Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door dinniske »

Ik ben erachter. ik wilde een screenshot meesturen (maar lukt niet) waarop te zien is dat in Googleflights bij het eerste schermpje bij Delta gekozen kan worden voor; Basic Economy of Economy .
Bij Basic Economy staat; bagage boven stoel met een vinkje, geen stoelkeuze.
Bij Economy staat; Bagage boven stoel, stoelkeuze beide met vinkje. En ticketwijziging en upgrades tegen vergoeding.
dat leek dus alsof je puur € 320 (voor 4 personen) moet betalen voor stoelkeuze
Maar als je dan doorklikt en je komt echt op Delta zelf dan vraagt ie nogmaals; Economy Light of Economy.
En bij Economy (voor € 40 pp) staat wel heel duidelijk; complimentary first bag checked, opportunity to select a seat anytime
Blijft raar dat niet overal dezelfde benamingen worden gebruikt....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Misschien dat je Google gewoon in het Engels moet raadplegen om taalververwarring te voorkomen. Wat in het Nederlands met "Bagage boven stoel" bedoeld wordt is carry-on/cabin luggage, dus dat wat je meeneemt in de cabin. Dat mag altijd. Het is de checked luggage (ingecheckte bagage) die je niet meer hebt als je kiest voor het basic economy tarief. Wil je achteraf toch bagage inchecken, dan betaal je meer (EUR 50 of $60 per segment) dan dat je gewoon direct het reguliere tarief had geboekt. In het geval dat je met 4 personen reist, waarbij slechts twee bagage meenemen zou je kunnen stellen dat je met het light/basic economy tarief goedkoper uit bent. Dat klopt. Maar je hebt ook nog een aantal andere restricties, zoals inderdaad de stoelselectie, maar ook de onmogelijkheid om bijvoorbeeld economy comfort stoelen te kopen of, als je frequent flyer status hebt binnen Skyteam, een upgrade te krijgen.

Google geeft vervolgens ook een totaalprijs, voor alle reizigers. Dus een prijsverschil van 4*80 euro is inderdaad 320 euro. Je zou het ook kunnen splitsen: twee personen boeken als basic economy, twee in main cabin. Maar dan loop je dus wel het risico dat je geen 4 stoelen bij elkaar kan vinden. Maar dat risico loop je ook als je 4 x basic economy boekt.

Stoelselectie binnen Skyteam is met deze light/basic economy fares sowieso een complexer verhaal. Bij Delta (lees: in een toestel van Delta) vervalt die mogelijkheid inderdaad als je kiest voor Basic Economy. Maar vooralsnog alleen op een Delta ticket. Vanaf het moment dat OLCI (online checkin) open gaat kun je gewoon kostenloos een stoel in economy selecteren, maar dan heb je dus de "restjes". Boek je een KLM of Air France light fare en zit daar een (KL of AF coded) Delta vlucht bij, dan lijkt het er op dat stoelselectie voor checkin op een DL operated vlucht (al dan niet onbedoeld) wel mogelijk is. Upgrades naar Delta Comfort+ zijn niet mogelijk met een DL basic economy fare.

Op KLM en Air France vluchten (lees: in een toestel van KLM of AF, ongeacht wie de marketing carrier is) is stoelselectie vanaf het moment van boeken sowieso mogelijk, maar altijd tegen betaling, ongeacht of je nu een reguliere of een light/basic economy fare boekt en wie het ticket heeft uitgegeven. Behalve natuurlijk als je frequent flyer status hebt, dan zijn reguliere stoelen weer gratis en krijg je op premium en economy comfort stoelen korting (silver 25%, gold 50%, platinum 100% (dus gratis).

Edit: voor alle duidelijkheid, dit verhaal gaat over Skyteam - en in het bijzonder over Delta en KLM/Airfrance. Het is niet 1-op-1 van toepassing op andere airlines en allianties.
Laatst gewijzigd door roelb op 12 nov 2018, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door pumi1000 »

@ roelb

Duidelijke uitleg!

Wij hebben voor de zomer bij KLM ook het middelste tarief (standaard) geboekt, dus met koffer. Stoel is inderdaad niet gratis. Maar al de keren dat ik zonder stoel heb geboekt (BA en Lufthansa) zaten we toch bij elkaar en was er bij online checkin ook nog keus, dus we zien wel hoe het bij KLM is.

Maar nu gaan we onverwacht een weekje naar Florida in de meivakantie en heb ik een "light fare" geboekt (lufthansa+united), omdat niet 3 koffers mee hoeven nemen. Ik wil er 2 meenemen en een koffer inchecken en betalen kan op het vliegveld geeft Lufthansa aan voor de United vlucht. Bij Lufthansa kan ik wel online voor de terugweg een koffer betalen voor 50 pp. Overigens kon ik bij United wel gratis een stoel kiezen, terwijl ik zonder koffer geboekt heb, voor de Lufthansa vlucht moet ik voor een stoel weer betalen. Het bijft vreemd die tarieven allemaal.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door dinniske »

dankjewel voor je uitleg Roel
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

Division schreef:Waar wil je tips voor?
Sorry ik had email notificatie aangezet dacht ik maar is niet goed gegaan, dus de reacties nooit gezien.

Oke laat ik het anders vragen:
Als ik graag rechtstreeks wil vliegen, 3 tickets voor LV, LA of SF.
Dan moet ik gewoon elke dag kijken op klm site?
Of elke dag google flights?

Kan een ticket echt ineens 200 euro goedkoper zijn in 1 dag?

Andere vraag:
Als je dit jaar nog een camper boekt dan hebben we nog vroegboek korting.
Maar dan zullen we dus dit jaar ook vliegtickets moeten regelen..

Anders heb je goedkope vliegtickets maar betaal je meer voor de camper haha.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Souraia »

Voor volgende jaar willen wij graag het vasteland combineren met Hawaii. Ik dacht zelf aan 2 weken vasteland en 2 weken Hawaii (3 eilanden). Ik heb bij Exit en bij Tioga een offerte opgevraagd. Ik kom dan op de volgende prijzen, 3 volwassenen en 2 kinderen:

Exit: 8435 voor alle vliegtickets inclusief autohuur (SUV) op het vasteland - 15 dagen.

Tioga 8557 voor alle vliegtickets inclusief autohuur (SUV) op het vasteland - 15 dagen.

Is dit een goede prijs of kan ik het beter zelf gaan doen? ik boek namelijk nooit via reisbureaus maar in dit geval wordt het mij een beetje ingewikkeld met al die eilanden. De bedoeling is Oahu, Kaui en Big Island.

Ik vind het nogal een behoorlijke prijs namelijk. Overigens is dit wel hoogseizoen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Tja.. Voer het gewoon eens in Google flights in voor de door jou gewenste data, dan zie je vanzelf wat de tickets kosten en kun je eenvoudig spelen met data en volgorde en zien wat het effect is.

Je kunt twee variaties proberen: interisland flights los of in het intercontinentale ticket. Je kunt ook nog de variant heen ams/dus/bru-hnl, terug sfo/las-ams/dus/bru in combinatie met apart geboekte tickets voor de vlucht van de eilanden terug naar de continental us.

Als geen van de passagiers status heeft bij een airline, let dan wel op checked luggage fees en reken die ook mee in alle vergelijkingen.


Kort door de bocht: twee weekjes FRAR in het hoogseizoen kost een kleine 1000 euro, lukt wellicht goedkoper, maar dat is de prijs die op dit moment eenvoudig te boeken is. Ik verwacht overigens dat dat reisbureau IFAR boekt, dat is het goedkoopste wat ze "SUV" kunnen noemen. Maar goed, dan hou je dus (minimaal) 7500 euro over voor 5 tickets. Dat is 1500 euro per persoon. Dan weet je dus wat je richtbedrag is. Als je daaronder kunt blijven: zelf boeken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

firsttimeamerika schreef:Dan moet ik gewoon elke dag kijken op klm site?
Of elke dag google flights?

Kan een ticket echt ineens 200 euro goedkoper zijn in 1 dag?
Gewoon op Google, dan heb je het overzicht. Bij een airline kijken is niet zo handig. Sowieso is de search engine van KLM niet echt gebruikersvriendelijk. Als je perse binnen Skyteam wilt reizen kun je ook op delta.com zoeken, geeft ook vaak veel meer routeopties dan dat de KLM engine doet.

En ja, ticketprijzen kunnen fors verschillen als een fare verloopt of een nieuwe, goedkopere fare wordt gepubliceerd. En die verschillen kunnen enorm zijn. Ik zet zelf altijd een price tracker aan op fares die ik heb geboekt. Een ticket voor een trip in december/januari, dat ik voor de zomer heb gekocht voor een kleine 1700 euro pp, kost nu 8204 euro per persoon. Zelfde route, zelfde vluchten, zelfde cabin. Oke, de huidige fare is flexible/refundable, maar toch, het geeft wel de enorme verschillen aan.
Als je dit jaar nog een camper boekt dan hebben we nog vroegboek korting.
Maar dan zullen we dus dit jaar ook vliegtickets moeten regelen..

Anders heb je goedkope vliegtickets maar betaal je meer voor de camper haha.
Tja, of je boekt gewoon je camper en gaat dan op zoek naar tickets. Stel voor jezelf een (realistische) threshold en boek zodra die prijs voorbij komt. Maar als je een maand of 3 voor vertrek nog niets hebt dan moet je wellicht je target gaan bijstellen.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

Ja dat zou kunnen, treshold bepalen.

Heeft iemand enig idee wat een realistische treshold is voor een retour met 3 personen?
Rechtstreeks. Liefst idd met skypartner want die bieden wifi en dat vind ik heel fijn.

AMS naar LV, LA of SF.

Ik zie alleen dat we bij voorkeur rond de 22-25 september weer in Nederland moeten landen. Anders missen we echt teveel beurzen.
Dus dan zitten we alsnog aan het hoogseizoen vast.. autch.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Als je eind augustus vertrekt dan zit je voor tarieven wellicht al net buiten het dure seizoen.

Als je perse non-stop en binnen Skyteam (zo heet de alliante waar AF/KLM en Delta deel van uitmaken) wilt vliegen dan heb je bijvoorbeeld de route AMS-LAX non-stop van 28/8 t/m 22/9 voor 782 in economy, normaal tarief inclusief bagage: https://goo.gl/flights/64PSd

Ik heb hier de DL vluchten gekozen ipv de KL vluchten, omdat je aangaf belang te hechten aan internet in het vliegtuig. Dat is bij DL standaard in alle toestellen en gebruik van messenging diensten (Whatsapp, Facebook messenger en iMessage) is gratis. Als je volledige internet toegang wilt hebben dan kun je dat tijdens de vlucht vanaf je laptop/telefoon kopen, tarief ligt zo rond de $20 en dat is onbeperkt voor de gehele vlucht.

Het ging om een huwelijksreis. De ideale gelegenheid om eens voorin te vliegen. Als je eerder wilt gaan dan kun je bijvoorbeeld 6 t/m 31 augustus direct AMS-LAX vliegen voor EUR 2157 in business: https://goo.gl/flights/Kieo5. Dit zijn beide KLM vluchten (dat is ook wel leuk voor een huwelijksreis in business, wordt je vaak toch extra in de watten gelegd door de crew). Beide vluchten zijn KLM 787's, en dat zijn toestellen waar standaard ook internet aan boord is. Helaas geen gratis messenging zoals bij Delta en als je eenmaal betaalt is het ook niet ongelimiteerd, maar heb je een aantal MB's als limiet. Nadeel van de 787 voorin is wel dat de stoelen niet echt cosy zijn met z'n tweetjes (het zijn van die reverse herringbone seats, dus je zit schuin ten opzichte van elkaar. Maar goed, je kunt ook voor hetzelde bedrag zoeken naar een route met KLM 777's of 747's of Delta 767's, daar heb je wel wat meer gezellige tweezitters voorin.

De directe vluchten zie ik niet snel goedkoper worden. Het kan goedkoper, maar dan moet je een route vliegen met een stop erin. Ik zie routes van United via Houston voor 540 euro pp in economy (normale tarief inclusief bagage), eind augustus t/m september, terug vanaf de 23e.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Best wel een verschil, 782 en 2157 euro. Ik neem aan per persoon?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Jep.. Maarja, daarvoor krijg je ook drie keer zoveel ruimte. De vraag is natuurlijk hoe jong dat kindje is. Indien nog <2, dan is dat in de business cabin natuurlijk prima te doen zonder eigen stoel. Met een kansje dat er alsnog een stoel over is, maar als dat niet zo is is het ook geen ramp, ruimte genoeg. In economy is dat alweer een ander verhaal.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Voor de mensen die tussen 1/7/2011 en 14/6/2018 tickets hebben gekocht voor domestic US flights, er is blijkbaar een class action gestart nav prijsafspraken. Dus het kan zijn dat je in de toekosmt wat geld kunt terugkrijgen van dat ticket. Meer info:
Dear Class Member:

Our records show you may have purchased a domestic airline ticket from American, Delta, Southwest, United, Continental Airlines, or US Airways between July 1, 2011 and June 14, 2018. Southwest and American Airlines (the “Settling Defendants”) have agreed to settle nationwide litigation by passengers who claim the four largest U.S. carriers along with Continental Airlines and US Airways conspired to increase fares on domestic flights. The Settling Defendants deny that they did anything wrong, have asserted defenses to the claims, and have settled to avoid the burden and expense of litigation.

Are you included?

The Settlement Classes include persons and entities who purchased air passenger transportation services for flights within the United States and its territories and the District of Columbia from American, Delta, Southwest, United, Continental, or US Airways at any time between July 1, 2011 and December 20, 2017 for the Southwest settlement and between July 1, 2011 and June 14, 2018 for the American settlement.
What do the Settlements provide?

Southwest has agreed to pay $15 million and American has agreed to pay $45 million. The Settling Defendants have agreed to provide certain cooperation in the ongoing litigation against the Non-Settling Defendants.

How can I get a payment?

At this time, it is unknown how much you may receive. A distribution plan will be prepared later or at the conclusion of the litigation. Given the number of Settlement Class Members, it may not be economically practical to distribute money until additional settlements or judgments are achieved. If you want to receive a notice about the claims process or future settlements, you should register at the website below. Class Counsel will pursue the lawsuit against the Non-Settling Defendants, and these Settlements may help pay expenses for Class Counsel to do so. If no additional settlements or judgments are achieved, money may be distributed to a charitable, government, or non-profit organization(s) as ordered by the Court.

What are my rights?

Even if you do nothing you can participate in the Settlements and will also be bound by their terms. If you want to keep your right to sue Southwest and/or American yourself, you must exclude yourself from the Settlements by January 4, 2019. If you stay in the Settlements, you may object to them but only if you do so before January 4, 2019.

The Court will hold a hearing on March 22, 2019 to consider whether to approve the Settlements and a request for attorneys’ fees up to 30% of the Settlement Funds, plus reimbursement of costs and expenses incurred as Class Counsel pursues claims against the other Defendants. You or your own lawyer may appear and speak at the hearing at your own expense.

For more information, visit www.DomesticAirClass.com or call 1-866-459-3634.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

roelb schreef:Als je eind augustus vertrekt dan zit je voor tarieven wellicht al net buiten het dure seizoen.

Als je perse non-stop en binnen Skyteam (zo heet de alliante waar AF/KLM en Delta deel van uitmaken) wilt vliegen dan heb je bijvoorbeeld de route AMS-LAX non-stop van 28/8 t/m 22/9 voor 782 in economy, normaal tarief inclusief bagage: https://goo.gl/flights/64PSd

....

De directe vluchten zie ik niet snel goedkoper worden. Het kan goedkoper, maar dan moet je een route vliegen met een stop erin. Ik zie routes van United via Houston voor 540 euro pp in economy (normale tarief inclusief bagage), eind augustus t/m september, terug vanaf de 23e.
Je ziet de directe vlucht, die jij noemde bijvoorbeeld, niet zo snel goedkoper worden.
Bedoel je dan helemaal niet/hele kleine kans en dus gewoon nu maar boeken?

En een andere vraag: Whatsapp zit dus niet bij een gewone 787 KLM vlucht in?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Nee, KLM biedt geen gratis messenging. Delta wel. Dus als je daar belang aan hecht kies je vluchten die door DL worden uitgevoerd.

Er is nog een reden om voor DL te kiezen: de in-flight entertainment van Delta is een stuk uitgebreider qua content dan die van KLM (en Air France). Ik vind het zelf altijd erg jammer dat KLM er voor kiest om van een willekeurige serie 1 of 2 afleveringen, ergens midden in seizoen 3 oid, op hun IFE te plaatsen. Daar heb je dus niet zoveel aan. Een serie kijk je van het begin tot het einde, of helemaal niet.

Delta doet dat beter: die hebben dan gewoon alle afleveringen van elk seizoen in het systeem staan, en regelmatig plaatsen ze ook de nieuwe afleveringen er op. Vorig jaar bijvoorbeeld de serie Berlin Station helemaal gekeken op een aantal retourvluchten USA. De laatste paar keer KLM gevlogen, en dan merk ik toch dat ik dat soort dingen wel mis. Het is altijd dezelfde Keuringsdienst van Waarde aflevering die je kunt terugkijken.. Of Floortje op reis in Alaska ;-). Die kennen we nu wel, nu de rest.

Tot slot, nog een voordeel als je een normaal economy tarief (dus met bagage, geen light/basic economy tarief) boekt: bij Delta kun je gewoon gratis, vanaf het moment van boeken, je stoelen selecteren. Bij KLM/AF betaal je daar voor. Let op: het gaat dus om de airline die de vlucht uitvoert, niet om de letters in het vluchtnummer (de "marketing" carrier) of waar je het ticket koopt.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Pleank »

firsttimeamerika schreef:
roelb schreef:Als je eind augustus vertrekt dan zit je voor tarieven wellicht al net buiten het dure seizoen.

Als je perse non-stop en binnen Skyteam (zo heet de alliante waar AF/KLM en Delta deel van uitmaken) wilt vliegen dan heb je bijvoorbeeld de route AMS-LAX non-stop van 28/8 t/m 22/9 voor 782 in economy, normaal tarief inclusief bagage: https://goo.gl/flights/64PSd

....

De directe vluchten zie ik niet snel goedkoper worden. Het kan goedkoper, maar dan moet je een route vliegen met een stop erin. Ik zie routes van United via Houston voor 540 euro pp in economy (normale tarief inclusief bagage), eind augustus t/m september, terug vanaf de 23e.
Je ziet de directe vlucht, die jij noemde bijvoorbeeld, niet zo snel goedkoper worden.
Bedoel je dan helemaal niet/hele kleine kans en dus gewoon nu maar boeken?
Kijk eens naar KLM package deals. Wij vliegen 30 aug 2019 AMS-LAX heen, 27 sept terug. Rechtstreeks, heen uitgevoerd door KLM, terug uitgevoerd door Delta. 770pp inclusief bagage én de laatste 2 nachten hotel in Los Angeles. In vergelijking met de prijzen hierboven dus goedkoper dan losse vluchten zonder hotel.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

Dankje Peank, dat is inderdaad ook nog een optie, ik zal er eens naar kijken!

Ik las in een eerder berichtje over een korte tussenstop in msp, vanuit lax, naar ams.
Dat dit een populaire vlucht was.
Maar ik kan deze helemaal niet vinden voor september 2019?
Ik dacht eens zien hoeveel dat scheelt..

Andere vraag:

Ik vul nu bij Google Flights retour in, want je kunt dan alsnog zowel de goedkoopste heenvlucht als terugvlucht selecteren.
Of moet je echt op enkel zoeken? Naar mijn idee moet dat niet uitmaken toch?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Preben
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2012, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Preben »

Ik heb deze week retourtickets AMS-LV (via Houston) met United besteld bij Tioga Tours. 2274€ voor 4 personen waarvan 2 kindjes van 3 en 4 jaar. Voor in september en oktober 2019. Eerste keer dat ik ze via een reisbureau aankoop.
Op de website van United staan deze nog eens zo'n 100€ goedkoper. (De reguliere prijs is normaal toch al snel 1000€ meer).
Lopen de prijzen via reisbureaus altijd synchroon met de prijzen die je zelf via de vliegmaatschappij kan boeken? Of heb je via de reisbureau's altijd wel mooie deals?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Het kan inderdaad voorkomen dat reisburo's andere prijzen hanteren.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Dat ligt er aan. Een reisbureau kan op verschillende manieren tickets kopen. De eerste route is de reguliere route, gewoon bij de airline. In dat geval betaal je hetzelfde tarief als dat je via een ander kanaal koopt, bijvoorbeeld zelf direct bij de airline. Het enige verschil is dan de fee voor de agent vs de standard fee die de airline rekent (meestal 25 euro). Dus een agent die daaronder gaat zitten kan goedkoper zijn.

Soms zijn er fares die alleen in combinatie met hotels of auto verkocht mogen worden. Die boek je altijd bij een travel agent maar airlines bieden dat zelf ook aan, bijvoorbeeld KLM met haar package deals.

Tot alot zijn er nog consolidator fares. Dat zijn tarieven die alleen via tussenpersonen aan travel agents worden verkocht. Er zit dan dus nog een consolidator tussen. Vaak hebben die fares wel allerlei extra restricties, met name op het verdienen van mijlen of het gebruik van frequent flyer voordelen. Ze zijn ook eigenlijk altijd volledig non-changeable, terwijl een normaal ticket meestal gewijzigd kan worden, tegen betaling van het verschil in fare en een penalty van meestal rond de 150 euro.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer