Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Of je de daadwerkelijk spouse bent en/of op hetzelfde adres zal niet uitmaken voor het meekrijgen van de auto, maar in het geval dat er letsel en/of schade veroorzaakt wordt zal de verzekeringsmaatschappij dit zeker controleren.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Wat een nonsens. Je hebt een geldig rijbewijs, je wordt bijgeschreven op het huurcontract door de verhuurder. Wat is daar niet juist aan?
Het enige verschil is dat je niet hoeft te betalen voor deze extra bestuurder, maar dat heeft totaal geen invloed op het feit dat je gewoon toegelaten bent om de auto te besturen, dus dat je daar eventuele problemen mee gaat krijgen is een verzinsel.

Het wordt een heel ander verhaal als je niet staat bijgeschreven, maar wel gaat rijden. Dan ben je in overtreding en dat kan wel grote gevolgen hebben.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Wij gaan 2 aug tm 17 aug rondje NY maken. Nu is de autohuur in NY redelijk onbetaalbaar en hebben we besloten om 5 aug eerst de bus te pakken naar Philadelphia. Daar kan ik bij Hertz voor 11 dagen een intermediate SUV huren voor €370 euro. Echter is dit ergens in de binnenstad. De prijzen zijn het dubbele op een vliegveld of andere locatie in Philadelphia. Enig idee waar dit aan ligt en nog belangrijker is dit vertrouwd?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Heb jij de Avis President ś Club status ?

Reken dan eens je huur door met AWD E888804.

PS
Ik kom bij .FR toch steeds goedkoper uit dan bij .NL
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
18 feb 2019, 00:41
Wat een nonsens. Je hebt een geldig rijbewijs, je wordt bijgeschreven op het huurcontract door de verhuurder. Wat is daar niet juist aan?
Het enige verschil is dat je niet hoeft te betalen voor deze extra bestuurder, maar dat heeft totaal geen invloed op het feit dat je gewoon toegelaten bent om de auto te besturen, dus dat je daar eventuele problemen mee gaat krijgen is een verzinsel.

Het wordt een heel ander verhaal als je niet staat bijgeschreven, maar wel gaat rijden. Dan ben je in overtreding en dat kan wel grote gevolgen hebben.
Je bent toegelaten mits je aan de voorwaarden voldoet, maar dat wordt niet gecontroleerd bij ophalen. Een verzekeringsmaatschappij zal dat zeker wel willen controleren als ze een flink bedrag uit zouden moeten keren. Lijkt mij een grijs/duister gebied en ik zou het risico niet willen nemen. Als jij dat nonsens vindt moet je het wel doen.

edit: hiermee bedoel ik dus dat het naar mijn idee niet slim is om te doen alsof je spouse bent terwijl je dat niet bent, en dat alleen maar om een paar tientjes autohuur te besparen.
Laatst gewijzigd door sanook op 18 feb 2019, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@sanook In een ander onderwerp kwam ik een hele zinvolle verzekeringsgerichte opmerking van jou tegen.
Hier heb je regelmatig verhalen die tot traumatische angsten kunnen leiden.
De spouse of ieder andere voordeur /achterdeur deler.
Bij National nog uitgebreid tot collega.
In Amerika is dat laatste makkelijker te achterhalen dan het eerste .
In een land zonder burgelijke stand en buiten de steden heel veel woningen zonder straat /nummer aanduiding.
Wie is de spouse ?

Een ander ding is dat de spouse ( als je eenmaal hebt geaccepteerd dat iedereen dat kan zijn) in de eerder genoemde staten een automated extra driver is.
Die meld je dus niet aan.
Door het aanmelden geef jij aan dat je niet je spouse bedoelt en kunnen je kosten voor extra bestuurder worden aangerekend.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door famglorie »

Iemand ervaring met bsp auto? Je ziet niet bij wie je boekt wat ik niet heel fijn vindt maar ik heb deze prijs nog niet gezien voor het hoogseizoen.

Afbeelding
Bijlagen
image.png
image.png (166.24 KiB) 1788 keer bekeken
image.png
image.png (166.24 KiB) 1788 keer bekeken
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Kan nog wel goedkoper hoor als ik snel even kijk. Hertz.com ophalen bij hotel Marriot. Kortingscode invoeren CDP 629733

Afbeelding
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door famglorie »

Timb schreef:
18 feb 2019, 13:34
629733

Thanks en hoe bizar, ik kom op 845 dollar....
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Het is erg afhankelijk op welke locatie je de auto ophaalt. Op auto europe kun je dit goed zien. Ik kijk daar welke locatie(goedkoopste) de auto staat en zoek deze dan op op hertz.com. Dan de kortingscode er overheen. Voor de kortingscode moet je nog wel even lid worden van Flyingblue (gratis)
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door famglorie »

Op een andere locatie oppikken dan het vliegveld is nog wel een dingetje want wij zijn eigenlijk niet van plan om Las Vegas in te gaan de eerste dag.
Heb je op een andere locatie ook nog ruime keuze in auto's?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Vaak wel iets minder, maar vond ik geen probleem. Taxi kost je een paar dollar en je bespaart dan wel een paar 100 euro uit. Las vegas vond ik ook een prima stad om in te rijden.
Manon92
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2019, 20:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Manon92 »

Hoi allemaal,

Voor komende zomer ben ik voor het eerst op zoek naar een huurauto voor 4 personen van Denver naar LA. Helaas is de drop-off fee niet te vermijden.

Ik zoek een SUV voor 4 personen met flink wat bagage van 21/08 tot en met 11/09. Bij Avis.at met de code H811101 kom ik op zo'n 1400 euro voor een klasse S SUV. Met een extra drop-off in Vegas zit ik rond de 1320. Is dit een redelijke prijs?


Ik heb de afgelopen tijd dit topic doorgespit, maar een aantal dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

1) Op dit moment heb ik een standaard Mastercard. Kan ik beter een andere credit card nemen voor meer voordeel? Soms zie ik een AMEX kortingscode voorbijkomen maar die kan je schijnbaar ook gewoon gebruiken met een Mastercard?

2) Voor zover ik het begrijp is een tweede of derde bestuurder gratis in California, ook als deze persoon niet je spouse is. Moeten deze nog van tevoren worden opgegeven? Of kunnen andere bestuurders gewoon de auto besturen op het moment dat we California binnen rijden?

3) Op hoeveel borg moet ik ongeveer rekenen?
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Zwieber »

Timb schreef:
18 feb 2019, 14:24
Het is erg afhankelijk op welke locatie je de auto ophaalt. Op auto europe kun je dit goed zien. Ik kijk daar welke locatie(goedkoopste) de auto staat en zoek deze dan op op hertz.com. Dan de kortingscode er overheen. Voor de kortingscode moet je nog wel even lid worden van Flyingblue (gratis)
Vraagje: Op de website van Hertz wordt onderscheid gemaakt tussen ivory, silver, gold en platinum. Ik ben onlangs zelf member geworden en ben “explorer”. Ik las ergens dat vorig jaar (?) Ivory is vervangen door explorer als instapniveau. Kan ik nu wel gewoon de CDP van ivory (1393439) gebruiken? En moet je bij het afhalen van de auto bewijzen dat je member bent?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!

Vraag 2: zo werkt het helaas niet. Alle bestuurders moeten bij het ophalen van de auto worden benoemd in het huurcontract. En dan gelden de regels van je reservering en de locatie van ophalen. Dus alleen bij een autohuur aangevangen in Californië (dus ophalen in deze staat) kan je de spouse gratis bijschrijven.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Zojuist autohuur via www.uscarhire.com geregeld: SFAR, 19 dgn, voor nog geen € 30 per dag bij Alamo (PHX)! :clap:

Geen slechte deal lijkt mij. :mrgreen:

Veel brokers vergeleken maar nergens kwam ik deze prijs voor een Standard SUV tegen. Meesten zijn met een Intermediate SUV al duurder, zo'n € 200 en voor een Standard SUV al gauw € 400.

Gelijk betaald maar kan tot 2 dagen voor ophalen kosteloos geannuleerd worden. Vorig jaar ook één van de auto's gehuurd bij uscarhire, prima geregeld. Een vraag via mail werd vlot en persoonlijk beantwoord, vorig jaar ook. Zo hoort het! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

Hallo,

Ik ben bezig met het zoeken van een wagen voor de periode 3 t/m 18 juni 2019. Afhalen in Las Vegas, binnenbrengen in San Francisco. Ik zoek minimaal een midsize SUV en ga zeker ook via National.

Ik kreeg van Hertz volgend voorstel. Dit betreft een Nissan Pathfinder (of gelijkwaardig) FRAR. Is dit een goed voorstel en zijn alle nodige verzekeringen hier inbegrepen?

Inclusief

Luchthaven toeslag
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kentekenregistratie toeslag dekking
Klant Faciliteiten vergoeding
Onbeperkte mijl inclusief

Exclusief
Persoonlijke Verzekering (PI)
Premium Emergency Roadside Service
Brandstof
Toeslag Extra Bestuurder

Betalen op locatie

763.17 USD

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Oilsjt schreef:
20 feb 2019, 13:08
Is dit een goed voorstel en zijn alle nodige verzekeringen hier inbegrepen?
Kan nog wel goedkoper via www.uscarhire.com:

Beide SFAR (= oa type Nissan Pathfinder)

- Alamo ± € 580 incl. extra bestuurders
- National ± € 632 incl. extra bestuurders

Geen one-way fee. Geldt dat ook bij jouw eigen voorstel?

Alle benodigde verzekeringen zijn hierbij inbegrepen (in jouw voorstel ook zo te zien).

Je geeft aan via National te willen (waarom?) terwijl je via Hertz voorstel krijgt?? :scratch:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Oilsjt schreef:
20 feb 2019, 13:08
Ik kreeg van Hertz volgend voorstel. Dit betreft een Nissan Pathfinder (of gelijkwaardig) FRAR.
In de FFAR lijst van Hertz staat een Nissan Armada. Is een "iets" andere auto dan de Pathfinder...
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

Ik lees toch telkens weer dat het aan te raden is om ook via National Emerald een reservering te maken en te kijken of er iets interessants in de rij staat?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer