informatie Avis vancouver

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

informatie Avis vancouver

Bericht door Carlo1975 »

Ik heb via Avis.es een Grand Cherokee geboekt in Vancouver.
Tijdens de boeking kon ik geen antwoord krijgen op mijn vragen; heb deze ook bij Avis neergelegd, maar geen antwoord gekregen. Wellicht iemand hier die antwoord heeft op mijn vragen?

- hoe hoog is het eigen risico, en tegen welk bedrag kan dit afgekocht worden (in Amerika, kan dit wel)
- kan ik standaard de grens over
- kan je met Avis preferred gratis annuleren, zo ja, tot wanneer
- zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik zie dat er standaard CDW wordt aangeboden.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Aarjan »

Tijdens het boeken staat vermeld hoe hoog je eigen risico is.
Heb zelf even geprobeerd, en krijg CAD 535 eigen risico.
Annuleren kan volgens mij altijd.
De grens over ook, maar wel even aangeven als je de auto op gaat halen.
Tipje; als je ANWB lid bent en een VISA Goldcard neemt dan zit hier 750 euro eigen risico verzekering inbegrepen.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Carlo1975 »

Thanks Aarjan!

Kreeg net wel door dat LDW er gratis bijzat. Volgens de medewerker van Avis geen eigen risico.. Kon dat alleen niet uit de reservering opmaken.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Aarjan »

Zou me zeer verbazen als je geen eigen risico hebt.
In de VS is dit idd altijd het geval, maar in Canada heb ik alleen maar gehuurd met eigen risico.
In de proefboeking die ik maakte stond ie in ieder geval duidelijk vermeld.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Carlo1975 »

Zeer apart dat “Mario van Avis” dit dan geeft aangegeven. Ik heb zelf ook nog een proef boeking gedaan, en dan krijg ik ook gewoon eigen risico te zien.
Ik volg jouw tip op, en ga de creditcard van ANWB aanvragen, goede tip, bedankt Aarjan!
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Aarjan »

Nou weet ik niet wanneer je gaat, maar misschien komt er nog een betere aanbieding voorbij.
Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt om bij Avis te huren; altijd te duur :lol:
Gewoon af en toe nog een een rondje zoeken; je kunt Avis altijd weer annuleren.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Galapogos »

Het annuleren bij Avis is niet altijd kosteloos. Bij prepaid-reserveringen via een Europese Avis-site kun je alléén op de dag dat je de reservering hebt gemaakt kosteloos annuleren. Later annuleren kost 50 euro. Annuleren in de laatste drie dagen voorafgaand aan de huurstart kost drie dagen autohuur. Het lid zijn van Avis Preferred heeft geen invloed op de annuleringskosten voor zover ik weet.

Afgelopen voorjaar was Avis voor ons met afstand de goedkoopste optie. Dus goedkoop huren bij Avis kán wel.
Carlo1975 schreef:Ik heb via Avis.es een Grand Cherokee geboekt in Vancouver.
Je weet dat je niet specifiek een Grand Cherokee hebt geboekt, maar een willekeurige auto in de betreffende klasse (Standard SUV)? Kan dus ook een heel ander model worden.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Carlo1975 »

Aarjan schreef:Nou weet ik niet wanneer je gaat, maar misschien komt er nog een betere aanbieding voorbij.
Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt om bij Avis te huren; altijd te duur :lol:
Gewoon af en toe nog een een rondje zoeken; je kunt Avis altijd weer annuleren.

Ik blijf de sites gewoon in de gaten houden, maar tot nu toe kom ik bij andere sites voor de periode 7-8 tot 26-8 voor een SUV nagenoeg altijd boven de 1000 uit. Avis kwam op 673 uit. Wellicht dat de prijzen bij andere aanbieders nog gaan zakken.

@Galapagos dank voor de uitleg over de annuleringskosten. Heb vorige week wederom een mail naar Avis gestuurd, maar nog steeds geen reactie ontvangen. Ik weet nu in ieder geval waar ik rekening mee moet houden.

Wat betreft de Grand Cherokee, ik hoop wel dat deze klaarstaat, maar die kans zal wel klein zijn. Weet jij of het mogelijk is om zelf de auto uit te kiezen, of krijg je er een toegewezen?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Galapogos »

Bij Avis krijg je normaal gesproken een auto toegewezen. Maar ik geloof dat het op veel plekken wel mogelijk is deze dan alsnog te ruilen voor iets anders. Zelf geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: informatie Avis vancouver

Bericht door Ruud2004 »

Carlo1975 schreef:Zeer apart dat “Mario van Avis” dit dan geeft aangegeven. Ik heb zelf ook nog een proef boeking gedaan, en dan krijg ik ook gewoon eigen risico te zien.
Ik volg jouw tip op, en ga de creditcard van ANWB aanvragen, goede tip, bedankt Aarjan!
Voor deze card moet je wel eerst lid worden van de ANWB. Misschien is ING wel jullie huisbank, op de platinum Mastercard van ING zit de verzekering ook.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer