Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
FranckyD
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2018, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FranckyD »

Ik heb een auto (MiniVan) geboekt via AVIS.be (en later telefonisch laten aanpassen en meteen ook aangemeld voor Avis Preferred) voor 2-juli-2019 tem 31-juli-2019 (LAX>LAX)
Prijs 1115 eur incl LDW/ALI (Excess = 0 USD) Pay Later. Lijkt mij een ok Deal.

Ik ga ervan uit dat er geen kosten zijn bij schade aan de wagen, of mis ik iets?

Eerste keer AVIS. Ik veronderstel dat, via AVIS preferred, de wagen klaar staat bij aankomst en wij niet moeten aanschuiven noch lastige vragen over zekeringen moeten ondergaan noch obscure papieren moeten ondertekenen. Klopt dit?

Klopt het dat er via Avis Preferred een auto toegewezen wordt en je dus niet kan kiezen uit enkele auto's van dezelfde klasse?
Kan ik de auto weigeren en een andere vragen indien deze niet zou voldoen? (bvb auto heeft een onaangename geur binnenin....we moeten er tenslotte met 5 een maand mee onderweg)

Graag had ik de Chrysler pacifica gehad maar AVIS.BE stelt Chrysler Town &Country or simular voor (budget.be geeft dan weer Dodge Grand Caravan aan en avis.com dan weer wel de Chrysler pacifica) Volgens mij is de Chrysler T&C reeds uit produktie. Iemand recent een MiniVan gehuurd bij AVIS (LAX) en welke is U dan ter beschikking gesteld?
Lex77
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 okt 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Rijen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Lex77 »

Ik ben aan het kijken voor de autohuur komende trip en vraag me af of er ergens aangegeven staat wat de verhuurders onder grote en kleine koffers verstaan?
We zijn met 4 volwassenen met alle 4 een koffer en als ik naar bijvoorbeeld de intermediate SUV kijk (Avis geeft een Ford Escape daarvoor) dan kunnen er 1 grote en 1 kleine tas in.
De Standaard SUV (Ford Edge) kan 1 grote en 2 kleine tassen in.
Zijn er mensen die ervaring met deze types hebben, kunnen daar 4 normale koffers (ca. 70x60x25 cm) in?

Bedankt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

4 volwassenen + 4 'normale' koffers gaan niet in een intermediate SUV passen en ook niet in een standard SUV, daar heb je echt een fullsize SUV voor nodig of een Minivan. Verschil tussen een intermediate en standard SUV is niet groot, bij een fullsize heb je vaak een 3e zitrij die je om kunt klappen waardoor je een grotere bagageruimte hebt. Als je i.p.v. 'normale' koffers (ik neem aan dat je harde koffers bedoelt) met zachte koffers of tassen zou reizen dan kun je wat meer kwijt in een intermediate of standard SUV omdat je dan wat kunt proppen zeg maar maar met harde koffers kan dat natuurlijk niet. Vergeet niet dat je ook nog handbagage hebt + mogelijk nog een koelbox voor onderweg.
FranckyD schreef:Ik heb een auto (MiniVan) geboekt via AVIS.be (en later telefonisch laten aanpassen en meteen ook aangemeld voor Avis Preferred) voor 2-juli-2019 tem 31-juli-2019 (LAX>LAX)
Prijs 1115 eur incl LDW/ALI (Excess = 0 USD) Pay Later. Lijkt mij een ok Deal.

Ik ga ervan uit dat er geen kosten zijn bij schade aan de wagen, of mis ik iets?

Eerste keer AVIS. Ik veronderstel dat, via AVIS preferred, de wagen klaar staat bij aankomst en wij niet moeten aanschuiven noch lastige vragen over zekeringen moeten ondergaan noch obscure papieren moeten ondertekenen. Klopt dit?

Klopt het dat er via Avis Preferred een auto toegewezen wordt en je dus niet kan kiezen uit enkele auto's van dezelfde klasse?
Kan ik de auto weigeren en een andere vragen indien deze niet zou voldoen? (bvb auto heeft een onaangename geur binnenin....we moeten er tenslotte met 5 een maand mee onderweg)

Graag had ik de Chrysler pacifica gehad maar AVIS.BE stelt Chrysler Town &Country or simular voor (budget.be geeft dan weer Dodge Grand Caravan aan en avis.com dan weer wel de Chrysler pacifica) Volgens mij is de Chrysler T&C reeds uit produktie. Iemand recent een MiniVan gehuurd bij AVIS (LAX) en welke is U dan ter beschikking gesteld?
Verzekeringen zijn via alle europese AVIS sites in orde !
Normaal gesproken moet je de 1e keer Avis Preferred wel even langs het loket in de garage om je rijbewijs/CC te laten scannen. De algemene balie kun je inderdaad skippen.
Je auto wordt inderdaad toegewezen, ik neem aan dat als je (serieuze) bezwaren hebt dat er naar je geluisterd wordt en er een oplossing gezocht wordt.
Je hebt nooit garantie op een bepaald merkt/type auto en het heeft ook geen zin om te proberen hiervoor iets te regelen. Pas op het moment dat je daar bent weet je wat je krijgt, ik zou me daar niet te druk om maken maar me ook niet fixeren op 1 type wat je specifiek wilt hebben.

Het is jou dus gelukt om je reservering achteraf toe te voegen aan je preferred account ? Ik heb nl via AVIS.es een auto gereserveerd zonder ingelogd te zijn (scheelde > 100 euro) en zou graag de reservering aan mijn preferred account toevoegen zodat ik ook meteen naar de garage kan. Emailen met AVIS (NL) is een drama, soms krijg je pas na 2 weken een antwoord en soms ook helemaal niet...
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

Zoals ze mij hebben gezegd moet je met een preferred boeking ook langs de balie, alleen is er een speciale preferred balie.
Ik zou even met Avis.nl bellen, bij mij hebben ze mijn Spaanse boeking nagekeken en toen mijn Hollandse geannuleerd.
Ligt er met aan wie je aan de telefoon krijgt dan kunnen ze hem misschien preferred maken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Je zult de eerste keer als Preferred member inderdaad langs een balie moeten, en dat is inderdaad niet de reguliere balie. In Las Vegas is het een klein kantoortje in de garage zelf. De medewerker daar checkt alleen even je documenten, en stelt verder geen vragen of de huur, verzekeringen, etc. Je auto staat al voor je gereed in een toegewezen vak.

Een andere auto dan de toegewezen auto uitzoeken kan volgens mij wel degelijk, als de locatie 'Avis Preferred Select & Go' aanbiedt, zie https://www.avis.com/en/products-and-se ... -select-go.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Galapogos schreef:
Een andere auto dan de toegewezen auto uitzoeken kan volgens mij wel degelijk, als de locatie 'Avis Preferred Select & Go' aanbiedt, zie https://www.avis.com/en/products-and-se ... -select-go.
Bedankt Galapogos.

Ga je zelf reserveren ?
Dan is het leuker voor je om dat via Avis.es te doen dan via Avis. com.
Scheelt meer dan " een paar centen "
Het systeem wat Avis sinds kort in de markt heeft gezet lijkt veel op dat van loyalty marktleider National en het Gold van Hertz ; je huurt een midsize auto en je neemt mee wat je leuk vind.

Voor de Emerald en Gold members hier ; doe de status match.
Zo kom je ook bij Avis hoger in pikorde
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cornekev »

Heeft iemand een idee hoe ter plaatse de upgrade prijs berekend wordt bij Avis?
Standaard tarief op de huurprijs (bijvoorbeeld $20per dag voor van standaard naar fullsize) of dagprijs van bijvoorbeeld fullsize-de dagprijs van de geboekte standaard?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

theovg schreef:Zoals ze mij hebben gezegd moet je met een preferred boeking ook langs de balie, alleen is er een speciale preferred balie.
Ik zou even met Avis.nl bellen, bij mij hebben ze mijn Spaanse boeking nagekeken en toen mijn Hollandse geannuleerd.
Ligt er met aan wie je aan de telefoon krijgt dan kunnen ze hem misschien preferred maken.
Zojuist met avis NL gebeld en toen bleek dat mijn Spaanse reservering (zonder ingelogd te zijn) toch al aan mijn preferred account was toegevoegd. Had hierover een email gestuurd maar geen enkele reactie ontvangen, maar blijkbaar heeft toch iemand iets gedaan bij Avis. Blij, nu kan ik meteen doorlopen naar de garage. En meteen even kijken of er iets leuks in de select & go rij staat.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

cornekev schreef:Heeft iemand een idee hoe ter plaatse de upgrade prijs berekend wordt bij Avis?
Standaard tarief op de huurprijs (bijvoorbeeld $20per dag voor van standaard naar fullsize) of dagprijs van bijvoorbeeld fullsize-de dagprijs van de geboekte standaard?
Of even naar "het mannetje in de garage" die je vaak wat kan toestoppen en je keuze wat ruimer maakt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hanne2 »

Hallo allemaal,

Van 16 april 2019 tot en met 8 mei 2019 maken mijn vriend en ik een reis van Las Vegas tot aan SFO. Nu hebbe we onze reis reeds maanden geleden uitgestippeld en gepland en sindsdien de prijzen voor de autohuur goed in de gaten gehouden. Echter, de prijzen op dit topic vermeld hebben wij nog niet voorbij zien komen dus ook nog geen auto geboekt. Nu begint de tijd toch wel redelijk te dringen en maken we ons ietwat zorgen. We zouden graag een Chevrolet Tahoe of vergelijkbaars huren. Ik heb net wederom de prijzen vergeleken en kom bij Avis op 1829 euro uit. Dit is de laagste prijs. Vergeleken met de prijzen die ik hier voorbij zie komen is dit erg aan de hoge kant. Hebben jullie tips?

Groetjes Hanne
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cornekev »

Snel gezocht op Americanvacation.nl 1267,96€
National via drive-usa.de 1526€
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hanne2 »

Bedankt cornekev! Deze site kende ik nog niet. Maakt het niet uit dat ik via Americanvacation.nl doorgelinkt wordt naar https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ ? Ik meen op dit forum gelezen te hebben dat je het beste kunt boeken bij een Europese broker vanwege de verzekeringen?
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cornekev »

Volgens mij niet, je kan controleren welke verzekeringen je zeker moet hebben, staat hier ook ergens op het forum m. Anders kunnen de meer ervaren leden hier je wrs wel zeggen of dit bij americanvacation.nl nodig is.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Aurora »

Heb je al gekeken bij Sunny cars? Die heeft soms ook mooie aanbiedingen.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

FranckyD schreef:Graag had ik de Chrysler pacifica gehad maar AVIS.BE stelt Chrysler Town &Country or simular voor (budget.be geeft dan weer Dodge Grand Caravan aan en avis.com dan weer wel de Chrysler pacifica) Volgens mij is de Chrysler T&C reeds uit produktie. Iemand recent een MiniVan gehuurd bij AVIS (LAX) en welke is U dan ter beschikking gesteld?
Ik heb zondag 23 december op Alamo LAX een auto opgehaald en bij de minivans stonden alleen maar Chrysler T&C's. Het lijkt er dus op dat verhuurmaatschappijen deze auto nog steeds hebben.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Hanne2 schreef:Hallo allemaal,

Van 16 april 2019 tot en met 8 mei 2019 maken mijn vriend en ik een reis van Las Vegas tot aan SFO. Nu hebbe we onze reis reeds maanden geleden uitgestippeld en gepland en sindsdien de prijzen voor de autohuur goed in de gaten gehouden. Echter, de prijzen op dit topic vermeld hebben wij nog niet voorbij zien komen dus ook nog geen auto geboekt. Nu begint de tijd toch wel redelijk te dringen en maken we ons ietwat zorgen. We zouden graag een Chevrolet Tahoe of vergelijkbaars huren. Ik heb net wederom de prijzen vergeleken en kom bij Avis op 1829 euro uit. Dit is de laagste prijs. Vergeleken met de prijzen die ik hier voorbij zie komen is dit erg aan de hoge kant. Hebben jullie tips?

Groetjes Hanne
Via Hertz.com. Ingelogd als Gold member met een Flying Blue promotiecode 736651

FFAR (Yukon, Armada, Sequoia, Tahoe of Expedition)
Ophalen bij het Marriot in Las Vegas, 16 april
Afleveren in San Francisco op het vliegveld, 8 mei

€1.193,-

Zelfde riedeltje als hierboven. Alleen nu ophalen op het vliegveld in Las Vegas.

€2.282,-

Ik ga er vanuit dat een taxiritje van Las Vegas airport naar het Marriot geen €1.100,- kost...
Net even voor je checkt. Voor $50 ben je op plaats van bestemming.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 03 jan 2019, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Hockey schreef:
FranckyD schreef:Graag had ik de Chrysler pacifica gehad maar AVIS.BE stelt Chrysler Town &Country or simular voor (budget.be geeft dan weer Dodge Grand Caravan aan en avis.com dan weer wel de Chrysler pacifica) Volgens mij is de Chrysler T&C reeds uit produktie. Iemand recent een MiniVan gehuurd bij AVIS (LAX) en welke is U dan ter beschikking gesteld?
Ik heb zondag 23 december op Alamo LAX een auto opgehaald en bij de minivans stonden alleen maar Chrysler T&C's. Het lijkt er dus op dat verhuurmaatschappijen deze auto nog steeds hebben.
Grote nadeel wat ik heb begrepen van een Pacifica is dat de middenconsole doorloopt tot de achterste rij met stoelen. Beperkt je bagageruimte.
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hanne2 »


Via Hertz.com. Ingelogd als Gold member met een Flying Blue promotiecode 736651

FFAR (Yukon, Armada, Sequoia, Tahoe of Expedition)
Ophalen bij het Marriot in Las Vegas, 16 april
Afleveren in San Francisco op het vliegveld, 8 mei

€1.193,-

Zelfde riedeltje als hierboven. Alleen nu ophalen op het vliegveld in Las Vegas.

€2.282,-

Ik ga er vanuit dat een taxiritje van Las Vegas airport naar het Marriot geen €1.100,- kost...
Net even voor je checkt. Voor $50 ben je op plaats van bestemming.
Ah super zeg! Bedankt!! Wij gaan meteen richting Boulder na het landen in Vegas, maar lijkt me voor een taxi rit van 50 dollar om 1100 euro te besparen absoluut geen probleem om de auto op te halen bij het Marriot. Misschien dat we hem ook eerder retourneren in SFO. Aangezien een taxi ook 'maar' 50 dollar kost volgens de info op internet, het parkeren koste volgens de info van ons hotel 32 dollar per dag (we verblijven 3x 24 uur).
Nog twee vragen:
- Begrijp ik het goed dat ik gratis gold member lid kan worden van Hertz en dat hier geen kosten aan verbonden zijn?
- Het door jou bebruikte flyin blue promotienummer, kan ik dat gewoon gebruiken? Ik ben flying bluemember sinds kort via KLM, op de site van Hertz zie ik echter enkel deze CDP nummers https://www.hertz.nl/rentacar/partner/i ... g_Blue.jsp
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Graag gedaan!!

Als je inlogt op de site van Flying Blue kan je via partners doorgelinkt worden naar de site van Hertz. Dan staat de te gebruiken code dan al automatisch in je zoekopdracht. Je kan bij Hertz gratis Gold Member worden. Bij de eerste huur moet je dan even via het loket om je gegevens te laten verifieren. Daarna kan je bij elke huur meteen doorlopen naar de parkeerplaats. En staat je auto al voor je klaar in een aangegeven vak. Deze krijg je door via de mail nadat je geland bent of staat op het bord bij de ingang.

Ik weet niet of je downtown SF een hotel hebt. Maar parkeren i het centrum kost maximaal ik meen $35 dollar per dag. Als je je auto niet nodig hebt natuurlijk zonde. Aan de andere kant probeer voor dat geld je auto maar is in Amsterdam te parkeren. Gewoon doen wat je handig lijkt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
Als je inlogt op de site van Flying Blue kan je via partners doorgelinkt worden naar de site van Hertz..
Ja dat is zo , maar.....
Zelf vul ik de CDP liever handmatig in.
Test ze onderling uit om te zien wat van de vrij toegankelijke CDP ś op mijn verhuur moment / locatie en autotype ( midsize voor Gold Members ) de beste is.
Een hele belangrijke reden is ook dat ik voor mijn huur niet per se bij Hert . Nl wil uitkomen.
En daar leidt die die wel naar toe.
Anders dan bij bijvb National zijn de prijsverschillen tussen de verschillende franchisesers per land giganties .
De ene keer . ES , Maaar vooral de prijsverschillen tussen .FR en Co.UK moet je testen.
Dan praat je over vele malen meer dan een paar tientjes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer