CA, RB of El Monte ? Seattle

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door Jo usalover »

Hallo,

Wij staan weer op t punt om vliegtickets en camper te boeken voor een trip in Noordwesten in 2019.
Nou twijfelen we over welke maatschappij; zelf ervaring met CA en RB vanuit Denver en dat was beide prima.
Het verschil in prijs met CA en RB is €600 voor 18 dagen huur. We gaan 22 dagen maar zijn eerst een paar nachten in Seattle en sluiten af met een paar nachten San Francisco.
RB heeft zoals bekend nieuwere campers, maar ja, is dat t verschil waard ?
Klinkt misschien beetje mutserig maar ik vind de buitenkant van de RB camper wel mooier dan de “plakplaatjes” camper van CA. ... Maar ja, €600 , kun je veel voor doen.
En dan is er nog El Monte, deze is €90 duurder dan CA en te verwaarlozen dus. Maar de locatie van El Monte is in Ferndale en dat ligt een stuk boven Seattle, lijkt me niet handig, want niet de richting waar we naartoe gaan.
Mijn vraag; heeft er iemand ervaring met locatie Seattle van deze maatschappijen ? Wat zouden jullie kiezen?
En hoe groot is de kans dat je een grotere camper mee krijgt dan geboekt ? Seattle lijkt me een kleinere locatie dan bijv LA of SF. In 2012 boekten we een C19 van RB (Denver) kregen we een C25 mee, wat niet erg was, maar C22-25 boeken en C30 mee krijgen zouden we niet zo blij mee zijn.
En in 2015 bij CA Denver een C19 en die kregen we ook mee, maar ik begreep dat de mensen die na ons aankwamen niet hun geboekte C19 mee konden krijgen. Nou heeft RB die C19 niet meer geloof ik.
Vroeger stond El Monte toch bekend om hun oude campers in de verhuur, dat is niet meer zo toch ? Volgens Tioga website zijn de campers van El Monte niet ouders dan 2 jaar, is dat echt zo ?

Alvast bedankt !
Groeten
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door Marenko »

Wij hebben vanmorgen onze RB camper ingeleverd in Seattle. Ik vond de locatie best wel groot. De vriendelijkheid vond ik trouwens een stuk minder in Seattle dan bij de andere locaties waar we hebben ingeleverd. Volgend jaar halen we weer op in Seattle en ik ben dus benieuwd hoe dat dan gaat. Het wordt dan onze elfde keer met RB. Wij hebben in tien jaar nog maar 1x een groter camper meegekregen trouwens. Dat was in New York, volgens mij de kleinste locatie, en toen kregen we een A-classe mee, terwijl we een 28-30 ft gehuurd hadden.
El Monte is sinds 8 maanden van dezelfde eigenaar als waar ook roadbear van is. Ik heb begrepen, toen ik er bij het ophalen van de camper naar vroeg, dat El Monte de campers van Roadbear overneemt. Je rijdt dus in principe in een iets oudere RB camper. Het is natuurlijk ook mogelijk om een nieuwere camper te krijgen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door Mies2301 »

Wij hebben de camper dit jaar bij El Monte gehuurd en opgehaald in Ferndale. Daarvoor alleen maar Road Bear gehuurd.
Ik vind El Monte een soort Road Bear Light. De campers zijn nu ook max 2 jaar oud bij El Monte, dus daar zit het verschil niet in.
De inventaris is wel een stuk kariger bij El Monte dan bij Road Bear.
Is dat het verschil van 510 euro in jouw geval waard? In mijn optiek niet. Ik zou dan wel bij El Monte huren.
Zeker t.o.v. CA, waarbij het maar de gok is wat voor camper je meekrijgt (qua leeftijd) en je hebt bv. geen luifel.

Let er wel op, dat als je bij El Monte huurt, dat je vliegt op Richmond (Vancouver), vanaf daar gaat er namelijk wel een gratis shuttle naar El Monte en vanaf SeaTac niet.

Wat gaat jullie route worden? Want vanaf El Monte zit je bv snel in North Cascades NP, wat ik echt schitterend vond!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door covri »

Wij hebben voor volgend jaar een RB gehuurd, ophalen in Seattle. Locatie voor El Monte vinden we onhandig. We hebben 2x een El Monte gehuurd, elders. Maar de inventaris is niet alleen karig, zelfs slecht. Verschillende grootte van (de 2 ) kopjes die we meekregen, 1 plastic, andere van steen. Zo ook de 2 kommetjes, bordjes enz.

Dit jaar gekozen voor RB omdat die wel een luifel heeft en CA niet.
En de inventaris is altijd uitgebreider.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door Mies2301 »

Onze inventaris was in ieder geval wel hetzelfde(plastic borden en ijzer bestek, plastic bekers en zeer kleine koffie bekers). Alleen maar voor 2 personen, waar we bij Road Bear meestal een la vol spul hadden.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door Jo usalover »

Dank jullie wel voor de reacties en tips !
@Marenko ; altijd erg leuk om jullie reisverslag te lezen, “ we lachen wel, maar zonder veel overgave” , hilarisch.
We neigen toch erg naar RB, je weet bijna zeker dat je een goede camper mee krijgt, luifel, goede inventaris en gratis GPS, en de locatie is gunstig in Seattle.
@Mies3201; North Cascades NP lijkt me idd fantastisch maar is de verkeerde richting uit. Zeker een goede tip voor volgende trip in icm West Canada misschien.
We wilden eerst 22-8 vertrekken maar de tarieven zijn heel hoog, zowel vliegtickets (nog hoogseizoen waarschijnlijk) als camper vanwege Burning Man toeslag.
Dus voor een weekje later tarieven opgevraagd en dat scheelt enorm en tja, dan denk je, ach dan kunnen rechtstreekse vluchten wel en ook RB. ( nog steeds een groot verschil met CA natuurlijk ;-)

Ik wil nog wel graag de route voorleggen want we komen er niet uit, maar dat kan ik beter in andere topic “Noordwesten” doen.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben al verschillende keren een CA camper mee gehad en altijd gekregen wat we geboekt hadden. Het is inderdaad een basic verhuurder, maar wij hebben meer luxe nooit gemist. Dit jaar hebben we een nieuwe El Monte van Middlebury naar Las Vegas gebracht en de kwaliteit viel ons enorm tegen. Het was niet te zien dat het een nieuwe camper was. Wat een slechte afwerking (zie ons reisverslag voor de verhalen en de foto's van de mankementen). Hij had inderdaad een tv en een luifel en dat is aardig, maar ons de € 600,- meer niet waard. CA is altijd heel makkelijk met inleveren. Er wordt niet heel precies gecontroleerd en ze vergoeden makkelijk evt. extra gemaakte kosten. Het inleveren van de EM in Las Vegas vond ik niet heel prettig, al moet ik zeggen dat we wel gecompenseerd zijn voor de overlast. Maar je moet zelf de hele camper leegmaken. Alle beddengoed, handdoeken en keukenspullen eruit halen en in een bak doen. Bij CA lever je de sleutel in en dat is het (behalve controle van km- en generator-stand en een globaal rondje om de camper op grote deuken).
Volgend jaar gaan we naar Canada en huren dan bij Canadream. Dat is ons vorig jaar in Whitehorse zeer goed bevallen. We gaan dan weer voor een truckcamper. Als we weer naar Amerika gaan, sluiten we zeker CA niet uit.
Met Seattle hebben we overigens geen ervaring.
schellie
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2008, 16:16

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door schellie »

Misschien is Apollo of Star RV een optie, die zitten ten zuiden van Seattle in het plaatsje Fife. Wij hebben al diverse keren gehuurd bij El Monte en is nog altijd prima bevallen. wat de persoonlijke inventaris betreft is er ook een mogelijkheid om deze bij de Walmart te kopen, dan heb je precies wat je nodig hebt en bent niet duurder, misschien welgoedkoper uit. Voor 3 a 4 weken hoef het ook geen kristal te zijn. Wij hebben ook een nieuwe RV opgehaald in Middlebury, goed bevallen, alleen moet je veel km maken om in het Westen te komen en het is zo vroeg in het seizoen.
schellie
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door Almere vak V »

Grote voordeel als je in Ferndale huurt is dat je kunt eten bij Bobs Burgers!! Erg goed...

:wink:
jnfhes
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2015, 14:07

Re: CA, RB of El Monte ? Seattle

Bericht door jnfhes »

Wij hadden dit jaar gehuurd bij Britz in Seattle. Britz is een dochter van Roadbear en zit op exact dezelfde verhuurlocatie. Wat ik al een beetje verwacht had, gebeurde ook: we kregen gewoon een Roadbear (C27) mee. Er was geen enkele camper met Britz stickers te bekennen op het terrein. Alleen een bordje boven de deur van de receptie. Toen ik vroeg waar de Britz campers waren, kreeg ik een grote glimlach. Ik heb er ook geen een zien rijden in de omgeving en ook niet zien staan bij het inleveren.

Voordeel van Britz: goedkoper, maar je hebt verder geen keuzes. Alles zit bij de prijs in, 100 mijl per dag vrij. Verder dus gewoon de Roadbear service en kwaliteit. Ons prima bevallen.

De RB locatie in Seattle is prima: dicht bij het vliegveld/hotels. Normaal is ophalen pas in de middag, maar omdat ze op zaterdag alleen 's ochtends open zijn, konden we vanaf 9u al terecht. Bij ons was er geen ophaal-service (op zaterdag, begin juni), de kosten van de taxi werden vergoed. Na het inleveren werden we door een taxi weggebracht (keuze naar hotel of naar airport).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer