Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Carlo1975 »

Ik wilde gisteravond alvast een auto reserveren voor de zomer van 2019, omdat ik in de veronderstelling was dat de prijzen lager zijn als je eerder boekt.

Voor een SUV, ophalen in Niagara Falls en terugbrengen in New York, 14 dagen, 1358 euro (inclusief one way toeslag)! Dit lijkt mij wat veel als ik de gemiddelde huurprijzen hier bekijk: viewtopic.php?f=30&t=27599&start=860
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Laura&Edwin »

Hangt er ook wel van af wat voor soort SUV je gehuurd hebt. Een full size SUV kan aan de prijs zijn. En het hangt ook af bij welke maatschappij je hebt gehuurd. Ze verschillen nogal in het berekenen van de one way fee. Die informatie geef je nu niet. Ook weten we niet waar je de auto gehuurd hebt.
En ligt je wegbrengtijd later dan je ophaaltijd kan er ook nog een af extra huur worden berekend. Ik wil best ook even voor je kijken, maar dan heb ik wel meer info nodig.

Ik huurde gisteren voor 14 dagen voor $479 bij National als executive lid. Weliswaar zonder one way fee. En nu kijken of de prijs nog daalt. Kan dus wel goedkoper lijkt me.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door sanook »

Lijkt mij een prima vraag voor in het algemene autohuur topic: viewtopic.php?f=30&t=70778
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Carlo1975 »

Laura&Edwin schreef:Hangt er ook wel van af wat voor soort SUV je gehuurd hebt. Een full size SUV kan aan de prijs zijn. En het hangt ook af bij welke maatschappij je hebt gehuurd. Ze verschillen nogal in het berekenen van de one way fee. Die informatie geef je nu niet. Ook eten we niet waar je de auto gehuurd hebt.
En ligt je wegbrengtijd later dan je ophaaltijd kan er ook nog een af extra huur worden berekend. Ik wil best ook even voor je kijken, maar dan heb ik wel meer info nodig.

Ik huurde gisteren voor 14 dagen voor $479 bij National als executive lid. Weliswaar zonder one way fee. En nu kijken of de prijs nog daalt. Kan dus wel goedkoper lijkt me.

Dank je wel!

Ik heb direct bij Hertz gekeken, betreft de volgende gegevens:

Ophaal: 08-08-2019 Hertz Niagara Falls 10.00
Wegbreng: 22-08-2019 New York 34th street 10.00
Type: Passenger Standard SUV (Categorie L)
Prijs: 1437,47 EUR
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Emootje »

Kijk ook eens bij Hertz.fr, en gebruik deze CDP: 769269
Het helpt trouwens als je je auto eerder terugbrengt dan je hem ophaalt, qua tijdstip. Dus beter 9.30u terug, scheelt je een dag huur. (edit: was boven al genoemd, sorry).
Ik kom dan op 1329,36. Evengoed veel geld vind ik hoor, voor 2 weken.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Laura&Edwin »

Ik kijk net op mijn telefoon. Ik kom op 1276 voor een standaard SUV bij Hertz. Er zit zeker €350 aan one way fee bij. Zit je vast aan Hertz? Anders ook een kijken naar andere bedrijven met een andere fee...Kan schelen. Misschien.

Gelukkig heb je nog tijd.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door roelb »

Ik ben wel benieuwd hoe je op die ophaallocatie komt. Is dat het einde van een georganiseerde reis oid? Want als je op Buffalo vliegt kun je denk ik beter vanaf daar huren. Verder heb je op deze route natuurlijk altijd een forse one-way fee. Wat zijn precies je reisplannen? Misschien dat er nog iets slimmers te verzinnen is..
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Frasi »

Carlo1975 schreef:...omdat ik in de veronderstelling was dat de prijzen lager zijn als je eerder boekt.
Dat is met autohuur niet helemaal zo. Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat gaandeweg lagere prijzen te vinden zijn: ook voor mijn komende huur volgende maand. Een paar weken na boeking een lagere prijs gevonden en reservering aangepast.
Dus zorg altijd voor een reservering die je gratis kan aanpassen of annuleren.

Volgens mij zijn nog niet alle verhuurprijzen voor zomer 2019 beschikbaar; ik meen me te herinneren dat usareisen.de/drive-use.de pas in november alle prijzen heeft. Dus nog even geduld hebben.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door sanook »

En met autohuur is het zo dat je alleen maar goedkoper gaat naarmate de tijd vordert want zodra je iets goedkopers ziet boek je dat en annuleer je je vorige (duurdere) boeking. Dus zorg er wel voor dat je altijd gratis kunt annuleren ! En hoe langer van te voren je begint met boeken hoe meer kansen je hebt dat je nog iets goedkopers tegen gaat komen.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Carlo1975 »

Bedankt allemaal voor de reacties en de tips.

De reden voor Niagara Falls als ophaallocatie: ik zou vliegen op Toronto, daar een aantal dagen blijven en dan met de Amtrak naar Niagara Falls. Dan lopend over de Rainbow Bridge, en dan de auto ophalen in Niagara Falls USA. Met de auto richting Keystone gaan, Rocky Mountains, Colorado Springs en dan terug naar New York om daar nog een 5-tal dagen te blijven.

Maar als ik de huurprijzen vergelijk met de prijzen in Seattle, en dan nog het feit dat je in Seattle ruimere keuze hebt, dan overweeg ik om op Seattle te vliegen, en dan de Westkust verkennen. Wat betreft ticket prijs is Seattle niet eens zoveel duurder dan New York.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door roelb »

Van upstate NY naar Colorado en dan weer naar NYC? Je beseft je dat dat zo ongeveer de afstand Amsterdam-Moscow is, en dan ook weer terug? Als je het in 1 ruk rijdt is het zeker 2,5 dagen full-time rijden. Met flink wat stukken tol. Ik denk (weet het eigenlijk wel bijna zeker) dat het goedkoper is om te vliegen.

Laten we bij het begin beginnen: wat wil je allemaal gaan doen tijdens je trip? Wat staat vast en moet er in? Want ik lees nu westkust, oostkust en Colorado in een post. En dat blijkbaar in 14 dagen..
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Carlo1975 »

Ik zag op de site van Tioga dat het heel wat kilometers zijn ja :shock: het gaat mij meer om de reis (met mijn dochter) dan de uiteindelijke bestemming :wink:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door SuzieQ »

sanook schreef:En met autohuur is het zo dat je alleen maar goedkoper gaat naarmate de tijd vordert want zodra je iets goedkopers ziet boek je dat en annuleer je je vorige (duurdere) boeking. Dus zorg er wel voor dat je altijd gratis kunt annuleren ! En hoe langer van te voren je begint met boeken hoe meer kansen je hebt dat je nog iets goedkopers tegen gaat komen.
Klopt!
Al gaat die vlieger niet altijd op, voor onze boeking is het niet gezakt. Juist gestegen, inmiddels 1000 euro duurder geworden.
Maar over het algemeen......
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door roelb »

Carlo1975 schreef:Ik zag op de site van Tioga dat het heel wat kilometers zijn ja :shock: het gaat mij meer om de reis (met mijn dochter) dan de uiteindelijke bestemming :wink:
Vlieg dan op een Amerikaanse bestemming en vlieg bij voorkeur terug vanaf dezelfde luchthaven als je de autohuur zo goedkoop mogelijk wilt houden.

Mooie uitvalsbases voor de oostkust, inclusief Niagara en New York zijn bijvoorbeeld Washington DC of Boston. Qua autohuur veel (en echt veel) goedkoper dan New York City en qua afstanden prima behapbaar. Ook mooie natuur (o.a. Shenandoah NP) in de buurt bij Washington en vanuit Boston kun je naar het noorden (Adirondacks, White mountains, of evt nog verder naar Acadia NP).

Aan de westkust kun je inderdaad kiezen voor Seattle voor de pacific northwest, of eventueel voor San Francisco, Las Vegas of LAX als je meer naar het zuidwesten wilt.

Voor het midwesten, waaronder Colorado en de rockies daar is Denver de meest logische plek. Maar als je een stukje rijden niet erg vind dan kan het ook prima vanuit Las Vegas of Kansas City.

1800 mijl aan interstate alleen maar om van a naar b te komen is wel erg veel, zeker als je maar twee weken blijft.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Carlo1975 »

Dank Roel, ik ga ook nog even kijken of Denver een optie is. De bedoeling is om op 6-8 vanuit Amsterdam te vertrekken, en dan 28-8 weer terug te vliegen.
AlexH
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2018, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door AlexH »

Via Easyterra.nl zie ik worry free tarieven van 869 euro voor die periode, wel vanaf Buffalo airport en inleveren in NY Airport en Midsize SUV(Hertz) :-).

Oeps, toeslag van 344 vergeten :-) dus nvt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door roelb »

Carlo1975 schreef:Dank Roel, ik ga ook nog even kijken of Denver een optie is. De bedoeling is om op 6-8 vanuit Amsterdam te vertrekken, en dan 28-8 weer terug te vliegen.
Dan zou ik in ieder geval nog 20 dagen wachten voordat je gaat beginnen met plannen maken, pas vanaf dat moment kun je bij alle airlines boeken.
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Freya* »

Emootje schreef:Kijk ook eens bij Hertz.fr, en gebruik deze CDP: 769269
Het helpt trouwens als je je auto eerder terugbrengt dan je hem ophaalt, qua tijdstip. Dus beter 9.30u terug, scheelt je een dag huur.
Mag iedereen die code gebruiken :wink:
En dank je voor die tip, was ik alweer vergeten!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door sanook »

Als je een AMEX Flying Blue card hebt kun je die code zonder problemen gebruiken. Als je zo'n kaart niet hebt loop je het risico dat je niet verzekerd bent. Je zult de auto wel meekrijgen maar als je flinke schade/letsel veroorzaakt zal gekeken worden naar alle voorwaarden en als dan blijkt dat jij een onrechtmatige code gebruikt hebt ....
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn de prijzen van autohuur nu zo hoog?

Bericht door Emootje »

Klopt, die code is idd voor Amex FB (gold) kaarthouders.
Ik vond wel deze, wellicht kun je die wel gebruiken: http://www.abnsave.com/discounts/car-rentals/hertz/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer