik al standaard) en kom via Hertz niet veel lager uit dan 1350 euro voor 17 dagen.
Ik vraag me af hoe jij aan zo'n hoge huurprijs per dag komt. Of ben je een jonge bestuurder?

Zelfs zonder alle National-foefjes kom ik bij Alamo uit op een huurprijs van nog geen € 47 per dag. Dat is incl. alle benodigde verzekeringen en 2e bestuurder.

Voorbeeld: huren en inleveren op SFO van 31/8-15/9 (je geeft geen specifieke data) kan al voor € 703 bij uscarhire.com. Je huurt dan specifiek een cabrio. Of je ook een Mustang meekrijgt hangt af van het aanbod op dat moment op SFO.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2019, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bmwaddict »

Terpies schreef:
01 aug 2019, 11:07
Als je perse een cabrio wilt rijden moet je een cabrio huren.
Als je een cabrio huurt heb je KANS op een Mustang (je huurt nl een klasse, geen specifieke auto).
Als je flexibel bent en je hoopt op een cabrio kun je een EC Executive aisle reservering maken (of bij Hertz een Ultimate Choice) en kun je HOPEN op een cabrio. Deze reservering vervalt automatisch als je deze niet gebruikt.

Succes.
Dus je kunt in theorie twee reserveringen plaatsen (is ultimate choice hetzelfde idee als national aisle choice?) en bij wijze van spreken toch een andere auto regelen ter plekke via rentalcars.com/of iets anders (om te komen tot de laagste prijs?)

Goed punt mbt mustang vs andere cabrio. Uiteindelijk gaat het ons om het kunnen rijden zonder dak. Dus dat is acceptabel.
sanook schreef:
01 aug 2019, 11:15
bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 10:59
Ik heb een AMEX Plat kaart (Dus verzekering heb ik al standaard)
Welke verzekeringen doel je dan op ?
Over het algemeen is het voor Europeanen goedkoper om de auto te huren INCL de CDW/LI verzekeringen dan zonder.
Amex Plat heeft standaard een verzekering voor auto huur. Dus dat hoef ik nooit apart bij te boeken of te checken.
Coyote schreef:
01 aug 2019, 11:15
bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 10:59
Het kiezen van deze klasse zorgt al gauw voor een huurprijs van 80 euro per dag (wat mij enigszins hoog lijkt). Hebben jullie tips welke maatschappij en aanpak? Ik heb een AMEX Plat kaart (Dus verzekering heb ik al standaard) en kom via Hertz niet veel lager uit dan 1350 euro voor 17 dagen.
Ik vraag me af hoe jij aan zo'n hoge huurprijs per dag komt. Of ben je een jonge bestuurder?

Zelfs zonder alle National-foefjes kom ik bij Alamo uit op een huurprijs van nog geen € 47 per dag. Dat is incl. alle benodigde verzekeringen en 2e bestuurder.

Voorbeeld: huren en inleveren op SFO van 31/8-15/9 (je geeft geen specifieke data) kan al voor € 703 bij uscarhire.com. Je huurt dan specifiek een cabrio. Of je ook een Mustang meekrijgt hangt af van het aanbod op dat moment op SFO.

Roland
Hertz en National websites. Ook rentalcars.com Of via AMEX direct. Allemaal rond de 1200-1450 euro voor 17 dagen.

Even als voorbeeld via national. 770 USD voor 17 dagen (28 aug - 16 september) op basis van aisle choice. Als je convertible kiest zit je al op 1639 of 1721 USD. Is al gauw 90 euro per dag. Dank voor de tip mbt uscarhire btw is inderdaad serieus lager en zeker een optie als dit afzet tegen national. Ik ben overigens geen jonge bestuurder :).

Afbeelding
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij National betaal je voor de door jou genoemde periode met aisle pick $589 en specifiek cabrio $1015
Capture 34.JPG
Capture 33.JPG
Ik zou beide reserveringen (specifieke reservering van een cabrio kun je wellicht beter niet bij National maken indien elders goedkoper) maken en ter plekke kijken of er een cabrio in de aisle staat, zo niet dan pak je een auto uit de gereserveerde klasse, al dan niet bij een andere verhuurder.

Kijk wel goed of je kostenloos kunt annuleren tot moment van ophalen, anders heb je alsnog kosten van de annulering.
Laatst gewijzigd door Gast op 01 aug 2019, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 11:27
Amex Plat heeft standaard een verzekering voor auto huur. Dus dat hoef ik nooit apart bij te boeken of te checken.
Heb je ook gekeken naar de tarieven INCL de verzekeringen (Als EU ingezetene), want zoals gezegd zijn die tarieven vaak lager dan wanneer bv een Amerikaan dezelfde auto huurt zonder de verzekeringen. Je moet dan wel boeken via een EU website of eventueel op de website aangeven dat je uit EU komt.
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2019, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bmwaddict »

Terpies schreef:
01 aug 2019, 11:32
Bij National betaal je voor de door jou genoemde periode met aisle pick $556 en specifiek cabrio $959.
Capture 34.JPGCapture 33.JPG

Ik zou beide reserveringen (specifieke reservering van een cabrio kun je wellicht beter niet bij National maken indien elders goedkoper) maken en ter plekke kijken of er een cabrio in de aisle staat, zo niet dan pak je een auto uit de gereserveerde klasse, al dan niet bij een andere verhuurder.

Kijk wel goed of je kostenloos kunt annuleren tot moment van ophalen, anders heb je alsnog kosten van de annulering.
Dank. Zie alleen dat jij 29 pakt i.p.v. 28 augustus. Dus een dag minder. Ik denk dat de aanpak met isle choice via National een goede zou zijn op de gok en via carhireus oid cabrio klasse. National brengt geen kosten in rekening ? Idd dan dan wel even checken of ik kan annuleren bij de laatste.
sanook schreef:
01 aug 2019, 11:35
bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 11:27
Amex Plat heeft standaard een verzekering voor auto huur. Dus dat hoef ik nooit apart bij te boeken of te checken.
Heb je ook gekeken naar de tarieven INCL de verzekeringen (Als EU ingezetene), want zoals gezegd zijn die tarieven vaak lager dan wanneer bv een Amerikaan dezelfde auto huurt zonder de verzekeringen. Je moet dan wel boeken via een EU website of eventueel op de website aangeven dat je uit EU komt.
Mogelijk begrijpen we elkaar verkeerd, maar ik betaal dus niets voor verzekering omdat ik dit dus al “gratis” heb via mijn creditcard. Ik zou dus juist zonder verzekering moeten proberen te boeken als dat mogelijk is (of bedoel je dit juist :-))
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ja, je moet juist proberen om mét verzekering te boeken omdat dat vaak goedkoper uitpakt, mits je via een EU website boekt of op de website duidelijk aan kunt geven dat je uit de EU komt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik zag dat ik verkeerde datum had, inmiddels aangepast.
National laat niet opgehaalde reserveringen na 24 uur automatisch vervallen (evenals Hertz), ik annuleer persoonlijk altijd wel even netjes.
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2019, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bmwaddict »

sanook schreef:
01 aug 2019, 11:50
Ja, je moet juist proberen om mét verzekering te boeken omdat dat vaak goedkoper uitpakt, mits je via een EU website boekt of op de website duidelijk aan kunt geven dat je uit de EU komt.
Check! Had ik eerlijk gezegd al zo gedaan. Maar goed om te weten. Thanks
Terpies schreef:
01 aug 2019, 11:51
Ik zag dat ik verkeerde datum had, inmiddels aangepast.
National laat niet opgehaalde reserveringen na 24 uur automatisch vervallen (evenals Hertz), ik annuleer persoonlijk altijd wel even netjes.
Ok! Vreemd genoeg krijg ik andere prijzen. Enige idee waarom ? Ik zou dan voor executive aisle gaan en die laten vervallen als er geen cabrio zou staan. Wellicht ook bij hertz proberen op dezelfde manier? Kun jij de prijzen daar toevallig ook voor zien? Ik heb daar zelf nog niet hetzelfde type lidmaatschap als National (lukt dat überhaupt wel met vertrek over een paar weken vanaf nu?)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik zie dat je sinds vandaag nieuw op het forum bent @bmwaddict, er staat het een en ander uitgelegd in het start topic van het National draadje viewtopic.php?f=30&t=61731&start=1520 en in het National topic zelf ;)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bmwaddict schreef:
01 aug 2019, 11:27
Hertz en National websites. Ook rentalcars.com Of via AMEX direct. Allemaal rond de 1200-1450 euro voor 17 dagen.

Even als voorbeeld via national. 770 USD voor 17 dagen (28 aug - 16 september) op basis van aisle choice. Als je convertible kiest zit je al op 1639 of 1721 USD. Is al gauw 90 euro per dag. Dank voor de tip mbt uscarhire btw is inderdaad serieus lager en zeker een optie als dit afzet tegen national. Ik ben overigens geen jonge bestuurder .
Van 28 aug - 16 sept zijn overigens 18 dagen.

Via uscarhire.com met kortingscode 388 betaal je dan ong. EUR 897. Dat is EUR 49,82 p/dag incl. 2e bestuurder en alle benodigde verzekeringen. Omdat je 2,5 week huurt is dat in verhouding weer duurder. Vaak wordt er per week gerekend. Als je dan 4 dagen extra huurt maakt dat de huurprijs per dag vaak hoger.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kaiser chief »

Mogelijk een stomme vraag, maar wat is verschil tussen premium en luxury? Voor de dagen dat ik zoek is de prijs van beide hetzelfde.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Bij Hertz huren ? Ben je al Gold member of ga je dat worden ? Dit lezen !

Bericht door bedeve »

Iedere Hertz hurende gold member weet dat al een beperkt aantal dagen huur zorgt voor een korting op de volgende huur.
Ik had door 18 dagen in mei $ 45 korting op de volgende huur.
Heeft te maken met dagen en besteed bedrag.
vooral in dat laatste wil ik niet ver gaan.
Hertz heeft nu een aktie waarmee je heel veel Gold member punten kunt winnen.

Dat in combinatie met de Flying Blue Miles die je per huur krijgt levert heel veel voordeel op.
Ben je geintresseerd in de Flying Blue Miles via de gelijknamige AMEX CC ; stuur mij dan een PB zodat ik je kan uitnodigen voor een jaar gratis gebruik.

Los daarvan is hier de link naar Hertz Gold Members campagne.
Ik durf het bijna niet te zeggen; het lijkt er op dat Hertz concurent National aan het overtreffen is met het in de watten leggen van deelnemers aan hun loyalty programma.

Zie hier ;

https://winthesummerwithhertz.com/?lang ... content=NL
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
thibpwlsx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2019, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Huurauto

Bericht door thibpwlsx »

Hoi,
Ik zou graag met een vriend volgend jaar naar Michigan op vakantie gaan. Op dat moment zijn we beiden 19 jaar, maar ik merk op dat het niet lukt om op die leeftijd een auto te huren. Is er echt geen manier om daar toch een auto te bemachtigen ?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Minimumleeftijd is 21.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb net een boeking op hertz.co.uk gemaakt, begonnen als guest, en op de laatste pagina een nieuw scherm geopend en ingelogd ivm President Circle status. Dat ging allemaal goed, hij ziet dan m'n account gegevens, creditcard etc. Alleen in de bevestigingsmail staat geen Gold Canopy service, en als ik ingelogd ben kan ik m'n boeking ook niet vinden, ook niet als ik zoek op boekingsnummer.
Als ik niet inlog vind ik 'm wel op achternaam en boekingsnummer. De hier eerder gedeelde truck om te wijzigen en dan in te loggen werkt ook niet.

Iemand tips om de reservering nu aan m'n account gekoppeld te krijgen? Heb customer service al gemaild maar krijg nog geen reactie.

Ik heb ook even een boeking gemaakt terwijl ik wel ingelogd ben en dan is het wel Gold Canopy service. Maar ruim $100 duurder :(
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huurauto

Bericht door Martin & Marianne »

thibpwlsx schreef:
03 aug 2019, 19:44
Hoi,
Ik zou graag met een vriend volgend jaar naar Michigan op vakantie gaan. Op dat moment zijn we beiden 19 jaar, maar ik merk op dat het niet lukt om op die leeftijd een auto te huren. Is er echt geen manier om daar toch een auto te bemachtigen ?
Het is wel handig om wat meer informatie te geven. Michigan is een bijzondere keus. Ik zie echter in je andere topic dat je daar familie hebt. Is het dan niet mogelijk dat je van hun een auto leent? Wel goed kijken hoe het verzekeringstechnisch zit. Een andere oplossing is er niet echt. Of een paar jaar wachten. En zijn genoeg andere leuke bestemmingen.

Marianne
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Bij Hertz huren ? Ben je al Gold member of ga je dat worden ? Dit lezen !

Bericht door vinceG »

bedeve schreef:
02 aug 2019, 17:37
Iedere Hertz hurende gold member weet dat al een beperkt aantal dagen huur zorgt voor een korting op de volgende huur.
Ik had door 18 dagen in mei $ 45 korting op de volgende huur.
Heeft te maken met dagen en besteed bedrag.
vooral in dat laatste wil ik niet ver gaan.
Hertz heeft nu een aktie waarmee je heel veel Gold member punten kunt winnen.

Zie hier ;

https://winthesummerwithhertz.com/?lang ... content=NL
Damn tot 17 sept maar :(
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Laurens90 »

harryh schreef:
04 aug 2019, 17:53
Iemand tips om de reservering nu aan m'n account gekoppeld te krijgen? Heb customer service al gemaild maar krijg nog geen reactie.

Ik heb ook even een boeking gemaakt terwijl ik wel ingelogd ben en dan is het wel Gold Canopy service. Maar ruim $100 duurder :(
Ik had hetzelfde probleem alleen dan wel bij hertz.nl geboekt.
Ik heb customer service gebeld en boeking kon toen aan mijn account gekoppeld worden. Weet niet of dit ook lukt als je bij buitenlandse versie geboekt hebt.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hamilton »

Weet iemand of de $20 trick echt iets is? Ik bedoel, kun je op die manier bij een greeter een grotere auto proberen te krijgen? Niet dat ik dat per se wil, maar ik vroeg het me af omdat ik het soms wel eens lees.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer