Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ghanya
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 13:36

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ghanya »

Klopt helemaal Roel.
Alleen is die actie van expedia momenteel niet meer lopende.
Als je doorboekt krijg je de melding dat de prijs gewijzigd is van 900 naar 2000 euro :oops:
Ik bekijk wel nog even de andere mogelijkheden vanuit Brussel :thumbup:
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door DebbieTimmermans »

Zijn alle tickets nu zonder ruimbagage? Want vind echt niets meer waar bijstaat incl bagage.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Matan »

@Debbie: merk ik nu ook op.. Al tijdje aan het kijken voor een retour naar MCO in okt/nov 2019. Allemaal vrij duur ( waarschijnlijk nog te vroeg), maar ook alles is zonder ruimbagage
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

DebbieTimmermans schreef:Zijn alle tickets nu zonder ruimbagage? Want vind echt niets meer waar bijstaat incl bagage.
Nee, dat is niet het geval. Maar alle airlines hebben, naast het normale economy tarief, een nieuw "unbundled economy" tarief geintroduceerd voor intercontinentale vluchten. De ene airline noemt het "light", de andere "economy restricted" en nog een andere "Basic economy'. Het komt op hetzelfde neer: geen (gratis) ingecheckte baggage en vaak nog extra restricties als het gaat om boarding zones, stoelselectie, upgrade mogelijkheden, verdiende mijlen, etc.

Als je zoekt via zoekmachines of tussenpersonen zul je vaak alleen die goedkoopste tarieven tegenkomen. Pas op de boekingssite van een airline krijg je dan de keuze tussen dat unbundled tarief, of het reguliere tarief. Google Flights geeft voor de amerikaanse airlines met een drop-down box de keuze tussen basic economy en normaal tarief. Over het algemeen is het reguliere economy tarief precies 80 euro duurder dan het unbundled tarief, daarin lijken alle airlines elkaar na te doen. Bagage apart inchecken bij het unbundled tarief kost 50 euro per segment, dus met een normale retour (2 segmenten) waarbij je bagage incheckt is het normale tarief dan vrijwel altijd goedkoper dan het unbundled tarief kopen en achteraf los betalen voor ingecheckte bagage.

Voor een normale toerist is het, in mijn opinie, daarom bijna nooit interessant om zo'n unbundled tarief te kopen. Alleen als je met meer mensen reist en niet allemaal bagage incheckt kan het voordeliger zijn, maar dan zijn er vaak dus nog wel extra restricties. Ook als je frequent flyer status hebt zijn die unbundled tarieven niet interessant, omdat ze bij de meeste airlines ook geen recht geven op upgrades e.d. Over het algemeen is het dus het beste advies om gewoon het normale economy tarief te kopen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef: Google Flights geeft voor de amerikaanse airlines met een drop-down box de keuze tussen basic economy en normaal tarief.
Waar zie je die staan? Ik krijg bij het bagage dropdown menu alleen te zien: Ingecheckte bagage: instelling binnenkort beschikbaar
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door DebbieTimmermans »

@roelB: Dankjewel voor de uitleg.
Ik kijk idd meestal via momondo en daar zie je idd enkel de goedkoopste tarieven. Via de site van de luchtvaartmaatschappij staan idd ook nog prijzen incl bagage :-)
Heel erg bedankt voor de snelle reactie :-)
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door RNA »

Viel mij inderdaad ook op, ik ben inmiddels behoorlijk doorgewinterd als het op vliegtickets aankomt maar de prijzen zijn toch echt wel stukken hoger geworden met de nieuwe tarieven.
Voorheen vlogen we nog vrijwel altijd naar de VS onder de 500 euro, inclusief ruimbaggage. Ik heb sinds de introductie van de nieuwe 'light' tarieven bijna niets meer onder de 500 euro kunnen vinden, inclusief ruimbaggage dan.

Denk dat veel ticket vergelijkingssites hier ook nog een aanpassing op moeten doen, ze tonen standaard de prijzen op het instap niveau. Word je blij gemaakt met een dooie mus, want daar komt je bagage nog bij.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef: Waar zie je die staan? Ik krijg bij het bagage dropdown menu alleen te zien: Ingecheckte bagage: instelling binnenkort beschikbaar
Bij het uiteindelijke resultaat krijg je boekingslinks naar de airline. De boekingslinks naar iig Delta, maar ik heb het ook bij United gezien, zijn voorzien van een drop-down box om het tarief te selecteren. De prijs past zich dan ook aan en als je de link volgt naar de airline krijg je direct het geselecteerde tarief. Maar dus alleen achteraf, als je de hele route al hebt geselecteerd, (nog) niet tijdens het zoeken inderdaad.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

RNA schreef:Viel mij inderdaad ook op, ik ben inmiddels behoorlijk doorgewinterd als het op vliegtickets aankomt maar de prijzen zijn toch echt wel stukken hoger geworden met de nieuwe tarieven.
Voorheen vlogen we nog vrijwel altijd naar de VS onder de 500 euro, inclusief ruimbaggage. Ik heb sinds de introductie van de nieuwe 'light' tarieven bijna niets meer onder de 500 euro kunnen vinden, inclusief ruimbaggage dan.

Denk dat veel ticket vergelijkingssites hier ook nog een aanpassing op moeten doen, ze tonen standaard de prijzen op het instap niveau. Word je blij gemaakt met een dooie mus, want daar komt je bagage nog bij.
Dat ben ik toch niet met je eens, zelfs 400 euro (met acties) moet wel mogelijk zijn incl bagage. 500 sowieso geen probleem, hier bv met Aer Lingus voor 499 naar SFO: https://www.google.nl/flights#flt=/m/0k ... .EUR.49893
En ik heb zelf afgelopen weekend voor 533 AMS-SFO rechtstreeks met United geboekt incl bagage, er waren op dat moment ook andere data beschikbaar met nog lagere prijzen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Ik ben het wel met RNA eens. Kan elk jaar, redelijk makkelijk tickets gevonden krijgen naar Seattle of Vancouver vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf voor rond de €300. Zelfs vorige week nog naar Portland gevlogen voor onder de €400. Na het geknutsel met de bagage, begin dit jaar, kom ik daar niet eens meer bij in de buurt. Mag op dit moment blij zijn als ik ergens rond de €600 uitkom.

Voor mn werk vlieg ik meerdere keren per maand naar Amerika. Begin deze week budgetoverleg gehad voor volgend jaar. En ook daar constateerden ze dat de tickets die men boekt de tweede helft van het jaar aanmerkelijk duurder zijn dan de eerste helft van het jaar of in de dezelfde periode vorig jaar. Het kan toeval zijn. Maar ik ben bang van niet...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Ik denk dat je over het algemeen wel een punt hebt. Maar vorige week zag ik bij Skyteam tarieven die lager waren dan wat ik in de afgelopen jaren voorbij heb zien komen. 310 retour Las Vegas voor main cabin bij Delta in economy, en onder de 1500 in business. Helaas duurde het feest maar een dag of drie, maar toch.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door georgesken »

Almere vak V schreef:Ik ben het wel met RNA eens. Kan elk jaar, redelijk makkelijk tickets gevonden krijgen naar Seattle of Vancouver vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf voor rond de €300. Zelfs vorige week nog naar Portland gevlogen voor onder de €400. Na het geknutsel met de bagage, begin dit jaar, kom ik daar niet eens meer bij in de buurt. Mag op dit moment blij zijn als ik ergens rond de €600 uitkom.

Voor mn werk vlieg ik meerdere keren per maand naar Amerika. Begin deze week budgetoverleg gehad voor volgend jaar. En ook daar constateerden ze dat de tickets die men boekt de tweede helft van het jaar aanmerkelijk duurder zijn dan de eerste helft van het jaar of in de dezelfde periode vorig jaar. Het kan toeval zijn. Maar ik ben bang van niet...
Als je meermaals naar de vs vliegt heb je toch wel al een bepaalde status bij een maatschappij waardoor je gratis bagage hebt. Dan kan je gerust een light tarief boeken. Ik heb zo ook mijn tickets voor Juni naar vegas voor 320€ pp geboekt vorige maand.

En als je geduld hebt komen er nog steeds prijzen voorbij rond 400-500€ incl alles.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

georgesken schreef: Als je meermaals naar de vs vliegt heb je toch wel al een bepaalde status bij een maatschappij waardoor je gratis bagage hebt. Dan kan je gerust een light tarief boeken.
Helaas, dat gaat niet op, althans, niet bij Delta.

Ik ben Dl Gold/Skyteam elite+, maar zal nooit een basic economy tarief kopen op een intercontinentale vlucht.

De reden is simpel: als ik een basic economy tarief zou boeken dan mag ik weliswaar gratis 1 stuks bagage inchecken, maar heb geen recht meer op upgrades naar first of comfort+, kan ook niet betaald upgraden, heb geen priority boarding meer en kan sowieso geen stoel selecteren tot check-in. Het enige voordeel dat blijft staan, de bagage, vind ik nog het minst interessant. Als ik economy vlieg wil ik juist kunnen profiteren van de mogelijkheid om preferred seats te selecteren en indien beschikbaar een upgrade te krijgen. Sterker nog: ik controleer eerst of er exit-row seats oid zijn waar ik met goed fatsoen in pas en selecteer die dan voordat ik boek. Favoriete stoel al bezet: dan zoek ik een andere route. Ook wil ik gewoon kunnen profiteren van mijn Skypriority voordelen, inclusief priority boarding, zodat je de carry-on nog een beetje kwijt kan en niet het risico loopt dat die ingecheckt moet worden. En dat valt dus allemaal weg als je zo'n basic economy fare boekt.

Eigenlijk zijn die fares alleen maar interessant voor iemand die alleen reist, geen status heeft (of niets geeft om de voordelen) en alleen carry-on bij zich heeft.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

georgesken schreef: Als je meermaals naar de vs vliegt heb je toch wel al een bepaalde status bij een maatschappij waardoor je gratis bagage hebt. Dan kan je gerust een light tarief boeken. Ik heb zo ook mijn tickets voor Juni naar vegas voor 320€ pp geboekt vorige maand.

En als je geduld hebt komen er nog steeds prijzen voorbij rond 400-500€ incl alles.
Wat Roel hierboven aangeeft.

Ik heb zakelijk (helaas...) een ander Skymiles nummer dan prive. Dat heeft te maken met het feit dat mijn werkgever geen gezeur wil krijgen met andere werknemers die niet wekelijks een Skymiles zien groeien op kosten van de zaak. En dat hij wil voorkomen dat de belasting hier op de 1 of andere manier moeilijk over gaat doen en het gaat zien als een vorm van salaris. Klinkt wellicht allemaal vergezocht. Mar ik word er meer dan ruimhartig voor gecompenseerd. Dus maak je geen zorgen.

Prive is bovenstaand soms wel is lastig. Maarja, dat is het zelf hebben van Global Entry en je familieleden niet ook. Komt bij dat ik met een gehandicapte dochter vlieg. Als ik met Delta bel dan leg ik de situatie altijd uit en dan word ik naar volle tevredenheid geholpen.

Maar blijf bij mn mening dat de prijzen daadwerkelijk gestegen zijn!
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door georgesken »

@roelb
Dan ben ik als united premier member toch beter af dan jij bij delta want quasi alles wat jij opnoemt geldt niet bij united bij Basic Economy. Ik kan idd niet een gratis premier upgrade gebruiken, maar betalend upgraden kan nog wel. Ik behoud aparte incheck, premier boarding, lounge acces,directe stoelselectie, bagageprivileges... dus ik zie niet in waarom ik dit niet zou doen als ik Prive met de familie reis.

Edit: ik heb het zelf eens opgezocht wat jij allemaal verklaart omdat mij dit heel vreemd zou lijken dat je bij delta wel al je voordelen zou verliezen als je Basic Economy boekt. En zoals ik al verwachtte is dit inderdaad niet het geval zoals jij beweert:

Does having elite status help?

Yes. When flying on a Basic Economy fare, Delta Medallion elites and SkyTeam elites receive many of the same benefits they’d get on normal Main Cabin fares:

Waived checked baggage fees: always at least one free checked bag, more for some itineraries and for some elite levels
Priority Check-in
Priority Boarding
Medallion mileage bonuses
However, Medallion Members will not receive paid or complimentary upgrades when flying on Basic Economy fares.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Gen stoelselectie. Geen upgrades, ook niet betaald. Geen preferred seats. Blijkbaar wel priority boarding, dat had ik inderdaad niet juist. Maar dat is dan ook het enige. Maar geen mogelijkheid tot stoelselectie tot dat de checkin opent is een totale no-go. En geen upgrades ook.

Edit: en ook geen changes trouwens, ook geen same-day changes. En juist dat laatste is vaak heel interessant. Als GM kun je namelijk kostenloos same-day changes doen. Dus je kunt een goedkoper ticket kopen met een hele lange connectie, en dan op de dag zelf een same-day change doen naar de vlucht die je eigenlijk wilde. Maar dus niet met basic economy fares.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door georgesken »

Wel stoelselectie trouwens en ook betaalde upgrades Roel :wink:
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Nee hoor, absoluut niet. Op basic economy fares heb je geen mogelijkheid tot stoelselectie voor checkin, geen mogelijkheid om betaald te upgraden (en dus ook geen economy comfort of exit row seat te selecteren/kopen) en als medaillon member kom je ook niet meer op de complimentary upgrade list. Staat heel duidelijk op delta.com en je citeert het zelf in je vorige post ("However, Medallion Members will not receive paid or complimentary upgrades when flying on Basic Economy fares."). Op:

https://www.delta.com/content/www/en_US ... onomy.html

staat heel expliciet:
Basic Economy travelers are not eligible for paid or complimentary access or upgrades to premium seats, including to Delta Comfort+® or Preferred Seats; and no paid access to Priority Boarding.
En in de travel agent info:
Basic Economy Overview Chart

Advance Seat Assignments
More than seven days prior to departure - No.
Within seven days and up to 24 hours prior to departure - Yes, for a fee.
Within and after the check-in window - seats will be assigned.

Paid upgrade to Delta One®, First Class, Delta Premium Select, Delta Comfort+® or Preferred seat

No

Complimentary Upgrade to Delta One®, First Class, Delta Premium Select, Delta Comfort+®or Preferred seat

No

Refundable

No

Changeable

No

Same Day Confirmed

No

Same Day Standby

No

Priority Boarding for purchase - Trip Extra

No

Priority Boarding for Medallion Members

Yes

Option to Upsell in MyTrips

No

Mileage Accrual (Includes MQMs, MQDs, MQSs)

Yes

Medallion Members

When flying on a Basic Economy fare, Medallion Members will continue to enjoy waived checked baggage fees, Priority Check-in, Priority Boarding and Medallion mileage bonuses. However, please note Medallion Members will not receive paid or Complimentary Upgrades when flying on a Basic Economy fare.

Er is nog wel een loophole (maar ik verwacht dat die binnen niet al te lange tijd gedicht zal worden): als je een KLM of AF "light" fare boekt herkent Delta die niet als basic economy fare, en heb je dus nog de mogelijkheid tot stoelselectie op DL operated vluchten. Of dan ook de upgrade benefits er nog zijn op die vluchten: geen idee, dat zou iets zijn om uit te proberen. Maarja, dan moet er dus wel iemand zijn met status die zo'n light fare wil kopen. Probleem is dat de complimentary upgrades sowieso alleen beschikbaar zijn als de vlucht ook DL marketed is, anders komt het niet te voorschijn in My Delta. En een ticket dat door KLM of AF wordt verkocht gebruikt dan meestal ook de KL/AF codeshares, zelfs als je telefonisch boekt en het expliciet vraagt (been there, done that..).
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door georgesken »

Sry roel, was net niet duidelijk genoeg in mijn laatste reactie.
Ik bedoelde wel stoelselectie voor mij en betaalde upgrades bij united. Dus ik zie geen reden voor mij waarom ik geen Basic Economy zou boeken als we met zijn vieren gaan.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Jep. Maar zoals je ziet geeft Delta het anders aangepakt. Die fares zijn daar gewoon niet interessant. 8 tienties minder maar dan sowieso intercontinentaal niet in comfort+ of domestic in first is het mij niet waard. Sterker nog, ik neig er steeds vaker naar om maar gewoon direct te betalen voor business/first.

Inmiddels wel de mogelijkheid ontdekt om return fares te combineren: heen in economy, terug in business, zonder direct de hoofdprijs te betalen. Ook een mooi compromis, de heenweg vind ik nooit zo'n issue, en dan kun je bij DL sowieso geen basic economy fare gebruiken in die combo.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer