Alleen is die actie van expedia momenteel niet meer lopende.
Als je doorboekt krijg je de melding dat de prijs gewijzigd is van 900 naar 2000 euro

Ik bekijk wel nog even de andere mogelijkheden vanuit Brussel

Nee, dat is niet het geval. Maar alle airlines hebben, naast het normale economy tarief, een nieuw "unbundled economy" tarief geintroduceerd voor intercontinentale vluchten. De ene airline noemt het "light", de andere "economy restricted" en nog een andere "Basic economy'. Het komt op hetzelfde neer: geen (gratis) ingecheckte baggage en vaak nog extra restricties als het gaat om boarding zones, stoelselectie, upgrade mogelijkheden, verdiende mijlen, etc.DebbieTimmermans schreef:Zijn alle tickets nu zonder ruimbagage? Want vind echt niets meer waar bijstaat incl bagage.
Waar zie je die staan? Ik krijg bij het bagage dropdown menu alleen te zien: Ingecheckte bagage: instelling binnenkort beschikbaarroelb schreef: Google Flights geeft voor de amerikaanse airlines met een drop-down box de keuze tussen basic economy en normaal tarief.
Bij het uiteindelijke resultaat krijg je boekingslinks naar de airline. De boekingslinks naar iig Delta, maar ik heb het ook bij United gezien, zijn voorzien van een drop-down box om het tarief te selecteren. De prijs past zich dan ook aan en als je de link volgt naar de airline krijg je direct het geselecteerde tarief. Maar dus alleen achteraf, als je de hele route al hebt geselecteerd, (nog) niet tijdens het zoeken inderdaad.Almere vak V schreef: Waar zie je die staan? Ik krijg bij het bagage dropdown menu alleen te zien: Ingecheckte bagage: instelling binnenkort beschikbaar
Dat ben ik toch niet met je eens, zelfs 400 euro (met acties) moet wel mogelijk zijn incl bagage. 500 sowieso geen probleem, hier bv met Aer Lingus voor 499 naar SFO: https://www.google.nl/flights#flt=/m/0k ... .EUR.49893RNA schreef:Viel mij inderdaad ook op, ik ben inmiddels behoorlijk doorgewinterd als het op vliegtickets aankomt maar de prijzen zijn toch echt wel stukken hoger geworden met de nieuwe tarieven.
Voorheen vlogen we nog vrijwel altijd naar de VS onder de 500 euro, inclusief ruimbaggage. Ik heb sinds de introductie van de nieuwe 'light' tarieven bijna niets meer onder de 500 euro kunnen vinden, inclusief ruimbaggage dan.
Denk dat veel ticket vergelijkingssites hier ook nog een aanpassing op moeten doen, ze tonen standaard de prijzen op het instap niveau. Word je blij gemaakt met een dooie mus, want daar komt je bagage nog bij.
Als je meermaals naar de vs vliegt heb je toch wel al een bepaalde status bij een maatschappij waardoor je gratis bagage hebt. Dan kan je gerust een light tarief boeken. Ik heb zo ook mijn tickets voor Juni naar vegas voor 320€ pp geboekt vorige maand.Almere vak V schreef:Ik ben het wel met RNA eens. Kan elk jaar, redelijk makkelijk tickets gevonden krijgen naar Seattle of Vancouver vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf voor rond de €300. Zelfs vorige week nog naar Portland gevlogen voor onder de €400. Na het geknutsel met de bagage, begin dit jaar, kom ik daar niet eens meer bij in de buurt. Mag op dit moment blij zijn als ik ergens rond de €600 uitkom.
Voor mn werk vlieg ik meerdere keren per maand naar Amerika. Begin deze week budgetoverleg gehad voor volgend jaar. En ook daar constateerden ze dat de tickets die men boekt de tweede helft van het jaar aanmerkelijk duurder zijn dan de eerste helft van het jaar of in de dezelfde periode vorig jaar. Het kan toeval zijn. Maar ik ben bang van niet...
Helaas, dat gaat niet op, althans, niet bij Delta.georgesken schreef: Als je meermaals naar de vs vliegt heb je toch wel al een bepaalde status bij een maatschappij waardoor je gratis bagage hebt. Dan kan je gerust een light tarief boeken.
Wat Roel hierboven aangeeft.georgesken schreef: Als je meermaals naar de vs vliegt heb je toch wel al een bepaalde status bij een maatschappij waardoor je gratis bagage hebt. Dan kan je gerust een light tarief boeken. Ik heb zo ook mijn tickets voor Juni naar vegas voor 320€ pp geboekt vorige maand.
En als je geduld hebt komen er nog steeds prijzen voorbij rond 400-500€ incl alles.
En in de travel agent info:Basic Economy travelers are not eligible for paid or complimentary access or upgrades to premium seats, including to Delta Comfort+® or Preferred Seats; and no paid access to Priority Boarding.
Basic Economy Overview Chart
Advance Seat Assignments
More than seven days prior to departure - No.
Within seven days and up to 24 hours prior to departure - Yes, for a fee.
Within and after the check-in window - seats will be assigned.
Paid upgrade to Delta One®, First Class, Delta Premium Select, Delta Comfort+® or Preferred seat
No
Complimentary Upgrade to Delta One®, First Class, Delta Premium Select, Delta Comfort+®or Preferred seat
No
Refundable
No
Changeable
No
Same Day Confirmed
No
Same Day Standby
No
Priority Boarding for purchase - Trip Extra
No
Priority Boarding for Medallion Members
Yes
Option to Upsell in MyTrips
No
Mileage Accrual (Includes MQMs, MQDs, MQSs)
Yes
Medallion Members
When flying on a Basic Economy fare, Medallion Members will continue to enjoy waived checked baggage fees, Priority Check-in, Priority Boarding and Medallion mileage bonuses. However, please note Medallion Members will not receive paid or Complimentary Upgrades when flying on a Basic Economy fare.