Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

Dank alvast!
Het gaat om 31 dagen aangezien we de auto op 1/8 inleveren op het vliegveld van SF. In SF gaan we die toch niet gebruiken.

Had me al aangemeld bij Avis prefereren en zal de Franse, Spaanse, Belgische website’s etc nog eens checken. Had al eens de Spaanse bezocht; vond toen geen verschil. Hoop nu wel.
28 dagen is geen optie...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Voor een MPV gaan. Zeker als jij het over lange stelten hebt.

Kies een auto uit met 4 captain seats en iedereen zit als een vorst met een zee aan ruimt om alles kwijt te kunnen. Mocht je min of meer hetzelfde willen maar dan met een SUV, dat is tenslotte een stuk stoerder. Kies dan voor minimaal een Chevy Tahoe. En die valt helaas niet onder de standaard SUV. Maar nog steeds minder bagageruimte dan in een MPV.
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

@ Bedeve: ‘gebruikmaking van AWD (contractcode) K850809 ’ kan iedereen deze code zomaar gebruiken. Heb het hele topic gelezen en kwam meer codes tegen: voor bijv Herz P code 192021, CDP 504224 weet niet zo goed wat ik daarmee kan of wat het oplevert...
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Wees daar inderdaad voorzichtig mee. Het zal je best lukken om de auto voor een paar tientjes goedkoper mee te krijgen maar als je schade/letsel veroorzaakt kan het mogelijk problemen veroorzaken als de verzekeraar alle voorwaarden nog eventjes naloopt en blijkt dat jij de auto onder 'valse voorwendselen' hebt meegekregen.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Carlo1975 »

Deze code kan je vrij gebruiken voor Avis H811101

https://www.vouchercloud.nl/avis-autove ... ?undefined

Geldt denk ik niet voor preferred, ik kan mijn bestaande boeking niet wijzigen. Als ik "anoniem" inlog kom ik op 569 uit, als ik als preferred inlog dan betaal ik 670.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Margriet1102 schreef:@ Bedeve: ‘gebruikmaking van AWD (contractcode) K850809 ’ kan iedereen deze code zomaar gebruiken. ..
Ja ; het is een voor iedereen bruikbare Best Western Rewards code.

Verder heb je het over Hertz.
Een Hertz PC, zoals de uit de Fred Flinstone tijd stammende 192021 is een kortingscode geen tariefscode.
Tariefscodes die je tegenkomt zijn vrij bruikbaar TENZIJ ;ze traceerbaar , in de voorwaarden on-ontkoombaar horen bij de huurovereenkomst van een bedrijf.
Dan handelt het over een contract prijs wat een bedrijf voor haar personeelsleden heeft bedongen.
Niet jouw bedrijf ? Niet jouw tarief.
Hertz heeft een heel mooi tarief voor FB Goldcard houders.
Dat kan iedereen gebruiken.
Geen comfortabel gevoel om,dat je die kaart niet hebt ?
Dan vraag je hem toch voor een jaar gratis aan.
Autohuur is een leuk spel en vraagt geen hogere raketkennis.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Carlo1975 schreef:Deze code kan je vrij gebruiken voor Avis H811101

https://www.vouchercloud.nl/avis-autove ... ?undefined

Geldt denk ik niet voor preferred, ik kan mijn bestaande boeking niet wijzigen. Als ik "anoniem" inlog kom ik op 569 uit, als ik als preferred inlog dan betaal ik 670.
Weet niet of dit ook werkt bij Avis maar bij Hertz wel: "anoniem" een boeking doen, tot aan betalen en dan in een ander tabblad als preferred inloggen. Dan verversen en dan zou je er moeten staan als preferred met de anonieme prijs. Zeg ik het zo goed, Roel?
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

Carlo1975 schreef:Deze code kan je vrij gebruiken voor Avis H811101

https://www.vouchercloud.nl/avis-autove ... ?undefined

.
Als je deze code gebruikt moet je de auto wel ophalen voor 28 februari 2019.
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Margriet1102 »

bedeve schreef:
2. Kijk naar de Europese AVIS websites.
Jouw periode van 35 dgn een Ford Escape = midsize suv huren kost met gebruikmaking van AWD (contractcode) K850809
via
Avis . Fr = Eur 1194
Avis.Be = Eur 1191
Avis . Nl Eur1678.

De Chrysler T&C
Avis.fr Eur 1666
Avis.be Eur 1511
Avis.nl Eur 2028
Ik vind via bijv Avis.be ook een aanzielijk lager bedrag maar als ik op de details van de ‘totaal’?prijs klik zit daar geen drop off fee bij. Terwijl dat bij Avis.nl er wel expliciet bij staat. Of zie ik iets over het hoofd...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Margriet1102 schreef: Ik vind via bijv Avis.be ook een aanzielijk lager bedrag maar als ik op de details van de ‘totaal’?prijs klik zit daar geen drop off fee bij. Terwijl dat bij Avis.nl er wel expliciet bij staat. Of zie ik iets over het hoofd...
Avis heeft de webcontent gewijzigd.
Eerder stond er een aanklikbare I om meer info te krijgen.
Dan zag je ook dat de oneway fee van 269 Eur. in de huurprijs zat
Die tekst is weg en wordt er verwezen naar de algemene voorwaarden terwijl er vermeld wordt dat er geen one way fee berekend wordt

Aan iedere lezer ; alle Avis sites in een andere taal maar tekstueel wel identiek.
Alleen de prijzen zijn variabel
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Here we go again
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2018, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Here we go again »

Hallo allemaal,

Ik kom al jaren op dit forum maar niet eerder aangemeld. Wij komen op 22 november aan op Sanford en ik wij willen 2 auto's huren. Nu heb ik eerder wel via UScarhire en Alamo, maar ben nu even de weg kwijt. Dus alle reacties welkom want bij het terug lezen kom in geen specifieke verhuurders tegen alleen dat ik goed moet letten op .de, .nl, .fr. enz.
We zoeken 2 midsize auto's met beide 2 bestuurder voor 16 dagen, alle tips zijn welkom.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Miquel schreef:Even een korte check,
als ik een booking doe via American-vacations bij Alamo en er voor kies om te betalen bij aankomst kan ik dat alsnog tot 48 uur voor aankomst cancelen (indien ik een betere aanbieding vind)?
Tevens de vraag of ik dan ook online check-in enz kan doen of moet ik dan langs de balie ivm betaling of kan dit ook in zo een zuil/automaat?
Iemand?
Kan ik deze gewoon boeken en dan daar betalen, deze verloopt toch gewoon bij no-show?
En kan ik hierna op de site van Alamo (met het boekingsnummer) inchecken en skip the counter... maar wanneer betaal ik hem dan?
amerikavandaag
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2018, 06:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door amerikavandaag »

Mag mijn vriendin automatisch ook rijden in Texas(als Spouse, zonder samenlevingscontract/getrouwd), of moet ik hier extra betalen voor een extra bestuurder? (voorkeur gaat naar Alamo)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

Here we go again schreef:Hallo allemaal,

Ik kom al jaren op dit forum maar niet eerder aangemeld. Wij komen op 22 november aan op Sanford en ik wij willen 2 auto's huren. Nu heb ik eerder wel via UScarhire en Alamo, maar ben nu even de weg kwijt. Dus alle reacties welkom want bij het terug lezen kom in geen specifieke verhuurders tegen alleen dat ik goed moet letten op .de, .nl, .fr. enz.
We zoeken 2 midsize auto's met beide 2 bestuurder voor 16 dagen, alle tips zijn welkom.
En wat is nu je vraag?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Of je even wilt uitzoeken wat de beste optie is voor hem.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

Zou ik mijn uurtarief eerst even posten?

OT: Vraagsteller kan best gewoon eens gaan zoeken op al die verschillende sites en op verschillende momenten en dan rolt er vast wel eentje uit die het gunstigst is.

Teneur van dit topic: doe dat zoeken altijd bij de verhuurder zelf, maak je lid van alle mogelijke loyalty-programs bij de verhuurders en probeer altijd als lid en als gast te kijken wat de prijs is. Succes!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

amerikavandaag schreef:Mag mijn vriendin automatisch ook rijden in Texas(als Spouse, zonder samenlevingscontract/getrouwd), of moet ik hier extra betalen voor een extra bestuurder? )
Helaas : Texas hoort niet bij de staten die autoverhuurders verplichten een " Spouse " een automated extra driver te zijn.
Maar ; bij Avis is een " Spouse " altijd en overal en zonder dat de wet verplicht een automated driver zonder extra kosten .
Bij Hertz als Five Star Gold Member en als Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle.
En om bij jouw favoriete Alamo in de familie te blijven : National Car Rental 's Emerald Club waar we hier nu al jaren ervaringen en kennis over delen ( met name in het eerste deel ) geeft jou alle info die je nodig hebt om in Texas , met je " Spouse " haar vriendin, zus of wie dan ook zonder extra kosten het rijden in de huurbak te delen .
Mr. Patrick schreef: Teneur van dit topic: doe dat zoeken altijd bij de verhuurder zelf, maak je lid van alle mogelijke loyalty-programs bij de verhuurders en probeer altijd als lid en als gast te kijken wat de prijs is. Succes!
Zijn we hier in deel 9 van Autohuur vragen en weet jij het zo kort zo treffend samen te vatten.
Mooi Man !
Here we go again schreef:Hallo allemaal,
alle tips zijn welkom.
Jouw vraag wordt helemaal beantwoord ;
Heel mensen hebben hun kennis en ervaringen hier in tekst en ook met foto achtergelaten.
Om niet te ver in de historie terug te gaan bied ik je hier autohuur leesvoer aan vanaf eind 2014
Tips ;
viewtopic.php?f=30&t=49619&start=980
Laatst gewijzigd door bedeve op 29 okt 2018, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Ik vermoed dat er op de Europese Avis-sites een foutje in de prijzen voor Canada staat. Bij verhuurlocaties in Canada is de 'Later betalen'-prijs voor een aantal autoklasses momenteel significant goedkoper dan de 'Nu betalen'-prijs. Het kan echt serieus geld schelen. Ik kwam net bij een zoekopdracht zelfs op een prijs die 45% lager ligt. Avis kan zo erg voordelig uitpakken, zeker als je een voordelige Europese site gebruikt (bijv. Avis.es) in combinatie met de 15%-kortingsactie die Avis heeft lopen. Zo heb je een Standard SUV voor 21 dagen in hartje hoogseizoen voor ongeveer 600 euro. Rondje Vancouver, rondje Calgary en oneway Vancouver->Calgary alledrie voor die prijs.

Helaas zoek ik geen auto in Canada maar in de VS, en heb ik nog geen foutieve prijzen voor de VS kunnen vinden.

Zoek je iets in Canada? Profiteer ervan! :thumbup:
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Brigit »

Weet iemand of je lid kunt worden van de AAA als niet resident? Het Classic aaa plan kost 56 dollar per jaar en daar zit alles in wat bij een huurauto onder de Roadside Assistance plus (bij national) valt, dat is dus voordeliger dan wanneer je dit per dag erbij koopt bij een huurauto. Wij hebben thuis een leaseauto en daardoor dus geen anwb wegenwacht die eventueel geldig zou zijn voor basic assistentie.

Het viel mij trouwens op dat je bij de anwb ook een “buiten Europa” wegenwacht dekking af kunt sluiten voor een forse prijs, waarom zou je dat doen als je obv “gewone” wegenwacht ook basic aaa hulp kunt krijgen (en alles wat meer dan basic cq verwijtbaar is zit toch bij de autohuur in)?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

De 'buiten Europa'-dekking van de Wegenwacht geldt ook voor andere niet-Europese bestemmingen buiten de VS. Hoe de pechdiensten in die landen omgaan met ANWB-leden zónder 'buiten Europa'-dekking weet ik niet. Verder zie ik op de site van de ANWB dat ze ook aan repatriëring van voertuigen en toezending van onderdelen doen. Daar heb je met een huurauto natuurlijk niets aan, maar als je met je eigen auto buiten Europa reist wel.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer