Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

@LaundryLine
Seattle heeft geen aparte standard SUV rij, wel veel keuze in de aisles
als executive member afgelopen jaar na een rondje langs de auto’s een praatje met de greater (was een autofreak) gemaakt.
Een 15 min later werd de gevraagde full options ford explorer voorgereden met de excuses voor het wachten.
Tijdens het wachten werd er een ander blij gemaakt met een nieuwe VW Atlas, midsize SuV’s In overvloed...
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Goedemorgen,

Ik heb nu al meerdere malen alle berichten doorgelezen maar het blijft soms nogal een wirwar voor wat het beste is of niet. Wij gaan in oktober naar Amerika en vliegen op Miami en zouden graag van 04-10 t/m 22-10 een auto huren om via Florida richting Atlanta, Smokey Mountains en via de Oostkust weer terug richting Miami, redelijk wat kilometers.

Eerst zaten we te denken aan een Mustang oid alleen met de kilometers en een dorstige wagen lijkt ons dat toch niet zo slim en willen we nu voor een SUV gaan. Misschien ook niet het zuinigst maar wel lekker cruisen met wat ruimte.

Alleen is het normaal dat het zoveel scheelt allemaal? Even uitgaande van een standard SUV:
- Bij Alamo via cardelmar € 684,71
- Bij Sixt € 980,41 (Wel een VW Tiguan)
- Bij Sunnycars € 1024
- Bij alamo rechtstreeks kost het € 1065,81
- Bij National € 1172
- Bij Hertz € 2302,22

Dit zijn nogal wat verschillen toch? Kan het werkelijk zo zijn dat het zoveel scheelt tussen al de aanbieders?
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Er is geen universele oplossing die voor iedereen past qua autohuur.
De 1 wil flexibiliteit en heeft geen voorkeur voor type auto, de ander wil perse een bepaalde Suv.
Hoog seizoen, locatie, etc zijn allemaal van belang.
Ben zelf groot Fan van de emerald club met aisle toegang van National en doe altijd een backup boeking voor de SUV.
Nog nooit nodig gehad :lol:

Flexibel, uitstekende service, geen wachtrij bij balie met verkooptrucs van onnodige verzekeringen.

Ook hertz heeft inmiddels soortgelijke mogelijkheden, heb er zelf nog geen betere deals kunnen vinden....
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Huidige Mustangs zijn niet van die zuiperds hoor, dus dat hoeft geen argument te zijn. :wink:
Let er bij Sixt op dat je alleen in de staat waar je huurt mag rijden en aangrenzende staten. Als je vanuit Miami naar GSM wilt kan dat dus niet.
Kijk ook eens bij de diverse AVIS sites (bv avis.ie) die hebben soms ook goede tarieven. Kan wel prepaid zijn met annuleringskosten dus alleen doen als je 100% zeker bent dat je niet goedkoper gaat vinden.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Heb even gekeken voor je in de National app voor je data:
569 dollar voor midsize en kiezen uit de aisle.
Neem een backup boeking voor een Standard SUV, 738 dollar.

De aisle is behoorlijk groot in Miami en afgelopen februari was deze goed gevuld, mustang cabrio’s Dodge Ram, gmc Arcadia, Dodge.

Lees even het emerald club draadje door...
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

@jwensammy even uit nieuwsgierigheid, wat krijg jij voor tarief voor SFO 19/5-9/6 ?
Ik kom op iets van 730 dollar maar weet niet zeker of ik alles goed doe (heb amex ee maar deze weggehaald)
Ik heb nu een AVIS reservering staan voor midsize SUV voor € 515,-.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@sanook $654,93 voor Aisle pick, $679,53 voor een Midsize SUV, $858,99 als je perse Standard SUV wilt, $1126,35 als je gegarandeerd een cabrio wilt
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

jwensammy schreef:
25 apr 2019, 08:10
Heb even gekeken voor je in de National app voor je data:
569 dollar voor midsize en kiezen uit de aisle.
Neem een backup boeking voor een Standard SUV, 738 dollar.

De aisle is behoorlijk groot in Miami en afgelopen februari was deze goed gevuld, mustang cabrio’s Dodge Ram, gmc Arcadia, Dodge.

Lees even het emerald club draadje door...
Dat zijn zo wel de leukere bedragen om een auto te huren wanneer het zoveel scheelt. Ik zal vanavond eens een account gaan aanmaken. Wat wordt precies bedoelt met een backup boeking? Je maakt dus een reservering dat je kiest uit de aisle, mocht daar niets staan wat je wil dan heb je altijd je backup boeking van je standaard SUV zodat je altijd de juiste auto hebt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@NielsC gebruik deze link om aan te melden https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US dan heb je gelijk de EC Executive Elite status.

Ja je doet twee boekingen: altijd een aisle pick en een backup boeking als je een specifiek auto type perse wilt hebben (bv Standard SUV). Bij aankomst kun je gelijk door naar de garage, je kijkt eerst in de aisles (als je je aanmeldt via de link mag je kiezen uit zowel de EC als de EC Executive rij (staat aangegeven middels bordjes)), staat er niks probeer je de auto die je wilt te regelen via een greeter, lukt dat niet dan loop je naar de rij waar de autos staan van het specifieke type wat je gehuurd hebt, en zoek je daar de auto uit die je wilt. De sleutels van de auto liggen in de auto (meestal op het dashboard).

Vervolgens rij je naar de exit booth, geef je je reservering af (of via app) van het type wat je meegenomen hebt, dus je aisle reservering als je uit de aisle hebt gekozen, of je backup reservering) inclusief je CC en je rijbewijs (en eventuele rijbewijzen van andere bestuurders die willen rijden) en daarna ben je op weg. Simpeler kan het niet.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Super, dank je wel voor de duidelijke uitleg. Vanavond direct even checken! 👍
Laatst gewijzigd door markro op 25 apr 2019, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Kijk ook even in het National topic, op de startpagina wordt een hoop uitgelegd ;)
chartyhill
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2016, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door chartyhill »

Goedenmiddag!

In 2017 hebben wij een roadtrip gemaakt van 25 dagen in het westen. We hadden toen een prachtige auto (Chrysler Pacifica). Ideaal omdat we met 4 volwassen reizen en 4 koffers plus los spul. Hiervoor hebben we toen ruim € 1600,= betaald. En misschien was dat toen wel wat te veel...
Dit jaar gaan we weer richting de VS (Florida) en nu heb ik me hier ingelezen over de mogelijkheden om behoorlijk op je autokosten te kunnen besparen.

Nu heb ik een auto gevonden, Chevrolet Traverse (of vergelijkbaar uit de groep) bij AVIS.be voor € 744,35 (betaal later) en totaal € 801,97 met extra bestuurder.
Deze kwam als goedkoopste naar voren, vergeleken met .nl/.de/.fr/.es etc.
Aangemeld bij Best Western Rewards en zo AWD K850809 kunnen gebruiken.

Mijn vraag,is dit een mooie prijs of lukt het 'jullie' om ergens een betere prijs te vinden? Maar ook is deze auto groot genoeg voor 4 volwassenen of moet ik voor een grotere klasse gaan?

We hebben de auto nodig van 4 augustus t/m 20 augustus 2019
Ophalen Orlando 19.30 en inleveren Miami 18.00 uur.

Alvast dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Hinko en @harryh toverden in het verleden een eigen National tarief uit de hoge hoed.
Zo iets maar anders deed ik met Alamo , maar dat werd mij hier niet door iedereen in dank afgenomen.

Ik heb een poging ondernomen om hier voor eens en altijd van het gehakketak, Ja/ Nee geneuzel over tariefcodes af te zijn
Dat heb ik gedaan door contact op te nemen met Christiaan Moerman , de Marketing Manager Benelux van Hertz.

Mijn vraag aan hem : Geef dit forum een eigen CDP en laat iedereen die met forumcode zich als Gold Member aanmeld meteen een 5Star zijn.
Christiaan heeft hier rondgekeken.
Hij vind echter dat ingaan op mijn vraag Hertz een partner van Allesamerika.com maakt en die keuze maakt hij met strategische partners als hotelketens en luchtvaartmaatschappijen .
Mijn vervolgvraag was of het OK is dat wij als forum leden dan CDP 633306 gebruiken.
Dat vind hij OK

Ik zag vandaag bij een herziening van een boeking dat daar ook PC 204866 als kortingscoupon aan werd toegevoegd.
Hertz biedt met "Hertz Gold Plus Rewards " een prima aanvulling en ook alternatief op Nationalś Emerald Club.
Je word lid.
Er zijn verschillende leden-niveau ś
Je huurt en betaalt een mid-size car .
En neemt uit de vakken die staan voor je lidmaatschaps-status de auto naar eigen keuze mee.
Eigen ervaringen ?
Vragen & tips ?
Laat het weten ....
viewtopic.php?f=30&t=71561
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@bedeve top! Bedankt!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

@bedeveDat was een mooie gelegenheid om deze meneer Moerman meteen te vragen hoe het zit als je deze CDP gebruikt hebt terwijl je géén Amex Platinum Card hebt en je vervolgens (flinke) schade/letsel veroorzaakt ?
Dan zouden we eindelijk een einde kunnen maken aan de discussie hierover.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@sanook er is helemaal geen discussie. Jij begint het steeds aan te halen als een issue. Misschien moet jij (omdat jij als enige het probleem ziet) zelf eens contact opnemen met Hertz om je verhaal bevestigd te krijgen.
Je zadelt nu een ander op met jouw probleem.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
25 apr 2019, 19:53
@ bedeveDat was een mooie gelegenheid om deze meneer Moerman meteen te vragen hoe het zit als je deze CDP gebruikt hebt terwijl je géén Amex Platinum Card hebt
Wat let je ?
Meneer Moerman is ook voor jou bereikbaar.
Leg je aannames eens aan hem voor .
Ga eens op zoek naar feiten kennis.
Geeft meer positieve energie dan het herhalen van je eigen aannames en veronderstellingen waarmee je mede forum leden voor de gek houd .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Om maar een paar links te geven:

https://maphappy.org/2015/07/how-to-mas ... ng-caught/
"…the real reason why you don’t want insurance included is because if you get into an accident while you’re on the road, and you’re not eligible to use it, you could find yourself in a super, sticky mess. "
"It’s not, not worth the headache"

https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... issue.html
"If you do not have an American Express Platinum card, then you are not entitled to use the CDP associated with it"

https://millionmilesecrets.com/guides/t ... r-rentals/
"Some of these codes include car rental insurance. Sounds like a great deal, right?
You actually want to AVOID codes that include insurance. That’s because if you get into an accident or have to file a claim, you’ll likely be exposed for using a corporate code you did NOT qualify for.
And that could lead to huge out-of-pocket expenses and other headaches! I wouldn’t want to find out what legal action the car rental company would take in this case."

En dan kun je zeggen dat dit nietszeggende linkjes/postings zijn maar het berichtje van Bedeve is niks meer of minder dan deze berichtjes.
Laatst gewijzigd door sanook op 25 apr 2019, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

jwensammy schreef:
25 apr 2019, 08:10
Heb even gekeken voor je in de National app voor je data:
569 dollar voor midsize en kiezen uit de aisle.
Neem een backup boeking voor een Standard SUV, 738 dollar.

De aisle is behoorlijk groot in Miami en afgelopen februari was deze goed gevuld, mustang cabrio’s Dodge Ram, gmc Arcadia, Dodge.

Lees even het emerald club draadje door...
Is het ook zo dat de prijzen verschillen tussen de app en de site? Ik heb mezelf nu aangemeld, kan kiezen uit de "Executive area". Als ik nu een auto wil kiezen uit de aisle zou me dat $ 1812 dollar kosten van de periode 04-10 t/m 22-10. Wanneer ik kies voor een standaard SUV kost me dat $ 1312.

Wanneer ik in de app kijk kan ik kiezen uit "Reserve Emerald Aisle" dat is neem ik aan dat je mag kiezen wat er staat? Dat kost dan $627,06. Maar wat er dan zal staan kan van een economy tot een SUV zijn?

Als ik een standaard 4x4 (SUV) kies, kost me dat $ 774. Een Fullsize 4x4 kost $ 1094.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

bedeve schreef:
25 apr 2019, 21:10
Ik heb je al een aantal malen uitgelegd dat de codes die jij bedoeld voor verzekeringen van huurauto ś zorgen.
Beetje vervelende gewoonte om berichten aan te gaan passen nadat er al op gereageerd is ...
Maar goed, ik denk dat je niet goed gelezen hebt want die linkjes die ik gepost heb gaan er juist over dat je geen kortingscodes moet gebruiken waar je geen recht op hebt als er in de autohuur een verzekering is inbegrepen, omdat je dan juist in de problemen kunt komen.
Amerikanen huren in de regel een auto zonder verzekering want die hebben zelf al een verzekering (op naam). Dus die kunnen rommelen met die codes wat ze willen want dat heeft geen invloed op wel/niet verzekerd zijn omdat ze hun eigen verzekering hebben. Als je gaat rommelen met codes en je hebt wel een verzekering bij de huur inbegrepen (zoals Europeanen) dan loop je het risico dat je onverzekerd bent als je geen recht hebt op die code.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer