Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Ah, Alamo laat weten dat omdat ik bij een derde partij heb geboekt, ze geen actuele dagprijs hebben. Dit moet ik bij de reisagent opvragen of bediscussiëren aan de balie bij aankomst. Dus.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
27 jun 2019, 15:32
Voor de rest wel tevreden met ze hoor en ik vind dat ik bij hen een prima prijs heb gekregen voor mijn Fly & Drive deal. Maar dit is een beetje jammer, en voelt als afzetterij, dat wel.
Jeetje Kletskous...geboekt via een reisbureau? In jouw geval kan ik me dat nou helemaal niet voorstellen....
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kletskous »

Was het destijds ook niet van plan. Maar ik kwam zelf telkens érg duur uit voor mijn wensenlijstje en zij hadden een prima deal voor de drie vluchten (heb nl. een heen/terug andere bestemming en daarnaast ook nog een binnenlandse vlucht) en autohuur. Dus keus dan snel gemaakt ! Rest allemaal zelf geregeld hoor :)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jojom
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019, 23:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jojom »

Heb al veel gelezen in dit topic, maar het lukt me met die informatie niet om voor een lagere prijs te boeken dan nu gedaan bij Uscarhire.
Kom regelmatig tegen dat prijzen bij die verhuurder sterk kunnen fluctueren, maar prijs blijft al maanden gelijk.
Verder zie ik reacties die negatief zijn over huren bij een broker, maar bij direct huren zijn we veel duurder uit.

Waar gaat het om?
We huren 2 auto's. Eerst 5 dagen Chicago, dan 9 dagen Las Vegas en vervolgens weer 6 dagen Chicago. Alles in de maand augustus.
Voor 1 auto zijn we bij elkaar €1057 kwijt. Bij elkaar dus ruim €2100, een heel bedrag.

Heeft iemand misschien tips op welke manier voor een interessantere prijs gehuurd kan worden?
Of moet ik constateren dat huren bij Uscarhire zo gek nog niet is?
jojom
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019, 23:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jojom »

Bedenk dat het handiger is om voor de langste periode het huurbedrag te melden en welk type auto.
Las Vegas is van 13-22 augustus en we huren een Standard SUV (SFAR) bij Alamo: Nissan Pathfinder of similar.
Totaal voor €437 met 2e chauffeur gratis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Markstaal schreef:
04 jun 2019, 08:11
Zojuist de huurauto opgehaald (GMC Arcadia) en bij aankomt van het hotel gaf deze direct de melding dat het olie binnenkort vervangen moet worden. Wat is handig? Terug naar de luchthaven of dit zelf oplossen?

Gehuurd bij Alamo.
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen Mark?

Ook ik had een GMC Acadia van Alamo dit jaar. In de laatste week een melding dat olie vervangen moest worden. Bij het vliegveld van Flagstaff heeft een medewerkster eea nagekeken in de computer en bleek mijn auto nog niet toe aan nieuwe olie. Kon er volgens haar nog zeker 2000 mijl mee rijden. Volgens haar was de boordcomputer niet gereset in de auto. Dat heb ik zelf alsnog gedaan om van de melding af te zijn. Kennelijk worden servicebeurten tegenwoordig netjes bijgehouden in de computer. Wel zo handig en scheelt omwisselen van de auto als je eea laat checken door verhuurder.

Medewerkster heeft toen wel notitie in mijn huurcontract gezet op mijn verzoek. Mocht het al misgaan wilde ik in ieder geval mijzelf ingedekt hebben. :wink:

Had zelf de 2e dag al ontdekt dat oliepeil nog op 52% stond. Bij 10% kreeg ik de melding.

Roland
Bijlagen
Oil_Change-01.jpg
Oil_Change-01.jpg (208.05 KiB) 1399 keer bekeken
Oil_Change-02.jpg
Oil_Change-02.jpg (203.47 KiB) 1399 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Markstaal »

@Coyote

De volgende ochtend terug gegaan en Alamo had er naar gekeken, het olie moest worden bijgevuld binnen 100 mile. Dus uiteindelijk goed aan gedaan om terug te gaan. Dacht eerst ook dat het eventueel gereset moest worden.

Uiteindelijk een Ford Edge meegekregen met alle mogelijke opties. Stond nog maar 3000 mile op de teller :thumbup: We iets kleiner maar ruim genoeg, met een verbruik van 26 mile/gallon was het ook nog best voordelig rijden! Al met al weer dik tevreden over Alamo.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Tja, dan moet de olie wel vervangen worden als je pas begint met de reis. Wel jammer dat ze dat bij Alamo niet gezien hebben toen deze auto vorige keer ingeleverd werd en na een wasbeurt weer aangeboden werd.

Ford Edge in 2017 meegekregen. Inderdaad ook een hele fijne auto.

Overigens ook altijd dik tevreden over Alamo! 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Markstaal »

Ja dat was inderdaad jammer. Gelukkig zaten we maar 15 minuten rijden van de luchthaven dus was het uiteindelijk heel snel geregeld. Rij zelf thuis ook een Ford dus was prima tevreden met de Edge.

Las dat jullie wel een goede ervaring hebben gehad met de GMC :thumbup:
Vond de auto erg ruim voor zijn klasse.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ik had de GMC Acadia helemaal voor mij alleen. Dus meer dan voldoende ruimte... :wink:

Inderdaad, een hele ruime auto. Stuk groter dan de Ford Edge, voor mijn gevoel, die in zelfde categorie valt. De Ford Edge die ik had in 2017 was nog maar net op de weg met 62 mijl op de teller. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jojom
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019, 23:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jojom »

Heb al veel gelezen in dit topic, maar het lukt me met die informatie niet om voor een lagere prijs te boeken dan nu gedaan bij Uscarhire.
Kom regelmatig tegen dat prijzen bij die verhuurder sterk kunnen fluctueren, maar prijs blijft al maanden gelijk.
Verder zie ik reacties die negatief zijn over huren bij een broker, maar bij direct huren zijn we veel duurder uit.
We huren 2 auto's. Eerst 5 dagen Chicago, dan 9 dagen Las Vegas en vervolgens weer 6 dagen Chicago. Alles in de maand augustus. Voor 1 auto zijn we bij elkaar €1057 kwijt. Bij elkaar dus ruim €2100, een heel bedrag.
Voorbeeld: Las Vegas is van 13-22 augustus en we huren een Standard SUV (SFAR) bij Alamo: Nissan Pathfinder of similar. Totaal voor €437 met 2e chauffeur gratis.

Heeft iemand misschien tips op welke manier voor een interessantere prijs gehuurd kan worden? Of moet ik constateren dat huren bij Uscarhire zo gek nog niet is?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Er zijn honderden dezelfde vragen gesteld... heb je al in de verschillende topics geleken voor tips?

De eerste de beste zoekactie levert dit op:
BEAE03A5-A6B4-45F0-9542-94466CAB71E5.jpeg
ABE74248-54D6-4FEF-BC95-69B8D83466E2.jpeg
917BF5F4-A7BB-4390-AB6E-CA6BE2600DC6.jpeg
Voor Chicago misschien alternatief kijken, of je US car hire tarief vasthouden maar voor Vegas heb je bij National al een betere deal dan die jij hebt.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Zoek autohuur voor 16 dagen in maart 2020 in Miami.
Heb geen speciale voorkeur dus compact is voldoende,zijn maar met twee.
Tot op heden zit ik steeds rond 400€,is dit een goeie deal of wacht ik beter nog wat af?
Als dit redelijk is boek ik waar ik niet vooruit hoef te betalen en kan annuleren.
Wat bedoeld men juist hier mee,Third Party Liability Protection of basic Third Party Liability Protection?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Marcel5050 Als je tot vertrek je autohuur gratis kunt annuleren loop je toch geen risico? Lees even de verschillende topics door daar worden de antwoorden op je vragen al 100 keer gegeven.

Je geeft geen data, dus hoe kan iemand je helpen? Heb je alle sites en brokers al geprobeerd, dan weet je zelf wel of je gevonden prijs een goede prijs is. Met alles wat hier al geschreven is over wat de sites, codes en coupons zijn die je kunt gebruiken, kun je prima zelf prijzen opzoeken. Waarom zou iemand anders dat voor jou moeten doen? :blink:
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Goedeavond,

Ik heb via National al 2 boekingen staan voor onze reis naar Amerika. Nu had ik mezelf aangemeld bij Hertz en zojuist een statusmatch aangevraagd, nu nog in afwachting.

Ik zat gewoon even te kijken bij Hertz wat de kosten waren voor huur van 12-09 tot en met 09-10. Nu zijn de prijzen daar nogal aan de hoge kant, wellicht dat wanneer ik president status krijg het goedkoper zal uitvallen maar toch. Bij National zit ik met de aisle op $ 868,05 en de back up voor een standaard suv op $ 1214.55.

Een standaard suv bij Hertz met betaal later komt op $1742 uit, scheelt $500. Wat mij nu dus opviel is dat als ik verder zoek ik een Full size SUV tegenkom, GMC Yukon of gelijkwaardig voor maar $ 1318.. Dat is aanzienlijk lager dan al de overige auto's die ze verhuren. Schermafbeelding als bijlage toegevoegd.

Is dit normaal, zie ik iets over het hoofd of zit er hier een addertje onder het gras? Of een hele dikke zoals de Yukon ;)

Ook nog even een vraagje, als ik bij Hertz reserveer, worden er dan ook al kosten in rekening gebracht of afgeschreven?

Alvast bedankt.

Groeten Niels
Bijlagen
Hertz.png
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Ik was trouwens gewoon ingelogd als member via hertz.nl. Mocht deze informatie nuttig zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Prijzen zijn zo variabel als het maar zijn kan. Soms is het een foutje, soms ook niet.

Maar de regel is simpel: als dit tarief je mogelijkerwijs bevalt, direct op die (linker!) knop drukken en vast leggen. Het kost je niets, cancellen kun je altijd nog en zelfs als je dat niet doet en de auto niet ophaalt is er niets aan de hand en kost het je geen cent.

Ik heb soms wel 10 reserveringen voor een trip staan, zeker ook als de plannen nog niet 100% zeker zijn (dagje eerder, dagje later, dat soort variaties).

Edit: weersta de verleiding om op die rechterknop te drukken. Je bespaart er 19 euro mee (tegen de huidige koers), maar je levert er een hoop flexibiliteit voor in. Allereerst moet je dan vooruit betalen. Als je cancelled krijg je niet alles terug, maar worden er een paar tientjes ingehouden. En als je niet cancelled maar de auto niet komt ophalen ook. Voor die 19 euro extra koop je alle flexibiliteit van de wereld. En je rekent pas af als je de auto inlevert, tot die tijd hou je je geld in je zak. Als de dollarkoers gunstiger wordt ben je wellicht zelfs nog goedkoper uit dan dat prepaid tarief.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Ah, ik wou hem reserveren alleen mijn sessie was verlopen dus ik moest opnieuw inloggen. Resultaat: prijs is nu 1375 euro. Scheelt toch 200 euro in een half uurtje, zonde. Volgende keer toch maar sneller handelen en blijven vergelijken. Blijft wel een leuk spelletje haha.

Wellicht dat mijn statusmatch wordt goedgekeurd en dat ook nogal wat scheelt, toch leuker rondrijden dan een Nissan Micra lijkt me ;)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Wat me vaak opvalt hier is dat men helemaal gefocust is op de plaatjes die getoond worden van huurauto's en dan met name specifieke modellen/merken.

Houd er rekening mee dat je niet die bewuste auto boekt maar een auto uit een bepaalde klasse waar die auto onder valt. Voor hetzelfde geld krijg je een heel ander model/merk mee.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Goedemorgen Coyote,

Ik ben me bewust dat je vaak niet de auto meekrijgt die afgebeeld staat, in bovenstaande situatie was het me ook meer om een fullsize SUV mee te krijgen voor een bedraag dat aanzienlijk lager is.

Niels
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer