Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Hoi @Marcel5050 ,

Tsja reviews....
Zijn die op de plek waar jij zoekt anders voor Hertz of Alamo of.... ?
Vertellen die reviews dat een auto plotseling uitvalt, of dat er geen wielen onder zitten ?
Als jij een auto vind die jou past voor een aantrekkelijk tarief is het toch goed.
Iets belangrijkers dat reviews is wel of je bij je Avis zoektocht de verschillende Europese landen hebt betrokken.
De tarieven van.nl zijn nu eenmaal anders dan die van .de of .fr
Welke AWD heb je gebruikt ?
Levert Flying Blue # F982700 jou een tariefsverbetering op ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

@Marcel5050 : Wat Bedeve zegt inderdaad, en als je denkt dat je misschien geen recht hebt op de kortingscode die Bedeve doorgeeft, probeer dan eens AWD H811101, deze is voor iedereen bruikbaar !
Ik heb zelf goede ervaring met AVIS. Hun prepaid aanbieding waren voor mij de laatste 2 keer zeer goed. Ook goede ervaring met omruilen van de auto vanwege inbraak(schade). Wel eerst even privileged member worden voordat je boekt, dan kun je meteen naar de garage doorlopen.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

23 Juli vertrek ik eindelijk naar SFO, nu heb ik bij Budget twee reserveringen staan in twee categorien Standard Sport (Ford Mustang Coupe or similar) en de andere is Standard Elite Coupe (Dodge Charger R/T or similar). Kan ik deze laten staan of moet ik er één hiervan annuleren?
Doel is dat ik in de huur periode een Ford Mustang Coupe (GT) mee kan krijgen als ze die hebben staan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
15 jul 2019, 12:50
@ Marcel5050 : als je denkt dat je misschien geen recht hebt op de kortingscode die Bedeve doorgeeft, probeer dan eens AWD H811101
.....Of wordt Flying Blue member,

https://login.klm.com/enrol/flyingblue
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

FabiandJ schreef:
15 jul 2019, 13:32
Kan ik deze laten staan of moet ik er één hiervan annuleren?
Wat staat er in de voorwaarden aangaande het niet ophalen van een auto?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Opmerking moderator

Bovenliggende berichten niet citeren aub
If you reserve any type of vehicle that requires a credit card hold and you no longer require the rental, you must cancel the reservation before the scheduled pick-up time or you will be charged a $75.00 fee ($50.00 for a budget.com paid rental).

Ik heb alleen de optie gekozen Pay At Desk, dus mijn CC hebben ze niet.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

bedeve schreef:
15 jul 2019, 14:00
sanook schreef:
15 jul 2019, 12:50
@ Marcel5050 : als je denkt dat je misschien geen recht hebt op de kortingscode die Bedeve doorgeeft, probeer dan eens AWD H811101
.....Of wordt Flying Blue member,

https://login.klm.com/enrol/flyingblue
Flying blue heb ik.
Heb op alle manieren geprobeerd rechtsreeks bij Avis,zonder in te loggen 430€,ingelogd met 10%korting voor eerste huur,430€,ingelogd met AWD code die ik via mail kreeg,430€.
Gebruikersavatar
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door JeffreyC »

Gisteren eindelijk onze wagen geboekt voor de 21-daagse roadtrip aan de westkust.
Bij Avis is er (nog t/m vandaag denk ik) een fikse korting.

Wij betalen 904 euro voor een Chevrolet Tahoe. Deze stond een paar weken geleden nog op 1.500 euro.
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cornekev »

Bepaalde CPD gebruikt?
Gebruikersavatar
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door JeffreyC »

Lid geworden bij Best Western Rewards en code K850800 gebruikt.

https://www.avis.com/en/business-progra ... st-western
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

JeffreyC schreef:
17 jul 2019, 11:58
Gisteren eindelijk onze wagen geboekt voor de 21-daagse roadtrip aan de westkust.
Bij Avis is er (nog t/m vandaag denk ik) een fikse korting.

Wij betalen 904 euro voor een Chevrolet Tahoe. Deze stond een paar weken geleden nog op 1.500 euro.
Forse prijs voor 21 dagen, dik 40euro per dag...of betaal je underage fee? Of drop off kosten?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Opmerking moderator

Bovenliggende berichten niet citeren aub
Valt wel mee toch? Ik betaal €937 euro voor 26 dagen voor een Ford Mustang Coupe bij Budget. Heb Duitsland als land gekozen scheelde gigantisch in prijs en de benodigde verzekeringen zaten inclusief. Gebeld met Budget of dit voor problemen zou zorgen aangezien ik gewoon Nederlander ben, maar ze gaven aan dat dit geen probleem moet zijn.

Wil ik nu dezelfde auto etc ben ik €3000 kwijt, de base prijs is al hoger maar nu is ook alles zonder de benodigde verzekeringen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je uit een Europees land komt zijn de benodigde verzekeringen in de US altijd inclusief.
Vorig jaar in Miami kon ik voor mijn National reservering twee verschillende Mustang convertibles meenemen en betaalde toen ook rond de $20-$25 per dag. Alles meer dan $30 per dag is in mijn ogen teveel, ongeacht de auto. Maar ik snap de fascinatie voor specifiek de Mustang convertible niet zo...mijn manco denk ik...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Terpies Je hebt gelijk mbt de maximale prijs per dag.

De fascinatie mbt de Ford Mustang...
Tsja ; The poor mans sportscar...
Wie wil er mee rijden ?
Wie rijdt er mee ?
Wil je daar bij horen ?
Ik niet !!
Maar dat mag geen nomatieve uiting zijn.
Ieder ander kiest op basis van eigen uitgangspunten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

Terpies schreef:
17 jul 2019, 22:59
Alles meer dan $30 per dag is in mijn ogen teveel, ongeacht de auto.
Dit is een mooi streven, maar is een dergelijke prijsstelling voor iedereen wel haalbaar? Prijzen hangen ook af van het moment van boeken, periode waarin je boekt (hoogseizoen of laagseizoen) en locatie. Ik heb altijd wel redelijke deals gevonden, maar de $30 per dag al teveel is mij nog nooit echt gelukt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij autohuur is er geen grens, geen beperking en geen verplichting: tot aan de dag van ophalen kan alles voor mi nog veranderen en blijft het spannend wat de uiteindelijke prijs wordt.
Dat maakt het spel leuker dan bv vliegtickets omdat dat bij boeking definitief is. Het moment van boeken is bij autohuur niet echt relevant:je gaat net zo lang door met boeken en annuleren tot aan dag van vertrek...ik boek en annuleer soms wel 20 keer per vakantie...

Natuurlijk zijn er verschillen in locaties en periodes in het jaar maar als goedkoop vliegen naar x plus hoge autohuur duurder is dan duur vliegen naar y met een lagere autohuur is dat ook iets om rekening mee te houden.

Zo lijkt vliegen op sanford goedkoper met een charter (met het door mij vreselijk gevonden tui), dan een lijnvlucht met een normale maatschappij op mco, maar qua autohuur beperk je je enorm op sanford en zijn de prijzen hoger dan op mco waar je ook nog eens meer keus (en dus kans op een betere deal hebt).

Voor mij hangen prijzen voor vlucht en autohuur wel degelijk samen. Maar ik ben zodanig flexibel qua plaats en tijd dat ik de ruimte heb om de voor mij beste prijzen te kunnen benutten.

Met hoogste status en vrije keus, zoals bij Avis, maar met name bij National en Hertz, is het mij altijd gelukt om (ruim) onder de $30 te blijven. Maar ik neem genoegen met wat ik ter plekke kan regelen (al dan niet mbv backup boeking)...dat spel op locatie is voor mij het leukste, en ik ben nog nooit teleurgesteld en heb nog nooit mijn backup boeking hoeven te gebruiken (die boeking dient alleen ter geruststelling van mijn eega dat we zeker met een goede auto de parkeerplaats verlaten na een lange reis).

Ooit op IAD een midsize SUV gehuurd en met een Hummer weg gereden (in 2008, toen dat nog leuke auto’s waren)...overigens was dat bij Avis...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

FabiandJ schreef:
17 jul 2019, 21:43

Valt wel mee toch? Ik betaal €937 euro voor 26 dagen voor een Ford Mustang Coupe bij Budget. Heb Duitsland als land gekozen scheelde gigantisch in prijs en de benodigde verzekeringen zaten inclusief. Gebeld met Budget of dit voor problemen zou zorgen aangezien ik gewoon Nederlander ben, maar ze gaven aan dat dit geen probleem moet zijn.

Wil ik nu dezelfde auto etc ben ik €3000 kwijt, de base prijs is al hoger maar nu is ook alles zonder de benodigde verzekeringen.
Welke locatie en periode zoek je?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Opmerking moderator

geen bovenliggende berichten citeren ajb
San Francisco van 23 juli 17:00 tm 17 augustus 7:00. Ik heb op dit moment twee reserveringen staan bij Budget.com voor die periode in de XB klasse voor €937 en in de XS klasse voor €970 euro. Bij de boeking staat nu wel County of residence "Duitsland" ipv "Nederland". Op het moment dat ik de reservering deed waren deze klasses als Nederlander niet mogelijk. De reserveringen zijn inclusief extra rijder en de verzekeringen Cover The Car en Third Party Liability. Deze zaten tijdens het boeken inclusief en betaal ik dus niks extra's voor. Als ik het nu zou willen reserveren dan zitten deze niet meer inclusief.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

FabiandJ schreef:
18 jul 2019, 07:45
San Francisco van 23 juli 17:00 tm 17 augustus 7:00.
Vlieg je vroeg op 17 augustus? Waarom dan niet een auto huren t/m 16 augustus 17 u? Scheelt weer een dag huur.
FabiandJ schreef:
17 jul 2019, 21:43
Ik betaal €937 euro voor 26 dagen voor een Ford Mustang Coupe bij Budget.
Staar je niet blind op merk en model. Je huurt een auto uit een bepaalde klasse waar deze Mustang Coupe ook onder valt. Grote kans dat je een andere auto meekrijgt.

In welke klasse valt deze auto, Standard, Intermediate? Dan kan ik 'm via uscarhire.com voor bijna € 100 goedkoper huren. Lever ik 'm de 16e om 17 u in scheelt dat nog meer. Ga ervan uit dat je 25+ bent?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

FabiandJ schreef:
18 jul 2019, 07:45
Bij de boeking staat nu wel County of residence "Duitsland" ipv "Nederland". Op het moment dat ik de reservering deed waren deze klasses als Nederlander niet mogelijk.
Weet niet of ik dat wel zo zou aangeven. Snap dat je met 'Duitsland' goedkoper uit bent. Vraag is alleen of het problemen 'kan' opleveren in geval van schade...

Nu zal men hier vast roepen, maakt niets uit! Maar we weten niet wat gevolgen kunnen zijn (of heeft iemand hier ervaring mee)?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer