Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

NielsC schreef:
04 jul 2019, 22:43
Ah, ik wou hem reserveren alleen mijn sessie was verlopen dus ik moest opnieuw inloggen.
Probeer het is zonder inloggen. Komen soms ook hele "wonderlijke" prijzen uit... :blink:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Vraagje over Additional Driver bij Alamo. Dit staat er op hun eigen website: https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... river.html
Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are: California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.
Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin allows a spouse to be an automatic authorized driver as long as age and driver's license qualifications are met.
Stel je haalt de auto op in Las Vegas. Je Spouse is dan automatisch een additional Driver. Maar je gaat daarna een rondreis doen en je komt in een andere staat dan California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon of Wisconsin. Ben je dan nog steeds 'authorized'.

Zelf zou ik verwachten dat je contract gewoon de hele reis geldig is maar je kan het op meerdere manieren uitleggen. Iemand die hier uitsluitsel over durft te geven.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het gaat om de staat waarin je huurt, daarvoor gelden de voorwaarden, want daar ga je de overeenkomst aan. Wat jij daarna doet qua reis moet je zelf weten, als je maar niet in staten/landen komt die zijn uitgesloten in de voorwaarden.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

En wat voor een staten/landen zouden dat moeten zijn? Alamo sluit alleen Mexico uit..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Njit Voorwaarden zijn altijd wel leuk leesvoer. Jij hebt een klein stukje te pakken. Als je verder leest ,het zal aan het eind van het verhaal zijn , zie je dat je altijd rijd volgens de voorwaarden zoals ze gelden op de plek waar de huur start.
Welke staatsgrenzen je passeert ,waar je de auto weer inlevert is allemaal niet relevant.
De startplek bepaalt de voorwaarden.
Zoals die zijn opgesteld door de verhuurder.
En conform de wettelijke bepalingen van de staat waar jouw startplek is.
By law ,and you better don't mess with the law ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Njit Ik trok je vraag even algemener, want je vraag is ook relevant voor andere verhuurders.

Alamo sluit MExico uit (net als de meeste verhuurders overigens).
Sixt sluit bv alle staten uit die niet direct grenzen aan de staat waarin gehuurd wordt: het is niet toegestaan. Voor een grote road trip is Sixt dus geen goede keus.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 jul 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

@bedeve Ben je nu wel of niet autorized in andere staten dan California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon of Wisconsin?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Terpies schreef:
05 jul 2019, 11:53
Sixt sluit bv alle staten uit die niet direct grenzen aan de staat waarin gehuurd wordt: het is niet toegestaan. Voor een grote road trip is Sixt dus geen goede keus.
Dat van Sixt wist ik ja.. Zou ik ook nooit aanraden..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Njit je leest het verkeerd.
Er staat: als je huurt in de door jou genoemde staten dan is je spouse automatisch gratis tweede driver.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

@Terpies Het ging me om dit stukje: 'There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.'

En buiten die staten? Ik ben er zelf altijd vanuit gegaan dat je contract na ophalen voor alle staten geldig is maar het staat er wel krom.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

vande alamo site: https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... river.html
Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are: California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.
Het eerste gedeelte is relevant: je spouse is automatisch authorised driver, het tweede deel zegt dat er geen fees zijn voor deze extra authorized driver. Het staat er wel verwarrend, dat ben ik met je eens.. (imho had er ook moeten staan: rent ipv drive).
Als je het zo interpreteert als jij doet zou je dus in de overige staten apart de fee wel moeten betalen als je er gaat rijden...lijkt me beetje krom...
Wij als toeristen rijden natuurlijk vaak in meerdere staten, maar voor amerikanen zal dit niet zo gebruikelijk zijn.
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WpuntNL »

Ik denk dat het antwoord van Bevede duidelijk genoeg is toch?

Je huur start in een spouse-is-free staat. Dan maakt het niet uit waar je die auto mee naartoe neemt. Je spouse is een free additional driver.

Waar twijfel je over?
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SpaceAce »

WpuntNL schreef:
05 jul 2019, 12:20
Je huur start in een spouse-is-free staat. Dan maakt het niet uit waar je die auto mee naartoe neemt. Je spouse is een free additional driver.
Dus stel, je huurt hem in Nevada. De spouse is automatisch als tweede rijder erbij gezet. De spouse rijdt in Arizona en er gebeurd een ongeluk. Dan ben je dus ook in dat geval verzekerd?
Terpies schreef:
05 jul 2019, 12:19
Het staat er wel verwarrend, dat ben ik met je eens.. (imho had er ook moeten staan: rent ipv drive).
Ja, exact dit dus. Dat is de reden waarom we ineens zijn gaan twijfelen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

je huurovereenkomst is aangegaan in Nevada, met jou als tweede driver. Omdat je in Nevada automatisch gratis tweede bestuurder, want spouse, bent hoef je niet te betalen. Je bent in de volledige huurperiode tweede bestuurder, de huurlocatie maakt alleen uit voor de kosten, want in die genoemde staten ben je automatisch tweede driver als spouse.
Daarna maakt het niet meer uit waar je rijdt, tenzij het land/staat is uitgesloten in de overeenkomst.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Helder!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door lax-lax »

Iemand tips hoe ik voor mijn reis in november de beste prijs voor een huurauto (SUV) voor één week in LAX kan scoren? Wachten op prijsdalingen, gebruiken van coupons? Bepaalde sites in het oog houden? Thx!
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WpuntNL »

Via de geijkte sites een goede prijs zoeken en de boel in de gaten blijven houden.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

lax-lax schreef:
05 jul 2019, 14:26
Iemand tips hoe ik voor mijn reis in november de beste prijs voor een huurauto (SUV) voor één week in LAX kan scoren?
De XXXXX tips hier over de voordelen van Nationa' s Emerald Club en Hertz " s Gold Canopy kunnen je toch niet ontgaan zijn ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Iemand ervaring met Vehicle Rent?Vind voor mijn vakantie van 11 tot 27 maart 2020 in Miami een Gezinswagen( Toyota Camry o.d.)voor amper 305 €
Ik lees hier wel volgende tekst bij,
. Hoewel de Collision Damage Waiver (CDW) uw aansprakelijkheid voor schade aan het voertuig vermindert bij botsingen, geldt voor een aantal andere veelvoorkomende schadeposten nog steeds het eigen risico.
Nu dacht ik steeds dat in USA geen eigen risico was of heb ik het verkeerd voor?
JJ1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door JJ1987 »

Komende september vliegen we op SF en na 3 dagen in de stad willen we vervolgens een auto huren voor de rest van de reis (naar LV). Is het aan te raden om in ons geval een auto te huren op SFO, ipv in de stad zelf? Wat ik veelal lees is dat daar een stuk meer keuze is qua auto's. Of valt dit mee, en is er ook genoeg keuze in de stad?

Ik denk aan Alamo / National / Hertz.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer