Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dat klopt @Timb, uit mijn eigen ervaring gesproken in intussen ruim 30 staten zijn bv heel Florida, LAS en LAX goedkope locaties terwijl NYC, IAD, ATL, SLC en SEA een stuk duurder zijn. JFK is een van de duurste.
Ik neem aan dat je geen auto op JFK huurt om New York City in te gaan, daar zou ik openbaar vervoer, taxi, Uber etc nemen? Dan zou je kunnen kijken om wat verder weg van JFK je autotour te beginnen. Wij zijn een keer vanuit Philadelphia vertrokken wat iets van 50% scheelde met JFK.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Wij zijn van JFK met taxi naar Manhattan gegaan. Na ons verblijf daar hebben we op Newark onze huurauto voor de rest van de vakantie opgehaald. Die locatie was toen een stuk goedkoper (vervoer van Manhattan naar Newark meegerekend). Misschien is dat een optie?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb bij verblijf in NYC de train genomen naar Newark Airport en daar de huurauto opgehaald. Scheelde veel in prijs.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Ik zie dat de auto huren in Philadelphia zelfs bijna €600 euro goedkoper is. Weet alleen niet of dat handig is. Ik was van plan om de auto na onze tour in NY op te halen idd.

Kun je makkelijk en goedkoop van ny naar Philadelphia ? Ik zit wel met 2 kids namelijk.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Wij vlogen daarom op PHI en toen we naar NYC gingen hebben we een hotel met gratis parking in NJ genomen. Ik meen dat er op het forum mensen zijn die met bus of trein zijn gegaan.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Met de bus kun je vrij goedkoop zie ik (greyhound) Echter staat er dat ik voor de koffers weer extra moet betalen a 20 dollar per koffer. Dat maakt het heen en terug weer een stuk duurder. Lastig :(
char_lemahieu
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2018, 09:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door char_lemahieu »

Goedemiddag allen,

Wij reizen deze zomer naar de VS. We starten onze reis in Chicago en gaan met een huurauto naar New York (via Louisville, Philadelphia, Washington,...).
We hebben een huurauto nodig van 27/07 in Chicago (vanaf +/- 9u) tot 04/08 in NYC (tot +/- 20u). We zoeken een wagen type Ford Fusion, met gps en tweede bestuurder. Ophalen en afzetten van te wagen telkens in het centrum van de stad.

In het najaar hebben we prijzen opgezocht op de site van Avis en toen varieerden de prijzen tussen €700 en €800 (incl. one way fee). Maar als ik die prijzen nu nog eens bekijk dan zijn die wel een pak gestegen...! We hebben al spijt dat we die wagen toen niet gereserveerd hebben.
Hebben jullie tips waar we de goedkoopste huurwagen kunnen vinden voor onze trip?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

char_lemahieu schreef:
31 jan 2019, 12:27
In het najaar hebben we prijzen opgezocht op de site van Avis en toen varieerden de prijzen tussen €700 en €800 (incl. one way fee).
Prijzen zijn nog steeds redelijk in dezelfde lijn.

Kijk even op https://www.autoeurope.nl.

Europcar, Dollar en Avis hanteren nog steeds de prijzen zoals jij die gevonden hebt in het najaar. Echter, les voor de volgende keer. Als je wat vindt. Boek het dan direct. Je kunt altijd tot 2 dagen vantevoren meestal (grotendeels) kosteloos annuleren. Als je voor pay me later kiest hoef je zelf niet eens te annuleren.
char_lemahieu
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2018, 09:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door char_lemahieu »

Almere vak V schreef:
31 jan 2019, 12:41
char_lemahieu schreef:
31 jan 2019, 12:27
In het najaar hebben we prijzen opgezocht op de site van Avis en toen varieerden de prijzen tussen €700 en €800 (incl. one way fee).
Prijzen zijn nog steeds redelijk in dezelfde lijn.
Bedankt voor je antwoord!
Wat bedoel je juist met 'prijzen in dezelfde lijn'. Ik vind momenteel bij Avis prijzen rond €1000. Dat is toch alweer een pak duurder.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

char_lemahieu schreef:
31 jan 2019, 12:58
Wat bedoel je juist met 'prijzen in dezelfde lijn'. Ik vind momenteel bij Avis prijzen rond €1000. Dat is toch alweer een pak duurder.
Als je bij Autoeurope de door jou genoemde data invult kom ik inclusief de one way fee uit op bedragen tussen de 7 en 800 euro. Dit geldt voor Europecar, Dollar en Avis. Maar dus wel geboekt via de site van Autoeurope.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Weet iemand of er bij Alamo drop off fees zijn tussen Reagan National en Dulles? Bij een proefboeking krijg ik voor 11 t/m 13 mei enkel het volgende te zien:

Pay Now
Base Rate 63.51 GBP
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
Va Additional Rental Tax (included)
Va Rental Tax (included)
Va Rental Fee (included)
Vehicle License Fee .31/day (included)
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (included)
Dca Contract Fee 3.50/day (included)
Concession Recovery Fee 11.11 Pct 4.24 GBP
Va Additional Rental Tax 1.52 GBP
Va Rental Fee 0.76 GBP
Va Rental Tax 1.52 GBP
Young Renter Fee 38.12 GBP
Total Price 109.69 GBP

Maar dus niks over drop off fees. Heb er naar gegoogled maar niks kunnen vinden. Is het mogelijk dat de kosten later nog toegevoegd worden?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Als ik de voorwaarden op usareisen lees zie ik bij de keuze voor Dollar ophalen SFO en terugbrengen op Oakland 2 dagen later:
Sollte das Fahrzeug, mehr als 12 Stunden später, als verienbart, zurückgebracht werden, wird der lokale Tagespreis zzgl. einer Gebühr für verspätung in Höhe von $12 USD pro Tag , maximal $60 USDberechnet. Zusätzlich fällt bei jeder Verspätung oder Verlängerung eine 'Bearbeitungsgebühr in Höhe von $10 USD an.

Volgens mij betekent dit dat als ik de auto ophaal om 13.30 uur en hem pas terugbreng na 13.30, zeg bv 16.30 uur, dat ik dan geen extra dag bij hoef te huren omdat het nog binnen de 12 uur valt. Klopt mijn redenering, want dat scheelt een extra dag huur?
Ik vraag het hier maar, want wie weet klopt mijn vertaling niet helemaal en kan ik toch beter een dag bij huren. Lang geleden dat ik Duits heb gehad op school :)
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Je vertaling klopt niet helemaal.
In tegendeel zelfs: naast de extra dag betaal je een boete van $12/dag.
zzgl = zusätzlich = bovendien.

wird der lokale Tagespreis zzgl. einer Gebühr für verspätung in Höhe von $12 USD pro Tag , maximal $60 USDberechnet
Dus: dan wordt de lokale dagprijs PLUS een tarief voor de vertraging ten hoogte van $12 / dag (max $60 totaal) berekend.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@Frasi: bedankt voor je snelle reactie, maar waarom staat er dan 'meer als 12 uur later dan afgesproken' in het eerste deel van de zin? Want dat brengt mij aan het twijfelen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Die 12 uur is inderdaad vreemd. Ik vermoed dat dit onjuiste informatie van die duitse broker is. Normaal gesproken is er bij amerikaanse verhuurders een grace period van maximaal (eigenlijk precies) 30 minuten. Niet meer, niet minder. De enige uitzondering die ik ken is de 4 uur grace period voor Amex platinum/centurion kaarthouders bij Hertz, mits direct bij Hertz gereserveerd met de Amex CDP.

In dit geval huur je prepaid via een travel agent. Je krijgt dan een voucher voor de huur. Het kan natuurlijk zijn dat er daarbij aparte afspraken zijn gemaakt, maar een grace period van 12 uur zou wel heel erg bijzonder zijn.

De normale regel is simpel: je huur gaat in op het moment dat je de garage verlaat. Dat geldt bij de meeste airport locaties, maar er zijn uitzonderingen (SLC of DCA bijvoorbeeld, waar er geen "hokje" is bij de uitgang van de garage maar je de sleutel van de auto bij een balie krijgt en op dat moment al het contract ingaat.

Vanaf dat moment van ingang van het contract heb je 24 uur x het aantal gehuurde dagen de beschikking over je auto, plus de "grace" period van 29 minuten en 59 seconden. Lever je de auto later in dan betaal je extra, ook al is het maar een minuut. Let op: die dagprijs kan hoger zijn dan wat je betaalde voor de gehuurde periode, met name bij voucher reserveringen. Dan wordt voor die extra dag namelijk gewoon de "rack rate" gerekend. Bij een postpaid reservering is het een beetje afhankelijk van de verhuurder en staat het ook vaak op je huurovereenkomst. Doe je dat zonder voorafgaande melding dan komt er meestal nog een extra late fee bij.

Heb je een gewone postpaid reservering direct bij de verhuurder dan kun je vaak tijdens de huurperiode eenvoudig verlengen als dat nodig is. Bij Hertz moet je bellen (zie nummer op de papieren die je bij het uitrijden krijgt). Bij National kan het online, via de link in de mail met je huurovereenkomst die je krijgt na het uitrijden. Dat is altijd goedkoper dan gewoon later inleveren.

Eerder inleveren kan ook nog. Lever je de auto meer dan 24 uur eerder in en heb je een postpaid reservering, dan wordt de totale prijs meestal herberekend. Bij een prepaid voucher reservering doet men dat niet maar krijg je ook niets terug.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Als het voertuig meer dan 12 uur later wordt teruggegeven dan overeengekomen, wordt het lokale dagtarief in rekening gebracht plus een toeslag van $12 USD per dag tot een maximum van $60 USD. Bovendien zal elke vertraging of verlenging een 'verwerkingsvergoeding van $10 USD' met zich meebrengen.
Vertaling door Deepl.
Er wordt gezegd dat je dus dagtarief + boete moet betalen als je later dan 12 uur binnenbrengt.
Er wordt niet gezegd wat je moet betalen als je te laat maar binnen de 12uur binnenbrengt, misschien is dat dan dagtarief zonder boete.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Ja bij alle eerdere auto's die we huurden was het zo. Op tijd inlevern omdat we anders 1 huurdag bij moeten betalen met of zonder boete. Daarom verbaasde die zin me ook zo. Ik denk dat ik maar eens ga bellen met Duitsland om na te vragen wat er gebeurt als ik binnen 12 uur de auto te laat inlever. Als dat dan alleen $ 10 kost dan is dat nog voordeliger dan een extra huurdag. Even Duits oefenen..
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

De man van usareisen, overigens zeer vriendelijk en behulpzaam, gaf aan dat ze niet weten wat de kosten precies worden als je bv 2 uur te laat bent, maar naar alle waarschijnlijkheid het dagtarief zonder boete. Dollar heeft de kosten niet doorgegeven aan hen en dat gebeurt wel vaker gaf hij aan. Hij raadde zelfs aan Dollar niet te gebruiken, omdat ze ook kosten rekenen als je eerder je auto zou inleveren. Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar goed, Een betere keus zou Alamo dan zijn, gaf hij aan.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Bij Hertz gevonden 2 dagen in juni voor $90 SFO ophalen en Newark Ca inleveren, nu wil ik boeken maar zie het volgende
image.png
image.png (30.37 KiB) 1382 keer bekeken
Terwijl daarboven staat dat luchthaventoeslag wel is inbegrepen:
De bijlage image.png is niet meer beschikbaar
Daarnaast schijnt er nog TTL betaalt te moeten worden, maar als ik op het ? druk, staat er: we weten niet wat dit kost. Weet iemand hier het?
Bijlagen
image.png
image.png (46.42 KiB) 1382 keer bekeken
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Hoe heb je dit gevonden? Want als je normaal op hertz.nl zoekt moet je altijd rates inclusief CDW/LDW en SLI/EP krijgen. Dit is exclusief.

Als ik gewoon zelf zoek dan vind ik, voor een intermediate, van 14-16 juni SFO-Newark,CA (is in een Hilton hotel begrijp ik):

UW AUTO Wijzigen
Intermediate 2/4 Door (Categorie C) ICAR
(C) Mazda 3 4-door of gelijkwaardig Meer details
TARIEFOPGAVE
2 dagen
INCLUSIEF
Luchthaven toeslag
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kentekenregistratie toeslag dekking
TRANSPORTATION AND FACILITY CHARGE
STATE TOURISM ASSESSMENT
Energy Toeslag
Onbeperkte mijl inclusief
BETALEN OP LOCATIE101.07 USD
Totaal
101.07 USD
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer