Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Charlot84 »

Hi all!

Ik ben gister gearriveerd in Californië. Eerste keer Amerika, dus supergaaf! Ik ben nu in LA, waar ik 2 dagen verblijf. Zaterdag rijd ik door naar Las Vegas. Via Google Maps krijg ik een route te zien van ongeveer 4 uren. Maar als ik dan de optie: "tolwegen vermijden" aanvink, krijg ik een alternatieve route van ruim 7 uren rijden te zien. Nou had ik begrepen dat er op die route geen tol zou zijn, echter begin ik me dat af te vragen nu. Zeker nadat de autoverhuurder me gister een soort tolpas aanbood, die ik heb afgewezen omdat ik dacht die niet nodig te zijn.

Vraag: klopt dit, is er idd tolheffing op die route? Zo, ja andere route kiezen? En wordt dit een duur grapje? Ik ga nl. nog verder reizen na LV..

Bedankt alvast!
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Laura&Edwin »

Ik weet natuurlijk niet waar in LA je nu verblijft. Er zijn nl bij het zuid-westen van de stad enkele toll road (state routes 73, 133, 241 en 261). Als je via de interstates greater LA verlaat is er vanuit het zuiden dus niks aan de hand. Het verschil in tijd ligt misschien aan filedruk? Het verschil is anders zeker geen 3 uur.

Zit je elders in de stad is er dus niks aan de hand. In het zuid-westen van Amerika zijn weinig tolwegen. Alleen in Californië zijn enkele toll roads en dan vooral tussen LA en San Diego.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik LA en LV invoer - zonder specifiek adres - zie ik geen verschil tussen beide opties,
Heb je goed gekeken? Niet snelwegen vermijden aangevinkt?
Hoe er wel rekening mee dat GoogleMaps de entree in de nationale parken ook tol noemt. Dus je zult in het zuidwesten wel eens een route tegenkomen waarin aangegeven wordt dat je tol moet betalen. Dit wordt dan ook aangegeven in de routebeschrijving.

Marianne
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door smeerkaas »

Vreemd, als ik LAX - South Las Vegas Blvd invoer met Avoid Toll, krijg ik 3 routes tussen de 3:58 en 5:15 te zien.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben nooit een tolweg gereden van Las Vegas naar Los Angeles. Soms vraagt de tomtom wel om carpoolstroken en tolwegen te vermijden, maar als ze er al zijn dan is dat een aparte strook waar je mag rijden, maar die kun je ook vermijden, dat is mijn ervaring. Heb nog nooit tol betaald in het westen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door PSVwally »

smeerkaas schreef:Vreemd, als ik LAX - South Las Vegas Blvd invoer met Avoid Toll, krijg ik 3 routes tussen de 3:58 en 5:15 te zien.
Vreemd. Als ik dit in google maps ingeef en beide varianten kies blijft het dezelfde route die 3:51 gaat duren. Maar het mag inmiddels wel duidelijk zijn, geen tolwegen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door roelb »

Vermoedelijk zit dit verschil hem in de express lanes in LA. De OP zal wel gekeken hebben op een spits-tijdstip, en dan kan er een significant verschil zijn tussen de tijd om LA uit te komen met gebruik van express lanes en de tijd over de overige rijstroken. Google gebruikt real-time informatie van zijn gebruikers, dus als je kijkt op een moment dat het echt vast staat en de express lanes wel doorrijden dan kan ik me zomaar voorstellen dat dat een verschil van 3 uur oplevert.

Ter illustratie: ik probeerde vorig jaar op een vrijdagmiddag, voor het eclipse-weekend, LA uit te komen en heb er 5 uur over gedaan om van LAX naar San Bernardino te komen.

Ook bij Las Vegas kan er een (veel kleiner) verschil zijn in tijd als je de express lanes gebruikt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door PSVwally »

Mijn ervaring in LA is dat als er file staat de expres lanes niet veel sneller gaan.
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Charlot84 »

Thanks voor alle reacties! Ik denk dat maps idd verkeersdrukte mee heeft genomen, aangezien alle routes nu ongeveer dezelfde tijdsduur hebben en er nu geen tol meer wordt aangegeven. Dan zit ik dus goed :)
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Charlot84 »

Oh en ik zit vlakbij Santa Monica in de buurt (Van Nuys), voor de geïnteresseerden :)
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
Gast

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Gast »

Ik weet niet hoe het in LA is, maar over het algemeen betaal je maar een paar $ voor een (deel van een) tolweg in de VS.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Van LA naar Vegas -> tolwegen?

Bericht door Frasi »

Ik ben een paar keer in en rond LA geweest; nog nooit tolwegen nodig gehad.
Mijn Tomtom gaf ook wel eens aan dat er tolwegen op de route lagen; dat bleken dan vaak de HOV-lanes te zijn (spitsstroken waar je met >2p moet zijn).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer