Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Ed-USA schreef:
21 mar 2019, 21:10
Die UScarhire app blijft bizar. Zat de prijzen daarop al een tijdje in de gaten te houden en vanochtend zag ik een enorme prijsdaling van ongeveer 30%. Gelijk toegehapt en wat reserveringen gemaakt. Ik check net weer de prijzen en dat zijn weer de ‘oude’ hogere prijzen (die ongeveer op hetzelfde nivo liggen als rechtstreeks bij de verhuurders boeken).Net op tijd geweest dus, maar het loont om te regelmatig te checken.
Ik probeer al een aantal dagen via de Android App en de website van USCarHire te boeken. Ik stuit steeds op problemen en heb de klantenservice al hierover gemaild. Toen ik jouw bericht zag was ik weer even hoopvol, maar helaas stuit ik nog steeds op problemen.

Hoe heb jij uiteindelijk jouw reserveringen kunnen maken?
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-USA »

Ik heb vorig jaar ook al gebruik gemaakt van de app (en heb dus al een account),
dus kan gewoon inloggen en reserveringen maken. Vreemd dat het je niet lukt een account aan te maken.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

App en account heb ik al en al reeds een offerte opgeslagen. Bij een boeking via de app heb ik al mijn persoonlijke gegevens ingevuld. Wanneer ik mijn reservering wil bevestigen en naar de betaalpagina wil, dan kom ik vervolgens uit bij de pagina over Enhanced Roadside Assistance (welke ik al eerder heb afgeslagen) en dus niet verder.

Welke versie van de app gebruik je (en welke OS)?
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-USA »

App versie 6.1, laatste iOS versie, na het afslaan van de road assistance kom ik in de bevestig-pagina en krijg ik de bevestiging via twee mails. Betalen die ik nog even niet, de EUR 30 reservering zal wel weer binnenkort automatisch geïncasseerd worden.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Bedankt! Zal vanavond het even proberen met een iPhone. :thumbup

EDIT: Ook via de iPhone-app blijft de melding Invalid XML Cost tevoorschijn komen. :(
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door tosca »

Wij hebben voor komende zomer een Midsize SUV gehuurd via Expedia (Budget) voor iets meer dan 800 euro / 3,5 week van en naar Toronto. Nu fluctueren de prijzen nogal, dus ik blijf het in de gaten houden en heb al paar keer mijn boeking gewijzigd.

Vandaag zie ik ineens via Expedia een Standard SUV aangeboden voor 653 euro. Kortom, een grotere auto voor 150 euro goedkoper. Echter, de aanbieder is Green Motion. Ik ken ze niet en de reviews zijn nogal gemengd, dus ik was benieuwd of hier iemand met ervaring met deze verhuurder is?
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

BigJesper schreef:
22 mar 2019, 16:34
Bedankt! Zal vanavond het even proberen met een iPhone. :thumbup

EDIT: Ook via de iPhone-app blijft de melding Invalid XML Cost tevoorschijn komen. :(
Een uur geleden een mail van de klantenservice gekregen dat het probleem verholpen zou moeten zijn. Gelijk op de app gekeken en voila: bevestiging! Betaling is ook goed verlopen. Gelijk bij Alamo online ingechecked en Skip the Couter gedaan. Van alles al gelijk de bevestigingen ontvangen!

Ontzettend blij mee! Uiteindelijk het meest goedkoop voor twee dagen met underage pakket. 115 euro voor een Standard Car met Fuel Service Option is dan toch wel goedkoop. Bij Alamo zelf en andere brokers kwam ik op 130 euro uit voor een Economy Car zonder Fuel Service Option.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Zojuist een e-mail van Uscarhire met de volgende tekst:
Hello B*******

We are sorry but your booking has been cancelled.
This is due to the suppliers not having the Luxury SUV’s available. We do apologize for the inconvenience caused. We have requested for the full refund to be paid back to the card that you paid on. This can take up to 2-3 business days to reach your account.

Kind Regards,
C*********
Dit gaat over Alamo Las Vegas dus auto's genoeg zou je zeggen.
PS: ik zie m'n boeking bij alamo.com nog steeds

Edit: gewoon helemaal niets mee te beginnen met Uscarhire. Geen alternatief, geen korting, niets noppes nada.
Enige dat ik kreeg was een link voor reserveren naar een FFAR bijna 2x zo duur dan de originele reservering.
Wil mijn menig over Uscarhire graag herzien in "niet aan beginnen"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Waarom? Omdat ze je geen alternatief kunnen bieden?

Ik zie een keurige mail waarin ze hun excuses aanbieden en het geld direct terugboeken.

Lijkt mij netjes genoeg! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

omdat de boeking van 6 februari is en ze nu pas met dit verhaal komen.
Boeking was confirmed zowel door Uscarhire als Alamo. Ik had nog diverse ander reserveringen staan welke ik heb gecancelled na de confirmation van Alamo. Nu ca 1 maand voor vertrek betaal je de hoofdprijs.
PS: the full refund mis je ook nog de nodig euro's op door de wisselkoersen en opslag van de CC
PS2: contact gehad met Alamo, zij geven aan gewoon luxury SUV's te hebben in die periode in Las Vegas
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pollyblue »

Heb dit ook al eens meegemaakt met Sunnycars, maar dan voor autohuur Australië. Had een 4x4 gereserveerd aan een erg gunstig te tarief.
Waarschijnlijk te gunstig (lees: niet winstgevend) voor hen. Ook met het excuus 'niet beschikbaar voor jou periode' en door hen geannuleerd.
Als je dan op hun site keek, bleken er toch voldoende beschikbaar te zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Bushmaster schreef:
25 mar 2019, 19:37
PS2: contact gehad met Alamo, zij geven aan gewoon luxury SUV's te hebben in die periode in Las Vegas
Dit was dus al mijn donkerbruine vermoeden. Broker waarschijnlijk iets te enthousiast geweest. Komt met een k-smoes en klaar ben je...
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nadiaU »

Wat voor type auto zouden jullie aanraden om te huren voor het Zuid Westen van de VS (SF, LV, LA en een aantal nationale parken Bryce, Zion, Grand Canyon, Yosemite, Death Valley)

Wij reizen met 2 volwassenen en een baby van 11 maanden..

Wij dachten zelf aan een SUV, omdat we wel wat ruimte willen hebben aangezien we 3 weken rondrijden.

Maar we willen niet om de haverklap naar een tankstation moeten..
Is een SUV dan nog steeds een goede optie ?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Markstaal »

Een SUV is dan een prima optie. Natuurlijk minder zuinig dan een kleine economy car maar de tank inhoud is ook groter (60-70 liter). Op een tank rij je dan snel 500-600km, dus om de haverklap bij het tankstation staan valt mee.
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nadiaU »

Dankje!
Dat was inderdaad ook onze gedachte...

En opzich is er niets mis met een Economy auto, maar afhankelijk van welke auto je dan krijgt kan dat wellicht voor 3 weken wel wat krapjes voelen.

Is Booking.com een goede site om een auto te huren?
Wij zagen daar prijzen die ongeveer 200 euro goedkoper zijn dan via bijvoorbeeld Expedia.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Markstaal »

Voor met z'n 3'en zou ik inderdaad geen economy car aanraden. Met 2 personen is dit nog wel te doen maar je hebt meer spullen mee dan je denkt. Bagage, boodschappen, koelbox enz.

Een auto huren via Booking heb ik geen ervaring mee.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

nadiaU schreef:
26 mar 2019, 09:04
Is Booking.com een goede site om een auto te huren?
Wij zagen daar prijzen die ongeveer 200 euro goedkoper zijn dan via bijvoorbeeld Expedia.
Welke periode en locatie zoek je en welke prijs heb je nu gevonden voor welk type auto?
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nadiaU »

Wij zoeken een auto voor de periode 23 Mei tm 12 Juni vanuit San Francisco.
Het maakt ons niet uit of we naar de luchthaven moeten of de auto in de staf kunnen ophalen.

Ik heb een midsize SUV gevonden voor ongeveer 800 euro..
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Wij hebben voor dezelfde periode/zelfde locatie een midsize SUV van 19-5/9-6 voor 515 euro, dus flink goedkoper dan die 800. Maar dat was al wel in november geboekt (avis.es)...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@nadiaU Bij National op SFO voor aisle keus (als je even EC Executive lid wordt) met code 8572158 en coupon NDA2324BR betaal je voor jouw periode $622. Bij aisle pick is de kans op een midsize SUV (of zelfs misschien een Standard SUV) zeer groot, desnoods via de greeter.
Als je perse een midsize SUV wilt huren betaal je bij National waarschijnlijk wel meer dan bij andere verhuurders namelijk $645, een Standard SUV kost $816.

Waarom zou je via booking.com of Expedia willen huren?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer