Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Door de opmerking en link van @sanook heeft het onderwerp mij te pakken ;

https://thepointsguy.com/guide/avoid-re ... -charges/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

nadiaU schreef:
27 mar 2019, 10:28
Ik ga het vanavond nog een keer rustig doornemen
Kijk even op Hertz. Een premium SUV gaat daar onder de €800. Wel even ophalen in South San Francisco. Dat klinkt erg ingewikkeld. Maar is 5 minuutjes met een Uber. Inleveren kan weer gewoon op het vliegveld.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Mijn korte samenvatting van het tol verhaal @bedeve.
Als je naar een regio met tol gaat:
- Veel tolwegen zijn te vermijden, zet je navigatie op de juiste instellingen. Cash/cc wordt op weinig plaatsen nog geaccepteerd, dit overzicht helpt daarbij https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... ted_States.
- Niet bij Dollar/Thrifty huren.
- Als je bij Hertz, Avis, Budget, National, Alamo en Enterprise huurt betaal je een kostentoeslag van $3,95 per dag tot een maximum van $19,75 en het werkelijke tol tarief. Dat betekent dat je na 5 dagen alleen nog tol en geen toeslag meer betaalt. Bij Hertz is het overigens niet duidelijk wat het maximum precies is op dit moment.
- Als je zelf betaalt (bv cash/cc of met een eigen transponder) krijg je geen toeslag. Bij toll-by-plate wel, tot het hierboven genoemde maximum.
- Als je vaker in dezelfde regio een auto gaat huren kan het interessant zijn om zelf een transponder te kopen, zoals bijv. Sunpass (Florida), E-ZPass (noordoosten) enz. Een Sunpass transponder kost $20.
Zie ook dit kaartje van Hertz.com:
Bijlagen
image.png
image.png (246.82 KiB) 1766 keer bekeken
Laatst gewijzigd door harryh op 27 mar 2019, 20:35, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door tosca »

Ooooh, wat een handig kaartje! En als je met een Canadese huurauto door dit gebied rijdt? Geldt dat dan ook of kunnen we dan het beste zelf een tolpas aanschaffen? Het gaat in ons geval om het Noordoosten (rondje vanuit Toronto, richting Watkins Glenn - New York - Boston - Adirondacks - terug naar Canada).

En is cash / aan een poortje betalen helemaal niet meer mogelijk?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb intussen nog een aantal toevoegingen aan m'n eerdere post gedaan ;)
De meeste Canadese rentals die ook in de USA verhuren hebben ook standaard een vorm van toll-by-plate geactiveerd voor de USA, maar ik heb daar geen overzicht van. Kijk even bij je verhuurder.
Er zijn nog plaatsten waar je cash/cc kunt gebruiken, je kunt daarvoor het beste even zoeken in het gebied waar je naar toegaat. Dit overzicht helpt daarbij, zal het ook even toevoegen aan mijn eerdere post https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... ted_States
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

:thumbup: @harryh

Bedankt !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@nadiaU de prijzen die ik je gaf van National (midsize SUV voor $645, dus € 572 ) zijn nog lager dan de prijzen van @Coyote die €675 gaf als prijs bij Alamo of @bedeve bij hertz voor $738, dus €648...

Ik zou als ik jou was een EC Executive boeking maken voor $622 en een midsize SUV voor $645 als backup.
Staat er in de aisles niks dan kun je altijd je midsize SUV reservering gebruiken.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

harryh schreef:
27 mar 2019, 15:26
- Als je bij Hertz, Avis, Budget, National, Alamo en Enterprise huurt en maximaal 5 dagen op een tolweg gaat rijden kun je hun toll-by-plate (wat standaard geactiveerd is) gebruiken, hun maximale toeslag bedraagt $19,75 voor de hele huurperiode. Bij Hertz is het overigens niet duidelijk wat het maximum precies is op dit moment
- Als je langer dan 5 dagen van tolwegen gebruik maakt, of vaker in dezelfde regio een auto gaat huren, is het sowieso voordeliger om zelf een tol device te kopen, zoals bijv. Sunpass (Florida), E-ZPass (noordoosten) enz. Zie dit kaartje van Hertz.com:
Volgens de info op de site betaal je bij National $3.95 per dag dat je daadwerkelijk gebruik maakt van toll roads en maximaal $19.75 per huurperiode. Als je dus meer dan 5 dagen van je huurperiode gebruik maakt van toll by plate, betaal je alleen de tol en geen vergoeding per dag meer. Hierdoor is het niet echt nodig om een transponder aan te schaffen.

@harryh Ik lees in jouw post (misschien lees ik verkeerd, en bedoel je hetzelfde als ik hierboven) dat je maximaal 5 dagen op een toll-by-plate mag rijden, dat is niet juist: Je mag de hele huurperiode elke dag tollroads rijden op toll-by-plate maar je betaalt maximaal $19.75 (dus max 5 dagen) toeslag plus de gewone toll tarieven.
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nadiaU »

Terpies schreef:
27 mar 2019, 19:32
@ nadiaU de prijzen die ik je gaf van National (midsize SUV voor $645, dus € 572 ) zijn nog lager dan de prijzen van @ Coyote die €675 gaf als prijs bij Alamo of @ bedeve bij hertz voor $738, dus €648...

Ik zou als ik jou was een EC Executive boeking maken voor $622 en een midsize SUV voor $645 als backup.
Staat er in de aisles niks dan kun je altijd je midsize SUV reservering gebruiken.
Dus dan 2 reserveringen maken bij hetzelfde bedrijf ?
Het scheelt onder aan de streep dan niet zoveel. Heeft het dan nog een voordeel om die aisle optie te kiezen?

572 is inderdaad een dik prima prijsje!
Wij gaan zometeen zodra de kleine in dromeland is er even voor zitten :)
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nadiaU »

Nog 1 extra vraagje.

Er wordt dus altijd gevraagd of je een all risk verzekering wil afsluiten.. maar dit is dus niet nodig als EU citizen ?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het kan je bij aisle keus zomaar gebeuren dat er een Standard SUV staat, bijvoorbeeld een Jeep Grand Cherokee (i.p.v. gewone Cherokee(midsize)) of een Ford Explorer (i.p.v. een midsize Ford Escape) of een Hyundai Santa Fe.

Ik zou altijd in de aisles gaan kijken of er wat bij staat of een greeter aanspreken dat je altijd gedroomd hebt van een Ford Explorer (mijn (en velen met mij) favoriete Rental car in de US!)...kans is groot dat ze er eentje voor je voorrijden.

Normaliter zijn andere verhuurders zoals USCarhire of Alamo goedkoper als je een specifiek type huurt (i.p.v. EC Executive reservering). In dit geval blijken beide verhuurders duurder voor jouw locatie en periode, dus ik zou beide boekingen bij National maken.

Kom je de komende weken een betere aanbieding tegen dan kun je tot de dag van vertrek nog iets of ergens anders huren. Zoals al eerder gemeld vervallen je reserveringen bij National automatisch en kostenloos. Wel even zelf afmelden is netjes maar niet verplicht.

Je hoeft je geen zorgen te maken bij je reservering over de verzekeringen. Als je huurt in de US en je geeft aan dat je uit Nederland komt heb je automatisch alle noodzakelijke verzekeringen en geen eigen risico bij autohuur.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
27 mar 2019, 19:47
Ik lees in jouw post (misschien lees ik verkeerd, en bedoel je hetzelfde als ik hierboven) dat je maximaal 5 dagen op een toll-by-plate mag rijden, dat is niet juist: Je mag de hele huurperiode elke dag tollroads rijden op toll-by-plate maar je betaalt maximaal $19.75 (dus max 5 dagen) toeslag plus de gewone toll tarieven.
Bedankt voor deze aanvulling, klopt inderdaad. Heb m'n post weer aangepast ;)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

sanook schreef:
27 mar 2019, 07:45
Let er wel op dat evt kosten voor een toll responder oid bij Dollar en Thrifty op kunnen lopen.
https://www.autoslash.com/blog-and-tips ... ting-a-car
Volgens dat overzicht is Hertz ook aan de dure (ongelimiteerde) kant.
Eehhh...ik snap bovenstaande reactie niet helemaal n.a.v. een post van mij richting @nadiaU :roll:

Zij huurt in Californië en blijft in die streek. Daar heb je niets met tolwegen van doen. Je hebt daar dus ook absoluut geen tol transponder nodig.

Dat is anders als je aan de oostkust verblijft waar veel tolwegen voorkomen. In het zuidwesten kom je (bijna) geen tolwegen tegen en een transponder heb ik in al die jaren in het zuidwesten nog nooit gehuurd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

nadiaU schreef:
27 mar 2019, 20:04
Nog 1 extra vraagje.

Er wordt dus altijd gevraagd of je een all risk verzekering wil afsluiten.. maar dit is dus niet nodig als EU citizen ?
Nee hoor, de enige extra "verzekeringen" die de verhuurder zelf je zal willen verkopen zijn:

(a) road-side plus of hoe het dan ook heet

de verhuurder zal er dan kostenloos voor zorgen dat iemand die je band komt wisselen bij een lekke band of je auto komt openmaken als je jezelf buitensluit. Wat er ook is, je kunt ze bellen en er komt iemand, kostenloos. Dus zelfs als je belt dat de auto het niet doet, er iemand ter plaatse komt en dan blijkt dat er niets mis was, maar dat je gewoon vergeten was om de auto in park te zetten oid.

In alle andere gevallen (defecte auto, schade, etc) is hulp ter plaatse natuurlijk altijd kostenloos, daar is dit produkt niet voor nodig. Road-side plus of een dergelijke dekking dekken alleen hulp voor situaties die je normaal als huurder geacht wordt zelf op te lossen. Als je ANWB lid bent heb je ook nog eens de mogelijkheid om zelf de AAA in te schakelen voor basishulp op basis van je ANWB lidmaatschap. Dus dit biedt alleen meerwaarde als je twee linkerhanden hebt of verwacht jezelf door eigen stommiteit buiten te sluiten.

(b) PAI/PEC (Personal Accident/Personal Effects Insurance)

Dit is een bagage- en inzittendenverzekering. Het dekt dus schade aan goederen die zich in de auto bevinden, bijvoorbeeld bij een ongeval of bij braak. Dat is het PEC deel. Ook dekt het schade aan personen in de auto bij een ongeval. Dus ziekenhuiskosten e.d.

Ik neem aan dat je, als je op reis gaat, een reisverzekering hebt. Dan is PAI/PEC dubbelop, dit wordt allemaal al gedekt door je reisverzekering.

De twee andere dekkingen, CDW/LDW en SLI/EP, heb je wel echt nodig. Dat zijn de aansprakelijkheid- en cascoverzekering. Maar daarbij is het wel belangrijk dat je er echt voor zorgt dat je een tarief boekt waar dat inbegrepen is. Boek je een tarief zonder CDW/LDW en EP/SLI dan zal het vrijwel altijd vele malen duurder zijn om dat bij de verhuurder los bij te kopen, denk aan tarieven van $25 tot $40 per dag extra.
evelien78
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door evelien78 »

Hoi!

Ik ben op zoek naar een niet al te dure auto voor tijdens ons verblijf in chicago / milwaukee eind april.
Ik kan via United waar wij ook mee vliegen via thrifty, dollar or hertz huren voor redelijke prijzen.
Ik heb echter alleen maar ervaring met Alamo. Heeft 1 van deze 3 iets wat op Alamo Gold lijkt?

Helaas zie ik echter ook dat hier de auto's alleen op te halen zijn op de airports... ik heb het liever downtown omdat ik daar dan al een paar dagen ben...
Iemand nog een tip waar goedkoop een auto te huren?

Dank jullie voor het advies!
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

Wat heb je nodig van het Alamo Gold pakket, de 3 extra bestuurders? Bij Hertz kan je partner ook gratis rijden. Welk tarief heb je nu gevonden? Je kunt hier eens kijken https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
Laatst gewijzigd door Aricon op 28 mar 2019, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

kevin123 schreef:
28 mar 2019, 19:16
Bij Hertz kan je partner ook gratis rijden.

De opmerking van kevin123 is juist bij een Five Star status Hertz Gold Plus Rewards®
Een Amex Flying Blue Gold card bijvoorbeeld geeft je die status
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
evelien78
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door evelien78 »

kevin123 schreef:
28 mar 2019, 19:16
Wat heb je nodig van het Alamo Gold pakket, de 3 extra bestuurders? Bij Hertz kan je partner ook gratis rijden. Welk tarief heb je nu gevonden? Je kunt hier eens kijken https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

ik heb nu gelukkig alamo gold gevonden voor 211 euro!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

ik heb nu gelukkig alamo gold gevonden voor 211 euro!
En wij mogen niet weten hoe/waar?
evelien78
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door evelien78 »

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer