Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Coyote »

moon29 schreef:Het executive membership hebben we overigens inmiddels.
Tijdens de boeking bij BA kreeg ik ook te zien dat we skip the counter kunnen doen bij Avis met dat membership. Zou ik daarvoor nog iets moeten doen? Ik heb geen inlog gegevens voor de Avis website.
Is eigenlijk meer een vraag voor het autohuur topic.

Geen apart reserveringsnummer van BA ontvangen voor de autohuur? Is de autohuur al definitief bevestigd of moet je nog bevestiging krijgen? Indien wel, kun je met dat reserveringnummer je reservering terugvinden op de AVIS site? Had je bij het boeken niet je membershipnummer van Avis in kunnen geven?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Coyote »

Iemand bekend met de app 'Hopper'? Kwam het gisteren tegen op YouTube.

Deze app doet voorspellingen wanneer je het beste kan boeken voor een ticket. Het laat je ook zien wanneer prijzen stijgen of dalen. De app doet dat op basis van verzamelde data uit het verleden. Ik heb de app geïnstalleerd en lijkt inderdaad te werken. Je kunt overigens ook op hotels zoeken maar merk dat daarvoor alleen de grote steden zijn meegenomen.

Of het feilloos werkt weet ik niet, daarvoor heb ik nog geen ervaring opgedaan. Maar wellicht heeft iemand er wat aan die momenteel op zoek is naar vliegtickets.

In onderstaand filmpje wordt het e.e.a. over Hopper uitgelegd (vanaf 3:17 tot 5:15). Het eerste deel is ook interessant maar niet zozeer voor ons met een retourticket. :wink:

[youtube]yAGyYGPsSZw[/youtube]

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Queste »

Als ik het goed begrijp doet deze ook alerts als de prijs daalt, maar de grote vraag is dan doet deze wel open jaw tickets notifications?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

moon29 schreef: Oh dat is goed om te weten. In de voorwaarden die ik voorgesteld kreeg stond dat de additional driver 13 dollar per dag met max van 65 kost, maar dat is dus alleen als het geen partner betreft?

Het executive membership hebben we overigens inmiddels.
Tijdens de boeking bij BA kreeg ik ook te zien dat we skip the counter kunnen doen bij Avis met dat membership. Zou ik daarvoor nog iets moeten doen? Ik heb geen inlog gegevens voor de Avis website.
Als het je 1e keer is als executive bij AVIS dan kun je de algemene balie skippen maar in de garage moet je nog wel even langs het loket om je CC/rijbewijs te laten scannen.
Laatst gewijzigd door sanook op 17 sep 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Let op!! Dit kan volgens Hertz ook. Alleen moet je wel een volledige boeking afronden van minimaal 1 dag om je registratie te voltooien. Anders kunnen ze dit niet in Nederland voor je doen. Het zal wel. Blabla...
Mini7
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2018, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Mini7 »

Wat is het ‘nu boeken’ tarief voor Brussel of Schiphol naar New York? Ik zie in februari een aantal vluchten voor 259 euro, kun je die ook voor april vinden? Of is het huidige €350 ongeveer het laagst vindbare?

En ook: als ik bij United wil boeken komt er na het invullen van alle gegevens (een hele klus) ineens een paarhonderd euro bij. Hoe voorkom ik dat?

Dank u!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Ik ben benieuwd wat je allemaal aanklikt, als er iets bijkomt ten opzichte van de goedkoopste prijs dan is dat vermoedelijk omdat je hebt gekozen voor een extra produkt.

Op de boekingspagina biedt United bijvoorbeeld "Bundles" aan voor "Economy plus" of voor "Economy plus" met een tweede koffer erbij.

Ook is de prijs die je vermoedelijk als eerste hebt gevonden (via een search engine oid) voor het "restricted economy" produkt, zonder bagage. Op de boekingspagina kun je vervolgens kiezen voor het normale economy produkt, dus inclusief bagage en zonder restricties als het gaat om stoelselectie ed. Dat is 80 euro. Als je kiest voor Economy plus via zo'n bundels dan is dat natuurlijk veel duurder, maar dan krijg je ook een stoel met meer ruimte en eventueel een tweede stuks bagage. Maar als je gewoon onderaan het scherm voor "Continue" kiest zonder extra produkten te selecteren dan krijg je gewoon de prijs die je op het eerste scherm ook ziet.

Vervolgens kun je stoelen selecteren. Als je initieel niet voor de Economy plus bundels hebt gekozen kun je hier alsnog stoelen selecteren in economy plus, tegen meerprijs. En tot slot kun je op de laatste pagina trip insurance toevoegen, een annuleringsverzekering en voor "Premier access", dus toegang tot de priority checkin, priority security en priority boarding zonder dat je status hebt. Ben trouwens blij dat dat binnen Skyteam niet als losse extra verkocht wordt, dit is wel ernstig uitkleden van de statusvoordelen van je frequent flyers als mensen er ook gewoon voor kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door roelb op 17 sep 2018, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door harryh »

OneWorld (Finnair, Iberia, BA, AA) heeft momenteel een flashsale vanaf DUS, o.a. in november, februari en mei zie ik mooie prijzen, DUS-SFO voor €240 in november, 1 overstap, 14u reistijd. Niet voor de meivakantie of voor de zomervakantie helaas waar ik aan vast zit. Doe er je voordeel mee!
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door KevinAmerican »

Ik zie inmiddels bij Finnair een ticket vanuit AMS met 1 stop op Gatwick via BA naar Las Vegas voor 24/07/19 tot 14/08/19 voor 919 euro inclusief bagage. Prijzen zijn dus wel aan het zakken? Is dit een beetje een goede prijs of is het verstandig nog even te wachten? Als ik bij British Airways vlucht + auto boek bij Avis kom ik uit op 1887 voor 2 personen. Beetje vreemde prijs, huurauto en vlucht incl bagage voor 943 euro.
Laatst gewijzigd door KevinAmerican op 17 sep 2018, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

Ik zou nog even wachten met boeken van tickets want ik lees net dat Eurowings vanaf Dusseldorf rechtstreeks op Las Vegas gaat vliegen. Vanaf juli 2019: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -las-vegas
Over het algemeen heeft Eurowings aantrekkelijke tarieven, maar het comfort aan boord is iets minder door de wat krappere indeling en dergelijke.
Mini7
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2018, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Mini7 »

Bedankt Roelb!

Wij waren ook verbaasd en hebben de boeking toen afgebroken. Nu ik dit zo lees hadden we wellicht nog even beter moeten kijken. De prijzen waren overigens eerst in dollars en bij het betalen in euro’s, kan het daar mee te maken hebben? Ik zou denken dat het bedrag in euro’s lager is eigenlijk.

Is de verwachting dat de tickets voor de meivakantie nog wat zullen dalen, of meteen boeken als we rond de 350 vinden voor een directe vlucht?

Is het lastig om bij de airline apart een koffer te boeken? We gaan maar 5 dagen en meer dan 1 koffer is echt niet nodig...

Hartelijk dank!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door harryh »

sanook schreef:Over het algemeen heeft Eurowings aantrekkelijke tarieven, maar het comfort aan boord is iets minder door de wat krappere indeling en dergelijke.
Bedankt voor de tip. Je kunt nu al boeken, "slechts" 970,- in juli, teleurstellend :(
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door SuzieQ »

Idd mooie prijzen ook in mei. Maar ik weet echt nog niet wat we gaan doen en wanneer.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

harryh schreef: Je kunt nu al boeken, "slechts" 970,- in juli, teleurstellend :(
Ik zag 840 voorbijkomen voor juli, en dat is excl bagage. Inderdaad niet schokkend maar het is wel hoogseizoen, misschien dat ze in laagseizoen betere prijzen hebben. En heel nieuw is het eigenlijk ook niet want ze vlogen voorheen al vanaf Keulen rechtstreeks naar LAS.
Mini7
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2018, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Mini7 »

Hoe zijn de ervaringen met Brussel Airlines/Lufthansa/Air Canada vanuit Brussel naar New York? Ik ben vooral bang voor grote vertragingen. We gaan maar 5 dagen, dus dan is het wel zuur als je een dag later vliegt.

En mag je voor in het vliegtuig zelf eten meenemen? Zijn daar restricties aan?

Dank!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Waarom ben je bang voor vertragingen van een dag?

Je mag verder meenemen wat je wilt in je carry-on, zolang het maar door security mag. Dus vloeistoffen en gels zul je thuis moeten laten. Dus ook geen potten pindakaas, jam en dat soort dingen. Wat je verder aan eten meeneemt zal de airline een worst wezen. Zorg er alleen voor dat je, bij aankomst, geen zaken meer over hebt die niet de USA inmogen. Denk aan vlees, zaden, etc.

Denk met eten meesjouwen aub wel aan je medepassagiers. Ik vloog begin dit jaar naar Cape Town en we hadden (in de business cabin) een hele Amerikaanse familie met 4 kinderen rondom ons zitten. Moederlief vond het nodig om zo ongeveer elke 10 minuten weer haar trolley uit het overhead compartment te halen, in het gangpad te openen, om de kinderen te voeren met allerlei glutenvrije en allergeen-vrije hapjes die ze daarin had zitten. Na een paar keer die koffer naast mijn hoofd op de vloer was ik het gesjouw van moederlief wel beu.

Ik kreeg ook medelijden met de kinderen, die van mama absoluut geen eten mochten aannemen van de crew. Zelfs geen warm appelgebakje of de pannekoekjes bij het ontbijt, in plaats daarvan kregen ze alleen maar voorverpakte crackers, koekjes, etc.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Tinus1955 »

Directe Retour Amsterdam - New York (november - maart) €270 @ Norwegian
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Uiteraard exclusief bagage!
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door M23M »

Iemand mooie prijzen zien voorbij komen voor periode mei? Zouden graag +/- 27 dagen een rondreis willen doen en starten/eindigen in SF of LA. Liefst vertrekken uit Brussel of Amsterdam.

Zelf al eens gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. :oops:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Welke bomen, welk bos? Ga naar Google Flights, vul je origin en gewenste destination in, klik de kalender open en je weet binnen ongeveer 10 seconden wat er mogelijk is.

Als je vanaf DUS wilt vliegen: https://goo.gl/flights/mGSjj

Dat is bijvoorbeeld DUS-SFO retour, 3-25 mei, EUR 339 voor het normale tarief, inclusief bagage, boeken bij Finnair (je kunt ook voor 260 vliegen met het basic economy/light tarief, maar dat wil je vermoedelijk niet, als je dan toch bagage gaat meenemen ben je duurder uit).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer