Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Pollyblue: op zich geen slechte prijs. Alleen zou ik niet met Icelandair vliegen.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Aarjan »

pollyblue schreef:Hallo, Ik ben aan het kijken voor tickets van Brussel naar New York volgend jaar in oktober. Beste tarief/vlucht die ik vind is met Icelandair voor €400 pp. inclusief bagage. Is dit een goede of kan het goedkoper?
Prima prijs, en ik heb louter positieve ervaringen met Iceland Air
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door cvr »

Vraagje over een ticketwijziging: omdat onze Virgin vlucht vanuit SFO naar LHR 10 minuten later vertrekt tov de oorspronkelijke tijd is de transfer op LHR van T3 naar T4 85 minuten ipv de door BA vastgestelde 90 minuten. Voor onze vervolg vlucht naar BRU heeft BA ons nu op de volgende vlucht geplaatst wat maar liefst een transfer oplevert van bijna 7 uur.

Er zijn geen alternatieve vluchten, enkel AMS zou een oplossing kunnen zijn (die gaat 2 uur eerder).

Iemand hier een goed idee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Contact opnemen met BA?
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door cvr »

Gedaan maar de norm is 90 minuten en onze transfer is 85 minuten dus helaas pindakaas. BA neemt geen verantwoording voor transfers onder de 90 minuten bij een terminalwissel.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

Waarom zou 85 minuten niet lukken? Ik ben van de zomer 2x van T5 naar T2 gegaan in 50 minuten en dat was inclusief bagage ophalen, transfer, inchecken en securitycheck. Dan lijkt me 85 minuten zonder alles van dat geen probleem.
Afbeelding
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door cvr »

Dank je maar het gaat er niet om of het wel of niet lukt, BA accepteert geen transfers onder de 90 minuten als er van terminal gewisseld moet worden.

Ik ga maar eens AMS of DUS voorstellen, daar zie ik wat betere tijden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

MCT (minimum connection time) is hard, daar wordt niet vanaf geweken.

Maar zoek eerst zelf gewoon een ander itinerary en bel daarna de travel agent op en zeg wat je precies wilt wijzigen.

Ik zie in een andere post dat het zou gaan om 4 mei 2019 en dat je geboekt hebt bij een OTA, te weten schipholtickets.nl. Je zult hen moeten benaderen voor deze wijziging. Je geeft niet aan welke airline je ticket heeft geissued (eerste drie cijfers van het ticketnummer). Als dat AA of BA is dan zou je gewoon een van de volgende itineraries moeten kunnen kiezen:

https://www.google.com/flights#flt=SFO. ... 1;t:f;tt:o

Maar er stonden ook Virgin vluchten op je ticket. Als zij het ticket geissued hebben is het een ander verhaal. Het is en blijft toch een LCC (low cost carrier). De grens bij VS om te gaan sleutelen aan je route is 5 uur, dus dat haal je wel. Maar volgens mij rerouten zij alleen op VS metal, en dat geeft je dus niet veel alternatieven. De enige route die ze vliegen vanuit SFO is SFO-LHR. Je zou wellicht kunnen vragen of ze dat laatste segment schrappen en zelf vervoer vanuit LHR regelen. Of inderdaad kijken of ze wel naar AMS willen vervoeren ipv BRU.

Maar laten we beginnen bij het begin: wat zijn de eerste drie cijfers van je ticketnummer?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Pepito »

Wanneer vlieg je, binnen 2 weken, dan heb je waarschijnlijk wel recht op compensatie.

Edit:
Zie dat Roel al heeft uitgevogeld dat het pas in mei is, dan gaat dit niet op... En is het maar de vraag of ze dan nog als EU Airline tellen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door cvr »

Dank je Roel, klopt idd. 20/4 met BA BRU-LHR en met Virgin LHR-SFO dan op 3/5 met Virgin SFO-LHR en op 4/5 met BA LHR-BRU

Ticketnummers beginnen met 932 (Virgin dus) en we hebben idd bij Schipholtickets geboekt dus ik weet dat BA ons niet zal helpen met het zoeken naar alternatieven. De enige oplossing die ik zie is ipv BRU naar AMS op 4/5, die vertrekt om 16.10 ipv 18.50 naar BRU (transfer van 4 uur ipv 7 uur dus).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Je bent afhankelijk van het beleid van Virgin en de inzet van Schipholtickets hierin. Dat beleid van VS is helaas alleen toegankelijk voor geregistreerde VS agents via hun portal. Maar ik meende reroute bij >5 uur later aankomst, op VS metal. Hoe dat dan zit met die BA vlucht, geen idee..
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door babarage »

Op LHR heb je volgens mij ook te maken met met zogenaamde conformance tijden. Een specifiek aantal minuten voor je vlucht moet je door security zijn anders wordt je automatisch van de vlucht gehaald. Die minimale overstap van 90 minuten is daar op gebaseerd en de ervaring zal wel leren dat als ze daar van afwijken te veel mensen die conformance niet halen en das gedoe en dan ga je alsnog op die latere vlucht en zit je opeens op +3 uur vertraging met recht op de ec261 compensatie. Dussss zetten ze je lekker op voorhand op een zeker haalbare connectie. Best bet is dus inderdaad om te kijken of je de hele vlucht van en naar LHR gewijzigd kan krijgen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ttubbie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 apr 2012, 19:14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ttubbie »

Brussel naar Miami : Tui Fly. 378 Euro h/t inclusief koffer. Reisperiode maart 2019.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door SuzieQ »

Ik twijfel al een uur over tickets vanaf Düsseldorf.
Mooie prijs maar die afstand he, en met de auto moeten is voor ons wel ding ivm jetlag.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door pollyblue »

Wij vertrekken regelmatig vanaf Dusseldorf. We wonen in Antwerpen. 2 uurtjes rijden voor een prijsverschil van enkele honderden euro's.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door KW1984 »

SuzieQ schreef:Ik twijfel al een uur over tickets vanaf Düsseldorf.
Mooie prijs maar die afstand he, en met de auto moeten is voor ons wel ding ivm jetlag.
Dit jaar vanaf Dusseldorf naar Orlando gevlogen. Vonden het een uitstekende optie. Dag ervoor naar Van der Valk Dusseldorf gereden (park-sleep-fly), vakantie begon dus al een dagje eerder. Avond ervoor de koffers alvast ingeleverd op vliegveld. Volgende dag op gemakje (met hoteltaxi) naar vliegveld. Hoeft dan ook niet zo vroeg te zijn omdat bagage toch al ingechekt is.
Terugweg wel pittig om na zo'n lange vlucht weer 2 uur naar huis te moeten rijden, maar vond het prima te doen.

Wij zouden het dus zo weer doen (mits het prijsverschil met Schiphol groot genoeg is)!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

Wij zijn ook 2 keer (in de Air Berlin tijd) vanuit DUS naar de US gevlogen. Is voor ons vanuit Rotterdam ook dik 2 uur rijden en terugweg is wel even balen maar meestal stap je toch nog wel een beetje uitgerust uit het vliegtuig. Voor ons was niet alleen het prijsverschil van belang (ca 400 pp incl bagage naar Florida) maar ook het feit dat het een rechtstreekse vlucht was. Voor een vlucht met een overstap zou ik toch niet zo gauw via DUS gaan tenzij de prijs heel erg mooi is. Wij hebben beide keren een nachtje Holiday Inn Ratingen erbij genomen waar we ook de auto konden parkeren voor de vakantie. Dan begint je vakantie eigenlijk al een dag eerder 8).
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door RTB117 »

Ticketprijzen van iets meer als 600 euro tussen DUS-DEN in de zomervakantie (incl ruimbagage koffer)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Regelmatig tickets geboekt vanuit Dusseldorf naar Seattle of Portland met een prijsverschil van soms meer dan €1.000,- per ticket bij vertrek uit Amsterdam.

Mag je één keer raden waar we moesten overstappen...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door SuzieQ »

Ik vind dit soort dingen moeilijk. Het is dik 2u45 min rijden en ik weet dat mijn man altijd liever met de trein naar huis gaat ivm jetlag. Wanneer loont t dan echt vraag ik mij af. Lastig hoor. Het ging om zo'n 410 pp incl koffers ( met overstap). Iknow ik ben gek dat ik t niet gedaan heb.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer