Budgetair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

Gisteren heb ik 2 vluchten geboekt van Amsterdam naar Las Vegas bij BudgetAir. (Totaal 939 euro excl. bagagekosten)

Heenreis via United met een tussenstop in Houston.
Terugreis met Air Canada met tussenstop in Toronto.

Budgetair gaf aan dat de bagagekosten er niet bij zaten maar gaf ook niet aan wat deze kosten zouden zijn.
Na betaald te hebben kreeg ik een code om bij de betreffende luchtvaartmaatschappij de reis verder af te ronden.

Wat schetste mijn verbazing: de prijs van 1 koffer is volgens de website 50 euro per vlucht. Omdat er zowel op de heen-als terugreis een tussenstop is, bestaat 1 reis uit 2 vluchten en wordt er 2 keer 50 euro per persoon in rekening gebracht. Totaal voor de koffers is dus 400 euro! Kan iemand bevestigen dat dit correct is?
Als je naast elkaar wilt zitten (lijkt me toch gebruikelijk bij zo'n reis?) kan je bij United een stoel uitzoeken maar bij Air Canada betaal je voor de stoel ook extra per vlucht. Voor de reis van Las Vegas naar Toronto dien je 45 CAD per stoel te betalen. Voor de reis van Toronto naar Amsterdam dien je 85 CAD per stoel te betalen.

Totaal komt er bij de ticktetprijzen van BudgetAir (als je naast elkaar wilt zitten en 2 koffers wilt meenemen) nog 400 euro bij voor de bagage en nog 260 CAD voor de stoelen.
Budgetair gaf aan dat er gevlogen wordt met Air Canada maar het blijkt de afgeslankte vorm AirCanada Rouge te zijn.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met BudgetAir en ik kreeg net een email:

Het is inderdaad een beetje verwarrend, omdat op 2 websites wat anders staat. Ik raad jullie aan het 'strengste' dan aan te houden. Het is inderdaad dan 200 EUR per persoon voor een koffer retour, het is inderdaad erg duur om ruimbagage mee te nemen naar Amerika.
Ik hoop dat het voor jullie zo duidelijk is, dit is wat je ziet als je inlogt, meer informatie over wat nou de precieze kosten zijn hebben wij helaas ook niet.

Met vriendelijke groet,
BudgetAir.nl klantenservice


Ik voel mezelf zwaar besodemieterd, mag het bovenstaande zomaar?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Budgetair

Bericht door sanook »

Of het allemaal correct is of niet, volgens mij heb je bij tickets naar de USA de mogelijkheid om binnen 24 je ticket kosteloos te annuleren, zodat je evt op zoek kunt naar andere tickets. Tip is verder om, indien prijsverschil niet te groot, direct bij de maatschappij te boeken, je kunt dan ook direct de bagage regelen (wat bij aanschaf ticket goekoper is dan achteraf regelen)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Budgetair

Bericht door bedeve »

Jean - Paul ; je rekensom klopt niet. De koffers kosten je $ 120. - retour per persoon.
Het is je eigen keuze om met koffers te gaan reizen. Een handbagage trolley meenemen is gratis.
Lees maar ;

https://www.united.com/web/en-US/conten ... vices.aspx


En dan komen er nog de stoelen. Die kosten je geld tot op het moment van inchecken , Dan worden ze gratis.
Dat is bij bijna iedere vliegmij zo.
( Bij Delta kun je nog kosteloos stoel boeken en verder is je frequent flyer status van belang )

Waarom zou je je " zwaar besodemieterd " voelen bij Budgetair ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Budgetair

Bericht door Marcopstal »

De rekensom ga ik niet maken, want daarvoor moet je natuurlijk de voorwaarden op juistheid nakijken.

Als men bij het boeken van de vluchten aangeeft dat de bagage niet inbegrepen is is het evident dat er kosten zijn. Zij kunnen perfect een vlucht verkopen zonder bagage.

Wat zitplaatsen betreft, ja bij de goedkoopste tickets is dat inderdaad hoe het gaat.

Besodemietert voelen ? Alles heeft zijn prijs. In het beste geval ben je naïef geweest.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

bedeve schreef:Jean - Paul ; je rekensom klopt niet. De koffers kosten je $ 120. - retour per persoon.
Het is je eigen keuze om met koffers te gaan reizen. Een handbagage trolley meenemen is gratis.
Lees maar ;

https://www.united.com/web/en-US/conten ... vices.aspx


En dan komen er nog de stoelen. Die kosten je geld tot op het moment van inchecken , Dan worden ze gratis.
Dat is bij bijna iedere vliegmij zo.
( Bij Delta kun je nog kosteloos stoel boeken en verder is je frequent flyer status van belang )

Waarom zou je je " zwaar besodemieterd " voelen bij Budgetair ?
Ik kan geen screenshot toevoegen maar er staat duidelijk dat de koffers per vlucht 50 euro kosten.
Je komt dan voor 2 koffers uit op 400 euro extra voor de retourvlucht.
Misschien ligt het aan mij en vindt niemand het raar dat je pas NA betalen bij BudgetAir deze kosten kunt inzien?
BudgetAir adverteert met lage prijzen maar er komen nog veel extra kosten bij.
Ik vind 400 euro veel geld om 2 koffers te mogen meenemen, m.i. dient BudgetAir deze kosten ook te vermelden bij het boeken in plaats van alleen "exclusief bagagekosten".
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

sanook schreef:Of het allemaal correct is of niet, volgens mij heb je bij tickets naar de USA de mogelijkheid om binnen 24 je ticket kosteloos te annuleren, zodat je evt op zoek kunt naar andere tickets.
Ik kan mezelf herinneren dat dit bij United zo is maar ik heb hier niet geboekt bij de vliegmaatschappij maar bij BudgetAir.
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

Marcopstal schreef:De rekensom ga ik niet maken, want daarvoor moet je natuurlijk de voorwaarden op juistheid nakijken.

Als men bij het boeken van de vluchten aangeeft dat de bagage niet inbegrepen is is het evident dat er kosten zijn. Zij kunnen perfect een vlucht verkopen zonder bagage.
Ik klaag niet omdat er kosten zijn maar om het feit dat ik de kosten pas zie NADAT ik de tickets geboekt en dus betaald heb.
Het gaat niet om een paar tientjes maar om 400 euro.
En inderdaad, BudgetAir kan zo perfect "goedkope" vluchten verkopen maar voor mij was dit eens maar nooit weer.
(En laten we eerlijk zijn, wie gaat er nu weken naar de US zonder een koffer mee te nemen?)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Budgetair

Bericht door pumi1000 »

Heb je al contact opgenomen met United wat een koffer kost?

Bij KLM kwam er voor ons 80 pp bij retour voor een koffer. Stoelen is al langer zo dat je daarvoor moet betalen, maar je kunt ook wachten tot inchecken en dan gratis kiezen.
Volgens mij zijn alle tickets die je nu ziet zonder bagage.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Budgetair

Bericht door Vito »

Jean-Paul schreef:Gisteren heb ik 2 vluchten geboekt van Amsterdam naar Las Vegas bij BudgetAir. (Totaal 939 euro excl. bagagekosten)

Heenreis via United met een tussenstop in Houston.
Terugreis met Air Canada met tussenstop in Toronto.

Budgetair gaf aan dat de bagagekosten er niet bij zaten maar gaf ook niet aan wat deze kosten zouden zijn.
?
Persoonlijk begrijp ik niet dat je dan niet voor het boeken uitzoekt wat dit gaat kosten.
Het is volgens mij toch nu wel algemeen bekend dat je tegenwoordig overal voor moet betalen en die o zo goedkope tickets helemaal niet zo goedkoop zijn.
Dus nee, ik vind niet je besodemieterd bent maar vooral dat je zelf slecht onderzoek hebt gedaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Budgetair

Bericht door Marcopstal »

Jean-Paul schreef:Ik klaag niet omdat er kosten zijn maar om het feit dat ik de kosten pas zie NADAT ik de tickets geboekt en dus betaald heb.
Precies, en dat weet je op het moment dat je op "betalen" klikt. Je hebt op dat moment nog perfect de keuze om dat niet te doen en eerst wat verder onderzoek te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Budgetair

Bericht door bedeve »

Jean-Paul schreef: (En laten we eerlijk zijn, wie gaat er nu weken naar de US zonder een koffer mee te nemen?)
IK
En dat scheelt me heel veel gedoe, incheckbalies,bagagebanden etc.
Een echte reiziger reist licht
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Budgetair

Bericht door bedeve »

Jean-Paul schreef:
Ik kan geen screenshot toevoegen maar er staat duidelijk dat de koffers per vlucht 50 euro kosten.
Je komt dan voor 2 koffers uit op 400 euro extra voor de retourvlucht.
.
Ik krijg de indruk dat lezen niet zo jouw ding is.
Ik zet de eerder geplaatste link hier nog maar een keer bij.
United en hun partners rekenen voor de 1e koffer $ 60 per vlucht naar bestemming.
Dus bij een vlucht naar een bestemming waarvoor je moet overstappen blijft dat 1 vlucht.
Jouw bagagekosten zijn dus 2 x $ 60 = $ 120.00 per persoon.
Lees maar hier staat het ;

https://www.united.com/web/en-US/conten ... vices.aspx
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Budgetair

Bericht door mtl »

Heel vervelend maar elke broker werkt zo.
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

bedeve schreef:
Jean-Paul schreef:
Ik kan geen screenshot toevoegen maar er staat duidelijk dat de koffers per vlucht 50 euro kosten.
Je komt dan voor 2 koffers uit op 400 euro extra voor de retourvlucht.
.
Ik krijg de indruk dat lezen niet zo jouw ding is.
Ik zet de eerder geplaatste link hier nog maar een keer bij.
United en hun partners rekenen voor de 1e koffer $ 60 per vlucht naar bestemming.
Dus bij een vlucht naar een bestemming waarvoor je moet overstappen blijft dat 1 vlucht.
Jouw bagagekosten zijn dus 2 x $ 60 = $ 120.00 per persoon.
Lees maar hier staat het ;

https://www.united.com/web/en-US/conten ... vices.aspx
Ik kan wel degelijk goed lezen en ik heb het toch helder uitgelegd?
Met wat omwegen kan ik nu de screenshot delen:

Afbeelding
Gast

Re: Budgetair

Bericht door Gast »

Vito schreef:Het is volgens mij toch nu wel algemeen bekend dat je tegenwoordig overal voor moet betalen en die o zo goedkope tickets helemaal niet zo goedkoop zijn.
Blijkbaar niet bij iedereen.

Ik kan me wel vinden in JP - BudgetAir had kunnen aangeven dat er nog extra kosten bij kunnen komen. Als je daar niet van op de hoogte bent, zoals JP, dan is het inderdaad een verrassing bij het afrekenen.
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

BudgetAir heeft wel aangegeven dat de prijzen exclusief bagagekosten zijn. Geen probleem, maar ik verwacht niet voor 2 koffers 400 euro bij te moeten betalen. Een waarschuwing vooraf was hier m.i. op zijn plaats geweest.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Budgetair

Bericht door bedeve »

Jean-Paul schreef:

Afbeelding
Deze situatie kwam niet duidelijk naar voren in je uitleg
Hier gaat inderdaad iets mis.
Je gaat nu de bagagevergoeding betalen per leg en niet per bestemming.
Zul je toch terug moeten naar Budgetair.
Je hebt bij hun geboekt.
Had je hun eerder deze screenshots gestuurd ?
Gezien eerdere reactie zou je denken dat je daar eerder ook niet goed begrepen bent.
Anders bel je ze ; 020-2061918 om samen even de rekensom te maken.

Kun je een ding alleen maar blijven herhalen : Boek direct bij het bedrijf die de dienst uitvoerd !
Voor je vliegtickets , voor je autohuur etc
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: Budgetair

Bericht door Jean-Paul »

@Bedeve (Ik kan je niet citeren om wat voor reden dan ook)

Ik heb inderdaad contact opgenomen met BudgetAir en dit is hun reactie:
Het is inderdaad een beetje verwarrend, omdat op 2 websites wat anders staat. Ik raad jullie aan het 'strengste' dan aan te houden. Het is inderdaad dan 200 EUR per persoon voor een koffer retour, het is inderdaad erg duur om ruimbagage mee te nemen naar Amerika.
Ik hoop dat het voor jullie zo duidelijk is, dit is wat je ziet als je inlogt, meer informatie over wat nou de precieze kosten zijn hebben wij helaas ook niet.


In het verleden heb ik altijd rechtstreeks bij de vliegmaatschappij geboekt. Deze "aanbieding" van BudgetAir zag er echter zo goed uit, ik heb dus deze vluchten geboekt met de gedachten dat er een paar tientjes bij zouden komen voor de bagage. Geen rekening gehouden met 400 euro extra voor de koffers.
BudgetAir is misschien goed in tickets verkopen en zo lang je geen bagage meeneemt heb je mooie prijzen.
De volgende keer boek ik echter weer rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Budgetair

Bericht door sanook »

Zoals ik al eerder zei is er voor tickets naar de USA (ongeacht de maatschappij) de mogelijkheid om binnen 24u kosteloos te annuleren. Budgetair zal daar misschien niet blij mee zijn maar ik denk dat ze daar wel aan mee moeten werken als je dat verzoek bij hun indient. Althans dat is de theorie, geen idee of het in de praktijk ook zo zal werken, nog nooit nodig gehad. Maar het zou een optie geweest kunnen zijn voor je om dit te annuleren en het alsnog direct bij de maatschappij te boeken !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Budgetair

Bericht door bedeve »

Jean Paul,
De link die ik elke reactie mee stuur zijn DE voorwaarden.
Zoals ze , na wijziging in juli en augustus nu gelden.

En over reizen met een trolley ; zelfs na weken op pad heb je dan nog spullen bij je die je helemaal niet gebruikt hebt.
Altijd te veel.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer