Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Manon92 schreef:
26 feb 2019, 21:24
Thanks voor deze site!

Een full size SUV vanaf 21/8 van DEN naar LAX voor 3 weken kost me hier 1354 inclusief extra bestuurders. Ik stond op het punt te reserveren bij Avis maar dit scheelt me toch weer mooi 150 euro.

Weet je toevallig hoe het zit met annuleren bij rentalcar.com? Geldt hier gewoon de Alamo policy? Ik heb zitten speuren in de voorwaarden op rentalcar.com maar daar kan ik niks vinden.
Heb je in deze rate al de one way fee zitten? Het lijkt alsof die er nog bij komt. Ik heb de boeking proberen na te bootsen maar ik vind geen Full Size SUV maar alleen een Standard, en er lijkt nergens bij te staan dat de drop off fee in de prijs berekend is.

Ik zou dat wel even verifiëren voordat je de auto ophaalt, want meestal reserveer je de auto voor het tarief wat je ziet op de site en worden de drop off kosten separaat aan de counter betaald. Ik denk dat er nog een $300-$500 bij zal komen op deze huurprijs, wat niet ongebruikelijk is als bedrag, maar wat je huur wel onnodig veel hoger maakt.

Je zou dit kunnen omzeilen door in een tussenliggende staat (kijken in welke staat dit zonder drop off fee kan) je auto om te ruilen, dus twee separate huren.
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Erniebert »

Trails schreef:
27 feb 2019, 07:50
Zwieber schreef:
24 feb 2019, 21:49
Ik las inderdaad hier ergens op het forum dat alamo.co.uk een broker is (in tegenstelling tot alamo.nl, .com, .de, etc.). Maar betekent dit dan dat wanneer je bij co.uk huurt, je dus een auto kan krijgen van een andere verhuurmaatschappij? Of krijg je dan wel gewoon van Alamo zelf een auto?
Alamo.co.uk is gewoon Alamo, maar dan Brits.
Wij huren eigenlijk altijd via deze Britse site van Alamo maar dan via hun kortingspagina: https://www.alamo.co.uk/partners/members/brits/
(korting voor mensen met de Brit Guide boeken, maar daar vraagt nooit iemand naar). Tweede bestuurder altijd gratis en volledig verzekerd.

Boeken - online check-in - skip the counter - direct naar de Alamo garage - auto uitzoeken (wel in je geboekte categorie) en wegrijden.

We vergelijken wel altijd met andere sites maar deze blijft voor ons altijd de goedkoopste.
Net even gekeken, maar Alamo/brits voor 2 weken SUV in Orlando in november is voor mij stukken duurder dan regulier Alamo.us. De partners.rentalcar.com/american-vacation/ link van Coyote :thumbup: blijkt ook voor mij nog eens € 150,- goedkoper. Niet vooraf betalen, via het reserveringsnummer gewoon rechtstreeks bij Alamo bevestigen en skip the counter regelen. Incl. alle verzekeringen en incl. 3! bestuurders zonder extra bijbetalen. Top deal lijkt me, nu 15 dagen Fullsize SUV voor € 636.40
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door El_guti2 »

Terpies schreef:
27 feb 2019, 18:07
Manon92 schreef:
26 feb 2019, 21:24
Thanks voor deze site!

Een full size SUV vanaf 21/8 van DEN naar LAX voor 3 weken kost me hier 1354 inclusief extra bestuurders. Ik stond op het punt te reserveren bij Avis maar dit scheelt me toch weer mooi 150 euro.

Weet je toevallig hoe het zit met annuleren bij rentalcar.com? Geldt hier gewoon de Alamo policy? Ik heb zitten speuren in de voorwaarden op rentalcar.com maar daar kan ik niks vinden.
Heb je in deze rate al de one way fee zitten? Het lijkt alsof die er nog bij komt. Ik heb de boeking proberen na te bootsen maar ik vind geen Full Size SUV maar alleen een Standard, en er lijkt nergens bij te staan dat de drop off fee in de prijs berekend is.

Ik zou dat wel even verifiëren voordat je de auto ophaalt, want meestal reserveer je de auto voor het tarief wat je ziet op de site en worden de drop off kosten separaat aan de counter betaald. Ik denk dat er nog een $300-$500 bij zal komen op deze huurprijs, wat niet ongebruikelijk is als bedrag, maar wat je huur wel onnodig veel hoger maakt.

Je zou dit kunnen omzeilen door in een tussenliggende staat (kijken in welke staat dit zonder drop off fee kan) je auto om te ruilen, dus twee separate huren.
One Way fee zit in deze prijs. Wanneer je bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ bij stap 3 bent (drivers information) kan je rechtsboven op het pijltje klikken en zie je een specificatie. Onderaan staat dan de drop charge genoemd. Wij hebben hier van 11 juni (Denver) tot 3 juli (San Diego) een fullsize SUV gehuurd voor €1381 euro. Je krijgt ook direct een bevestiging van Alamo en je kunt dus gewoon direct contact met Alamo opnemen bij wijzigingen en gebruik maken van 'skip the counter'.
Manon92
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2019, 20:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Manon92 »

Terpies schreef:
27 feb 2019, 18:07
Manon92 schreef:
26 feb 2019, 21:24
Thanks voor deze site!

Een full size SUV vanaf 21/8 van DEN naar LAX voor 3 weken kost me hier 1354 inclusief extra bestuurders. Ik stond op het punt te reserveren bij Avis maar dit scheelt me toch weer mooi 150 euro.

Weet je toevallig hoe het zit met annuleren bij rentalcar.com? Geldt hier gewoon de Alamo policy? Ik heb zitten speuren in de voorwaarden op rentalcar.com maar daar kan ik niks vinden.
Heb je in deze rate al de one way fee zitten? Het lijkt alsof die er nog bij komt. Ik heb de boeking proberen na te bootsen maar ik vind geen Full Size SUV maar alleen een Standard, en er lijkt nergens bij te staan dat de drop off fee in de prijs berekend is.

Ik zou dat wel even verifiëren voordat je de auto ophaalt, want meestal reserveer je de auto voor het tarief wat je ziet op de site en worden de drop off kosten separaat aan de counter betaald. Ik denk dat er nog een $300-$500 bij zal komen op deze huurprijs, wat niet ongebruikelijk is als bedrag, maar wat je huur wel onnodig veel hoger maakt.

Je zou dit kunnen omzeilen door in een tussenliggende staat (kijken in welke staat dit zonder drop off fee kan) je auto om te ruilen, dus twee separate huren.
Drop-off zit inderdaad in de prijs inbegrepen. Vertrek DEN 21/8 en inleveren LAX 11/09, dan kan ik een Ford Expedition kiezen voor 1351 inclusief Alamo Gold. Als ik naar de prijsopbouw kijk betaal ik een base rate van 1022, 68 aan belastingen en een drop charge van 264.

Ik had ook al gekeken naar een tussentijdse drop in Las Vegas. De totale drop-off kosten blijven dan helaas gelijk terwijl de huurprijs wel 150 euro hoger uitvalt.
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Zwieber »

Coyote schreef:
24 feb 2019, 20:13
Zwieber schreef:
24 feb 2019, 16:08
Thanks! Welke brookers check je? Dan kijk ik vanavond nog wel even.
Bij de volgende keek ik regelmatig (inmiddels al huurauto geboekt voor mei):

https://www.uscarhire.com/ (hier Standard SUV geboekt voor een mooie prijs)

https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

https://www.alamo.co.uk/

Roland
Toch ook nog even bij uscarhire gekeken en daar ook wel een interessant aanbod tegen gekomen. Ik had alleen mijn currency op ponden staan en later aangepast naar euro’s. Het viel mij op dat ze een net iets mindere wisselkoers hanteren dan de actuele wisselkoers. Ik neem aan dat ik dan met de cc net zo goed in ponden kan betalen (eigenlijk dus net als alamo.co.uk)?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Zwieber

Je kunt bij uscarhire.com ook in ponden betalen, heb ik deze keer ook gedaan. Mede omdat de prijs in ponden goedkoper leek (afgaande op de koers van xe.com, voor een indicatie). Het verschil was niet heel groot maar scheelde toch ruim € 10

Uiteindelijk werd dit verschil weer teniet gedaan nadat mijn creditcard betaling geheel verwerkt was. Op het moment van boeking zie ik op mijn app van de bank al een reservering staan met een indicatieve prijs. Eén of twee dagen later volgt de definitieve afrekening en die was ineens € 14 hoger waardoor ik net zo goed direct in Euro's had kunnen afrekenen. :roll:

ICS (creditcard) rekent kennelijk met een ongunstige koers. Nadeel is dat je bij ICS niet kunt zien met welke koers zij rekenen.

Desondanks was ik bij uscarhire.com nog steeds heel goedkoop uit, zo'n € 30 p/dag voor een Standard SUV. :D

Conclusie: gewoon in Euro's afrekenen als het verschil rond de € 10 is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Iemand bij AVIS wel eens zijn (vooruit betaalde) huurauto gennuleerd? Is AVIS een beetje snel met terugstorten en ging dit, na annuleren, automatisch of moest je mailen/bellen?
Thanks
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Je beseft je wel dat je bij Avis 50 euro kosten hebt als je een prepaid rental annuleert? Vanaf 72 uur voor de start van de reservering is het overigens nog meer, vanaf 24 uur vooraf ben je je geld helemaal kwijt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ik heb eenmaal een prepaid boeking geannuleerd bij AVIS (dit was op de dag van de boeking en dan is de annulering zonder kosten), geld was binnen enkele dagen terug op de CC, hoefde er niet voor te mailen of bellen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Ik kan nog (ruim) annuleren zonder kosten, staat in hun voorwaarden. Ben alleen benieuwd hoe lang ze er over doen, maar antwoord van Sanook klinkt goed. Thanks!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dit zijn de voorwaarden voor een Avis prepaid boeking op avis.nl:

https://docs.abgcarrental.com/booking/avis/NL/nl/

Toch vrij duidelijk op pagina 3 over kosten. Je kunt alleen maar gratis annuleren bij Avis als je binnen 24 uur na boeking annuleert, of bij een postpaid reservering.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Mmm inderdaad (niet goed gelezen), gaat mij 50 Euro kosten, In dit geval 13 Euro ipv 63 Euro voordeliger, wel klasse beter.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Malou97 »

Goedemiddag! Wij zijn van plan om een auto te huren in Phoenix in Augustus bij Sixt (wij zijn op de hoogte van de restrictie omtrent het rijden in bepaalde staten!).

Nu staan we op het punt om te boeken via de Nederlandse site van Sixt. Ik vroeg mij voor de zekerheid af of zo alle vereiste verzekeringen inbegrepen zijn?

Alvast hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hans_Belgium »

sanook schreef:
26 feb 2019, 17:42
Even uit nieuwsgierigheid: via welke website heb je die pick-up gevonden ? Ik heb er ook wel eens naar gezocht maar kwam ze eigenlijk alleen tegen op websites die in principe niet voor europeanen bedoeld was, oftewel je moest de verzekeringen zelf nog toevoegen.
Bij Drive-USA.de kan je ook pick-up’s reserveren met alle verzekeringen erbij.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hans_Belgium »

dejong89 schreef:
26 feb 2019, 16:56
We hebben voor Alaska een IPAR ( catogerie small pick up ) gereserveerd bij Hertz omdat de prijzen voor een SUV het 3 of zelfs 4 voudige zijn op het vliegveld van Anchorage en hopen met onze gold member status nog wat te kunnen regelen maar anders is het ook prima.

Ter vergelijking: Voor een SUV betalen we 1100 euro en voor onze huidige reservering 430 euro voor 16 dagen inclusief 2e bestuurder. De prijzen zijn nog even hoog als in oktober 2018. We hebben de catogerie vorige maand al bekeken toen hij toevallig in de emerald aisle stond in Orlando. Iemand enig idee hoe het aanbod is qua autos in Anchorage? Veel pick up's of juist weinig ? Ik weet dat we langs de balie moeten omdat het een vrije kleine locatie is.
Bij Hertz in Anchorage heb je geen keuze bij je huurwagen, die wordt je toegewezen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Hans_Belgium schreef:
03 mar 2019, 13:27
Bij Hertz in Anchorage heb je geen keuze
Bij Hertz heb je sowieso geen vrije keuze. Maar als de auto die je toegewezen krijgt niet niet naar de zin is loop je even naar degene die er over gaat en heb je binnen 5 tellen een andere. Meestal vooraf gegaan door de vraag wat je dan wilde hebben...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Almere vak V schreef:
03 mar 2019, 14:44
Hans_Belgium schreef:
03 mar 2019, 13:27
Bij Hertz in Anchorage heb je geen keuze
Bij Hertz heb je sowieso geen vrije keuze. Maar als de auto die je toegewezen krijgt niet niet naar de zin is loop je even naar degene die er over gaat en heb je binnen 5 tellen een andere. Meestal vooraf gegaan door de vraag wat je dan wilde hebben...
En zo willen wij het ook doen. We zien het wel. En anders rijden we in een pick up. Ook prima. Maar eerst eens een leuk gesprek aanknopen. Dat doet vaak wonderen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marco en Cindy »

Wij mochten afgelopen juni wel kiezen bij Hertz op de stadslocatie in Anchorage. Dus wellicht ook een kwestie van een beetje geluk hebben met de medewerker achter de balie.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
WimrEm
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2012, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WimrEm »

We gaan dit jaar weer van Seattle naar San Francisco. Tickets zijn gekocht. Vertrek op 26 september en terug op 10 oktober. Gekocht bij American Airlines maar uitgevoerd door British Airways. Nu huur ik al jaren de auto via USA-reisen.de omdat die geen drop-off kosten hebben op dit traject.
Hoewel ik mij zelf redelijk ervaren noem ben ik overtuigd van de kracht van het collectief van dit forum. Ik zoek dus SUV pick-up Sea 26-09 om 1200: drop-off SFO 10-10 om 1200. Zit nu rond de 530 euro. Iemand een goedkopere mogelijkheid? Ik heb overigens status bij Avis en Hertz.
dromomania
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 nov 2018, 09:51

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dromomania »

Ik wil graag even jullie kennis/ervaring gebruiken om te kijken of ik een goede deal gevonden heb, of dat jullie wellicht betere opties hebben. Wij zullen begin mei van dit jaar vertrekken voor een wereldreis en beginnen deze roadtrippend door de VS. Bij een vorige trip heb ik via Sunny Cars gehuurd, waardoor ik een voucher met 10% korting heb. Ik heb de prijs van Sunnycars vergeleken met vrijwel iedere suggestie van dit forum en heb niks voordeligers kunnen vinden, maar zoals gezegd, jullie hebben waarschijnlijk meer kennis en ervaring. De deal die ik gevonden heb:

Huurperiode: 7-5-2019 tm 6-7-2019 (60 dagen)
Ophaallocatie : San Francisco
Inleverlocatie: Seattle
Model: Economy Standard (Chevrolet Spark of vergelijkbaar)
Prijs: €1.479,60 (dit is inclusief de 10% korting)
Belangrijkste voorwaarden: tankregeling full-full, geen one-way fee/drop off kosten, gratis extra bestuurder, ongelimiteerd aantal km's, WA-verzekering 7.5 mln, uitgebreide diefstal/glas/schade verzekering, gratis flexiservice (reservering kosteloos wijzigen en tot 4 uur voor aankomst gratis annuleren)


De auto wordt geleverd via Alamo (via Sunnycars kom ik goedkoper uit dan rechtstreeks bij Alamo)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer