Esta probleem op Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Esta probleem op Schiphol

Bericht door Pevsteen »

Vandaag een zeer grote teleurstelling.
Bij aankomst op Schiphol kreeg ik bij de checkin de melding om iemand van Brit. Airways te contacteren.
Rustig de rij gebruikt om bij de dropoff de melding te krijgen dat er een probleem was.
Blijkbaar was er op mijn naam geen Esta :wink:
Geen probleem zei ik en ik liet mijn GOEDGEKEURDE ESTA aanvraag zien :D

Ze ging er dus toch maar iemand van de US emigrationdienst bij halen.
Paul was best vriendelijk maar zei mij dat men mijn goedgekeurde ESTA heeft ingetrokken.
Hij heeft mij toen wat vragen gesteld ivm de reis, mijn verblijfplaats,... en ging dan een telefoontje doen.
Ook de melding gegeven dat dit onze 4de Usa reis was.

Na 10 min de melding gekregen dat ik GEEN toegang kreeg tot de US.
Discussiëren had geen zin, een nieuwe ESTA aanvragen ook niet vermits de weigering tot gevolg had dat ik geen ESTA procedure meer kan gebruiken maar dat ik alleen met een VISUM nog toegang zou krijgen maar dat dit weken kan duren :x
Het kan blijkbaar dat een toekenning wordt aangepast.

Helemaal uit de lucht gevallen was ik want vorige maand had nog een attest van goed gedrag en zeden ontvangen van het belgisch/lokaal gemeentebestuur.

Mijn echtgenote was wel volledig oke.

Je gaat er dus toch van uit dat als je je goedkeuring krijgt, deze toch wel zal blijven.
Er zat dus niets anders op dan naar België terug te rijden :o
Bij controle thuis op de website Esta staat inderdaad dat mijn Esta is geweigerd. Er staat echter geen datum van weigering bij.
De betaling had men ontvangen , yess....

Bye Bye Usa
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Vito »

En ze hebben je geen reden gemeld ?
Bizar ...
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door babarage »

Crap daar ben je mooi mee. Wellicht een naamsverwisseling met iemand die op de zwarte lijst staat. Beste wat je nu kan doen is er achteraan gaan wat er aan de hand is. Heb je voor deze vakantie geen barst an maar voor een volgende keer...

https://www.dhs.gov/dhs-trip

En ik hoop dat je een goede reisverzekering had zodat je financieel iig niet al te zeer het schip in gaat.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Harry »

Dat is wel heel erg vervelend om op het laatste moment geweigerd te worden op je vlucht.

Is je nog verteld wat de reden was?, had het hier
Helemaal uit de lucht gevallen was ik want vorige maand had nog een attest van goed gedrag en zeden ontvangen van het belgisch/lokaal gemeentebestuur.
iets mee te maken?
Ik begrijp de zin niet helemaal. :oops: :oops:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Vito »

Als dat zo zou zijn dan zijn de adviezen hier van de meesten om maar overal nee aan te kruisen bij een ESTA aanvraag met strafblad niet zo geweldig :oops:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door roelb »

Harry schreef: Ik begrijp de zin niet helemaal. :oops: :oops:
De Belgische equivalent van een VOG.

Maar dit is wel bijzonder. Ik heb dit wel eens vaker gelezen, maar in al die gevallen kregen die mensen een mail met de melding dat er een status change was voor de ESTA. Is er wellicht sprake van overstay in het verleden? Of een niet geregistreerd vertrek. Want dat zijn de meest voor de hand liggende oorzaken. Of inderdaad een geval persoonsverwisseling met iemand die op een no-fly list staat.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Marcopstal »

Het is inderdaad niet ongebruikelijk dat een ESTA die eerst is goedgekeurd plots wordt afgekeurd.
Zoals men al aangeeft zou je daar dan wel een bericht van moeten ontvangen per email. Dat krijg je immers zelfs als je ESTA bijna vervalt.

Dat bewijs van goed gedrag en zeden kan daar al helemaal niets mee te maken hebben.

Er is eigenlijk maar één ding wat je mensen kan aanraden, check je status van je ESTA nog eens kort voor je vertrek.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door roelb »

Als je de verhalen op flyertalk, tripadvisor en andere plekken leest van mensen die dit meemaakten is er meestal wel een verklaring voor. Bijvoorbeeld een vele jaren geleden aangevraagd visum, (vermeende) overstay, een paspoort dat (volgens de database van het CBP) niet voldoet (bv geen chip heeft), etc.

Een aantal zaken kun je zelf controleren: kijk wat er op https://i94.cbp.dhs.gov/ staat als je daar je gegevens invult. Staan al jouw departures correct geregisteerd? Zo niet, dan heb je de oorzaak ontdekt.

Hoe oud is je paspoort? Hoe lang is het nog geldig? Ben je de laatste jaren nog in vreemde landen geweest (Midden Oosten?). Heb je een tweede nationaliteit of ben je in het buitenland geboren? Hebben je ouders een andere of tweede nationaliteit?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door knaapje »

……….Ik heb dit wel eens vaker gelezen, maar in al die gevallen kregen die mensen een mail met de melding dat er een status change was voor de ESTA...……

Wellicht e-mailadres gewijzigd??
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Pevsteen »

Uitzoeken zal ik het zeker doen.

Verleden lijkt mij Oke.
Het zou onze 4de reis us worden.
Alles in het verleden perfect verlopen.

Het mailadres is niet gewijzigd en enkele jaren geleden bericht gekregen dat het Esta inderdaad ging vervallen.
Dus het zou moeten werken.

En ja , de status van de esta heb ik na 27/7 niet meer nagekeken . Toen afgedrukt en bij de reisdocumenten. Gestoken.

Dus ik ga binnenkort eens op de link in de vorige berichten kijken en dan zie ik verder.

Gelukkig een goede annulatie verzekering van Europe Assistance No-go.
Zij dekken ook visa weigeringen.

Maar ja, daar is mijn jaar voorbereiding niets mee.

Een reden die ik kan bedenken is dat de Chinese aandeelhouder van mijn werkgever recent negatief in het nieuws is geweest maar dat zou vergezocht zijn vind ik.
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Pevsteen »

Een attest goed gedrag en zeden heb je in België nodig om bijvoorbeeld als tussenpersoon bij verzekeringen of bankzaken te mogen optreden.

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Harry »

Dat zou inderdaad wel erg vergezocht zijn, maar met Trump weet je het nooit. :mrgreen: :lol: :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door roelb »

Pevsteen schreef: Verleden lijkt mij Oke.
Het zou onze 4de reis us worden.
Alles in het verleden perfect verlopen.
Staan al je exits ook correct geregistreerd op https://i94.cbp.dhs.gov/?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Inges »

Bij mij staan zeker niet alle exits goed geregistreerd (I94 wel ingeleverd maar niet goed geregistreerd blijkbaar) en ik heb geen enkel probleem gehad om de US 2x gewoon in te komen op een Esta. Niemand die er naar gevraagd heeft bij immigrations (ik heb wel altijd de documenten bij me om te bewijzen dat ik gewoon ben vertrokken in 2014) Raar verhaal... ik hoop wel dat je er achter komt.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Gast »

Bij mij en mijn vrouw staat er van vorig jaar een Unknown locatie, maar wel een exit.

@pevsteen: vervelend dat dit gebeurt, het lijkt er op dat er wel iets mis is gegaan in je aanvraag...weet je zeker dat je alles correct hebt ingevuld?
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Franciscus »

Niet dat de vraagsteller er iets aan heeft maar ter info; ik kwam er ook bij het inchecken op Schiphol achter dat mijn eerder goedgekeurde ESTA afgekeurd was. Geen idee waarom; er was helemaal niets gewijzigd en de aanvraag was compleet, zonder spel- of typefouten of een 0 i.p.v. O of wat dan ook. Aan mijn netjes uitgeprinte goedkeuring had ik natuurlijk ook niets meer, in de computer stond afgekeurd en dat was het enige wat telde. Ik had ook geen idee wanneer die status veranderd was, heb daar nooit een bericht van gekregen. Op aanraden van de vliegtuigmaatschappij heb ik ter plekke een nieuwe ESTA aangevraagd (en ik kan je verzekerenl dat is behoorlijk stressen op een telefoon op zo'n moment en in zo'n omgeving), die was binnen een paar minuten goedgekeurd en kon ik gelukkig alsnog het vliegtuig in. Maar al-met-al heeft het wel een uur gekost en was ik blij dat ik op tijd op het vliegveld was. Toen ik later mijn ESTA opzocht stond hij inderdaad weer op goedgekeurd met de datum van de oorspronkelijke aanvraag. Tot op de dag van vandaag is het voor mij een raadsel wat of waarom dit gebeurd is.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Marcopstal »

Dergelijke verhalen van plots geweigerd zonder reden na eerder goedkeuring heb ik toch nog al gehoord. Een nieuwe aanvraag proberen op dat moment is de enige optie. Lukt het niet dan is het einde verhaal maar heb je dat toch geprobeerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Vanessa007 »

Franciscus schreef:Op aanraden van de vliegtuigmaatschappij heb ik ter plekke een nieuwe ESTA aangevraagd
Hebben jullie dit eigenlijk geprobeerd?...
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Pevsteen »

neen, niet geprobeerd.
Als de big chief van immigrations zegt dat hij na een telefoon je er niet kan inlaten, wie was ik dan om dit in twijfel te trekken.
Achteraf misschien beter geprobeerd, maar toen stond mijn hoofd er niet naar.

Maar als dan mijn esta/visum geschrapt wordt tijdens mijn vlucht :cry: dan heb ik waarschijnlijk wel een hoop problemen in de usa.

Even gecheckt en ja hoor,
de laatste 5 jaar 2 keer de US bezocht en 2x vertrokken uit de US.


Voorlopig even geen usa meer voor ons.

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Gast

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Gast »

Vreselijk vervelend voor je ik snap dat je er wel even klaar mee bent.... succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer